Ricardo van Rhijn

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En een topic voor deze huurling.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vreemde move. Huren, en dan nog voor een jaar ! Dan sta je toch
je eigen spelers in de weg ?
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

G-Vak schreef: 27 aug 2017, 19:31 Vreemde move. Huren, en dan nog voor een jaar ! Dan sta je toch
je eigen spelers in de weg ?
Juist niet.

Wanneer je een goede backup huurt voor één jaar, voor een positie die op het moment niet goed/dubbel bezet is (blessure Opdam, Hatzidiakos niet goed genoeg op RB), kan het ook zijn dat je andere jeugdspelers voor die positie nog een jaar geeft om te rijpen.

Daarnaast speelt AZ zowel in de Eredivisie als in de Jupiler League. Grote kans dat Opdam, wanneer hersteld, weer bij Jong AZ zal meespelen.

Bij koop van een tweede rechtsback zou het perspectief voor jeugd juist veel minder zijn. Dit allemaal vanwege een meerjarig contract. Ik vind huren, waar noodzakelijk, dan ook een prima ontwikkeling en een slimme actie van Huiberts.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

G-Vak schreef: 27 aug 2017, 19:31 Vreemde move. Huren, en dan nog voor een jaar ! Dan sta je toch
je eigen spelers in de weg ?
De eerstvolgende rechtsback met daadwerkelijke potentie is 17, dat valt dus wel mee.
Het probleem zit hem er eerder in dat er alternatieven beschikbaar waren voor weinig geld die dat gat net zo goed hadden kunnen vullen en die eerder genoegen zouden nemen met een plek op de bank.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Last Scout schreef: 27 aug 2017, 22:00 De eerstvolgende rechtsback met daadwerkelijke potentie is 17, dat valt dus wel mee.
Het probleem zit hem er eerder in dat er alternatieven beschikbaar waren voor weinig geld die dat gat net zo goed hadden kunnen vullen en die eerder genoegen zouden nemen met een plek op de bank.
Schouten zal zich ook wel bij zijn huidige club achter de oren krabben. Liefst 18 minuten gespeeld in 2 wedstrijden terwijl hij bij ons 2e man in het eerste zou zijn geweest. Die is heel snel terug!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Last Scout schreef: 27 aug 2017, 22:00 De eerstvolgende rechtsback met daadwerkelijke potentie is 17, dat valt dus wel mee.
Het probleem zit hem er eerder in dat er alternatieven beschikbaar waren voor weinig geld die dat gat net zo goed hadden kunnen vullen en die eerder genoegen zouden nemen met een plek op de bank.
Wie is dat als ik vragen mag? Mag hopen dat je Lathouwers niet bedoelt. Die heb ik een aantal keer aan het werk gezien maar vraag me hardop af waarom AZ hem heeft verlengd. Vond hem telkens de zwakste schakel bij zijn team
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Ik vind het wel vreemd. Hij gaat weg bij Brugge omdat hij geen basisplaats krijgt.
Wij hebben Svenson daar al. Moet die een stapje terug?
Midjo is ook gekocht en die kan daar ook als back up van Svenson spelen.
Ik zeg totaal overbodige huur.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RULEAZ schreef: 28 aug 2017, 11:08 Ik vind het wel vreemd. Hij gaat weg bij Brugge omdat hij geen basisplaats krijgt.
Wij hebben Svenson daar al. Moet die een stapje terug?
Midjo is ook gekocht en die kan daar ook als back up van Svenson spelen.
Ik zeg totaal overbodige huur.
Dat is toch een linkshalf?

Maar ik vraag me wel de precieze beweegredenen af.... Hij kan hier ook niet meteen op een basisplaats rekenen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

RULEAZ schreef: 28 aug 2017, 11:08 Ik vind het wel vreemd. Hij gaat weg bij Brugge omdat hij geen basisplaats krijgt.
Wij hebben Svenson daar al. Moet die een stapje terug?
Midjo is ook gekocht en die kan daar ook als back up van Svenson spelen.
Ik zeg totaal overbodige huur.
Volgens mij wordt Van Rhijn de reserve voor de positie van Svensson. Ik vind het wel goed dat ze een extra iemand achter de hand nemen voor het geval je met schorsingen en/of blessures te maken krijgt.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Een ervaren eredivisie speler die inzetbaar is op drie posities in de achterhoede. Die ten opzichte van de huidige drie verdedigers extra snelheid inbrengt is toch een directe meerwaarde.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Roadster
Glory-hunter
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:37
Locatie: Alkmaar / MO9
Contacteer:

Forza AZ schreef: 28 aug 2017, 14:27 Volgens mij wordt Van Rhijn de reserve voor de positie van Svensson. Ik vind het wel goed dat ze een extra iemand achter de hand nemen voor het geval je met schorsingen en/of blessures te maken krijgt.
Ik denk dat hij niet zozeer als reserve gehuurd is voor de positie van Svensson, maar dat hij juist op meerdere posities inzetbaar is als basisklant/reserve. Daarnaast zou ik Van Rijns eigen keuze voor verhuur anders ook niet begrijpen, met het oog op de geringe minuten die hij heeft gemaakt voor Brugge, wil hij juist weer speelminuten maken. Wellicht zijn hem beloftes in het vooruitzicht gesteld?
Come on AZ! MO9 🙏🏻
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 28 aug 2017, 13:28 Dat is toch een linkshalf?
Geen idee eigenlijk wat hij is maar in A`dam ging hij in de 2e helft rechtsback spelen.
Multifunctioneel dus. :D
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Van Rijn moet eerst nog wedstrijdfit worden heb ik begrepen. Een multifunctionele speler in de achterhoede. Ik denk op basis van huur een goede zet. Serieuze concurrent voor Svensson. Svensson gaat echt nog wel door schorsingen en blessures wedstrijden missen. Indien hij het goed doet kun je hem altijd proberen te contracteren. Een goede concurrent maakt je ook weer beter. Midsjo is gehaald voor de linkshalf positie en wordt denk ik niet als rechtsback gezien ook al speelde hij daar tegen 020.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

RULEAZ schreef: 29 aug 2017, 05:25 Geen idee eigenlijk wat hij is maar in A`dam ging hij in de 2e helft rechtsback spelen.
Multifunctioneel dus. :D
Bij hoge nood kan hij daar spelen, dat is echter niet wenselijk. Ik neem aan dat ze hem in principe hebben gehaald als basisspeler op het middenveld. Dan is het dus niet ideaal dat als Svensson door zijn enkel gaat dat hij ineens daar moet spelen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 27 aug 2017, 19:31 Vreemde move. Huren, en dan nog voor een jaar ! Dan sta je toch
je eigen spelers in de weg ?
Welke eigen spelers? Van de vijf rechtsbacks die we vorig jaar hadden zijn alleen Svensson en Opdam overgebleven. In de wetenschap dat Opdam het niveau totaal niet aankan was een rechtsback zeker wenselijk. Of dat dan Van Rhijn in een huurconstructie moet zijn kan je over twijfelen, alleen de noodzaak van een extra rechtsback snap ik wel. Het was zelfs essentieel.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Is dit inmiddels al eens officieel?
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ja.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 29 aug 2017, 10:18 Welke eigen spelers? Van de vijf rechtsbacks die we vorig jaar hadden zijn alleen Svensson en Opdam overgebleven. In de wetenschap dat Opdam het niveau totaal niet aankan was een rechtsback zeker wenselijk. Of dat dan Van Rhijn in een huurconstructie moet zijn kan je over twijfelen, alleen de noodzaak van een extra rechtsback snap ik wel. Het was zelfs essentieel.
Ja. Prima. Maar ik snap alleen Van Rhijn niet. Wat schiet hij er mee op?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

vanaf vandaag dus :D
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 30 aug 2017, 07:56 Ja. Prima. Maar ik snap alleen Van Rhijn niet. Wat schiet hij er mee op?
Het zal dit zijn geweest of de tweede divisies in grote landen / onderin Turkije. Dan lijkt me dit geen gekke keuze.
Gesloten