Ricardo van Rhijn

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

bk wcm schreef: 04 mar 2019, 14:03
Ik vind het een schande, dat die gast op een doek staat van het stadion. Titel verneukt en bekerfinale verneukt. Wat een held.
Beetje off-topic, maar toch: wat heeft hij persoonlijk verneukt? Een ‘held’ is het voor mij ook niet maar wel een sympathieke vent aan wie we plezier hebben beleefd.

Als het winnen van prijzen leidend is voor die doeken dan zouden alleen Kist, Schaars en Maher een plekje verdienen. Barry van Galen heeft een UEFA-cup verneukt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik ben niet van het uitfluiten van een speler. Ik kan het ook niet eens, zo hard fluiten. Maar emotie is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in de sport. Ik had er gisteren ook weinig zin in vol in de wind, regen en kou en kon weinig enthousiasme opbrengen voor die 4 goals. En dat had alles te maken met die wanvertoning van donderdag die bij mij nog 'in de benen' zat.

Wat ik bijzonder vind is dat Brom en spelers na afloop van een slechte wedstrijd de grootste onzin kunnen uitkramen zonder dat daar een kritische vraag tegenover wordt gesteld, maar als het publiek begint te fluiten is het not done. Begin eerst bij jezelf en kom niet steeds met een mooi weer verhaal als het volkomen k*t is. Supporters kun je niet voor de gek houden.

Op deze manier heb ik niet het idee dat bij spelers duidelijk is wat er bij supporters van een voetbalclub leeft. Tenenkrommend vond ik ook dat de spelers na afloop weer staan te juichen voor het vak waar de meeste fluitconcerten vandaan kwamen, maar het rondje langs de overige supporters bijna niet plaatsvond. Alleen Bizot heeft zijn rondje afgemaakt en alle supporters bedankt.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

We zijn off-topic. Uitfluiten is ongeveer het enige recht dat de supporter heeft om zijn ongenoegen kenbaar te maken. Het lijkt mij dat dat in het geval van Van Rhijn meer dan gerechtvaardigd is. Er zijn minstens 1000 seizoenkaarthouders nodig om zijn salaris te betalen, dus cynisch klappen als die hun ongenoegen (eindelijk) eens laten blijken lijkt mij niet verstandig. Maar waarom die :^o hier ooit een contract heeft gekregen is waarschijnlijk voor de meeste AZ-ers een raadsel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Op dit moment is op Instagram een ware van Rhijn adoratie bezig. Zeer veel AZ-spelers en zelfs het officiële AZ account posten foto's van van Rhijn met hartjes en zo'n "niets zeggen" emoticon. Wat een verschrikking, alsof hem iets ergs is aangedaan.

O wee als je een keer (gezien de prestaties terecht) negatief ben, daar kunnen de tere voetbalzieltjes niet tegen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ja laten we allemaal huilie huilie gaan doen. Dan speelt hij vanaf volgende wedstrijd de sterren van de hemel. Man man man.

Waarom zitten we ook allemaal zo moeilijk te doen. De oplossing is simpel. Gewoon contract ontbinden. Dan wordt hij ook niet meer uitgefloten.
Cetero censeo birrum bibendum esse
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Van Rhijn heeft de pech dat ie mag meedoen als de grootste strijder van AZ Jonas Svensson afwezig is. Anderzijds heeft ie het voordeel dat ie vanaf de bank heel vaak kan afkijken hoe die met tomeloze inzet verdedigd.

Van Rhijn loopt hier nu al ruim anderhalf jaar. Veel goede wedstrijden heeft ie niet gespeeld. Vanaf het begin loopt ie met een houding in het veld alsof ie nog bij de ´godenzonen´ speelt. Ook zijn constante terug draaien en terug spelen van de bal op de keeper wat daar jaren erg in was had ie nog in zijn systeem zitten.

Bij hem mis ik bezieling. Hij straalt in niks uit dat ie er zin in heeft. Oogt gemakzuchtig en ongeïnteresseerd. Loopt met een chagrijnige uitstraling zijn ding te doen op het veld. Als er iets fout gaat druk gebarend naar medespelers alsof die alles fout doen. Inzet zoals Svensson nooit. Hoe vaak heb ik niet gezien dat ie zijn mannetje gewoon laat lopen.

Donderdag nam ie een penalty zoals hij speelt. Slap en droevig. Maar goed dat neem ik hem niet eens kwalijk. Dat ie bij de 1-1 weer niet goed geanticipeerd op een actie van een tegenstander neem ik hem met al zijn ervaring wel kwalijk. Dat mag hem niet telkens weer overkomen.

Ik ben vorig seizoen al vrij snel tot de conclusie gekomen dat Van Rhijn AZ niet beter maakt. Ik word er niet gelukkig van als ik weet dat hij weer speelt. Sterker ik denk dan al weer aan wat fout kan gaan. Het lijkt wel of zijn ploeggenoten dat ook hebben. Met hem in de ploeg gaat er opeens van alles fout. Blijkbaar bouwen zij ook niet op hem.

Uitfluiten doe ik niet aan mee. Maar ik vind dat je als publiek je ongenoegen best wel eens mag laten blijken. We zijn geen theaterpubliek. Voetbal is emotie. Voetballers worden best betaald en moeten maar tegen een stootje kunnen.

De verontwaardigde reactie van Teun Koopmeiners naar ons publiek past wel bij AZ. Ongenoegen mag je niet laten blijken. Moraalridders worden gewaardeerd.

Ik mis bij AZ de ballen om dan zelf eens naar buiten te komen met zelfkritiek. Huiberts bijvoorbeeld hoor of zie je niet. Eenhoorn idem dito. Een reactie van de kant van het publiek levert dan weer kritiek op. Ach het lijkt de politiek wel. Altijd roepen dat de afstand met de burgers te groot is, maar als de burgers iets roepen dan er niet zijn voor die burgers!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Van Rhijn en de hele situatie nu is precies wat er mis is met AZ.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Hoeveel goede wedstrijden heeft hij ook alweer gespeeld voor AZ? Bij hoeveel wedstrijden is hij bij minimaal 1 tegendoelpunt de schuldige? Hoeveel punten heeft hij gekost?

Het is een blinde gok, maar misschien heeft hij nog meer punten gekost dan hatzikidee. Van Rhijn is typisch voor het probleem van AZ in de gehele V/D Brom-periode. Zoekt Utrecht nog een RV/CV voor volgend jaar?
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: 04 mar 2019, 11:59 Afkomst bedoel je Ajacied of buitenlandse afkomst? Houding is subjectief en het feit dat hij een mooie carriere zou hebben verkwanseld komt niet door zijn instelling. Althans, ik heb nog nooit gehoord dat hij een slechte instelling zou hebben gehad bij Brugge of ajax. Hij is gewoon voorbijgestreefd door Tete bij ajax en heeft hier Svensson voor zich. Wat ook niet heel raar is. En ik neem het op voor elke speler die op zo'n genante wijze het mikpunt wordt van fluitconcerten. Dat heb ik eerder dit seizoen ook gedaan bij Idrissi en Hatzidiakos. Ik vind het schandalig en te triest voor woorden. En dit straalt trouwens ook af op de rest van de selectie. Denk je nu echt dat die dit leuk vinden? Die balen hier ook van en vinden het ook schandalig. Wat dat betreft mooi om te zien dat ze zich als team achter Van Rhijn scharen en ik sta helemaal achter de woorden van Koopmeiners.
Jouw probleem is dat je het altijd opneemt voor alle spelers met een belabberde instelling. En laat het tot je doordringen dat bijna alle supporters die thuis en uit er altijd bij zijn allemaal dezelfde mening hebben over van Rhijn. En daar komt het gefluit vandaan. Van ECHTE supporters. En Koopmeiners had een heel andere mening gehad als hij alleen inkomsten gehad uit wedstrijdpremies . want dan had hij heel wat geld misgelopen door zo n lamlul als van Rhijn. Wie goed is krijgt de felicitaties en wie slecht is krijgt de stront. Zo is het altijd in het stadion geweest. We zitten verdomme niet in de kerk.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

galblazer schreef: 04 mar 2019, 19:42 Jouw probleem is dat je het altijd opneemt voor alle spelers met een belabberde instelling. En laat het tot je doordringen dat bijna alle supporters die thuis en uit er altijd bij zijn allemaal dezelfde mening hebben over van Rhijn. En daar komt het gefluit vandaan. Van ECHTE supporters. En Koopmeiners had een heel andere mening gehad als hij alleen inkomsten gehad uit wedstrijdpremies . want dan had hij heel wat geld misgelopen door zo n lamlul als van Rhijn. Wie goed is krijgt de felicitaties en wie slecht is krijgt de stront. Zo is het altijd in het stadion geweest. We zitten verdomme niet in de kerk.
het uitfluiten is kansloos gedrag en dat laat de selectie als één man weten. Kansloos als je dat niet door hebt. En volgens mij begrijp jij de betekenis van het woord "support" uit supporters niet. Het is Engels, ik zou zeggen google het even :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Geest van Dirk schreef: 05 mar 2019, 01:05 het uitfluiten is kansloos gedrag en dat laat de selectie als één man weten. Kansloos als je dat niet door hebt. En volgens mij begrijp jij de betekenis van het woord "support" uit supporters niet. Het is Engels, ik zou zeggen google het even :roll:
Ik hou zelf ook niet van uitfluiten, maar ik heb er in dit geval wel begrip voor.

- uitfluiten is de enige (normale) manier die supporters hebben om hun ongenoegen te uiten. Bij andere clubs wachten ze bussen op of bestormen ze het maasgebouw of worden supporters in hun eigen huis bedreigd. Daar zit toch helemaal niemand op te wachten. Fluiten is dan nog een beschaafde manier om je ongenoegen te uiten.
- bij goed presteren hoort applaus, bij slecht presteren hoort fluiten
- het fluiten is mede (naar mijn mening vooral) gericht tegen vd Brom die hem weer opstelt.
- van Rhijn is keer op keer (grotendeels) schuldig aan het verliezen van (belangrijke) wedstrijden.
- nog erger is dat zijn inzet keer op keer slecht is. Een speler die fouten maakt maar zich keihard inzet wordt echt niet snel uitgefloten.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

multatuli schreef: 05 mar 2019, 06:16 Ik hou zelf ook niet van uitfluiten, maar ik heb er in dit geval wel begrip voor.

- uitfluiten is de enige (normale) manier die supporters hebben om hun ongenoegen te uiten. Bij andere clubs wachten ze bussen op of bestormen ze het maasgebouw of worden supporters in hun eigen huis bedreigd. Daar zit toch helemaal niemand op te wachten. Fluiten is dan nog een beschaafde manier om je ongenoegen te uiten.
- bij goed presteren hoort applaus, bij slecht presteren hoort fluiten
- het fluiten is mede (naar mijn mening vooral) gericht tegen vd Brom die hem weer opstelt.
- van Rhijn is keer op keer (grotendeels) schuldig aan het verliezen van (belangrijke) wedstrijden.
- nog erger is dat zijn inzet keer op keer slecht is. Een speler die fouten maakt maar zich keihard inzet wordt echt niet snel uitgefloten.
Uitfluiten omdat een speler het veld betreed is fout. Niet alles wat supporters doen is heilig en gelukkig vinden een heleboel andere supporters dat ook.

Gedrag bestempelen als normaal door voorbeelden van crimineel en intimiderend gedrag als andere mogelijkheden te noemen is een beetje rare redenatie, vind je niet?
...... and that's what we mean by honey \:D/
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bij Van Rhijn mist gewoon een zware portie zelfkritiek.
Maar wat dat betreft past hij perfect binnen het huidige AZ onder John van den Brom.
Het is nooit echt 'eigen schuld' het zijn allemaal externe factoren.


Of zoals B100 altijd zei:
'Ik heb ook altijd pech'
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Bij Real Madrid hoorde ik gister een fluitconcert toen Bale inviel, ik ben benieuwd of alle Real Madrid spelers ook allemaal lieve berichtjes over Bale op Social media plaatsten vandaag.. :roll:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Perry schreef: 06 mar 2019, 08:00 Bij Real Madrid hoorde ik gister een fluitconcert toen Bale inviel, ik ben benieuwd of alle Real Madrid spelers ook allemaal lieve berichtjes over Bale op Social media plaatsten vandaag.. :roll:
Misschien Bale ruilen voor Van Rhijn, dan zijn alle supporters weer blij. Zij willen blijkbaar Bale niet meer en wij (de meeste fans) willen Van Rhijn niet meer. Win win :mrgreen:
Laatst gewijzigd door multatuli op 06 mar 2019, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Perry schreef: 06 mar 2019, 08:00 Bij Real Madrid hoorde ik gister een fluitconcert toen Bale inviel, ik ben benieuwd of alle Real Madrid spelers ook allemaal lieve berichtjes over Bale op Social media plaatsten vandaag.. :roll:
Vond je dit zelf nou echt een goede vergelijking?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dario Hubner schreef: 06 mar 2019, 14:17 Vond je dit zelf nou echt een goede vergelijking?
Klopt het is een hele slechte vergelijking.
Bale heeft zoveel meer gedaan voor Real Madrid en al een veel langer dienstverband.
Dat is haast niet te vergelijken, je kunt hooguit vaststellen dat de drempel bij andere teams blijkbaar veel lager ligt en je verbazen over dat het bij een speler als Van Rhijn nog zo lang heeft geduurd :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 06 mar 2019, 14:46 Klopt het is een hele slechte vergelijking.
Het is juist een hele goede vergelijking. Iemand die Real hoogstpersoonlijk de CL heeft bezorgd wordt uitgefloten als hij na diverse blessures een zwakke fase heeft. Versus iemand die vrijwel alleen maar kutwedstrijden heeft gespeeld en nog niets voor de club heeft betekend. Bij Real weten ze hoe het werkt en reageren ze daar niet op. Bij AZ gaat iemand van net 21, die niet eens een fatsoenlijke strafschop kan nemen, er meteen iets van vinden. Ga trainen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 06 mar 2019, 16:00 Het is juist een hele goede vergelijking. Iemand die Real hoogstpersoonlijk de CL heeft bezorgd wordt uitgefloten als hij na diverse blessures een zwakke fase heeft. Versus iemand die vrijwel alleen maar kutwedstrijden heeft gespeeld en nog niets voor de club heeft betekend. Bij Real weten ze hoe het werkt en reageren ze daar niet op. Bij AZ gaat iemand van net 21, die niet eens een fatsoenlijke strafschop kan nemen, er meteen iets van vinden. Ga trainen.
:D
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 06 mar 2019, 16:00 Het is juist een hele goede vergelijking. Iemand die Real hoogstpersoonlijk de CL heeft bezorgd wordt uitgefloten als hij na diverse blessures een zwakke fase heeft. Versus iemand die vrijwel alleen maar kutwedstrijden heeft gespeeld en nog niets voor de club heeft betekend. Bij Real weten ze hoe het werkt en reageren ze daar niet op. Bij AZ gaat iemand van net 21, die niet eens een fatsoenlijke strafschop kan nemen, er meteen iets van vinden. Ga trainen.
=D>

Is de aanvoerder anders niet de aangewezen persoon om namens de groep het woord te doen!?
Gesloten