AZ onder 19

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Die Bijleveld is alleen maar leuk aan de bal. Hangt bij balbezit tegenstander de toerist uit. Vond hem laatst tegen Jong AZ ook maar vlakjes.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 05 apr 2018, 22:27 Die Bijleveld is alleen maar leuk aan de bal. Hangt bij balbezit tegenstander de toerist uit. Vond hem laatst tegen Jong AZ ook maar vlakjes.
Ik had hem en Schouten er toch graag bij gehad in Jong.
Hoewel Bijleveld zwak speelde tegen jong kwamen vrijwel alle aanvallende impulsen uit het middenveld via hem.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja, we hoeven er niet om te liegen omdat zij AZ de rug toekeerde, maar bij AZ waren het goede spelers. Mischien dat Bijleveld het wat lastiger zou krijgen door de concurrentie bij AZ met bijv. Helmer voor zich, maar bij ajax speelt hij gewoon nu in een meer dienende rol en niet op 10.

Reijnders vind ik ook iets beter, die heeft meer scorend vermogen, maar ik weet niet of die al zou komen toen. Voetbaltechnisch is Bijleveld in elk geval een goede speler en ik had hem liever bij AZ gezien om die reden.

Schouten is gewoon een domoor, want die was zeker de vaste rechtsback geweest in Jong AZ en zou nu een seizoen Jupiler League in de benen hebben gehad.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Lecompte schreef: 06 apr 2018, 04:51 Ik had hem en Schouten er toch graag bij gehad in Jong.
Hoewel Bijleveld zwak speelde tegen jong kwamen vrijwel alle aanvallende impulsen uit het middenveld via hem.
Klopt, voor Jong waren het nog nuttige krachten geweest maar we leiden niet op voor Jong maar voor het eerste.
Ik denk dat ze dat beiden niet redden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

kuifje schreef: 06 apr 2018, 12:03 Klopt, voor Jong waren het nog nuttige krachten geweest maar we leiden niet op voor Jong maar voor het eerste.
Ik denk dat ze dat beiden niet redden.
De kans dat ze bij ons het 1e zouden halen is wel een stuk groter dan bij ajax. Dus mochten ze het daar niet halen zijn ze van harte welkom bij ons.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Zij zouden zich natuurlijk wel verder doorontwikkelen, dus dat is een beetje kort door de bocht. In elk geval hadden ze nu nog wel in Jong gespeeld en dan weet je het nooit hoe het loopt als ze dat deden met uitblinkend spel.

Geen verstandige stap van hun in elk geval en ik denk dat Jong met Schouten iets sterker zou zijn.

of bedoelde je trouwens dat ze het niet gaan redden op de Toekomst ? Schouten zie ik en elk geval ajax 1 niet halen en het talent van Bijleveld hebben ze ook in nabije andere lichtingen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Josje schreef: 06 apr 2018, 12:45 De kans dat ze bij ons het 1e zouden halen is wel een stuk groter dan bij ajax. Dus mochten ze het daar niet halen zijn ze van harte welkom bij ons.
Ik denk dat het wel 5 voor 12 is voor Robin. Mijn beste advies aan hem is in onderstaande volgorde:

Zijn zaakwaarnemer een schop te geven
ajax verzoeken zijn contract te ontbinden
Naar Max Huiberts te stappen om te vragen of hij nog welkom is
een andere BVO op te zoeken (Almere, Telstar, Volendam of Sparta)
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 06 apr 2018, 13:05
of bedoelde je trouwens dat ze het niet gaan redden op de Toekomst ? Schouten zie ik en elk geval ajax 1 niet halen en het talent van Bijleveld hebben ze ook in nabije andere lichtingen.
Ik bedoelde dat het moeilijker is om bij ajax het 1e te halen dan bij ons, o.a. door het niveauverschil en de grotere concurrentie.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Josje schreef: 07 apr 2018, 11:23 Ik bedoelde dat het moeilijker is om bij ajax het 1e te halen dan bij ons, o.a. door het niveauverschil en de grotere concurrentie.
Er is ook veel meer zij instroom van aankopen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het maakt de kans dus alleen maar kleiner om te slagen, terwijl een speler er niet beter van wordt. Tenminste als je overstap van de AZ jeugdopleiding naar de Toekomst maakt. Gewoon niet verstandig als je zoveel jaren hebt geinvesteerd in het voetbal .
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 07 apr 2018, 11:45 Het maakt de kans dus alleen maar kleiner om te slagen, terwijl een speler er niet beter van wordt. Tenminste als je overstap van de AZ jeugdopleiding naar de Toekomst maakt. Gewoon niet verstandig als je zoveel jaren hebt geinvesteerd in het voetbal .
Wel als je goed genoeg bent, bij AZ al bij de top hoort waarom dan niet de ambitie mogen hebben om het een stap hogerop bij ajax te proberen?
Stap terug kun je altijd weer maken.
Net zoals wij ook jeugdspelers van FC Volendam, PEC Zwolle, Emmen etc. een kans geven om het een stap hoger te proberen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nee daar twijfel ik aan, als je op de Toekomst dan 2 á 3 seizoenen weinig speelt dan zit stagneert je ontwikkeling. Je raakt achterop bij leeftijdsgenoten die wel zich hebben kunnen doorontwikkelen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 07 apr 2018, 18:47 Nee daar twijfel ik aan, als je op de Toekomst dan 2 á 3 seizoenen weinig speelt dan zit stagneert je ontwikkeling. Je raakt achterop bij leeftijdsgenoten die wel zich hebben kunnen doorontwikkelen.
Een Van Gelderen en een Bijleveld spelen alles, op een hoger niveau dan bij AZ. Met betere spelers en trainers om zich heen.

Schouten speelt daarentegen niet veel/niets, misschien nog niet goed genoeg en te veel concurrentie van betere spelers bij Jong ajax.
Bij ons had hij denk ik wel een vast plaats in Jong AZ kunnen krijgen. Opdam is verhuurd, en hij is natuurlijk 100x beter dan bv Church.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

On topic:
Onder 19 weer verloren, nu van PSV onder 19.
Staan nu op de 1 na onderste plek.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

O19 verloren van Feijenoord O19.

Hopelijk niet indicatief voor de bekerfinale.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vraag me af of Jong AZ elk seizoen betere jeugdspelers krijgt of dat daar een grote variatie in zit.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef: 15 apr 2018, 04:39 Ik vraag me af of Jong AZ elk seizoen betere jeugdspelers krijgt of dat daar een grote variatie in zit.
Vanuit onder 19 zal er niet veel doorstromen komend seizoen. De 2e jaars zijn daar niet goed genoeg voor (mogelijk alleen Kunst en Van der Wacht). Onder 19 bestaat nu uit veel 1e jaars, de rede ook waarom onder 19 dit seizoen bijna alles verliest, en in de competitie nu 1 na onderste staat. Onder 19 wil (moet) volgend seizoen wel voor het kampioenschap gaan.
Verder zullen er wel een paar spelers van de huidige Jong selectie afvallen (denk aan: Roggeveen, Church, Groot, Springer, Kurban, Kaandorp, Hardijk) en eventueel een paar doorstromen naar de A-selectie (Olij, Reijnders, Hoedemakers).
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Josje schreef: 16 apr 2018, 05:51 Vanuit onder 19 zal er niet veel doorstromen komend seizoen. De 2e jaars zijn daar niet goed genoeg voor (mogelijk alleen Kunst en Van der Wacht). Onder 19 bestaat nu uit veel 1e jaars, de rede ook waarom onder 19 dit seizoen bijna alles verliest, en in de competitie nu 1 na onderste staat. Onder 19 wil (moet) volgend seizoen wel voor het kampioenschap gaan.
Verder zullen er wel een paar spelers van de huidige Jong selectie afvallen (denk aan: Roggeveen, Church, Groot, Springer, Kurban, Kaandorp, Hardijk) en eventueel een paar doorstromen naar de A-selectie (Olij, Reijnders, Hoedemakers).
Tja, er is net een jaar in hen geïnvesteerd om hen beter te maken en te laten aanhaken bij het niveau. Je hebt deze gasten volgend seizoen ook nodig dus dan zou ik denken dat jongens als Church, Groot, Springer en Kaandorp zullen blijven.

De vraag is wat het beste is voor de ontwikkeling van de huidige eerstejaars. Een jaartje meestrijden om het kampioenschap in O19 of op de tenen gaan lopen bij Jong? Ik schat zo in dat de beste eerstejaars toch gewoon naar Jong gaan.

Daarmee wordt de selectie bij O19 minder sterk maar dat er moet worden gespeeld om de titel is van ondergeschikt belang. De ontwikkeling van de spelers staat voorop.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

kuifje schreef: 16 apr 2018, 08:16 Tja, er is net een jaar in hen geïnvesteerd om hen beter te maken en te laten aanhaken bij het niveau. Je hebt deze gasten volgend seizoen ook nodig dus dan zou ik denken dat jongens als Church, Groot, Springer en Kaandorp zullen blijven.

De vraag is wat het beste is voor de ontwikkeling van de huidige eerstejaars. Een jaartje meestrijden om het kampioenschap in O19 of op de tenen gaan lopen bij Jong? Ik schat zo in dat de beste eerstejaars toch gewoon naar Jong gaan.

Daarmee wordt de selectie bij O19 minder sterk maar dat er moet worden gespeeld om de titel is van ondergeschikt belang. De ontwikkeling van de spelers staat voorop.
Dat is niet te hopen, aan spelen in Jong zullen ze niet veel toekomen. En voor hun ontwikkeling kunnen ze beter nog een jaartje in onder 19 blijven en dan ook eerst maar eens laten zien dat ze op dat niveau mee kunnen komen. Dit seizoen hebben ze als 1e jaars in onder 19 geen enkele rol van betekenis kunnen spelen. Het doorschuiven naar een hoger team moet ook geen doel op zich zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Dat klopt helemaal, ze moeten er inderdaad aan toe zijn en ze moeten ook natuurlijk voldoende perspectief op speeltijd hebben.

Fase en Duin zijn toch eerstejaars, die zouden toch al moeten kunnen aansluiten?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten