AZ onder 16

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Net kwam Arveladze ze feliciteren, die zal wel verantwoordelijk zijn voor de uitnodiging.

Behalve vd Wacht loopt er wel meer kwaliteit rond vond ik, het basisniveau was erg hoog. Het laatste duo is ook vrij aardig en de keeper heel attent als hij in actie moest komen.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

ForzAZ schreef: Ik schakel net in bij 0-0 kort voor rust. Keeper van tegenstander maakt hands buiten 16 en krijgt rood. Komt er een andere keeper in, maar blijven er toch 10 veldspelers staan.

Nieuwe regel?
Geen idee tot welke leeftijd dat gaat, maar dat gebeurt in de jeugd wel vaker. Een soort verplichte wissel, en je mag ook niet meer terug het veld in. Je mag namelijk onbeperkt doorwisselen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

~AZ~ schreef:Net kwam Arveladze ze feliciteren, die zal wel verantwoordelijk zijn voor de uitnodiging.

Behalve vd Wacht loopt er wel meer kwaliteit rond vond ik, het basisniveau was erg hoog. Het laatste duo is ook vrij aardig en de keeper heel attent als hij in actie moest komen.
Voorin loopt ook wel wat kwaliteit hoor. Ook de middenvelder die de eerste goal met zijn hoofd maakte is een goeie. Rechts- en linksback bevallen mij ook wel.

Niet voor niks dat dit team kampioen geworden is in de competitie. Goed stel met elkaar.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hier de samenvatting van de finale tegen Dinamo Tiblisi (0-2)


Link: http://www.youtube.com/watch?v=UI__VVa3VIk

Hier het volledige verslag van de halve finale tegen Lokomotive Tiblisi (0-0, 5:6)
doorspoelen naar 2:29:04


Link: http://www.youtube.com/watch?v=q0l1vvr6lw4
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Op deze link kun je nog beelden (samenvattingen/goals) zien van andere wedstrijden van het toernooi waaronder (alle) poule wedstrijden van AZ O16

https://www.youtube.com/channel/UCZIQO7 ... Q-Q/videos
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Eerste wedstrijd op het toernooi in Tiblisi helaas verloren

Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://youtu.be/sFsbfbNZrQ0
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Toch opvallend. Zag het vandaag pas voorbij komen.

http://www.goal.com/nl/nieuws/weggestuu ... nhu60tukim

Weggestuurde Ajacied vindt onderdak: "AZ wilde de details niet weten"

Eind september werd Soulyman Allouch door ajax weggestuurd. Een incident 'buiten ajax en school om' deed de club ertoe besluiten om hem weg te sturen.

AZ was er gauw bij om Allouch binnen te halen. De vijftienjarige buitenspeler vertelt aan ajax Showtime dat hij niet te veel wil terugblikken op de reden van zijn vertrek.
"Als hij mentaal goed in elkaar steekt, gaat hij het maken in Amsterdam"
Wat er precies is voorgevallen, is daarom niet duidelijk. Wel geeft Allouch toe dat hij op een mildere sanctie had gehoopt. "Ik denk er liever niet meer aan. Ik had net als anderen misschien gerekend op een schorsing, maar krijg nu een tweede kans bij AZ. Mijn teamgenoten bij ajax hebben er wel mee gezeten, vertelde ze mij, ik heb wel een paar mooie berichten gehad."

Zelfs AZ kent niet alle details, vertelt de jongeling. "Dat wilden ze ook helemaal niet weten, ze willen met mij naar de toekomst kijken." Hij noemt AZ een 'goed team' en weet nog dat het als Ajacied altijd lastig was tegen de Alkmaarse club. "Een aantal clubs toonde interesse toen mijn oom ermee aan de slag ging en één daarvan was AZ. Mijn keuze was snel gemaakt."
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wat zijn de regels eigenlijk ? Mag die jongen dit seizoen dan alleen maar trainen ?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Geest van Dirk schreef: 17 okt 2017, 19:14 Wat zijn de regels eigenlijk ? Mag die jongen dit seizoen dan alleen maar trainen ?
De KNVB heeft zeer uitgebreide regels over dit onderwerp.

In principe moet een overschrijving voor 15 juni plaatsvinden.
Je kunt dispensatie krijgen bij verhuizing, andere school of medische omstandigheden.
ajax zal altijd moeten meewerken.

Wellicht kan AZ dispensatie krijgen indien deze jongen naar een andere school gaat. Anders wordt dit een heel moeilijk verhaal.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Jeetje, dan moet hij zich enorm hebben ontwikkeld. Een jaar geleden was hij niet bepaald een grote uitblinker.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Koploper na een goede wedstrijd die tegen ajax met 3-1gewonnen werd.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ O16 wint 3-1 van ajax en stoot de amsterdammers van de kop positie en is nu zelf koploper in competitie.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 21 apr 2018, 13:43 AZ O16 wint 3-1 van ajax en stoot de amsterdammers van de kop positie en is nu zelf koploper in competitie.
Mooie overwinning. De talenten in deze lichting (2002) zijn Salah-Edinne, Caïro, Kewal en Taabouni.
Enkele van deze jongens staan ook in de belangstelling van andere clubs uit Nederland en het buitenland. Hopelijk blijven ze hier.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ O16 heeft het kampioenschap weer in eigen hand met nog een wedstrijd te gaan.
Mocht ajax O16 niet zelf al op 26 mei punten verspelen tegen Vitesse dan kan AZ O16 zelf thuis op 29 mei kampioen worden als ze winnen van PSV.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Geest van Dirk schreef: 19 mei 2018, 17:00 AZ O16 heeft het kampioenschap weer in eigen hand met nog een wedstrijd te gaan.
Mocht ajax O16 niet zelf al op 26 mei punten verspelen tegen Vitesse dan kan AZ O16 zelf thuis op 29 mei kampioen worden als ze winnen van PSV.
Dan lijkt het me beter dat ajax geen punten verspeelt, zo moeten ze nog een wedstrijd onder grote druk spelen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kampioen!
Een teken dat het goed gaat met de jeugd?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Tuurlijk, dat sowieso. De teams doen het heel goed. Belangrijker is dat ze ook steeds vaker uitgenodigd worden voor de nationale selecties e.d. Dat zegt dat er bij AZ spelers in de jeugdopleiding zitten die van hun leeftijdscategorie tot de top van Nederland behoren. Geen verkeerd niveau dus :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten