Henri Weigelt (2020)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Wie kan er goed wazig lezen en in het Duits?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Korte samenvatting: Hij had het eerste seizoen anders voorgesteld maar ziet het niet als een verloren jaar. Hij kon verlengen bij Bielefeld en hoewel AZ langskwam wilde hij eigenlijk nog niet weg. De reden dat hij toch voor AZ koos waren de randvoorwaarden die AZ kon bieden en het feit dat AZ voorronde EL speelde.

De transfersom bedroeg een miljoen euro, maar de voortekenen die zouden kunnen leiden tot een doorbraak bij AZ waren vanaf begin af aan slecht. Hoewel hij mee kon op het trainingskamp, zorgden inconsistente bloedwaarden ervoor dat hij rust moest houden. Daardoor liep hij gelijk een achterstand op en moest hij meedoen met het tweede. Hier werd hij voor de eerste keer volwassen want het was namelijk ook de eerste keer dat hij uit huis ging.

Naast deze persoonlijke ontwikkeling werkte hij ook aan zijn ontwikkeling als voetballer. Voor iedere training moest hij het krachthonk in en hechtte de technische staf tijdens de trainingen veel waarde aan het versturen van passes over de grond bij een spelopening en het vroegtijdig drukzetten van verdedigers.

Weigelt ontwikkelde zich niet alleen lichamelijk verder, maar ook mentaal omdat hij in het tweede veel verantwoordelijkheid had met zoveel jonge(re) medespelers om zich heen en binnen korte tijd de beginselen van het Nederlands machtig werd.

Begin dit jaar raakte hij geblesseerd aan zijn enkel wat hem twee maanden kostte en nu zou hij zich het liefst laten verhuren. Hij denkt zelf aan Duitsland en dan waarschijnlijk een club uit de Tweede Bundesliga. Zoals hij zelf zegt: "Een verandering van omgeving zou niet slecht zijn, ik wil graag laten zien dat ik het geld waard ben dat AZ voor mij betaald heeft."


Dus na Bergsma wilt ook Weigelt tijdelijk weg.
Laatst gewijzigd door Alkmaar/Zaanstreek op 27 jun 2019, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 27 jun 2019, 11:45 Wie kan er goed wazig lezen en in het Duits?

Afbeelding
Zit een goede kop op deze jongen. Als hij ergens minuten kan maken moet je het zeker doen, met deze mentaliteit zal hij nog een heel eind komen ook als hij het aan talent ontbeert.

Hij heeft blijkbaar toch echt 1 miljoen gekost (ik dacht dat iedereen zeker wist dat het maar een paar ton was? Dat doet mij ook twijfelen aan de lager geschatte uitgaven voor een vejinovic.) Maar hij heeft de instelling om zichzelf te bewijzen dat waard te zijn geweest.

Ook wat onbekender voor ons: slechte bloedwaarden en een botbreuk hielden deze Duitser lang op een tweede spoor/ de bank.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 27 jun 2019, 12:51 De transfersom bedroeg een miljoen euro
:shock:

Mexit?!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 27 jun 2019, 16:17 :shock:

Mexit?!
Tot zover de goedkope gokjes van Max. :^o
Hup AZ.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Bob Ross schreef: 27 jun 2019, 17:49 Tot zover de goedkope gokjes van Max. :^o
Zo is de transfermarkt nu eenmaal ingesteld, daar kan je als AZ ook niks aan doen. ajax heeft ook 7 miljoen verspilt aan backs als Orejuela en Kristensen. Hoeveel is dan 1 miljoen voor een centrale verdediger die nog jong is en duidelijk nog moet wennen?
Eigenlijk is het nooit goed, enerzijds wil iedereen miljoenen uitgeven, maar anderzijds wil iedereen wel dat elke miljoenenaankoop slaagt en er meteen staat. In deze markt is dat gewoon niet realistisch, het zou fijn zijn als supporters dat ook in gaan zien.

Ik zou zeggen, ga lekker ajax supporter. Die hebben tientallen miljoenen te besteden, dan kunnen jullie daar lekker achter gaan staan. AZ moet het in deze markt met beperkte middelen doen en daar moet je maar mee leven in plaats van continue je gal spuwen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De woordspeling Arminia DeBielefeld mag zeker ook niet meer? Ze moeten zich daar wel rotgelachen hebben toen ze het bankafschrift zagen. Tering.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

MO7 schreef: 27 jun 2019, 19:36 De woordspeling Arminia DeBielefeld mag zeker ook niet meer? Ze moeten zich daar wel rotgelachen hebben toen ze het bankafschrift zagen. Tering.
Net zoals AZ met de transfers van Janssen en Alireza. Zo gaat dat nou eenmaal in de voetbalwereld, niet elke aankoop is een voltreffer.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Weigelt had maar een handvol speelminuten gemaakt. De inschatting of er wat in zat is dus totaal anders dan die van genoemde voorbeelden. Die hadden al genoeg gescoord/gespeeld bij respectievelijk Almere en NEC.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tim schreef: 27 jun 2019, 19:34 Zo is de transfermarkt nu eenmaal ingesteld, daar kan je als AZ ook niks aan doen. ajax heeft ook 7 miljoen verspilt aan backs als Orejuela en Kristensen. Hoeveel is dan 1 miljoen voor een centrale verdediger die nog jong is en duidelijk nog moet wennen?
Eigenlijk is het nooit goed, enerzijds wil iedereen miljoenen uitgeven, maar anderzijds wil iedereen wel dat elke miljoenenaankoop slaagt en er meteen staat. In deze markt is dat gewoon niet realistisch, het zou fijn zijn als supporters dat ook in gaan zien.

Ik zou zeggen, ga lekker ajax supporter. Die hebben tientallen miljoenen te besteden, dan kunnen jullie daar lekker achter gaan staan. AZ moet het in deze markt met beperkte middelen doen en daar moet je maar mee leven in plaats van continue je gal spuwen.
Ik zou zeggen, ga lekker je mond spoelen met je ajax. Het is gewoon een falikante miskoop tot op heden. Van mij mag hij best een miljoen kosten als het ergens op gebaseerd is.

Je schrijf trouwens dat niet elke aankoop een voltreffer is, maar voor afgelopen zomer geldt eerder dat elke aankoop niet een voltreffer is. Met jouw redenatie kan je nooit kritiek hebben op Huiberts. Met 10 miljoen te besteden kan AZ in deze markt prima AZ1-waardige spelers kopen. Misschien een gokje uit de KKD voor 4 ton of een enkele gearriveerde speler voor 4 miljoen. Dure en goedkope aankopen, het is gewoon allemaal armoedig gebleken.

Huiberts mag met Weigelt en een half elftal aan andere blunders best een keer een slecht jaar hebben, hij heeft natuurlijk ook al goede dingen gedaan, maar dit soort aankopen goed gaan praten is van de zotte.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 27 jun 2019, 20:56 Ik zou zeggen, ga lekker je mond spoelen met je ajax. Het is gewoon een falikante miskoop tot op heden. Van mij mag hij best een miljoen kosten als het ergens op gebaseerd is.

Je schrijf trouwens dat niet elke aankoop een voltreffer is, maar voor afgelopen zomer geldt eerder dat elke aankoop niet een voltreffer is. Met jouw redenatie kan je nooit kritiek hebben op Huiberts. Met 10 miljoen te besteden kan AZ in deze markt prima AZ1-waardige spelers kopen. Misschien een gokje uit de KKD voor 4 ton of een enkele gearriveerde speler voor 4 miljoen. Dure en goedkope aankopen, het is gewoon allemaal armoedig gebleken.

Huiberts mag met Weigelt en een half elftal aan andere blunders best een keer een slecht jaar hebben, hij heeft natuurlijk ook al goede dingen gedaan, maar dit soort aankopen goed gaan praten is van de zotte.
Vind je niet dat getuige zijn blessures deze jongen nog een kans verdient?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 27 jun 2019, 21:17 Vind je niet dat getuige zijn blessures deze jongen nog een kans verdient?
Jahoor die verdient hij, daarom zeg ik tot op heden. Het zou kunnen dat hij opbloeit, maar op basis van wat ik van heb gezien bij jong AZ zou het mij verbazen
Hup AZ.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Bob Ross schreef: 27 jun 2019, 20:56 Ik zou zeggen, ga lekker je mond spoelen met je ajax. Het is gewoon een falikante miskoop tot op heden. Van mij mag hij best een miljoen kosten als het ergens op gebaseerd is.

Je schrijf trouwens dat niet elke aankoop een voltreffer is, maar voor afgelopen zomer geldt eerder dat elke aankoop niet een voltreffer is. Met jouw redenatie kan je nooit kritiek hebben op Huiberts. Met 10 miljoen te besteden kan AZ in deze markt prima AZ1-waardige spelers kopen. Misschien een gokje uit de KKD voor 4 ton of een enkele gearriveerde speler voor 4 miljoen. Dure en goedkope aankopen, het is gewoon allemaal armoedig gebleken.

Huiberts mag met Weigelt en een half elftal aan andere blunders best een keer een slecht jaar hebben, hij heeft natuurlijk ook al goede dingen gedaan, maar dit soort aankopen goed gaan praten is van de zotte.
Hoe weet jij nou dat het op niks is gebaseerd? Heb je hem überhaupt ooit zien spelen bij Bielefeld?

Volgens jou is alles zo simpel, een speler van een miljoen moet een versterking zijn voor AZ. Geloof me, in de huidige markt heb je daar echt heel veel geluk voor nodig. Zelfs jonge talentvolle wisselspelers van PEC gaan al naar Liverpool, dan moet je als TD soms risico’s nemen. Zoals jij praat, moet een makkie zijn om een verrassende en goede aankoop te doen, maar dat is gewoon buitengewoon moeilijk. PSV betaalt nu 15 miljoen voor een mislukte speler van Leipzig, een speler die ze veel eerder wilde vastleggen. Maar de realiteit is dat de grote talenten eerder worden vastgelegd door de absolute Europese topclubs. In een tijd zoals nu is een jonge talentvolle verdediger kopen een risico, maakt niet uit of je Huiberts of Overmars hier hebt staan.

Een club als AZ kan niet meer concurreren met PSV of ajax, dus laat staan met clubs als Man City of Liverpool. Gokjes nemen van maximaal een miljoen euro is echt meer dan goed, zeker nu Weigelt nog echt niet afgeschreven is. Zelfde geldt trouwens voor Gudmundsson, die ondertussen wel bewezen heeft over scorend vermogen te beschikken. Aankopen zoals Johnsen of Vejinovic mag je van mij kritiek op hebben, gezien zij vrijwel geen restwaarde hebben. Maar een gok zoals Weigelt mag je Huiberts eigenlijk niet kwalijk nemen, want anders is het echt nooit goed. In dat geval mag je, ja ik zeg het weer, lekker ajax gaan supporten. Die kunnen 5 miljoen voor een belachelijk slechte back uitgeven, maar daarna doodleuk een betere back kopen van 10 miljoen.

Als je er op deze manier instaat is een eredivisie club supporten echt niks voor jou, PSV en ajax daargelaten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tim schreef: 27 jun 2019, 21:46 Hoe weet jij nou dat het op niks is gebaseerd? Heb je hem überhaupt ooit zien spelen bij Bielefeld?

Volgens jou is alles zo simpel, een speler van een miljoen moet een versterking zijn voor AZ. Geloof me, in de huidige markt heb je daar echt heel veel geluk voor nodig. Zelfs jonge talentvolle wisselspelers van PEC gaan al naar Liverpool, dan moet je als TD soms risico’s nemen. Zoals jij praat, moet een makkie zijn om een verrassende en goede aankoop te doen, maar dat is gewoon buitengewoon moeilijk. PSV betaalt nu 15 miljoen voor een mislukte speler van Leipzig, een speler die ze veel eerder wilde vastleggen. Maar de realiteit is dat de grote talenten eerder worden vastgelegd door de absolute Europese topclubs. In een tijd zoals nu is een jonge talentvolle verdediger kopen een risico, maakt niet uit of je Huiberts of Overmars hier hebt staan.

Een club als AZ kan niet meer concurreren met PSV of ajax, dus laat staan met clubs als Man City of Liverpool. Gokjes nemen van maximaal een miljoen euro is echt meer dan goed, zeker nu Weigelt nog echt niet afgeschreven is. Zelfde geldt trouwens voor Gudmundsson, die ondertussen wel bewezen heeft over scorend vermogen te beschikken. Aankopen zoals Johnsen of Vejinovic mag je van mij kritiek op hebben, gezien zij vrijwel geen restwaarde hebben. Maar een gok zoals Weigelt mag je Huiberts eigenlijk niet kwalijk nemen, want anders is het echt nooit goed. In dat geval mag je, ja ik zeg het weer, lekker ajax gaan supporten. Die kunnen 5 miljoen voor een belachelijk slechte back uitgeven, maar daarna doodleuk een betere back kopen van 10 miljoen.

Als je er op deze manier instaat is een eredivisie club supporten echt niks voor jou, PSV en ajax daargelaten.
Het probleem zit hem in wanneer je handelt. Misschien was het bij Weigelt te vroeg, misschien precies op tijd maar door omstandigheden verkeerd. Bij Sparta loopt de volgende Dumfries, Strootman, Van Drongelen, Willems of Viergever vast nu al rond, maar wanneer haal je hem?

AZ 4 Life ziet het nu in Dervisoglu. Dat had je (net als bij Boadu) ook al kunnen zien toen die nog bij hun Jong team zat... maar hij zal nu Sparta weer terug is opeens een stuk duurder zijn. Je moet er gewoon op tijd bij zijn en durven. Sepp van den Berg is echt niet voor een onbetaalbare prijs naar Liverpool vertrokken. Maar je moet hem wel durven betalen en ik denk niet dat Huiberts toen hij voor Reijnders ging.. bereid was om ook 1.7 miljoen voor een 16 jarige neer te leggen.

AZ dacht dat ze met Weigelt er op tijd bij waren. Ik wil die jongen wel eens echt fit een paar wedstrijden zien spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

MO7 schreef: 27 jun 2019, 19:36 De woordspeling Arminia DeBielefeld mag zeker ook niet meer? Ze moeten zich daar wel rotgelachen hebben toen ze het bankafschrift zagen. Tering.
Oeh die is wel op het randje, hij raakt immers een groot aantal forummers hier.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Weigelt is duidelijk een aankoop voor de lange termijn. Al dacht hij er zelf blijkbaar anders over. Nu wil hij in de 2e Duitse liga op een niveau hoger dan de KKD laten zien wat hij waard is. Als AZ daar ook wat inziet, lekker verhuren en over een jaar verder zien. Anders verder bij laten leren onder de hoede van de eigen trainers en dan eens zien of hij fit, gewend (in dat opzicht is opnieuw verhuizen niet handig) aan de omgeving en een jaar ouder en sterker misschien wel beter gaat presteren.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tim schreef: 27 jun 2019, 21:46 Hoe weet jij nou dat het op niks is gebaseerd? Heb je hem überhaupt ooit zien spelen bij Bielefeld?

Volgens jou is alles zo simpel, een speler van een miljoen moet een versterking zijn voor AZ. Geloof me, in de huidige markt heb je daar echt heel veel geluk voor nodig. Zelfs jonge talentvolle wisselspelers van PEC gaan al naar Liverpool, dan moet je als TD soms risico’s nemen. Zoals jij praat, moet een makkie zijn om een verrassende en goede aankoop te doen, maar dat is gewoon buitengewoon moeilijk. PSV betaalt nu 15 miljoen voor een mislukte speler van Leipzig, een speler die ze veel eerder wilde vastleggen. Maar de realiteit is dat de grote talenten eerder worden vastgelegd door de absolute Europese topclubs. In een tijd zoals nu is een jonge talentvolle verdediger kopen een risico, maakt niet uit of je Huiberts of Overmars hier hebt staan.

Een club als AZ kan niet meer concurreren met PSV of ajax, dus laat staan met clubs als Man City of Liverpool. Gokjes nemen van maximaal een miljoen euro is echt meer dan goed, zeker nu Weigelt nog echt niet afgeschreven is. Zelfde geldt trouwens voor Gudmundsson, die ondertussen wel bewezen heeft over scorend vermogen te beschikken. Aankopen zoals Johnsen of Vejinovic mag je van mij kritiek op hebben, gezien zij vrijwel geen restwaarde hebben. Maar een gok zoals Weigelt mag je Huiberts eigenlijk niet kwalijk nemen, want anders is het echt nooit goed. In dat geval mag je, ja ik zeg het weer, lekker ajax gaan supporten. Die kunnen 5 miljoen voor een belachelijk slechte back uitgeven, maar daarna doodleuk een betere back kopen van 10 miljoen.

Als je er op deze manier instaat is een eredivisie club supporten echt niks voor jou, PSV en ajax daargelaten.
Het zou leuk zijn als je niet alleen je eigen riedeltje herhaalt maar ook leest wat ik post.

Waar ik het op baseer zijn een aantal wedstrijden van jong AZ die ik zelf heb gezien. Waar ik het ook op baseer is het feit dat hij daarvoor amper een wedstrijd op niveau heeft gespeeld. Lijken mij 2 sluitende analyses. Daarbij zeg ik dat Huiberts gerust een miljoen mag neerleggen voor een gokje, want de markt is inderdaad wat duurder geworden, maar het zou leuk zijn als er van de 6 gokjes wel 2 of 3 basisspelers worden. Het inschatten is namelijk zijn werk. Daarop wordt hij beoordeeld. En Wiegelt heeft nog geen minuut in 1 gespeeld, en was bij Jong AZ minder dan Kramer en Bergsma. 1 miljoen weggeflikkerd. Afschrijven hoeven we zo nog niet allemaal, maar voltreffers zijn het zeker niet. Bij lang na niet.

En na 22 jaar AZ-supporter te zijn hoef je mij niet wijsneuzerig te gaan vertellen dat ik naar ajax moet gaan. Ik weet heel goed de positie van AZ. Als de TD slechte aankopen doet mag dat benoemd worden. Het runnen van een club is geen Football Manager waar je zes gokjes van een miljoen probeert en wel ziet of het wat wordt.
Hup AZ.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bob Ross schreef: 28 jun 2019, 08:43 Het zou leuk zijn als je niet alleen je eigen riedeltje herhaalt maar ook leest wat ik post.

Waar ik het op baseer zijn een aantal wedstrijden van jong AZ die ik zelf heb gezien. Waar ik het ook op baseer is het feit dat hij daarvoor amper een wedstrijd op niveau heeft gespeeld. Lijken mij 2 sluitende analyses. Daarbij zeg ik dat Huiberts gerust een miljoen mag neerleggen voor een gokje, want de markt is inderdaad wat duurder geworden, maar het zou leuk zijn als er van de 6 gokjes wel 2 of 3 basisspelers worden. Het inschatten is namelijk zijn werk. Daarop wordt hij beoordeeld. En Wiegelt heeft nog geen minuut in 1 gespeeld, en was bij Jong AZ minder dan Kramer en Bergsma. 1 miljoen weggeflikkerd. Afschrijven hoeven we zo nog niet allemaal, maar voltreffers zijn het zeker niet. Bij lang na niet.

En na 22 jaar AZ-supporter te zijn hoef je mij niet wijsneuzerig te gaan vertellen dat ik naar ajax moet gaan. Ik weet heel goed de positie van AZ. Als de TD slechte aankopen doet mag dat benoemd worden. Het runnen van een club is geen Football Manager waar je zes gokjes van een miljoen probeert en wel ziet of het wat wordt.
=D>
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Is de neiging richting 2. Bundesliga eigenlijk niet mogelijk van Aalbers afkomstig?
Die had als TD toch ook een dergelijk netwerk?

Kan mij best voorstellen dat Weigelt uit zijn koker komt.
We moeten niet vergeten dat er meer aangepast is bij AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 28 jun 2019, 09:08 Is de neiging richting 2. Bundesliga eigenlijk niet mogelijk van Aalbers afkomstig?
Die had als TD toch ook een dergelijk netwerk?

Kan mij best voorstellen dat Weigelt uit zijn koker komt.
We moeten niet vergeten dat er meer aangepast is bij AZ.
Volgens mij nog voor zijn tijd gescout.
Gesloten