Oussama Idrissi (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Je ziet het nu wel heel veel voorbij komen op de social media inderdaad. Sevilla met al een paar marrokaanse spelers en de Jong is wel een mooie stap overigens. Lijkt me dat ie daar zn plek wel kan vinden. Bedrag lijkt wel relatief laag als het klopt, zeker zo kort voor de deadline.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het bedrag lijkt me ook erg laag, het ligt niet in de lijn van de andere genoemde bedragen en de vraagprijs die je van AZ zou verwachten. Zeker inderdaad zo vlak voor de deadline. Maar misschien zitten er veel bonussen bij. De transfersom van Karlsson zou ook nog met zo'n 2 miljoen op kunnen lopen aan bonussen zo las ik net in een bericht.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

De club Nervión rondt de onderhandelingen met AZ Alkmaar af om de federatieve rechten van de Nederlandse vleugelspeler van Marokkaanse afkomst over te nemen, voor een bedrag dat varieert tussen de 12 en 13 miljoen, afhankelijk van de sportprestaties apart. Als je deze meetelt, kan het uiteindelijke cijfer de 15 miljoen benaderen
Oplopend tot 15 miljoen dus. Voelt als 5 te weinig omdat ook een groot deel nog aan de strijkstok zal blijven hangen.. maargoed, 8-10 miljoen hou je er uiteindelijk dus wel aan over. Stadion een extra upgrade geven! Tribunes meteen doortrekken tot het dak zou ik zeggen
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 03 okt 2020, 20:45 Het bedrag lijkt me ook erg laag, het ligt niet in de lijn van de andere genoemde bedragen en de vraagprijs die je van AZ zou verwachten. Zeker inderdaad zo vlak voor de deadline. Maar misschien zitten er veel bonussen bij. De transfersom van Karlsson zou ook nog met zo'n 2 miljoen op kunnen lopen aan bonussen zo las ik net in een bericht.
Yup zoals eerder al in het relevante topic over gediscussieerd.

12-13 miljoen oplopend tot 15 eventueel is wel behoorlijk weinig zoals je weet had ik zelf tevreden geweest met 16, maar dan meer als dat handje contantje was geweest. dit zou heel jammer zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mocht het bedrag kloppen, dan zal dat eerder een afspraak zijn geweest tussen club en speler. En ik vermoed dat hij daarom ook nog niet gespeeld heeft voor AZ - in afwachting van een transfer.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 04 okt 2020, 05:18 Mocht het bedrag kloppen, dan zal dat eerder een afspraak zijn geweest tussen club en speler. En ik vermoed dat hij daarom ook nog niet gespeeld heeft voor AZ - in afwachting van een transfer.
Er zullen ongetwijfeld afspraken zijn tussen AZ en het kamp Idrissi/zaakwaarnemers. Die twaalf miljoen werd een paar maanden geleden o.a. door deze Spaanse bron al genoemd. Sevilla moest echter eerst wat spelers van de loonlijst afvoeren en dat is deze week gebeurd.

AZ heeft al een vervanger terug gehaald met Jesper Karlsson. Volgens mij heeft hij vooral met zijn doelgericht al aangetoond dat ie direct klaar staat om in het team het gat van Idrissi te vullen. Daar achter Aboukhlal, dus ik verwacht geen vervanger verder voorin.

Wellicht dat AZ nu met dit geld nog Pinas gaat halen als back-up voor Wijndal en LCV.

Groningen heeft ook nog recht op een deel van de opbrengst en wat resteert kan gebruikt worden om de spaarpot te vullen, dan wel ter dekking van andere financiële kosten.

Huiberts is daarna klaar verwacht ik.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

ForzAZ schreef: 04 okt 2020, 07:05 AZ heeft al een vervanger terug gehaald met Jesper Karlsson. Volgens mij heeft hij vooral met zijn doelgericht al aangetoond dat ie direct klaar staat om in het team het gat van Idrissi te vullen. Daar achter Aboukhlal, dus ik verwacht geen vervanger verder voorin.
Alleen verkondigde AZ enkele weken geleden wel met veel bombarie aan dat Karlsson zou komen voor verbreding selectie. Nu Idrissi hoogstwaarschijnlijk vertrekt is de selectie dus niet verbreed. Het is vooralsnog de vraag of Karlsson het gat kan opvullen.

Enerzijds is dit de voor AZ noodzakelijke transfer. Anderzijds niet handig om vlak voor het sluiten transfermarkt een sterkhouder te verkopen. Getuigt niet van die vaak genoemde sportieve ambities.
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Toffee schreef: 04 okt 2020, 07:47 Alleen verkondigde AZ enkele weken geleden wel met veel bombarie aan dat Karlsson zou komen voor verbreding selectie. Nu Idrissi hoogstwaarschijnlijk vertrekt is de selectie dus niet verbreed. Het is vooralsnog de vraag of Karlsson het gat kan opvullen.

Enerzijds is dit de voor AZ noodzakelijke transfer. Anderzijds niet handig om vlak voor het sluiten transfermarkt een sterkhouder te verkopen. Getuigt niet van die vaak genoemde sportieve ambities.
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat dit de “noodzakelijke transfer” (hoezo eigenlijk?) is en een zin later dat verkoop niet handig is.
Ik vind het gewoon k*t.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Sportief gezien zonde. Financieel wel te begrijpen, hoewel je als AZ meer had moeten/kunnen vragen. Valt me toch wat tegen van Max. Nu maar hopen dat die Karlsson een goede vervanger is... 🤞🏼
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Qua bedrag valt het me tegen, zeker als zo'n Ejuke ook voor 12 miljoen verkocht is. Maar in Rusland betalen ze nou eenmaal meer.

Wel een mooie club voor hem. Hoop dat hij slaagt in Sevilla waardoor het de toekomstige waarde van AZ spelers in de zuidelijke competities op kan drijven.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Ron Jans zit bij Goedemorgen Eredivisie en zei zojuist dat Groningen ook aan de transfer zal verdienen.

Aangezien hij destijds TD was van Groningen zal dat dus betekenen dat er een doorverkoop percentage is afgesproken.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

salmonyappi schreef: 04 okt 2020, 07:56 Je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat dit de “noodzakelijke transfer” (hoezo eigenlijk?) is en een zin later dat verkoop niet handig is.
Ik vind het gewoon k*t.
Ter verduidelijking: enerzijds dus noodzakelijk om de jaarrekening 2020-2021 op orde te krijgen. Dit lijkt nu het geval te zijn icm Europese inkomsten.

Anderzijds dus sportief niet handig aangezien er een sterkhouder vertrekt op het laatste moment. Ik had dit jaar verwacht dat AZ pas na het lopende seizoen zou verkopen aangezien er wat te winnen valt met deze groep.

Maar goed, wellicht heeft Karlsson wel een verpletterende indruk gemaakt afgelopen week. En is Max mede daarom overstag gegaan. Slot is in ieder geval erg positief. Verder meen ik dat een buikspierblessure best lang kan duren, dus dan hadden we Idrissi toch nog langere tijd gemist.
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Toffee schreef: 04 okt 2020, 08:22 Verder meen ik dat een buikspierblessure best lang kan duren, dus dan hadden we Idrissi toch nog langere tijd gemist.
Ik denk dat dat gewoon een verhaaltje was. Idrissi kon natuurlijk al eerder weg. En ik vermoed dat AZ gewoon een bepaalde toezegging heeft gedaan dat hij weg mocht als ze geen CL zouden spelen (of zoiets).
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Nou zijn we lekker mee. We verkopen onze beste speler voor een habbekrats. (ajax verkoopt hun reserve rechtsback voor 22miljoen). Voorin hebben we Stengs die al drie kwart jaar hopeloos uit vorm is. Boadu die sterk afhankelijk is van aanvoer van de flanken. En Karlsson die nog geen wedstrijd heeft gespeeld. Die overigens gehaald is omdat geconcludeerd werdt dat er voorin wat bij moest. Dan heb je Aboukhlal als enige echte buitenspeler op de bank, wat natuurlijk nog lang geen top 4 niveau is. En dan nog een handje vol aanvallende middenvelders die je ook voorin kunt zetten maar eigenlijk diepgang en snelheid missen voor de flanken, met Reijnders, Evjen en Gudmundsson.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Erg jammer dat er .weer een smaakmaker verdwijnt. Was ook nooit te beroerd om mee te verdedigen en zijn medespelers op te peppen. Bedankt Idrissi en succes bij Sevilla. Misschien kun je nog een uitblinker bij Sociedad een doodschop verkopen
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Oh. Er is er weer eentje weg. De dribbel balkwijt kampioen. Succes kerel. Lol.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 04 okt 2020, 09:11
We verkopen onze beste speler voor een habbekrats.
Onze beste speler? Kijk alle wedstrijden van 2019 nog maar eens terug. Het is en blijft een momentenvoetballer die pas dit jaar goede wedstrijden is gaan spelen. Dan is maximaal 15 miljoen minus 15% voor Groningen een redelijk bedrag.

AZ heeft nu alvast een buffer om de gemiste inkomsten van het komende seizoen op te vangen en met Karlsson zou de vervanger al in huis moeten zijn. Sevilla is daarnaast gewoon een topclub dus dat blijkt rechtstreeks vanuit AZ ook te kunnen. Zijn we van dat gezeik ook weer even af.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 04 okt 2020, 10:24 Onze beste speler? Kijk alle wedstrijden van 2019 nog maar eens terug. Het is en blijft een momentenvoetballer die pas dit jaar goede wedstrijden is gaan spelen. Dan is maximaal 15 miljoen minus 15% voor Groningen een redelijk bedrag.

AZ heeft nu alvast een buffer om de gemiste inkomsten van het komende seizoen op te vangen en met Karlsson zou de vervanger al in huis moeten zijn. Sevilla is daarnaast gewoon een topclub dus dat blijkt rechtstreeks vanuit AZ ook te kunnen. Zijn we van dat gezeik ook weer even af.

Op aanvallend gebied was het zeker onze beste speler. Een van de weinigen die een mannetje kan uitspelen met een mooie actie, en een goed afstandschot heeft. Veel constanter dan Stengs, zeker afgelopen seizoen.
Ik maak me gewoon redelijk zorgen over onze bank. één blessure of schorsing en het niveau gaat drastisch omlaag.

Zou het overigens kunnen dat AZ een doorverkoop percentage bij Sevilla heeft?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 04 okt 2020, 10:24 Onze beste speler? Kijk alle wedstrijden van 2019 nog maar eens terug. Het is en blijft een momentenvoetballer die pas dit jaar goede wedstrijden is gaan spelen. Dan is maximaal 15 miljoen minus 15% voor Groningen een redelijk bedrag.

AZ heeft nu alvast een buffer om de gemiste inkomsten van het komende seizoen op te vangen en met Karlsson zou de vervanger al in huis moeten zijn. Sevilla is daarnaast gewoon een topclub dus dat blijkt rechtstreeks vanuit AZ ook te kunnen. Zijn we van dat gezeik ook weer even af.
Het jaar daarvoor heeft hij ook de helft van het seizoen weegaloos gespeeld, tweede helft minder. Zo bleef het wel bij hem, wisselvallig maar o zo belangrijk. Gaf tegen de top 3 altijd thuis. Ik vind 12-15 miljoen nou geen hartverwarmende bedragen. Zeker niet als je weet dat zo een Dest voor 20 miljoen verkocht is en Donny vd Beek voor 45 miljoen. Idrissi heeft zo veel meer gedaan dan Dest die notabenen verdediger is en vd Beek hoeft echt geen 3x meer waard te zijn. Overschatte speler
Gesloten