Ondřej Mihálik

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ legt Mihálik vast
Gepubliceerd op 25 januari 2018 , 16:59

ALKMAAR- AZ heeft zich donderdagmiddag versterkt met Ondrej Mihálik. De 20-jarige aanvaller is per direct overgenomen van FK Jablonec. De jeugdinternational van Tsjechië tekende in Alkmaar een contract tot medio 2022.
AZ legt Mihálik vast

Mihálik kwam dit seizoen zestien keer uit voor zijn club, waarin hij vijf maal scoorde. Bij AZ gaat hij spelen met rugnummer 27.

Mihálik: ‘Ben erg blij’
“Dit is een grote stap in mijn carrière”, reageert Mihálik na het zetten van zijn handtekening. “Ik ben erg blij met deze transfer en hoop dat het de juiste stap is. Ik ben een spits, maar kan ook op de flanken uit de voeten. Nu wil ik zoveel mogelijk wedstrijden in AZ 1 gaan spelen.”

Huiberts: ‘Hebben hem veelvuldig bekeken’
“Ondrej kan op alle posities in de aanval uit de voeten”, weet Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Bij zijn club en de nationale jeugdploeg heeft hij echter het meest als spits gespeeld. We hebben hem de afgelopen twee jaar veelvuldig bekeken en we zijn erg blij dat hij nu naar AZ komt.”
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een Tsjech. Dat zijn goede voetballers. Heerlijk, een aanvaller erbij.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik neem aan dat Last Scout wat meer over hem kan vertellen? :wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kunnen ze voortaan geen rekening houden met het feit dat je er ook nog een knap liedje voor moet kunnen zingen? Hier kun je weer helemaal niks mee :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

MO7 schreef: 25 jan 2018, 16:33 Kunnen ze voortaan geen rekening houden met het feit dat je er ook nog een knap liedje voor moet kunnen zingen? Hier kun je weer helemaal niks mee :wink:
Ondřej Mihálik, vieze vuile... Past prima!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Perry schreef: 25 jan 2018, 16:24 Ik neem aan dat Last Scout wat meer over hem kan vertellen? :wink:
:lol:
Getekend zonder enig gerucht vooraf, heerlijk!
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Haha wat een heerlijk Oost-Europees hoofd heeft die jongen :lol:.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We gingen niemand halen deze winter zei Max.
Nu geloof ik ‘m echt nóóit meer :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 25 jan 2018, 17:02 We gingen niemand halen deze winter zei Max.
Nu geloof ik ‘m echt nóóit meer :wink:
Goedzo, haha
we can come an end
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Goede speler en veelzijdig. Zelf had ik voor het aantrekken van Idrissi gekozen voor jovovic ,aangezien hij al international is. Mocht deze jongen minuten gaan maken bij AZ zal hij echter snel doorgroeien tot a international. Goede zet dus.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hij schijnt aanvoerder bij Jong Tsjechië te zijn.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Een aanvaller met een lengte van 1m88 van 2 april 1997. Rechtsbenig. Niet een spits als Weghorst, die als aanspeelpunt functioneert maar meer een lopende aanvaller.

Vrij verrassend dat AZ hem opeens uit de hoge hoed haalt. Maandag zag ik Huiberts niet op De Kalverhoek bij Jong AZ en vroeg mij toen af of hij wellicht in het buitenland zou zitten om een speler binnen te halen.

Mihálik heeft twee dagen om op training te laten zien of ie direct inzetbaar is voor ons keurkorps van Brom. Ik ben benieuwd.

Mij valt wel op dat AZ nu in de categorie 20/21 jarige spelers met lengte actief is. Na Idrissi (21 jaar/1m83) halen we er nu weer één binnen met deze Tsjech (20 jaar/1m88). Daarnaast wil Huiberts heel graag Sandler (20 jaar/1m88) nog binnen halen.

Wanneer Rens van Eijden nog vertrekt gaat de gemiddelde leeftijd van de selectie flink naar beneden. Als Vlaar na dit seizoen besluit zijn schoenen aan de wilgen te hangen opnieuw. AZ is opleidingsclub!
Laatst gewijzigd door ForzAZ op 25 jan 2018, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De goals die ik van hem heb gezien getuigen bijna allemaal van koelbloedigheid in het strafschopgebied; iets wat AZ goed kan gebruiken!
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Perry schreef: 25 jan 2018, 16:24 Ik neem aan dat Last Scout wat meer over hem kan vertellen? :wink:
Had het zelf totaal niet verwacht dit is een speler die door verschillende watchers toch een bepaalde potentie is toegedicht, hij was dan ook genomineerd voor talent van het jaar en heeft de nationale jeugd teams aardig doorlopen
Zit in ieder geval een aardig stijgende lijn in en ben benieuwd of hij dat hier voort kan zetten.

Dit is wel het soort 'out of the box' denken waar ik al langer op hoop.

Vraag mij af of we nog zo'n verassing kunnen verwachten (Hoop stiekem op Soucek maar weet dat dit een overbodige aankoop zou zijn).


Ps:
Hou mij zelf net als bij Idrissi wel op de vlakte, hij was niet buitengewoon productief in zijn competitie maar zoals gezegd zat er een stijgende lijn in, had dit seizoen misschien dubbele cijfers kunnen schrijven als hij was gebleven maar dat zou de eerste keer zijn en ook bij de jong elftallen is hij niet de meest productieve spits geweest, derhalve viel hij bij mij buiten het lijstje.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Grappige transfer, zonder enige aanloop en met een voor nagenoeg iedereen volledig onbekende naam.

Ik ben benieuwd naar hoe AZ dit voor ogen ziet. Volgens Huiberts is hij ook gehaald met het oog op een eventueel vertrek van Jahanbakhsh in de zomer, maar hij heeft nauwelijks wedstrijden vanaf de zijkant gespeeld en lijkt er ook niet het type voor. Van Aron Johannsson werd ook gezegd dat hij ook vanaf de buitenkanten kon spelen, maar daar kwam weinig van terecht. Als spits heb je uiteindelijk toch ook nog Boadu, Druijff en Duin binnenshuis.

Volgens een Tjechische site is er 40 miljoen kronen betaald, 1,5 miljoen Euro, wat er op wijst dat er best behoorlijk vertrouwen in hem is. Misschien wordt er ook wel geanticipeerd op een vertrek van Weghorst (Feyenoord als Jørgensen vertrekt?). </speculatiemodus>
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Mijn vermoeden is ook dat hij samen met Idrissi 'vooruitloopt' op zomerse transfers, wie weet misschien heeft Max al iets bekokstooft met een club, bij Henriksen had AZ ook een bepaalde constructie waarmee de transfer werd afgehandeld, misschien is dat nu ook wel zo voor Wout of Alireza, dat zou de bedragen die betaald worden ook verklaren. (1.3 voor Svensson, 2.3 voor Midtsjo, 2/2.5 voor Idrissi en nu 1.5 voor Mihalik zijn zware transfers binnen 1 jaar voor AZ begrippen).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Last Scout schreef: 25 jan 2018, 21:51 Mijn vermoeden is ook dat hij samen met Idrissi 'vooruitloopt' op zomerse transfers
Kan het ook niet zijn dat AZ vol in zet op een top 3 positie, waarbij eventueel nog voorronde C.L behaald kan worden en dit wil doen met een sterke bezetting.
Helemaal uitsluiten dat zelfs Sandler er nog bijkomt kunnen we niet.
Overigens denk ik dat AZ bij lange na niet die 1,5 miljoen die nu de ronde gaat voor deze jeugd international heeft betaald. De helft lijkt mij meer aannemelijker.
Laatst gewijzigd door handelaar op 25 jan 2018, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 25 jan 2018, 21:51 Mijn vermoeden is ook dat hij samen met Idrissi 'vooruitloopt' op zomerse transfers, wie weet misschien heeft Max al iets bekokstooft met een club, bij Henriksen had AZ ook een bepaalde constructie waarmee de transfer werd afgehandeld, misschien is dat nu ook wel zo voor Wout of Alireza, dat zou de bedragen die betaald worden ook verklaren. (1.3 voor Svensson, 2.3 voor Midtsjo, 2/2.5 voor Idrissi en nu 1.5 voor Mihalik zijn zware transfers binnen 1 jaar voor AZ begrippen).
7,6 voor 4 spelers. Valt mee toch?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 25 jan 2018, 21:41 Grappige transfer, zonder enige aanloop en met een voor nagenoeg iedereen volledig onbekende naam.

Ik ben benieuwd naar hoe AZ dit voor ogen ziet. Volgens Huiberts is hij ook gehaald met het oog op een eventueel vertrek van Jahanbakhsh in de zomer, maar hij heeft nauwelijks wedstrijden vanaf de zijkant gespeeld en lijkt er ook niet het type voor. Van Aron Johannsson werd ook gezegd dat hij ook vanaf de buitenkanten kon spelen, maar daar kwam weinig van terecht. Als spits heb je uiteindelijk toch ook nog Boadu, Druijff en Duin binnenshuis.
Ook met het oog op Jong vermoed ik. Duin, Druif , Boadu en deze jongen verdeeld over twee teams.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

salmonyappi schreef: 25 jan 2018, 22:25 Ook met het oog op Jong vermoed ik. Duin, Druif , Boadu en deze jongen verdeeld over twee teams.
Duin en Boadu zijn ook nog voor onder 19 beschikbaar
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gesloten