Juan Familia-Castillo (huur, 2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ huurt Castillo van Chelsea
Gepubliceerd op 06 oktober 20, 21:00
ALKMAAR- AZ huurt Juan Familia-Castillo voor de rest van het seizoen van Chelsea FC. De 20-jarige Nederlander heeft in Londen nog een doorlopend contract tot medio 2022. Afgelopen seizoen speelde de linksback nog op huurbasis voor ajax.

Familia-Castillo begon met voetballen bij het Amsterdamse Zeeburgia. Via de amateurs belandde hij in de jeugdopleiding van ajax. In 2016 verruilde hij Amsterdam voor Chelsea, maar tot een debuut in de hoofdmacht van The Blues kwam het nog niet.

Oranje Onder 20
Afgelopen seizoen speelde Familia-Castillo op huurbasis voor ajax, waar hij zijn minuten maakte in de beloftenploeg. In 23 wedstrijden kwam de linksback tot zes assists. Daarnaast werd hij diverse keren opgeroepen voor Oranje Onder 20.

'Kan niet wachten'
"Ik ben super blij met deze stap naar AZ en heb er veel zin in", zei de verdediger na het zetten van zijn handtekening. "AZ is een van de grote clubs uit Nederland, die elk jaar nog steeds groeit. Ik kan niet wachten om hier te beginnen."
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Toch hoop ik dat iemand -loert naar AZ 4 Life- gaat vragen of hier nou een koopoptie bij zit. Die had ajax namelijk wel.
Al is zo'n koopoptie 'hoog' dan nog kan het mits een speler echt uitblinkt altijd van pas komen. Zo heeft VVV recentelijk een keer een koopoptie gelicht alleen maar om de speler zelf weer door te kunnen verkopen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik ben benieuwd welke scout van AZ deze jongen heeft zien spelen en hoe vaak. Dat geldt ook voor Martins-Indi. Volgens mij zijn het allemaal losse flodder aankopen. Misschien dat Jan van de familie Castillo zich nog kan ontwikkelen, maar wat betreft Martins- Indi heb ik een sterk van Rhijn gevoel. Maar ik laat me graag verrassen
Volgend jaar april weten we meer
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

galblazer schreef: 07 okt 2020, 10:36 Ik ben benieuwd welke scout van AZ deze jongen heeft zien spelen en hoe vaak. Dat geldt ook voor Martins-Indi. Volgens mij zijn het allemaal losse flodder aankopen. Misschien dat Jan van de familie Castillo zich nog kan ontwikkelen, maar wat betreft Martins- Indi heb ik een sterk van Rhijn gevoel. Maar ik laat me graag verrassen
Een speler die we de laatste jaren niet hebben zien spelen meteen als "een Van Rhijn" uit te schelden gaat mij veel te ver! Ik ben in ieder geval wel blij met deze 2 mercenaries.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

galblazer schreef: 07 okt 2020, 10:36 Ik ben benieuwd welke scout van AZ deze jongen heeft zien spelen en hoe vaak. Dat geldt ook voor Martins-Indi. Volgens mij zijn het allemaal losse flodder aankopen. Misschien dat Jan van de familie Castillo zich nog kan ontwikkelen, maar wat betreft Martins- Indi heb ik een sterk van Rhijn gevoel. Maar ik laat me graag verrassen
Hij speelde vorig seizoen voor Jong-ajax. Niet heel ver uit de buurt.
Die hebben de voorkeur gegeven aan onze oud jeugdspeler Salah-Eddine, maar die heeft een flinke blessure opgelopen.
We weten natuurlijk ook niet hoe hoog de koopoptie was die ajax had.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Gelijk in actie in het oefenduel tegen ajax wat nu bezig is. Allebei met het sterkste team zonder internationals. Druijf miste al een grote kans.

Youtube kanaal van ajax voor de liefhebbers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 07 okt 2020, 10:16 Toch hoop ik dat iemand -loert naar AZ 4 Life- gaat vragen of hier nou een koopoptie bij zit. Die had ajax namelijk wel.
Al is zo'n koopoptie 'hoog' dan nog kan het mits een speler echt uitblinkt altijd van pas komen. Zo heeft VVV recentelijk een keer een koopoptie gelicht alleen maar om de speler zelf weer door te kunnen verkopen.
Dat is informatie die ik helaas niet heb. Ik zal dat volgend weekend even proberen te achterhalen als ik in het stadion ben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Gelukkig inderdaad wel een èchte back-up voor Wijndal. Die krijgt de laatst tijd zoveel aanslagen te verduren dat het ook wachten is totdat die echt een keer geblesseerd het veld afloopt. Tegelijkertijd ook een stukje concurrentie. Prima dus ook voor Wijndal. Zet 'm op Juan!

Moest door z'n naam op een of andere manier gelijk aan het liedje Vamos a la Playa denken:
Familia - Castillo, o-hoewohoewo! Familia - Castillo, o-hoewohoewo! :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Hij maakte vandaag in de oefenwedstrijd een goede indruk. Ook aanvallend is het een nuttige speler. Mocht Wijndal tegen een blessure of een schorsing oplopen heb ik er vertrouwen in dat er een waardige vervanger is.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 07 okt 2020, 10:58 We weten natuurlijk ook niet hoe hoog de koopoptie was die ajax had.
Ik las ergens dat het om 6 miljoen ging maar kan niet meer terugvinden waar ik dat gelezen heb.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 07 okt 2020, 19:14 Ik las ergens dat het om 6 miljoen ging maar kan niet meer terugvinden waar ik dat gelezen heb.
Klopt dat heb ik ook gelezen, met een contractjaar er af en prestaties die dat bedrag blijkbaar niet volledig waar maakte zou je mogen verwachten dat mits er een koopoptie mogelijk was die lager zou uitvallen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 07 okt 2020, 19:14 Ik las ergens dat het om 6 miljoen ging maar kan niet meer terugvinden waar ik dat gelezen heb.
Zou volgend jaar voor de helft te halen moeten zijn wat nog steeds erg veel is voor iemand met amper ervaring op het hoogste niveau (ervan uitgaande dat hij Wijndal er niet uit speelt).
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lekkere invalbeurt als je je zo simpel laat uitspelen. Hoofdschuldige aan de laatste tegengoal.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 27 dec 2020, 15:50 Lekkere invalbeurt als je je zo simpel laat uitspelen. Hoofdschuldige aan de laatste tegengoal.
Debuut in het 1e, dat valt dus meer de trainer aan te rekenen dan hemzelf.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 27 dec 2020, 16:35 Debuut in het 1e, dat valt dus meer de trainer aan te rekenen dan hemzelf.
Zit wat in, maar hij werd wel heel erg simpel gepasseerd. Hij is nog verdediger ook schijnt t.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Stuur ook maar weer terug.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als je dit soort figuren niet zelf kunt opleiden is er iets goed mis met de jeugdopleiding. Dit soort beginnersfouten zie je bij de amateurs niet eens.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 18:26 Als je dit soort figuren niet zelf kunt opleiden is er iets goed mis met de jeugdopleiding. Dit soort beginnersfouten zie je bij de amateurs niet eens.
Dan is het niveau bij de amateurs blijkbaar hoger dan in de 1e divisie, want in de 1e divisie zie je bij Jong AZ dergelijke fouten bijna elke wedstrijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 27 dec 2020, 18:28 Dan is het niveau bij de amateurs blijkbaar hoger dan in de 1e divisie, want in de 1e divisie zie je bij Jong AZ dergelijke fouten bijna elke wedstrijd.
AZ is een slecht voorbeeld. Daar heerst geen topsportklimaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 18:30 AZ is een slecht voorbeeld. Daar heerst geen topsportklimaat.
Op een aantal vlakken wel, maar o.a. qua mentaliteit inderdaad niet.
Gesloten