AZ onder 16

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Onder 16
Coach: Caspar Dekker
Selectie: Teun Bijleveld, Stan de Boer, Jurich Carolina, Samuel Brobbey, Joeri Church, Ferdy Druijf, Kick Groot, Jeredy Hilterman, Mees Kaandorp, Teun Koopmeiners, Maarten List, Julian Nak, Robin Schouten, Melle Springer, Calvin Stengs, Swen Verswijveren, Cani Yilmaz.

Nieuw: Hilterman (EDO) en List (KFC)
_________________
"I don't know that!"
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

De landskampioenen van afgelopen seizoen bij de C-junioren.

Trainer Koen Stam: "Dit is een fantastische lichting en het is onze taak om straks minstens vijf spelers naar de A-selectie te brengen.”

Benieuwd welke spelers we over 4 a 5 jaar terug gaan zien in de selectie van (Jong) AZ.
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

http://www.AZ.nl/jeugdopleiding/nieuws/ ... ?catid=404

Cani Yilmaz, een van de 5 spelers waar Koen Stam op doelt?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja dat denk ik zeker wel, speler die veel energie in zijn spel legt. Ik denk dat hij ook doelde op Robin Schouten, Teun Koopmeiners, Ferdy Druyff en Joey Roggeveen (keeper die van O15 gelijk naar O17 is gegaan)

Persoonlijk vind ik, hoewel ik hem maar 1 keer heb zien spelen, Calvin Stengs ook een groot talent. Een hele natuurlijke voetballer en deed me wat betreft techniek erg aan Adam denken. Hij is een van de jongste wat op hun leeftijd nog wel veel kan uitmaken en in zijn geval denk ik ook dat dat zo is.
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Geest van Dirk schreef:Ja dat denk ik zeker wel, speler die veel energie in zijn spel legt. Ik denk dat hij ook doelde op Robin Schouten, Teun Koopmeiners, Ferdy Druyff en Joey Roggeveen (keeper die van O15 gelijk naar O17 is gegaan)

Persoonlijk vind ik, hoewel ik hem maar 1 keer heb zien spelen, Calvin Stengs ook een groot talent. Een hele natuurlijke voetballer en deed me wat betreft techniek erg aan Adam denken. Hij is een van de jongste wat op hun leeftijd nog wel veel kan uitmaken en in zijn geval denk ik ook dat dat zo is.
Cani Yilmaz is mij zeer goed bevallen in de wedstrijd om het landskampioenschap tegen F'noord in Heemskerk. Speelde op de linksbuitenpositie. Zeer goede techniek, rust aan de bal, ovezicht, goede voorzet, prima mentaliteit en aanvoerder van dit goede team. Ik denk zeker dat hij de potentie heeft om door te breken naar AZ1.

Van de andere spelers heb ik Joey Roggeveen niet gezien, omdat hij niet mee deed. Schouten, Koopmeiners en Druyff noemde ik toen al met Yilmaz in mijn wedstrijdverslag als meest opvallende spelers met de mogelijkheden op AZ1.

Ik ben benieuwd hoe deze spelers het volgend jaar doen in onder 16 met een andere trainer.
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

We noteren:
- Yilmaz
- Schouten
- Koopmeiners
- Druyff
als spelers om (extra) te volgen.

Roggeveen dus komend seizoen doorgeschoven naar onder 17. Wie zijn in onder 17 de spelers (naast Helmer en Einarson) om (extra) te volgen?

En in onder 15 met als trainer onze eigen Mourinho (Koen Stam)?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: Cani Yilmaz is mij zeer goed bevallen in de wedstrijd om het landskampioenschap tegen F'noord in Heemskerk. Speelde op de linksbuitenpositie. Zeer goede techniek, rust aan de bal, ovezicht, goede voorzet, prima mentaliteit en aanvoerder van dit goede team. Ik denk zeker dat hij de potentie heeft om door te breken naar AZ1.
Klopt, maar dan wel op tien of op acht. Hij is intrinsiek niet snel genoeg om ook op lange termijn op de flank te spelen. Maar hij heeft zeker bepaalde kwaliteiten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

ForzAZ schreef: Klopt, maar dan wel op tien of op acht. Hij is intrinsiek niet snel genoeg om ook op lange termijn op de flank te spelen. Maar hij heeft zeker bepaalde kwaliteiten.
Mooi lijstje:

Middenvelders:
- Koopmeiners

Aanvallers:
- Schouten
- Druijff
- Yimaz (of als middenvelder, op tien of acht).
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

Donderdag 27 juni
AZ Onder 16 - FC Volendam B2 (18:00 uur, Oefenwedstrijd)

Wie weet wat de uitslag was?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Kwamen 0-3 achter, maar wonnen toch met 4-3
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: Klopt, maar dan wel op tien of op acht. Hij is intrinsiek niet snel genoeg om ook op lange termijn op de flank te spelen. Maar hij heeft zeker bepaalde kwaliteiten.
Zoals Maarten Martens op 11 speelt zie ik hem ook wel doen. Maar een speersnelle buitenspeler is hij niet. Wel zeer balvast, dus in een hangende rol op links zou nog wel kunnen. Hij doet mij ook een beetje aan Philip Cocu denken. Ook geen snelle buitenspeler (ooit zo begonnen bij AZ) maar toch bruikbaar op die positie dor al zijn andere kwaliteiten.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

De O16 selectie wordt dit seizoen gevolgd door AZ TV in de rubriek "Op weg naar de Top" Ik vond het afgelopen jaar een leuke rubriek die toen de O13 selectie volgde. Je krijgt zo ook een beetje een blik in de keuken van de AZ jeugdopleiding

EDIT: link naar het filmpje 1e aflevering

http://www.AZ.nl/nieuws/op-naar-de-top-AZ-onder-16/1" onclick="window.open(this.href);return false;
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ O16 verloor in Volendam de oefenwedstrijd tegen de B1 van FC Volendam met 5-1, ze kwamen na een ruststand van 1-0 achter nog knap op 1-1 tegen de 1 jaar oudere lichting van de Volendammers, maar daarna was er geen houden meer aan en werd het een makkelijke zege voor de thuisclub.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Onder 16 bekerwedstrijd bij Roda JC: 1-7 winst
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

AZ Onder 16 speelt komende zaterdag 7 september in het kader van AZ Non-League Day op het trainingsveld naast het stadion. Om 14:30 uur is de aftrap van de eerste competitiewedstrijd tegen FC Twente B2. Komt dat zien!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dekker: 'Wij zijn er klaar voor'





ALKMAAR- AZ Onder 16 speelt zaterdag zijn eerste competitiewedstrijd. De ontmoeting met FC Twente O16 vindt in verband met de AZ Non League Day plaats op het trainingsveld naast het AFAS Stadion. Trainer Caspar Dekker blikt vooruit op het duel.

"Het veld ligt er in ieder geval goed bij", merkt Dekker, die vrijdagochtend het eerste elftal zag trainen, op. "En het team en de technische staf zijn klaar voor de wedstrijd", vervolgt de trainer. Zijn spelers maakten de Non League Day vorig jaar ook al een keer mee. "Toch merk je aan de uitingen op Facebook en Twitter dat zij er erg naar uitkijken. Voor de technische staf is het de eerste keer en wij zien het als een mooie nieuwe uitdaging."

Focus Dat zijn team al een keer eerder naast het AFAS Stadion speelde kan volgens Dekker een voordeel zijn. "Daar hebben wij het deze week over gehad. Het is zaak dat de spelers de focus op de wedstrijd kunnen leggen. Er zou meer ontspanning moeten zijn, omdat het de tweede keer is dat zij dit meemaken. De tegenstander kan in de beginfase overdonderd zijn door de ervaringen en de supporters. Daar kunnen wij misschien van profiteren."

Kansen De supporters die naar de wedstrijd komen, mogen een aanvallend Onder 16 verwachten. "Wij willen altijd de bal hebben", legt de coach uit. "Dat zit in onze spelintentie. Het is dan de vraag in hoeverre FC Twente daar aan mee werkt. Als wij de bal hebben zullen de toeschouwers goed positiespel zien, wat resulteert in veel kansen. Onze uitdaging ligt in het benutten van die kansen. Hoewel wij in de laatste wedstrijden veel hebben gescoord, kan het volgens mij nog steeds beter. Elke bal moet tussen de palen. Dan dwing je de keeper in ieder geval tot een redding."

Voorbereiding Dat de wedstrijd zaterdag ook nog eens de eerste van de competitie is, maakt volgens Dekker geen verschil. "De voorbereiding van jeugdelftallen is heel anders dan bij het eerste elftal. Daar is alles gericht op de start van de competitie. Hier valt het einde van de voorbereiding gelijk met het begin van het schooljaar. Er komt voor de spelers meer structuur en de competitie geeft hen iets waar zij op de lange termijn op kunnen focussen. Voor mij als trainer verandert er niet zo veel. Wij blijven bezig met de ontwikkeling van de talenten."

Bron:AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Matchday!

Thuis tegen Twente B1. Altijd lastig.
Hopelijk tijdens de wedstrijd wat mooier weer en geen regen.
Ik ben iig present.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Twente B2
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Oh, dan wordt het een eitje.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat is ook onder 16, maar het werd wel een mooie overwinning, 4-1 voor AZ, dat ook nog ongeveer een half uur met 10 man speelde.

Mooi voetbalweer, een goeie groep, aardig wat toeschouwers, een scheidsrechter die volledig van het padje af was, goed voetbal (na een stroef 1e kwartier) en mooie tot hele mooie doelpunten maakten het een prima voetbalmiddagje.
_________________
"I don't know that!"
Gesloten