Oussama Idrissi (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

kuifje schreef: 15 jul 2020, 16:58 Het is maar wat je zoekt in de media. Echt nieuws, harde feiten en ongenuanceerde berichtgeving of meer diepgang en duiding. Op dat laatste vlak scoort de Volkskrant erg sterk en is er in ieder geval iet wat schijn van echt journalistiek werk. Een Telegraaf en Volkskrant hebben ook een heel ander perspectief zouden ze met Idrissi praten, Telegraaf aast op nieuws naar een transfer terwijl Volkskrant zijn casus zou aangrijpen om AZ neer te zetten als ontwikkelingsclub.
Eens. Kan me ook vinden in opmerking van zuivel duivel over VI en lokale kranten, al lees ik die laatste niet want ik woon ver buiten Alkmaar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

eenjaarazalkmaar schreef: 15 jul 2020, 18:40 Idrissi heeft zich teruggeknokt in de basis. 2e helft seizoen 18/19 was hij wisselvallig en werd vaal gewisseld. Respect hoe hij afgelopen seizoen 19/20 heeft gespeeld. Enorm sterk ontwikkeld. Ik ben het eens dat hij niet zomaar te vervangen is. Maar we moeten niet vergeten dat Gudmundsson er weer klaar voor is als het nieuwe seizoen begint. Vorige zomer heeft hij in de voorbereiding een goede indruk op me gemaakt. Hij scoorde de meeste goals in oefenwedstrijden. Zou hij dan een optie kunnen zijn voor die plek?
Ik vind van niet. Gudmundsson lijkt totaal niet op Idrissi in zijn spel. Ik vind hem nog steeds een tien en geen elf of zeven.

Nee, dan eerder Taabouni. Ik hoop ook dat Allouch in Jong AZ zich snel door ontwikkeld en zich in de loop van het seizoen al bij de A-selectie speelt. Dat is een zeer productieve linksbuiten.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 15 jul 2020, 19:09 Ik vind van niet. Gudmundsson lijkt totaal niet op Idrissi in zijn spel. Ik vind hem nog steeds een tien en geen elf of zeven.

Nee, dan eerder Taabouni. Ik hoop ook dat Allouch in Jong AZ zich snel door ontwikkeld en zich in de loop van het seizoen al bij de A-selectie speelt. Dat is een zeer productieve linksbuiten.
Gudmondsson en Idrissi lijken qua speelwijze helemaal niet op elkaar inderdaad.
De specifieke dribbelkwaliteiten van Idrissi zijn niet aan Gudmondsson besteed. Zijn speelstijl is meer geschikt als aanvaller in een vrije rol (zoals Stengs dat invult).

En daarbij.. In de wedstrijden van Gudmondsson in de eredivisie heeft hij ook maar weinig laten zien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

eenjaarazalkmaar schreef: 15 jul 2020, 18:40 Idrissi heeft zich teruggeknokt in de basis. 2e helft seizoen 18/19 was hij wisselvallig en werd vaal gewisseld. Respect hoe hij afgelopen seizoen 19/20 heeft gespeeld. Enorm sterk ontwikkeld. Ik ben het eens dat hij niet zomaar te vervangen is. Maar we moeten niet vergeten dat Gudmundsson er weer klaar voor is als het nieuwe seizoen begint. Vorige zomer heeft hij in de voorbereiding een goede indruk op me gemaakt. Hij scoorde de meeste goals in oefenwedstrijden. Zou hij dan een optie kunnen zijn voor die plek?
Ik denk dat als Idrissi weg gaat en AZ geen vervanger haalt, hij de meest voor de hand liggende vervanger is, want Aboukhlal maakte vorig seizoen een slechte indruk en Taabouni is er nog niet aan toe. Gudmundsson maakte begin vorig seizoen inderdaad een goede indruk, maar het is meer een aanvallende middenvelder, dan een linksbuiten. Hij heeft zeker niet de kwaliteiten van Idrissi om met dribbels een mannetje uit te spelen en op die manier gevaar te stichten. Als linksbuiten is hij echt een paar klassen minder dan Idrissi. Idrissi kan niet alleen een mannetje uitspelen, maar met zijn dribbels houdt hij continue 1 a 2 spelers van de tegenpartij bezig, waardoor er ruimte voor andere spelers komt.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

eenjaarazalkmaar schreef: 15 jul 2020, 18:45 Ik denk dat dit echt een kwestie van smaak is. Wat ik merkwaardig zou vinden is juist interviews afgeven aan een krant die af en toe stookt en die zijn afspraken niet nakomt.
Ja, dat zou raar zijn. Doet het AD dat dan? Graag een aantal voorbeelden.
Volgend jaar april weten we meer
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ja ik weet dat ze hun afspraak een keer niet zijn nagekomen. Dat AZ de tekst had nagelezen, daarop feedback had gegeven, die is genegeerd en vervolgens is er toch iets anders gepubliceerd, tegen de afspraak in.

Stoken deed het AD onlangs nog over het feit dat AZ het beste CL ticket wil krijgen. De hele krant viel over de club heen terwijl het in het verleden keihard voorstander was voor onderling resultaat als eindbepalend. Niet lang daarna plaatsen ze en column van Wim van Hanegem die weer in het voordeel van AZ is.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

galblazer schreef: 18 jul 2020, 17:25 Ja, dat zou raar zijn. Doet het AD dat dan? Graag een aantal voorbeelden.
Het ging om dit stuk:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/br ... r~a8d01020
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Monchi ziet AZ-aanvaller Idrissi als kers op de taart voor Sevilla'
Gepubliceerd: Dinsdag 29 september 2020 om 15:35

Sevilla heeft zijn oog laten vallen op Oussama Idrissi. Volgens El Desmarque concurreert de subtopper uit de Primera División met het Italiaanse Napoli en het Engelse Wolverhampton Wanderers om de linksbuiten van AZ.

Het Spaanse medium claimt dat de Alkmaarders zelfs al een bod van zestien miljoen euro ontvingen van Wolves. Ook Sevilla is dus echter in de race. Technisch directeur Monchi is gecharmeerd van de 24-jarige Marokkaanse international, die in het Estadio Ramón Sánchez Pizjuán mogelijk Luuk de Jong van assists kan gaan voorzien.

Monchi ziet Idrissi als de kers op de taart voor het team van trainer Julen Lopetegui, zo schrijft El Desmarque. Hoewel hij nog jong is en zich nog verder kan ontwikkelen, heeft hij toch al de nodige ervaring opgedaan voor zijn nationale team en in de Europa League. Idrissi was vorig seizoen goed voor zeventien goals en tien assists in veertig officiële duels. Dit seizoen worstelt de vleugelaanvaller vooralsnog met zijn fitheid.

Idrissi gaf deze zomer al aan open te staan voor een nieuwe uitdaging. Hij speelde eerder in de jeugd van Feyenoord en voor FC Groningen. Begin 2018 maakte hij voor twee miljoen euro de overstap naar AZ. Zijn huidige marktwaarde wordt op twaalf miljoen geschat.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

16 miljoen zullen velen hier veel te weinig vinden.
Voor Idrissi vind ik dat een aardig bedrag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 29 sep 2020, 14:01 16 miljoen zullen velen hier veel te weinig vinden.
Voor Idrissi vind ik dat een aardig bedrag.
Ik zou zeggen: rond af op 20. Ga maar geld 'maken' in dit jaar.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 29 sep 2020, 14:04 Ik zou zeggen: rond af op 20. Ga maar geld 'maken' in dit jaar.
Om het vervolgens weer niet uit te geven?

Grote strik erom wat mij betreft en alles rond de 20 miljoen is prima.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 29 sep 2020, 14:39 Om het vervolgens weer niet uit te geven?
Grote strik erom wat mij betreft en alles rond de 20 miljoen is prima.
Nou, ook om vooral de opdrogende inkomsten vanwege corona het hoofd te bieden...
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 29 sep 2020, 14:40 Nou, ook om vooral de opdrogende inkomsten vanwege corona het hoofd te bieden...
Dan hadden ze de CL serieus moeten nemen met die briljante loting. Was het probleem opgelost geweest. Geen idee trouwens wat dit AZ gaat kosten, € 150.000 per thuiswedstrijd? Dan zit je op 2,4 miljoen tot de zomer, dat kun je dan extra voor Idrissi vragen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 29 sep 2020, 16:13 Dan hadden ze de CL serieus moeten nemen met die briljante loting. Was het probleem opgelost geweest. Geen idee trouwens wat dit AZ gaat kosten, € 150.000 per thuiswedstrijd? Dan zit je op 2,4 miljoen tot de zomer, dat kun je dan extra voor Idrissi vragen.
Die gemiste inkomsten zitten niet zozeer aan de kaartverkoopkant, meer de horeca, sponsoring en merchandise - is mijn vermoeden.
Alhoewel je wel de extra kaartverkoop van de Europese wedstrijden mist.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 29 sep 2020, 14:04 Ik zou zeggen: rond af op 20. Ga maar geld 'maken' in dit jaar.
Elke cent meer is mooi meegenomen. Zolang die potentieel wel ook naar een club gaat waar hij dan wel goeie naam voor AZ kan maken natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 29 sep 2020, 16:57 Elke cent meer is mooi meegenomen. Zolang die potentieel wel ook naar een club gaat waar hij dan wel goeie naam voor AZ kan maken natuurlijk.
16M€ + bonussen en/of een hoog doorverkooppercentage kan ook leiden tot een aardige deal. Ik vind het lang geen slecht bod en gezien de speler, de selectie en de huidige financiële situatie lijkt het me ook niet verkeerd. Moet nog maar zien dat Idrissi zomer 2021 zoveel geld oplevert.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 29 sep 2020, 18:27 16M€ + bonussen en/of een hoog doorverkooppercentage kan ook leiden tot een aardige deal. Ik vind het lang geen slecht bod en gezien de speler, de selectie en de huidige financiële situatie lijkt het me ook niet verkeerd. Moet nog maar zien dat Idrissi zomer 2021 zoveel geld oplevert.
Hij heeft dus nog een contract tot de zomer van 2022. Dan is nu het ideale moment om hem te verkopen of je zou met hem moeten verlengen. Voor dit bedrag kan je hem nu in coronatijd niet tegen houden om te gaan. Helaas. De jaarlijkse financiële transfer is dan weer geboekt.

Misschien dat je dan toch Teun Koopmeiners wel bij AZ moet houden. Voor het geld hoef je hem niet te laten gaan. Echter wat zijn de afspraken met Teun? Komt er een goede club met een forse zak geld dan zie ik Teun toch gaan. Lyon vind ik wel wat voor hem. Misschien eerder nog dan naar Leeds.

Wat Sevilla betreft die club moet eerst nog wat spelers slijten voor zij spelers kunnen halen. Maar Idrissi staat wel hoog op hun lijstje. Misschien heeft ie zijn laatste wedstrijd in Kiev voor AZ gespeeld.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 29 sep 2020, 18:48 Lyon vind ik wel wat voor hem. Misschien eerder nog dan naar Leeds.
Je wilt toch niet dood gevonden worden in Lyon? Wat een vreselijke stad in een vreselijk land. Liever 18 miljoen voor Idrissi dan 23 miljoen voor Koopmeiners als je het mij vraagt. Tenzij Teun er komend weekend weer niks van bakt met zijn hoofd in de wolken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AD transfergeruchten:
Wolves brengt bod uit op Idrissi
Wolverhampton Wanderers heeft zich bij AZ gemeld met een bod van zestien miljoen euro voor Oussama Idrissi, dat meldt de Brmingham Mail vanochtend. Daarmee heeft de international van Marokko over belangstelling niet te klagen, want ook Sevilla en Napoli zouden voor hem in de markt zijn.

Idrissi kwam in 2018 over van FC Groningen en werd opgeleid door Feyenoord. Bij Wolves zou hij gaan samenspelen met Nederlander Ki-Jana Hoever, die de club eerder deze zomer kocht van Liverpool.
Als sommigen nou nog niet snappen dat je dus minimaal 20 miljoen kan vangen met al deze interesse, moet je ophouden hier en gaan vissen ofzo. En anders kijk je de goal tegen ajax nog maar eens terug, dan moet je ook genoeg weten.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 30 sep 2020, 07:43 AD transfergeruchten:


Als sommigen nou nog niet snappen dat je dus minimaal 20 miljoen kan vangen met al deze interesse, moet je ophouden hier en gaan vissen ofzo. En anders kijk je de goal tegen ajax nog maar eens terug, dan moet je ook genoeg weten.
Idrissi zit ondertussen op het niveau van Alireza toen die verkocht werd. 20 miljoen is dus inderdaad redelijk marktconform. Voor AZ wel een verzwakking als hij weg gaat, maar we liggen toch al uit de championsleague en als de ploeg niet weer snel normaal gaat voetballen wordt je toch geen kampioen dit jaar. En 20 miljoen is te veel om te laten liggen terwijl zijn vervanger al in huis is. Dus voor 20+ miljoen verkopen en weer op zoek gaan naar goede talenten.
Gesloten