AZ onder 17

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Vanavond 0-4 nederlaag tegen ajax. Teveel afwezigen. Wel met vlagen genoten van de contract spelers in dit team. Pherai in het bijzonder, dat is een echte volgens mij :wink: Gauw een contract geven als hij zestien wordt.
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Geest van Dirk schreef:Vanavond 0-4 nederlaag tegen ajax. Teveel afwezigen. Wel met vlagen genoten van de contract spelers in dit team. Pherai in het bijzonder, dat is een echte volgens mij :wink: Gauw een contract geven als hij zestien wordt.
Ik dacht dat hij al een contract heeft.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

In de tweede helft met blijkbaar 5 jongens uit de O16 met succes de 0-1 achterstand rechtgezet :)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Lijkt wel alsof ze de Europacup gewonnen hebben :p
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 07 apr 2017, 12:05 Lijkt wel alsof ze de Europacup gewonnen hebben :p
De AZ jeugd wordt helemaal geindoctineerd; het maakt ze hongerig.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

op zijn minst iemand in het team die een vrije trap kan nemen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

EK Onder 17 lonkt voor zes AZ'ers
Gepubliceerd op 19 april 2017 , 09:04
ZEIST- Myron Boadu, Jay Gorter, Justin de Haas, Robin Lathouwers, Thijs Oosting en Jasper Schendelaar zitten in de voorlopige selectie van Oranje Onder 17 voor het EK. Dat wordt tussen 3 en 19 mei afgewerkt in Kroatië.
Afbeelding
EK Onder 17 lonkt voor zes AZ'ers
De ploeg van bondscoach Kees van Wonderen plaatste zich onlangs met Oosting, Schendelaar en De Haas in de gelederen overtuigend voor het EK door achtereenvolgens België, Wit-Rusland en Italië te verslaan. Op het EK treft Oranje Onder 17 in de poulefase Oekraïne (4 mei), Noorwegen (7 mei) en Engeland (10 mei).

Bron: AZ.nl
Ik ben benieuwd wie het uiteindelijk allemaal halen. De jeugdopleiding heeft trouwens talentvolle keepers rond die leeftijdscategorie, want ook Mees Bakker van O15 is een talentvolle keeper.

Morgen begint O16 aan een toernooi in Tiblisi (Georgie) Dat was vorig jaar live te volgen via youtube, hopenlijk dit jaar weer, want dan is het zeker een kijktip :wink: Het AZ O16 van vorig seizoen met de nu genomineerden voor het EK O17 (minus Justin de Haas en Thijs Oosting) wonnen toen het toernooi
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Helaas, ook dit jaar weer geen kampioenschap.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hopen op een klein mirakeltje dan maar :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/74 ... z-er-.html


Het is positief dat er dergelijke clubs interesse tonen in onze spelers qua waardering voor de opleiding, maar negatief voor de clubs als zodanig.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Het wordt eens tijd dat dit soort praktijken worden aangepakt. Als werkgever mag je iemand onder de 18 maar een contract van maximaal drie jaar laten tekenen. Zaakwaarnemers mogen het leven van een jochie van 16 volledig ontwrichten. En dat alleen maar omdat een volgevreten idioot aan AZ wil laten merken dat Rienstra niet zo maar reserve gezet kan worden.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lecompte schreef: 07 jun 2017, 04:41 Het wordt eens tijd dat dit soort praktijken worden aangepakt. Als werkgever mag je iemand onder de 18 maar een contract van maximaal drie jaar laten tekenen. Zaakwaarnemers mogen het leven van een jochie van 16 volledig ontwrichten. En dat alleen maar omdat een volgevreten idioot aan AZ wil laten merken dat Rienstra niet zo maar reserve gezet kan worden.
Komop, een beetje respect; uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren
we can come an end
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Lecompte schreef: 07 jun 2017, 04:41 Het wordt eens tijd dat dit soort praktijken worden aangepakt. Als werkgever mag je iemand onder de 18 maar een contract van maximaal drie jaar laten tekenen. Zaakwaarnemers mogen het leven van een jochie van 16 volledig ontwrichten. En dat alleen maar omdat een volgevreten idioot aan AZ wil laten merken dat Rienstra niet zo maar reserve gezet kan worden.
Dat lijkt me een onzin schets van de situatie. En als zo'n jeugdspeler zich laat lenen voor dit soort spelletjes dan ben je die maar beter kwijt. Wel balen, Pherai is echt een groot talent.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ik heb een keer een TV documentaire gezien waaruit duidelijk bleek dat deze "heer"zo werkt. Continue dreigen zijn spelers terug te halen als hij zijn zin niet krijgt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nu maak je via via gewoon Rienstra zwart. Dat vind ik gewoon misselijk en supporter onwaardig. Bij teleurstelling is opeens alles aangeschoten wild [-X
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Een terechte opmerking ! Het voorbeeld met Rienstra is puur illustratief en niet op directe bewijzen gestoeld. Ik weet dat Raiola zijn zaakwaarnemer is en dat deze dit soort praktijken tot handelsmerk heeft verheven..

Ik heb niets tegen Rienstra persoonlijk maar vindt wel dat hij een "foute" zaakwaarnemer heeft gekozen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Lecompte schreef: 07 jun 2017, 15:21 Een terechte opmerking ! Het voorbeeld met Rienstra is puur illustratief en niet op directe bewijzen gestoeld. Ik weet dat Raiola zijn zaakwaarnemer is en dat deze dit soort praktijken tot handelsmerk heeft verheven..

Ik heb niets tegen Rienstra persoonlijk maar vindt wel dat hij een "foute" zaakwaarnemer heeft gekozen.
Helemaal mee eens, en hij heeft ook een heel erg "fout" loopjongentje in de persoon van Fortes R.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

"Het is belangrijk om de academie weer iets te geven"
Academie | 18 januari 2018

Link: http://www.youtube.com/watch?v=KhW15vtkIWY
Thuis bij Tarik Ibrahimagic van het U17-team van OB, leven twee tegenstanders van AZ Alkmaar onder Kai
Thor en Suvit Cup. Dit komt omdat de Ibrahimagic familie een van de 31 families is die hebben besloten om OB
te helpen in het derde weekend van 2018.


Iemand anders die helpt is Flemming Johansen, daar kun je hier meer over lezen:
Een van de dingen die essentieel is voor de 14 teams om deel te nemen aan twee internationale wedstrijden
georganiseerd door OB in het komende weekend is de hulp van vrijwilligers. Een groot aantal vrijwilligers
helpt als gastgezinnen, en het zijn ongeveer 31 families verspreid over het eiland Funen. Een van degenen die
helpt is Flemming Johansen uit het noordwesten van Odense, en hij doet dat omdat het belangrijk voor hem is
om een ruggesteun voor de club te zijn.


"Zoals je ziet, behoor ik tot de generatie van de grootouders en ben ik de grootvader van William
Kjersgaard die in het U12 team speelt van de club (Odense OB). Tot nu toe heeft William niet de behoefte gehad om ergens in
huis te blijven, maar ik denk dat het belangrijk is om de club te steunen en het is belangrijk dat William een
goede clubrelatie krijgt."

Hij krijgt dat alleen als zijn moeder en grootouders ook een steentje bijdragen en helpen wanneer
de club het nodig heeft, vertelt Flemming Johansen hem, voordat hij vertelt hoe hij zijn kleinkinderen in het
dagelijks leven helpt hun voetbaldroom na te streven.

"Ik rijd vijf keer per week naar OB, omdat mijn dochter geen rijbewijs heeft, dus ik maak deel uit van OB, kun
je zeggen. Zoals gezegd, misschien kan William ooit ook zo'n vorm van hulp in het buitenland nodig hebben,
dus als we plaats hebben, hebben we gewoon de wil om internationale spelers van andere clubs te
huisvesten, vooral als we OB kunnen helpen."


Flemming zal de Nederlandse jongens Tyro Nimmermeer en Iman Griffith van AZ Alkmaar als gastgezin opnemen, van
donderdag tot zondag, en hoewel de twee jongens uit een ander land komen, weet Flemming Johansen dat ze niet
hier zijn gekomen om de jonge toeristen uit te hangen in Funen, wanneer ze geen wedstrijd spelen in Marienlyst.

"Je moet ervoor zorgen dat je niet denkt dat je ze moet vermaken. Ze moeten kunnen ontspannen en
we zorgen ervoor dat ze iets goeds te eten krijgen. Ze zijn hier omwille van sport en ze zijn elite spelers, dus ze
zullen natuurlijk zo worden behandeld. Ik rij ze niet over het eiland om ze Funen herenhuizen te laten zien -
dan zou ik mijn taak niet goed begrijpen. Aan de andere kant hebben we hier veel ruimte om te
biljarten, tafeltennissen en tafelvoetballen - ik vind dat ze dat gewoon moeten kunnen doen tussen de wedstrijden door, lekker ontspannen."


"Het gaat om het welzijn van de spelers in plaats van dat ze allerlei ervaringen opdoen. Als ze op internet gaan, kunnen ze wel de
bezienswaardigheden in Odense zien. We gaan ze niet entertainen. We gaan hen van dienst zijn"
, zegt
Flemming Johansen over zijn baan als gastgezin tijdens de Kai Thor / Suvit Cup.

Dat Flemming verantwoordelijkheid neemt en de club helpt wanneer hij kan, is geen toeval, en hij vindt zeker
dat er meer moet gebeuren als de club hulp nodig heeft. Vooral als je bedenkt wat de club teruggeeft aan de jonge
jongens van de Odense Boldklub Academy.
" Het is belangrijk om jongeren te huisvesten wanneer we maar kunnen - en veel van onze grootouders hebben
tijd en gelegenheid. Dus ik wens dat meer mensen zich aanmelden voor dergelijke taken en genieten van de
relatie met kinderen en jongeren. Het belangrijkste voor mij is dat Tyro (Nimmermeer, red.) En Iman (Griffith,
red.) Zich hier op hun gemak voelen en daarna terugkeren naar Nederland een ervaring rijker - zowel sportief
als ervaringsgericht.
"

"Ouders en grootouders van spelertjes bij de Odense Boldklub Academy moeten dankbaar zijn voor de vele
uren die mensen in deze club hebben besteed, om hun kinderen beter te maken. Ze moeten worden gewaardeerd en
bovendien is het heel spannend om vreemden een weekend in huis te hebben."


Behalve een bezoek van een paar gasten, gelooft Flemming Johansen ook dat de kleinzoon, William, dit
weekend veel kan opsteken van het verblijf van de twee Nederlanders.

"Het betekent veel voor mij dat ik mijn kleinkind kan laten zien wat het betekent om bij een club te horen.
Daarnaast krijgt hij de gelegenheid om te zien hoe gefocust internationale elite spelers zijn gedurende een
toernooi. Daarom moet hij natuurlijk gaan eten (???), dus hij kan hier ook een beetje van leren ",
concludeert Flemming Johansen."


Geschreven door Benjamin Jakobsen

Bron: www.ob.dk (website Odense Boldklub)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ze zijn hier omwille van sport en ze zijn elite spelers, dus ze
zullen natuurlijk zo worden behandeld.
Laat Josje het niet horen, die zal ons meteen haarfijn uitleggen waarom deze jongens er niets van kunnen en waarom ‘ie wel een stijve plasser krijgt van Justin Kluivert. Echt jammer van die ban...
Gesloten