Marko Vejinovic

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 24 aug 2019, 07:31 Als je als AZ keer op keer op deze manier met spelers omgaat, maak je jezelf ook niet geliefd bij toekomstige spelers. Zelfs bij Vincent Janssen vroegen mensen zich af of hij iets met de vrouw van Poch had gedaan om helemaal uitgestoten te worden. En dat terwijl Janssen ondermaats gepresteerd had, terwijl Vejinovic helemaal niet slecht gepresteerd heeft. Dus of laat hem volwaardig meedoen in de selectie of doe hem (gratis) weg. AZ maakt ook nooit transfersommen bekend dus wat maakt het uit?
Dat doet AZ helemaal niet keer op keer. Ik vind dat AZ meestal heel duidelijk is naar spelers toe. Misschien zit Vejinovic er nu helemaal niet bij omdat hij as we speak met een transfer bezig is. Je weet niet wat er speelt.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 24 aug 2019, 07:41 Dat doet AZ helemaal niet keer op keer. Ik vind dat AZ meestal heel duidelijk is naar spelers toe. Misschien zit Vejinovic er nu helemaal niet bij omdat hij as we speak met een transfer bezig is. Je weet niet wat er speelt.
Rienstra, Bel Hassani, Friday om er even een paar op te noemen de laatste paar jaar. Ik zeg niet dat het allemaal onterecht was, maar bij Vejinovic vind ik dat wel. En uiteraard weet ik niet wat er allemaal speelt, maar met de aanwezige kennis lijkt het bij Vejinovic wel oneerlijk dat hij geen enkele kans krijgt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het zij zo. Overigens is het in ieder geval wel vrij duidelijk waarom hij niet voor Koopmeiners of Midsjo speelt. En 2e viool spelen heeft hij niks aan, dus jammer dan.

In tegenstelling tot Bel Hassani en Friday mag hij overigens wel gewoon meetrainen met het eerste.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 24 aug 2019, 07:54 Het zij zo. Overigens is het in ieder geval wel vrij duidelijk waarom hij niet voor Koopmeiners of Midsjo speelt. En 2e viool spelen heeft hij niks aan, dus jammer dan.

In tegenstelling tot Bel Hassani en Friday mag hij overigens wel gewoon meetrainen met het eerste.
Vind je? Ik vind het helemaal niet duidelijk. Stel dat Midtsjo/Koopmeiners een knieblessure oploopt a la Boadu/Stengs, dan moet je toch ook deels terugvallen op Vejinovic. Dan ben je toch niet geloofwaardig?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 24 aug 2019, 08:48 Vind je? Ik vind het helemaal niet duidelijk. Stel dat Midtsjo/Koopmeiners een knieblessure oploopt a la Boadu/Stengs, dan moet je toch ook deels terugvallen op Vejinovic. Dan ben je toch niet geloofwaardig?
Maar als dat niet gebeurd dan zit hij weer een seizoen op de bank. Dat wil hij zelf niet eens. Dan blijft er meetrainen en oefenwedstrijden spelen over. Dat is niks voor een speler in zijn situatie. Vertrekken is het beste. Hij heeft ook zekerheid nodig.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 24 aug 2019, 11:45 Maar als dat niet gebeurd dan zit hij weer een seizoen op de bank. Dat wil hij zelf niet eens. Dan blijft er meetrainen en oefenwedstrijden spelen over. Dat is niks voor een speler in zijn situatie. Vertrekken is het beste. Hij heeft ook zekerheid nodig.
Wat dacht je van een klein beetje circulatie van spelers? Er wordt nu al geklaagd over vermoeidheid bij spelers... Je kunt natuurlijk ook wat meer afwisselen met spelers. Behalve dan in de CV, aangezien je daar geen volwaardige vervanging hebt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 24 aug 2019, 12:28 Wat dacht je van een klein beetje circulatie van spelers? Er wordt nu al geklaagd over vermoeidheid bij spelers... Je kunt natuurlijk ook wat meer afwisselen met spelers. Behalve dan in de CV, aangezien je daar geen volwaardige vervanging hebt.
Max heeft een heel apart contact met hem getekend, waar ik altijd van gedacht heb dat er een soortemet carrière planning in zit. Zoiets van 1 á 2 jaar een belangrijke rol in de basis en dan in een back up/ ondersteunende/ coachende/concurerende rol om talenten voorrang te geven en te helpen ontwikkelen. Om vervolgens door te stromen naar een functie als jeugd coach of iets dergelijks. Opzich wat voor te zeggen een jongen van club die je op die manier aan je bind.
Maar hoe anders kan het lopen, Marco heeft net op het verkeerde moment een blessure gekregen en daarna werd duidelijk dat zijn vervanger (Koopmeiners) de sterren van de hemel speelt. Het seizoen daarna speelt Brom powerplay met Maher en passeert hem en Max zijn plannen en kon hij gelukkig verhuurt worden. Slot ziet het vervolgens ook niet in hem zitten en geeft aan dat hij weg mag.
Ik denk dat de boel rond hem nu gewoon verziekt is, Max wijst naar de vrijheid van interpretatie die de coaches mogen hebben en Marco geeft aan dat hij niet aan de beurt is geweest en nog niet toe is aan zijn rol op het tweede plan.
Nee ik denk niet dat wij hem nog snel voor AZ zien spelen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

FugAZi schreef: 24 aug 2019, 22:30 Max heeft een heel apart contact met hem getekend, waar ik altijd van gedacht heb dat er een soortemet carrière planning in zit. Zoiets van 1 á 2 jaar een belangrijke rol in de basis en dan in een back up/ ondersteunende/ coachende/concurerende rol om talenten voorrang te geven en te helpen ontwikkelen. Om vervolgens door te stromen naar een functie als jeugd coach of iets dergelijks.

...

Marco geeft aan dat hij niet aan de beurt is geweest en nog niet toe is aan zijn rol op het tweede plan.
Nee ik denk niet dat wij hem nog snel voor AZ zien spelen.
Bovenstaande zinsnedes zijn een beetje tegenstrijdig, vind je niet? Marco was 27 toen hij bij AZ tekende. No way dat je dan iets gaat tekenen met de belofte vd TD dat je in de basis staat. Dat is sowieso onzin: je zet jezelf in de basis obv kwaliteit en inzet. Een TD kan dat nooit beloven voor je. Afgezien daarvan zal Marco nooit gedacht hebben "fijn, dan mag ik op m'n 29e gaan banken en een Ooijer rol gaan spelen"... Ik weet dus niet of je inside info hebt, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Dat we hem nog zien spelen lijkt me ook onwaarschijnlijk, gezien de komst van Clasie die dezelfde positie ambieert. Wel vreemd, gezien Marco een goede vrije trap heeft, verdedigend z'n zaken op orde heeft, een leuke steekpass in z'n benen heeft en... 1.86m is. Toevallig allemaal kwaliteiten die we goed kunnen gebruiken. Het blijft bijzonder.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 24 aug 2019, 23:06 Bovenstaande zinsnedes zijn een beetje tegenstrijdig, vind je niet? Marco was 27 toen hij bij AZ tekende. No way dat je dan iets gaat tekenen met de belofte vd TD dat je in de basis staat. Dat is sowieso onzin: je zet jezelf in de basis obv kwaliteit en inzet. Een TD kan dat nooit beloven voor je. Afgezien daarvan zal Marco nooit gedacht hebben "fijn, dan mag ik op m'n 29e gaan banken en een Ooijer rol gaan spelen"... Ik weet dus niet of je inside info hebt, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Dat we hem nog zien spelen lijkt me ook onwaarschijnlijk, gezien de komst van Clasie die dezelfde positie ambieert. Wel vreemd, gezien Marco een goede vrije trap heeft, verdedigend z'n zaken op orde heeft, een leuke steekpass in z'n benen heeft en... 1.86m is. Toevallig allemaal kwaliteiten die we goed kunnen gebruiken. Het blijft bijzonder.
Ja je hebt gelijk die beloften zijn nooit hard, maar dat gevoel zou ik mij vanuit Marco wel kunnen voorstellen, hij tekent met verwachtingen en die gaan mis, hij komt er bij zichzelf achter dat hij toch eigenlijk het liefst wekelijks tegen een balletje aan het trappen is en is anders tegen de deal aan gaan kijken.
Nee ik ben geen insider, ik vind het gewoon leuk te kijken wat logisch zou kunnen zijn en maak daar mijn eigen hypothesen van(dat betekent mogelijke uitkomsten en het blijft giswerk). Alles rond hem lijkt wel tegenstrijdig en volgt geen logisch pad.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 24 aug 2019, 12:28 Wat dacht je van een klein beetje circulatie van spelers? Er wordt nu al geklaagd over vermoeidheid bij spelers... Je kunt natuurlijk ook wat meer afwisselen met spelers. Behalve dan in de CV, aangezien je daar geen volwaardige vervanging hebt.
Dan nog kom je op maximaal 25% van de wedstrijden uit. Dat blijft te weinig. Transfer, doei!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 25 aug 2019, 08:31 Dan nog kom je op maximaal 25% van de wedstrijden uit. Dat blijft te weinig. Transfer, doei!
Als je schorsingen en blessures meeneemt, kan dat nog wel eens flink meevallen. Maar goed, als jij nog een andere speler ziet in de selectie die een goede vrije trap heeft, verdedigend mee kan, een steekpass in de benen heeft en tegen de 1.90 is, dan hoor in het graag 👌🏼
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 25 aug 2019, 08:45 Als je schorsingen en blessures meeneemt, kan dat nog wel eens flink meevallen. Maar goed, als jij nog een andere speler ziet in de selectie die een goede vrije trap heeft, verdedigend mee kan, een steekpass in de benen heeft en tegen de 1.90 is, dan hoor in het graag 👌🏼
Daar gaat Vejinovic niet op gokken. Daar heeft hij de leeftijd niet voor.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

FugAZi schreef: 24 aug 2019, 22:30 Marco heeft net op het verkeerde moment een blessure gekregen en daarna werd duidelijk dat zijn vervanger (Koopmeiners) de sterren van de hemel speelt. Het seizoen daarna speelt Brom powerplay met Maher en passeert hem
Blijft absurd; was voor zijn blessure gewoon heel goed bezig en behoorde in korte tijd dat hij weer voor AZ uit kwam weer tot de beste middenvelders van de eredivisie.
Tijdens zijn langdurige herstel,had hij de pech dat inderdaad het elftal fantastisch ging spelen mede door het ander spelsysteem,
waardoor hij werd verhuurd aan een Poolse club.
Daar maakte hij meteen indruk en werd in die competitie een van de grote smaakmakers en wist als verdedigende middenvelder tevens regelmatig tot scoren te komen. De media schreef na zijn verhuurperiode niet voor niets, dat hij het Maher wel eens lastig kon gaan maken omdat hij defensief zijn mannetje stond maar daarbij ook nog eens scorend vermogen op die positie had (wat bij Maher beduidend minder aanwezig is).
Na het plotselinge vertrek van Maher zou Marko, gezien zijn vorm, ook wel hebben gedacht een rol van betekenis te kunnen vervullen voor dit AZ.
Toch ziet Slot het om een of andere manier niet in hem zitten,trekt Clasie aan en schuift de jonge Reijnders door.
Beetje wrang, die twee kunnen duidelijk niet imponeren en de betere speler zit ergens op de tribune te verpieteren omdat hij onder deze trainer totaal geen kansen krijgt zich ook maar enigszins te kunnen bewijzen: heeft enkel een halve wedstrijd onder Slot in de voorbereiding gespeeld en dat was nota bene in de verdediging.
Alleen al kijkend hoe er met corners en vrijetrappen wordt omgegaan, en Koopmeiners met het wankele gestel van Wuytens en Vlaar regelmaat weer naar achter wordt geschoven, zou hij echt de aangewezen speler zijn geweest. Ik denk zelfs dat hij met zijn traptechniek en overzicht, het ook beter zou doen dan Ouwejan als aanvallende middenvelder.
Zou als de transferperiode weer voorbij is, Slot deze speler het gehele seizoen links laten liggen ook als duidelijk word dat zo'n Clasie of Reijnders wellicht niet voor de nodige meerwaarde kunnen zorgen waar dit elftal tegen veelal gesloten defensies behoefte aan heeft?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Inderdaad: in het tweede deel van afgelopen seizoen speelde hij in de Poolse klasse 14 wedstrijden, waarin hij 5x scoorde en een assist leverde. En dat terwijl hij niet bepaald in één van de topteams van Polen terecht kwam (verre van) en bovendien het team ook niet kende. Dat is gewoon een hele goede prestatie. Even ter vergelijking: Adam maakte afgelopen seizoen bij AZ in 25 wedstrijden 1 doelpunt en 4 assists.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe gekker ik het vind :roll: :? :?:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Marko Vejinović keert terug naar de ark

Marko Vejinović wordt weer een Ark-speler. De speler is onderweg naar Polen en zijn transfer moet binnenkort worden aangekondigd.

Marko Vejinović wordt opnieuw een Ark-speler. De 29-jarige helper keert na minder dan twee maanden terug naar Gdynia. Vejinović kwam eind februari van dit jaar bij de Ark en verhuisde naar de club Gdynia met een lening van AZ Alkmaar. Na 14 wedstrijden te hebben gespeeld, waarin hij 5 doelpunten scoorde en Arka aanzienlijk hielp vast te houden in de Premier League, keerde hij terug naar de Nederlandse club. Hij bereidde zich voor op het nieuwe seizoen met AZ, maar hij speelde geen enkele officiële wedstrijd.

Ondertussen werd er veel gezegd over de interesse in de Poolse middenvelder - Cracovia en het Lubin Basin. Er zijn echter geen bijzonderheden uit voortgekomen. Enige tijd geleden kwam het onderwerp van de Ark terug. President Wojciech Pertkiewicz sprak met de manager van de speler, maar het leek erop dat het onderwerp snel viel. Zoals mkszaglebie.pl gisteren echter aankondigde , moet Arka de Nederlander een hoog contract aanbieden, en Zagłębie, die ook nog steeds geïnteresseerd was in de diensten van de 29-jarige, zal niet besluiten het te breken.

Waar heeft Arka de middelen om het naar verluidt zeer hoge salaris aan de speler aan te bieden, omdat, zoals onofficieel gezegd, de financiën van de club niet, op zijn zachtst gezegd, perfect zijn? Is het onderwerp gerelateerd aan veranderingen in de autoriteiten van de club? Vandaag om 15:00 zal er een persconferentie zijn voor de wedstrijd met Górnik Zabrze, maar misschien zullen we ook wat meer leren over hoe de toekomst van Arka eruit zal zien.
Pools bericht vanmorgen. AZ zet inmiddels een filmpje op het net van de highlight's van Marko. Oftewel bye bye Marko! Succes verder!!
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

ForzAZ schreef: 28 aug 2019, 13:26 Pools bericht vanmorgen. AZ zet inmiddels een filmpje op het net van de highlight's van Marko. Oftewel bye bye Marko! Succes verder!!
Grappig dat een vertrek van een AZ speler valt te herleiden uit een 'Best of'-filmpje.
Dacht precies hetzelfde en was al op zoek naar het transfer bericht.

Update
Inmiddels bevestigd door AZ en de fanpage.
Nu dus ruimte in het salarishuis vrij voor een nieuwe middenvelder?
Laatst gewijzigd door AZ_4ever op 28 aug 2019, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mag er een slotje op of zijn er nog mensen met een emotioneel nawoord?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Gooi de deur maar dicht.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

MO7 schreef: 28 aug 2019, 13:57 Mag er een slotje op of zijn er nog mensen met een emotioneel nawoord?
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Afbeelding
Gesloten