Dorin Rotariu

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Geest van Dirk schreef: 13 aug 2018, 13:15 Hoeveel balcontacten heeft hij nou gehad :lol:
Ik snap inderdaad dat iedereen zo snel zijn oordeel klaar heeft staan. Hij heeft in totaal nog niet eens 90 minuten gemaakt in een officiële wedstrijd. Van mij mag hij het lekker de komende wedstrijden laten zien, ik laat me graag verrassen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 14 aug 2018, 09:14 Rotariu heeft in het verleden ook regelmatig wedstrijden op links gespeeld (24 tegen 66 op rechts) en heeft daar (logischerwijze) ongeveer twee maal zo veel assists (per gespeelde wedstrijd) en twee maal zo weinig goals. Gudmundssson lijkt op links slechter uit de voeten te kunnen.
Ik hoop dat Rotariu zich wat ontwikkelt en meer varianten op zijn palmares gaat krijgen dan binnendoor (op rechts).
Als die transfer van Gudmundsson echt officieel wordt dan heb je wel variabele opties.

puur op papier zou je kunnen zeggen

Links: Idrissi, Rotariu
AM: Til, Seuntjens
Rechts: Gudmundsson, Stengs

Maar ook
Rechts: Rotariu
AM: Gudmundsson
Links/Rechts Seuntjens

Opties genoeg in ieder geval.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

zeekomkommer schreef: 14 aug 2018, 09:14 Rotariu heeft in het verleden ook regelmatig wedstrijden op links gespeeld (24 tegen 66 op rechts) en heeft daar (logischerwijze) ongeveer twee maal zo veel assists (per gespeelde wedstrijd) en twee maal zo weinig goals. Gudmundssson lijkt op links slechter uit de voeten te kunnen.
Ik hoop dat Rotariu zich wat ontwikkelt en meer varianten op zijn palmares gaat krijgen dan binnendoor (op rechts).
Ik vind hem goed op rechts wat ik tot nu toe gezien heb en gaat niet alleen maar naar binnen, heb hem in die paar minuten dat die hij voor AZ gespeeld heeft ook buitenom zien gaan. Daarbij vind ik Idrissi ook belangrijk en heel veel dreiging geven, ik denk dat zijn ontwikkeling tov vorig seizoen dit jaar goed te zien zal zijn. Gudmonsson lekker voor de zwakste schakel Til wisselen, al weet ik dat Brom onze Guus met zijn leven zal verdedigen en Til wss nooit plaats zal hoeven maken voor iemand. Al weet iedereen dat je met een rasvoetballer op die positie echt leuke dingen kan doen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Last Scout schreef: 14 aug 2018, 09:29 puur op papier zou je kunnen zeggen

Links: Idrissi, Rotariu
AM: Til, Seuntjens
Rechts: Gudmundsson, Stengs
Gudmundsson is met 2 miljoen voor een speler die feitelijk alleen Jupiler League in de voeten heeft natuurlijk een hele dure jongen waar zelfs PSV nog een doorverkoop percentage op heeft bedwongen. Hierin blijkt dus dat men bij AZ (op termijn) in hem een onbetwiste basisspeler ziet, maar dat natuurlijk mede ook in Stengs ziet.
Die twee gaan dus nooit concurrenten worden voor dezelfde positie bij AZ en ga er daarom vanuit dat Gudmundsson of op links of als aanvallende middenvelder gaat spelen als de selectie helemaal compleet is.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

leszz schreef: 14 aug 2018, 09:54 Gudmonsson lekker voor de zwakste schakel Til wisselen, al weet ik dat Brom onze Guus met zijn leven zal verdedigen en Til wss nooit plaats zal hoeven maken voor iemand.
Niet doen. Zwak punt van Gudmundsson is de omschakeling bij balverlies. Til zie ik regelmatig sprintjes trekken om ballen te veroveren, tegenstanders op te jagen en zowel ons middenveld als verdediging helpen.

Wanneer wij onze verdediging dicht timmeren met twee sterke gasten daar dan zou het misschien kunnen, maar voorlopig geef ik de voorkeur aan de 'loper' Til op die positie. Brom gelukkig ook.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

ForzAZ schreef: 14 aug 2018, 10:34 Niet doen. Zwak punt van Gudmundsson is de omschakeling bij balverlies. Til zie ik regelmatig sprintjes trekken om ballen te veroveren, tegenstanders op te jagen en zowel ons middenveld als verdediging helpen.

Wanneer wij onze verdediging dicht timmeren met twee sterke gasten daar dan zou het misschien kunnen, maar voorlopig geef ik de voorkeur aan de 'loper' Til op die positie. Brom gelukkig ook.
Oke goed punt. Maar zou dit in principe voldoende op te lossen moeten zijn door Midtsjo en Koopmeiners, ik bedoel je staat al met de punt naar voren dus 2 middenvelders die een blok moeten vormen. Daarbij zal Gudmonsson daar ook zelf stappen in moeten maken.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

ForzAZ schreef: 14 aug 2018, 10:34 Niet doen. Zwak punt van Gudmundsson is de omschakeling bij balverlies.
Klopt, dat was mede het punt dat Cocu het niet met deze speler aan durfde.
Je zou dus zeggen dat Gudmundsson moet concurreren met Idrissi en Rotariu met Stengs.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 14 aug 2018, 10:25 Gudmundsson is met 2 miljoen voor een speler die feitelijk alleen Jupiler League in de voeten heeft natuurlijk een hele dure jongen waar zelfs PSV nog een doorverkoop percentage op heeft bedwongen. Hierin blijkt dus dat men bij AZ (op termijn) in hem een onbetwiste basisspeler ziet, maar dat natuurlijk mede ook in Stengs ziet.
Die twee gaan dus nooit concurrenten worden voor dezelfde positie bij AZ en ga er daarom vanuit dat Gudmundsson of op links of als aanvallende middenvelder gaat spelen als de selectie helemaal compleet is.
Helemaal mee eens.

Hoewel ik ook niet echt zie dat Idrissi naar de bank vertrekt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De technische leiding heeft het altijd over twee volwaardige spelers voor een positie als doel, maar ik ben het wel eens dat je geen 2 miljoen+ gaat investeren in een extra optie die het maar moet uitvechten met zijn concurrent. Sinds Dirk zijn er maar 5 spelers geweest voor wie 2 miljoen of meer is betaald.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Stengs gaat nog wel even duren. Die verwacht ik eigenlijk pas weer over een paar maandjes. In de tussentijd zal Gudmundsson vermoedelijk op rechts spelen en zal Rotariu op links concurreren met Idrissi. Ook goed voor Idrissi: nu had hij weinig concurrentie op de linksbuiten, met Rotariu in z'n nek zal hij een stapje extra moeten zetten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 11:43 De technische leiding heeft het altijd over twee volwaardige spelers voor een positie als doel, maar ik ben het wel eens dat je geen 2 miljoen+ gaat investeren in een extra optie die het maar moet uitvechten met zijn concurrent. Sinds Dirk zijn er maar 5 spelers geweest voor wie 2 miljoen of meer is betaald.
Gudelj, Johnsen, Henriksen, Idrissi en Midtsjo?

Zo bezien is Max eigenlijk best aan het 'big spenden' ...
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 14 aug 2018, 12:48 Gudelj, Johnsen, Henriksen, Idrissi en Midtsjo?

Zo bezien is Max eigenlijk best aan het 'big spenden' ...
Klopt. Inkomsten en uitgaven in de afgelopen jaren:

Afbeelding

Ik vind het qua uitgaven wel meevallen, mits je het relateert aan de inkomsten. Als Gudmundsson komt dan kom je ongeveer op het bedrag van afgelopen jaar (incl. de winter, dat wel).
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 14 aug 2018, 10:25 Gudmundsson is met 2 miljoen voor een speler die feitelijk alleen Jupiler League in de voeten heeft natuurlijk een hele dure jongen waar zelfs PSV nog een doorverkoop percentage op heeft bedwongen. Hierin blijkt dus dat men bij AZ (op termijn) in hem een onbetwiste basisspeler ziet, maar dat natuurlijk mede ook in Stengs ziet.
Die twee gaan dus nooit concurrenten worden voor dezelfde positie bij AZ en ga er daarom vanuit dat Gudmundsson of op links of als aanvallende middenvelder gaat spelen als de selectie helemaal compleet is.
Kijk en dit is waarom je niets moet zeggen zonder voorkennis.

Gudmundsson is een rechtsbuiten, hooguit een aanvallende middenvelder. Linksbuiten heeft hij echt nauwelijks gestaan en overigens heeft Idrissi ook een aardige duit mogen kosten.

Je kan wel net als John spelers door je hele basiself rouleren, maar ik zou ze op hun beste plek zetten.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout schreef: 14 aug 2018, 14:13 Je kan wel net als John spelers door je hele basiself rouleren, maar ik zou ze op hun beste plek zetten.
Jij slaat de spijker op zijn kop.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Rotariu heeft vandaag toch wel laten zien dat hij met zijn snelheid en dribbelvaardigheid de rechtsbuiten moet zijn zolang Stengs niet aan de bak kan komen.
Hij heeft veel meer dynamiek en snelheid voor een rechtsbuiten dan Gudmundsson of Seuntjes.
Met name door de inbreng van deze Roemeen kreeg AZ weer wat van het flitsende aanvalsspel wat we vorig seizoen nog zoveel hebben gezien door met name Jahanbakhsh.
Van mij mag volgende week dan ook Rotariu aan de start staan, zodat we weer het spelletje kunnen spelen wat we vorig seizoen ook hebben gedaan.
Nu zie je echt dat Svensson zijn maatje voorin mist en zelf de gehele rechterkant moet bestrijken waardoor we veel te veel afhankelijk zijn van de ingevingen van Idrissi op links.
Met Rotariu en Idrissi hebben we weer snelheid op de vleugels.
Afbeelding
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ik snap niet waarom je nu al zo op Gudmundsson afgeeft handelaar...
Heel vreemd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Hij viel heel dreigend in, mooie snelle speler.

AZ heeft 3/4 kwart wedstrijd een verkapte 4-4-2 gespeeld, of hij in die rol (schoffelen) ook had uitgeblonken weet ik niet. Seuntjes heeft veel vuil werk opgelost op het middenveld. Aan het einde werd duidelijk dat Vitesse langzaam minder werd (die hebben echt veel energie in de wedstrijd gelegd. Ik vindt het een hele volwassen wedstrijd benadering van AZ want Vitesse heeft echt wel een goede ploeg en AZ heeft dat bestreden met verschillende tactieken, jammer dat het strijdplan niet in winst is omgezet
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Last Scout schreef: 26 aug 2018, 18:02 Ik snap niet waarom je nu al zo op Gudmundsson afgeeft handelaar...
Heel vreemd.
Seuntjes werd in eerste instantie gewisseld voor Gudmundsson, zo'n 10 minuten daarna kwam Rotariu in het veld en kon
Gudmundsson weer doorschuiven naar het middenveld.
Mochten beide spelers moeten concurreren voor de rechtsbuitenpositie dan vind ik dat Rotariu in alles meer een buitenspeler is:
veel sneller, dynamischer voor die positie.
Gudmundsson heb ik al meteen gezegd toen hij werd gehaald zie ik meer als aanvallende middenvelder.
Ik geef niet af op de speler, echter ik heb meer een voorkeur voor Rotariu mochten ze beide in aanmerking komen voor de positie als rechtsbuiten.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Jammer dat hij niet wat meer kans krijgt, ik heb het idee dat er nog veel rek zit in de kwaliteit van onze basis als we de juiste 11 op de juiste posities neer zetten. Voelt alsof we met Rotariu en Gudmundsson veel meer voetbal en creativiteit en kwaliteit voorin kunnen hebben tov Seuntjens en Til.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

zeekomkommer schreef: 27 aug 2018, 06:27 Snelle dynamische speler. Ik denk wel dat hij aan de verkeerde kant staat (rechts), want zodra hij eenmaal de achterlijn nadert, ziet hij haast nooit mogelijkheid de bal voor te krijgen.
Idrissi op links vind ik in het algemeen wel een zekerheidje maar daar moet nu al het gevaar vandaan komen na het vertrek van Jahanbakhsh.
Rotariu is een soort gelijk mannetje voor op rechts gezien hij net als Idrissi continue zijn tegenstander opzoekt en veel scorend vermogen heeft.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=0ATJ1ejPo1E

Link: http://www.youtube.com/watch?v=dMVRqvKvNsA
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten