Ondřej Mihálik

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

differentcook schreef: 20 feb 2018, 11:55 Hij was meteen nodig, gezien het scoorprobleem van AZ.
Zwaar kut dit! Stengs, Boadu, Vejinovic, Mihalik. Met hen zou het seizoen er behoorlijk anders uitzien.
als als als!

Grapje natuurlijk.
Het zijn wel opvallend veel knieblessures (en zware blessures in het algemeen).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Met uitzondering van Vejinovic allemaal onvolgroeide aanvallers wiens knie teveel te verduren krijgt.
Allicht een reden voor extra gerichte spiertraining voor deze groep spelers.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 21 feb 2018, 09:06 Maar goed: Mihalik dus. Hoewel Mihalik hoofdzakelijk spits is, heeft hij ook rechts- en linksbuiten gespeeld. Dat was één van de wensen: om een speler binnen te halen die op meerdere posities uit de voeten kon. Gezien zijn leeftijd kan/kon hij ook goed ingezet worden in Jong AZ, zodat ze daar een extra impuls hebben in de aanval. Overigens kun je daar nog je vraagtekens bij zetten: zijn aanvallend rendement is niet bepaald gigantisch hoog. In ~60 wedstrijden bij Jablonec heeft hij 15 doelpunten gemaakt. Dat zijn nou niet bepaald de statistieken van een doelpuntenmachine.
Ik weet niet hoe binnen de door jou aangehaalde statistiek het aantal speelminuten, de omstandigheden en de ontwikkeling is geweest. Wat ik wel zelf heb gezien is dat zijn goals bijna allen getuigen van koelbloedigheid en klinisch, zuiver afmaken. Na de eerste trainingen stelde Brom Mihalik's manier van afdrukken ook als voorbeeld/leermateriaal voor andere spelers. Het lijkt me dat Mihalik de gedachte oplossing was voor het gebrek aan koelbloedigheid in de 16.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef: 21 feb 2018, 12:15 Ik weet niet hoe binnen de door jou aangehaalde statistiek het aantal speelminuten, de omstandigheden en de ontwikkeling is geweest. Wat ik wel zelf heb gezien is dat zijn goals bijna allen getuigen van koelbloedigheid en klinisch, zuiver afmaken. Na de eerste trainingen stelde Brom Mihalik's manier van afdrukken ook als voorbeeld/leermateriaal voor andere spelers. Het lijkt me dat Mihalik de gedachte oplossing was voor het gebrek aan koelbloedigheid in de 16.
:lol:

Ik hoop het DifferentCook. Op de training zullen ze het ongetwijfeld beter kunnen aanschouwen. Feit blijft wel dat als hij in september voor het eerst weer meedraait, het vervolgens nog wel even duurt voordat je weer op je oude niveau zit. Ik heb begrepen dat de lengte van de blessure pakweg even lang is als de tijd die je weer nodig hebt om op je oude niveau te komen. Dan zit je normaal gesproken op begin 2019. Maar goed, hij is nog jong, dus wellicht lukt dat al iets sneller en kan hij eind 2018 al meedoen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 21 feb 2018, 12:18 :lol:

Ik hoop het DifferentCook. Op de training zullen ze het ongetwijfeld beter kunnen aanschouwen. Feit blijft wel dat als hij in september voor het eerst weer meedraait, het vervolgens nog wel even duurt voordat je weer op je oude niveau zit. Ik heb begrepen dat de lengte van de blessure pakweg even lang is als de tijd die je weer nodig hebt om op je oude niveau te komen. Dan zit je normaal gesproken op begin 2019. Maar goed, hij is nog jong, dus wellicht lukt dat al iets sneller en kan hij eind 2018 al meedoen.
Vandaar dat het behoorlijk triest is dat AZ opnieuw teruggeworpen wordt, waar men in de winterstop gedacht had met een oplossing dit voorjaar vooruit te kunnen gaan.
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Zie hem nog nergens .. Die is er pas na de winterstop weer bij?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Sir Robbert schreef: 09 jul 2018, 14:01 Zie hem nog nergens .. Die is er pas na de winterstop weer bij?
In mei hoopte hij er in oktober/november weer bij te zijn. Dat zal dan inderdaad wel na de winterstop worden voordat we weer wat mogen verwachten denk ik.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ik ben wel benieuwd, hoe meer ik achteraf nog over hem gelezen heb en inschattingen/verwachtingen heb gezien hoe benieuwder ik werd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

De spitspositie blijft een discussie, iemand die eigenlijk een beetje vergeten wordt maar zeker wel relevant moet zijn is Ondrej Mihalik. Gehaald als spits die ook op de vleugels uit de voeten kan en zeker een interessante optie is.
Het laatste dat ik van hem zag was dat hij twee weken geleden nog individueel aan het trainen was, wat inmiddels al sinds begin Juli is. Qua bovenlichaam oogt hij alsof hij flink aan de bak is geweest in de sportschool. Al met al zou dit een sterke en snelle spits moeten zijn met veel voetballend vermogen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 11 okt 2018, 08:23 De spitspositie blijft een discussie, iemand die eigenlijk een beetje vergeten wordt maar zeker wel relevant moet zijn is Ondrej Mihalik. Gehaald als spits die ook op de vleugels uit de voeten kan en zeker een interessante optie is.
Het laatste dat ik van hem zag was dat hij twee weken geleden nog individueel aan het trainen was, wat inmiddels al sinds begin Juli is. Qua bovenlichaam oogt hij alsof hij flink aan de bak is geweest in de sportschool. Al met al zou dit een sterke en snelle spits moeten zijn met veel voetballend vermogen.
Ik dacht er toevallig vanmorgen aan. Een week of vier geleden trainde hij ook nog apart maar hij lag ver voor op schema. Verwacht hem derhalve snel bij de groep, anders is er van die voorsprong niet veel meer over.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Mihalik heeft minuten gemaakt in de oefenwedstrijd tegen Groningen.

Zal hij een kans krijgen binnenkort?
Of zal het ondanks een gebrek aan spitsen met hem rustiger aan gedaan worden?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 15 nov 2018, 19:18 Mihalik heeft minuten gemaakt in de oefenwedstrijd tegen Groningen.

Zal hij een kans krijgen binnenkort?
Of zal het ondanks een gebrek aan spitsen met hem rustiger aan gedaan worden?
Hij heeft zijn hele loopbaan nog niets bewezen. Ik heb dus geen idee waarom hij de voorkeur zou krijgen boven een BJ9.

Kan hij niet nog in Jong AZ spelen?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 08:58 Hij heeft zijn hele loopbaan nog niets bewezen. Ik heb dus geen idee waarom hij de voorkeur zou krijgen boven een BJ9.

Kan hij niet nog in Jong AZ spelen?
Nog niet veel concreets, maar op basis van onderstaande informatie lijkt hij me een betere investering dan Johnssen.

- Alle jeugdteams van Tjechie doorlopen en aanvoerder.
- Op zijn 17e regelmatige invaller op het hoogste niveau
- Op zijn 18e basisspeler bij een top/subtopper in Tjechie
- Talent van het jaar in Tjechie.
- Komt op alle Tjechische talentenlijsten voor.

@Jong AZ: Dat kan hij zeker, hij is nog ruim onder de 23.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 08:58 Hij heeft zijn hele loopbaan nog niets bewezen. Ik heb dus geen idee waarom hij de voorkeur zou krijgen boven een BJ9.

Kan hij niet nog in Jong AZ spelen?
Onzin, dat had Bjorn Johnsen al helemaal niet op vorig seizoen na en er was vantevoren niks dat er op wees dat hij niet een eendagsvlieg zou zijn.

Bjorn Vlemminckx en Micheal Higdon hebben gebeld... of ze ook even bij AZ in de spits mochten staan...

Buiten het feit dat Mihalik alle jeugdteams heeft doorlopen en op de talentenlijstjes stond kan ik weinig over hem zeggen. Wordt het een Kadlec of zal hij een Schik blijken? ik ben er wel nieuwsgierig naar.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 16 nov 2018, 09:52 Onzin, dat had Bjorn Johnsen al helemaal niet op vorig seizoen na
Voila. Daar heb je het argument al.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 09:54 Voila. Daar heb je het argument al.
Like I said, Micheal Higdon heeft gebeld.
Ga je nog opnemen?

Dat argument werkt dus niet, je moet ook kijken naar hoe zo'n spits zijn doelpunten maakt en hoe dat in je elftal past.
Wat dat betreft is Johnsen zowel in transferprijs als in prestaties een totale flater vooralsnog, hij is ook niet te vergelijken met Mihalik omdat MIhalik als jong 'top' talent gehaald is terwijl Johnsen als 27 jarig bakbeest gehaald is.

Mihalik 1-1.5 miljoen. Johnsen 2.2-2.5 miljoen.

ik ben toch op zijn minst benieuwd wat Mihalik in zijn mars heeft.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 16 nov 2018, 10:00 Like I said, Micheal Higdon heeft gebeld.
Ga je nog opnemen?
Higdon had er ook 26 inliggen in de Schotse Premier League.

Hoe dan ook. Ik ben ook wel benieuwd naar Mihalik en ik wil hem ook best aan het werk zien. Maar wat moeten we dan met Johnsen verder?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 10:11 Higdon had er ook 26 inliggen in de Schotse Premier League.

Hoe dan ook. Ik ben ook wel benieuwd naar Mihalik en ik wil hem ook best aan het werk zien. Maar wat moeten we dan met Johnsen verder?
Wat we verder met Johnsen moeten kan ik me niet druk om maken mocht Mihalik een goede spits voor ons blijken. Een verlies wat ik graag neem en een klein percentage van onze transferopbrengensten van dit seizoen die verloren gaan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 16 nov 2018, 10:43 Wat we verder met Johnsen moeten kan ik me niet druk om maken mocht Mihalik een goede spits voor ons blijken. Een verlies wat ik graag neem en een klein percentage van onze transferopbrengensten van dit seizoen die verloren gaan.
Tja. Ja. Maar je moet Johnsen - als dure aankoop - toch ook wel een eerlijke kans geven. Hij moet nu op de raarste momenten invallen of meedoen. Dat gegoochel helpt niet bepaald mee.

Desalniettemin heeft hij er wel al 3 doelpunten inliggen in 523 minuten. Ofwel 1 doelpunt per 174 minuten. Ofwel: trek dat een seizoen door en je komt gewoon op 17/18 doelpunten uit. Dan kan je stellen dat hij slecht speelt of matig meevoetbalt, maar volgens mij wist je dat van tevoren. Én ik vind matig spel niet echt een criterium meer binnen het huidige AZ. Want dan kan je het halve elftal wel vervangen.
Gesloten