Bjørn Johnsen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 26 jun 2019, 04:48 Beide voegen ook voetballend meer toe dan het onderwerp, dus ik zie nog steeds niet in waarom we met Johnsen in de EL zouden moeten starten.
De zin begint met een aanname die nergens op is gebaseerd en het eindigt met een conclusie die ik deel.

Verder een aardig bericht.

Maar ik heb - onder de streep / op basis van de cijfers van de afgelopen twee jaar - toch meer vertrouwen in het forcerend vermogen van een Johnsen dan van een Druijf.

Misschien kan je de interlandgoals, tegenstanders en eredivisiegoals van Druijf ook even analyseren.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 27 jun 2019, 07:52 De zin begint met een aanname die nergens op is gebaseerd en het eindigt met een conclusie die ik deel.

Verder een aardig bericht.

Maar ik heb - onder de streep / op basis van de cijfers van de afgelopen twee jaar - toch meer vertrouwen in het forcerend vermogen van een Johnsen dan van een Druijf.

Misschien kan je de interlandgoals, tegenstanders en eredivisiegoals van Druijf ook even analyseren.
Flauwe reactie. Zeker de laatste zin. Maar goed. Op volgorde:
0
Almere City
SC Cambuur
FC Volendam
ajax U21
Go Ahead Eagles
RKC Waalwijk
FC Den Bosch
Helmond Sport
Utrecht U21
FC Dordrecht 
Roda JC
NEC Nijmegen
TOP Oss
PSV U21 
FC Twente
MVV Maastricht 
Telstar
Sparta R.
FC Eindhoven
FC Eindhoven
Telstar
TOP Oss
Utrecht U21
SC Cambuur
Go Ahead Eagles  
Almere City
FC Dordrecht
Roda JC 
FC Den Bosch
Sparta R.
ajax U21
AZ Alkmaar U21
PSV U21
Helmond Sport
FC Volendam 
RKC Waalwijk
FC Twente
MVV Maastricht
0

Maar dat maakt me niet zoveel uit verder. Verder kan mooi hier

Ik blijf Johnsen een gebrekkige spits vinden. Ja hij kan scoren, ook in interlands. Maar hé, die statistieken zijn ook niet echt je van het hoor. En reken de 2 tegen Faeröer, niveautje Helmond Sport, vooral mee. 5 doelpunten in 778 minuten, hang de vlag uit. 90 minuten spelen tegen Cyprus en niet scoren, knap hoor. 4-1 winnen van Australië, en als spits niet weten te scoren, hulde! Heb ik al gezegd dat ie tegen Albanië ook 90 minuten meedeed en niet scoorde?
2019-06-27 12_38_00-Björn Johnsen - Nationaal elftal _ Transfermarkt.png
2019-06-27 12_38_00-Björn Johnsen - Nationaal elftal _ Transfermarkt.png (142.24 KiB) 5064 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 27 jun 2019, 10:45 Ik blijf Johnsen een gebrekkige spits vinden. Ja hij kan scoren, ook in interlands. Maar hé, die statistieken zijn ook niet echt je van het hoor.
Ik vind Johnsen óók een gebrekkige spits, maar wel maker van 19 velddoelpunten in één seizoen eredivisie én een 'verwachting' van 20 velddoelpunten afgelopen seizoen.

Op het hoogste niveau.

En goals tegen Zweden, IJsland en Slovenië. Ook niet meteen c-landen.

Getallen waar de door eenieder zo geliefde Druijf alleen maar van mag dromen.

Maar ik geloof dat mijn punt wel duidelijk is.

Ik laat me tegen Hacken graag positief verrassen.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Antti Opdam schreef: 27 jun 2019, 12:55 Getallen waar de door eenieder zo geliefde Druijf alleen maar van mag dromen.
Ik denk ook niet dat Druijf gaat spelen. Net als bij Brom zal ook onder Slot, Boadu in eerste instantie de voorkeur krijgen gezien het een completere spits is.
Met Druijf heb je dan altijd nog een beter breekijzer wat Myron weer totaal niet is.
Dat men afscheidt neemt van Johnsen valt wel te begrijpen, gezien ook toen deze jongens er nog niet bij waren hij al buiten de boot viel.
Seuntjens daarentegen had ik, zeker met deze allesbeslissende wedstrijden, nog wel erbij gehouden. Het spel is toch met hem vertrouwd en daar kun je nog op terugvallen mocht het uiteindelijk niet lopen. Druijf heeft nog geen wedstrijd voor AZ1 gespeeld en Boadu moet zoals we bij Stengs hebben gezien, ook eerst nog maar eens helemaal terug komen. Dan is het best lekker als je dan nog een Seuntjens hebt, die dan weliswaar niet zo vaak scoort maar wel het voetbal in de ploeg blijft en de tegenstander toch als hangende spits weinig grip op krijgt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens een Oostenrijkse journalist is SK Rapid Wien in de markt voor Johnsen.

http://www.spox.com/at/sport/fussball/o ... hnsen.html

En voor wie het Duits niet machtig is - via Google translate.
Bij SK Rapid Vienna zijn nog enkele bouwlocaties open. Na het vertrek van Andrija Pavlovic en Deni Alar zijn de Green-Whites rond Sporting Director Zoran Barisic intendant op zoek naar een spits en kunnen nu een echte stoot slaan.

De Oostenrijkse ex-kroonjournalist Peter Linden bericht in zijn blog over het belang van de Green-Whites in AZ-Alkmaar-spits Björn Johnsen. De club van de Nederlandse Eredivise moet niet bouwen op de 1.95 meter hoge spits, ondanks drie jaar resterende contract moet Johnsen betaalbaar zijn voor Rapid.

De prestatie van de 27-jarige leest goed: 25 doelpunten in 56 wedstrijden in de bovenste vlucht in Nederland, 13-voudige spits van het Noorse nationale team (vijf doelpunten). AZ Alkmaar eindigde met Johnsen in de laatste plaats op de vierde plaats in het laatste seizoen. Johnsen zou daarom in internationale zaken zijn met zijn club. Iets dat hem bij Rapid zou worden ontzegd.

De leidinggevenden bevestigden dat Rapid nog steeds overdrachten plant: "Met Bolingoli hebben we één speler aan de linkerkant en ook in de storm verloren na twee afvaarten, een plaats vrij", vertelde Kühbauer de koerier. Het doel is "20 doorgewinterde spelers en nog een paar jongens, die de aankomst onder druk zetten", de laatste zijn volgens de coach Leo Greiml, Kelvin Arase en Nicholas desire. Als de Arrivierten dan plots een echte Sturm-Kracher is? Op zondag speelt Rapid een vriendschappelijke wedstrijd tegen 1. FCN Nürnberg, met ex-Rapid-coach Damir Canadi aan de zijlijn.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Ferry schreef: 14 jul 2019, 06:45 Volgens een Oostenrijkse journalist is SK Rapid Wien in de markt voor Johnsen.
Zou daarom Johnsen nog zijn minuten mogen maken in de voorbereiding.
Staat wel lekker voor de geïnteresseerde clubs dat zo'n speler gewoon zijn ding blijft doen, in dit geval scoren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Dirk Scheringa schreef: 14 jul 2019, 08:58 Zou daarom Johnsen nog zijn minuten mogen maken in de voorbereiding.
Staat wel lekker voor de geïnteresseerde clubs dat zo'n speler gewoon zijn ding blijft doen, in dit geval scoren.
Had je hem in de spits moeten opstellen en Druijf er achter. Buitenspelers opdracht geven om ballen voor het doel te slingeren en hopen dat ie een keer goed valt voor Johnsen.

Nee Johnsen speelde op een positie wat ie echt niet kan. Bovendien zijn er gisteren volgens mij geen kansen gecreëerd en is geen knappe voorzet van de zijkant gegeven.

Maar goed geef de Oostenrijkers de videoband met zijn goals bij Ado en AZ en wie weet trappen ze er in. [-o<
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 27 jun 2019, 12:55 Ik vind Johnsen óók een gebrekkige spits, maar wel maker van 19 velddoelpunten in één seizoen eredivisie én een 'verwachting' van 20 velddoelpunten afgelopen seizoen.

Op het hoogste niveau.

En goals tegen Zweden, IJsland en Slovenië. Ook niet meteen c-landen.

Getallen waar de door eenieder zo geliefde Druijf alleen maar van mag dromen.

Maar ik geloof dat mijn punt wel duidelijk is.

Ik laat me tegen Hacken graag positief verrassen.
Ik vraag mij echt af of je uberhaupt ooit ook maar een highlights video van de doelpunten van Johnsen hebt gezien.....
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Hulp uit onverwachte hoek:
Witschge bietet Johnsen an
Ein weiteres Transfergerücht betrifft die Kampfmannschaft der Grün-Weißen: Der 27-jährige Angreifer Björn Maars Johnsen von AZ Alkmaar soll dem SK Rapid vom ehemaligen niederländischen Internationalen Rob Witschge angeboten worden sein. Johnsen passt nicht unbedingt ins aktuelle Beuteschema Rapids: Der in New York geborene Norweger ist 195cm groß und eher ein robuster Knipser für den Strafraum. Sollte man bei Rapid vom Weltenbummler, der bereits in Spanien, Portugal, Bulgarien, Schottland und den Niederlanden spielte, überzeugt sein, wäre ein Transfer wohl nur dann sinnvoll, wenn Johnsen Badjis Rolle einnimmt und der Senegalese die antizipative und ausweichende Rolle übernimmt, die in der Vorbereitung weitgehend von Schobesberger gespielt wurde. Eine Situation, die unterm Strich eher unwahrscheinlich wirkt…
https://abseits.at/fusball-in-osterreic ... bei-rapid/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mijn Duits is niet perfect, maar wordt er in dit stuk juist niet gezegd dat een transfer niet aannemelijk lijkt?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Dat klopt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 jul 2019, 13:52 Mijn Duits is niet perfect, maar wordt er in dit stuk juist niet gezegd dat een transfer niet aannemelijk lijkt?
Nee er wordt gesteld dat het volgens de schrijver 'alleen dan zou passen' als hij een hele specifieke rol in de voorhoede van Rapid inneemt, namelijk die van de aanvaller Aliou Badji (jonge Senegalees) die dan een andere rol zou moeten gaan invullen en die specifieke samenloop acht de schrijver niet waarschijnlijk .

Dus niet zo zeer dat de transfer zelf niet aannemelijk is, maar het de schrijver enkel dan logisch lijkt als het scenario dat hij schetst zich voltrekt.
Vergelijk bijvoorbeeld de stukken die hier geschreven worden over het potentieel aankopen van Clasie, de clubs zijn in onderhandeling, maar er zijn zat forumlieden die er onderbouwde vraagtekens bij zetten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 17 jul 2019, 15:30 Vergelijk bijvoorbeeld de stukken die hier geschreven worden over het potentieel aankopen van Clasie, de clubs zijn in onderhandeling, maar er zijn zat forumlieden die er onderbouwde vraagtekens bij zetten.
Bij gebrek aan beter vond ik dit 'transfergerucht-waardig'...
:lol:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 17 jul 2019, 18:30 Nottingham Forest volgt hem?

https://www.footballinsider247.com/excl ... y-striker/
Toch fijn dat niet alleen AZ slechte scouts heeft.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 jul 2019, 20:24 Toch fijn dat niet alleen AZ slechte scouts heeft.
Of de scouts zijn goed maar luistert Huiberts niet :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Jongens vanaf nu alleen positieve berichten over hoe goed Johnsen is posten. Met zoveel belangstelling moet een transfer slagen. Wel benieuwd hoeveel we op hem gaan afschrijven en of het reden geeft tot het aantrekken van een andere spits. SLot wenste nog wel een extra vleugelaanvaller in het interview met VI
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 19 jul 2019, 08:54 Jongens vanaf nu alleen positieve berichten over hoe goed Johnsen is posten.
Mijn Bjorn ... :hart: :hart:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ Twello schreef: 19 jul 2019, 08:54 Jongens vanaf nu alleen positieve berichten over hoe goed Johnsen is posten. Met zoveel belangstelling moet een transfer slagen. Wel benieuwd hoeveel we op hem gaan afschrijven en of het reden geeft tot het aantrekken van een andere spits. SLot wenste nog wel een extra vleugelaanvaller in het interview met VI
Moet je alleen wel in het Engels gaan posten, anders kunnen ze het nog niet lezen of wordt het verkeerd vertaald door google translate.

Bjorn Johnsen, the best player we have, please don't let him leave!
Gesloten