Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 12 jun 2021, 11:34 De beste kans om er nog wat van te maken met Stengs is hem op een full contact vechtsport te doen en een personal coach met het karakter van Weghorst te geven. Maar we weten allemaal dat AZ gewoon op dezelfde voet verder gaat met Stengs. De steun die hij bij AZ krijgt is dat hij elke wedstrijd opgesteld zal worden, ongeacht hoe hij presteert.
Zo de Anti Stengs reageerders (Stengs wappies zou ik haast zeggen ;-) ) leven zich weer helemaal uit.
Continu worden meningen (afspraken met zaakwaarnemerts ed) hier als feiten gedeponeerd, waarbij discussie (want mening is feit) niet mogelijk is. Sterker nog als je er tegen in gaat lijkt aanleiding om nog extremer te worden in hun negativiteit

Zo jammer dit. terwijl veel van deze forummers in andere topics regelmatig met inhoudelijke en ook goed onderbouwde meningen komen en ook open staan voor meningen van anderen. Ik kan dit niet begrijpen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ach ja. Ik had wat grapjes gemaakt in het Druijf-topic (dat zo langzamerhand op een helden-epos gaat lijken) en multatuli, de Stengs-basher bij uitstek, plaatste mij meteen op zijn ignore-lijst.
Met sommige mensen valt niet redelijk te praten. Dus dat probeer ik ook niet meer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 12 jun 2021, 15:31 en multatuli, de Stengs-basher bij uitstek, plaatste mij meteen op zijn ignore-lijst
Die lijst wordt steeds langer. Op zich wel een mooi systeem, iedereen negeren die een andere mening heeft. Dat ga ik in mijn omgeving ook eens proberen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

AZ-073 schreef: 12 jun 2021, 14:23 Zo de Anti Stengs reageerders (Stengs wappies zou ik haast zeggen ;-) ) leven zich weer helemaal uit.
Continu worden meningen (afspraken met zaakwaarnemerts ed) hier als feiten gedeponeerd, waarbij discussie (want mening is feit) niet mogelijk is. Sterker nog als je er tegen in gaat lijkt aanleiding om nog extremer te worden in hun negativiteit

Zo jammer dit. terwijl veel van deze forummers in andere topics regelmatig met inhoudelijke en ook goed onderbouwde meningen komen en ook open staan voor meningen van anderen. Ik kan dit niet begrijpen
Geen idee waar deze quasi-rant vandaan komt. Multatuli heeft toch gewoon gelijk? Als ik Weghorst gisteren meters zag vreten, dan vraag ik me ook af wat Calvin voor voetballer zou zijn als er meer pit in zat en als hij meer zijn momenten zou kiezen.

Ik zie sowieso elke twee dagen weer dezelfde patstelling onstaan hier. Persoon A geeft (terecht) kritiek, en persoon B zeurt dat persoon A anti-Stengs is. Nou nou, kom op zeg. Na tien keer is dat ook niet zo interessant meer.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DSBBANK
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 okt 2018, 12:46

Heeft iemand hier toevallig het VI PRO artikel van Stengs?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Waar zijn ploeggenoten Marco Bizot, Owen Wijndal en Teun Koopmeiners zich voorbereiden op een trip naar Hongarije, voor de wedstrijd van zondag tegen Tsjechië, daar verscheen Calvin Stengs donderdag gewoon op het trainingsveld bij AZ. De teleurstelling van het missen van het EK is al even verwerkt; de blik is weer naar voren gericht. Op naar een seizoen waarin stabiliteit het toverwoord moet zijn. 'Ik weet dat ik wat constanter moet voetballen. Daar gaan we nu hard aan werken.'
De vakantie was niet bijster lang, maar heeft hem toch goedgedaan. Na een slopend seizoen met AZ en vervolgens nog een EK met Jong Oranje, kreeg Stengs een kleine drie weken de tijd om de batterij weer op te laden. Dat is goed gelukt. Stengs genoot van de momenten met vrienden en familie, maar toen het vliegtuig na een tripje naar de zon weer op Nederlandse bodem stond, begon het al snel weer te kriebelen bij de aanvaller. 'Als je weer thuis bent, wil je eigenlijk gewoon weer het veld op en lekker beginnen. Het is fijn dat we weer aan de slag kunnen', zegt Stengs tevreden.
De 22-jarige aanvaller komt uit een seizoen dat pieken en dalen kende. Soms was het prachtig wat Stengs op het veld liet zien, soms was hij nagenoeg onzichtbaar. Critici pakten steeds maar weer de statistieken erbij en Stengs werd meer dan eens met het gebrek aan beslissende momenten geconfronteerd. De aanvaller hoopte zich desondanks in de EK-selectie van het Nederlands elftal te kunnen spelen, maar bondscoach Frank de Boer stelde zijn schoonzoon teleur. Stengs moest genoegen nemen met een EK met Jong Oranje en strandde met die ploeg in de halve finale.

De verloren wedstrijd tegen Jong Duitsland is vandaag precies drie weken geleden. Na de zeperd kreeg Stengs de kans om het een en ander op een rijtje te zetten en terug te blikken op het seizoen. De conclusie: 'Het was een beetje wisselvallig. Goede momenten, maar ook minder goede momenten.' Laat dat ook precies zijn waar Stengs keer op keer op gewezen wordt. 'Soms was er misschien wat onterechte kritiek, maar ik heb ook zeker wedstrijden gespeeld waarin er zeker waarheid in zat. Dat vind ik zelf ook. Ik weet dat ik wat constanter moet voetballen en daar gaan we nu hard aan werken. Dat is zeker een doelstelling voor mij voor het nieuwe seizoen.'
Een ding wil Stengs daarbij wel duidelijk maken: 'Er zijn momenten waarvan mensen vinden dat ik teveel risico in mijn spel leg, maar dat ga ik zeker niet veranderen. Daar ligt ook mijn kracht. Het is wel de uitdaging om daar een bepaalde constantheid in te vinden.'

SELECTIE
Bij de officiële eerste training van het seizoen (woensdag werkten de spelers al een aantal tests af) was Stengs donderdag een van de 22 spelers die op het veld verscheen. De internationals waren er nog niet bij; het grootste gedeelte van de groep bestond uit eigen kweek. Ferdy Druijf en Thijs Oosting zijn terug van verhuurperiodes en Sam Beukema (zie ook kader onder) is vooralsnog de enige aanwinst. Coach Pascal Jansen laat weten dat hij eigenlijk helemaal niet naar meer versterkingen op zoek is. De oefenmeester is tevreden over zijn groep en ziet geen reden om de boel uit te breiden.

Pas als er spelers vertrekken, is er volgens Jansen reden tot actie. De selectie van AZ is nog redelijk ongewijzigd gebleven, maar er kunnen nog wel wat mutaties verwacht worden. Zo is AZ in gesprek met Atalanta Bergamo over aanvoerder Teun Koopmeiners en heeft ook linksback Owen Wijndal laten weten dat hij wel openstaat voor een volgende stap. Een einde van een tijdperk lijkt in zicht, maar zolang er niets is afgerond, wil Jansen er niet teveel over zeggen.
Maar waar rook is, is vuur. Stengs weet het. 'Je weet dat het kan gebeuren dat deze groep uit elkaar gaat en het zou zomaar eens deze zomer kunnen gebeuren', zegt de technicus. 'Dat is alleen maar mooi voor de jongens die een stap kunnen maken en ik denk ook wel voor de club zelf. Het zijn toch spelers die vanuit de opleiding in het eerste elftal komen, zich door ontwikkelen en dan verkocht kunnen worden. Zo wordt het toch een beetje uitbetaald. Hoe de selectie er voor komend seizoen uit zal zien? Dat zullen we moeten afwachten. Ik durf het niet te zeggen.'
'Maar ik ben daar ook niet echt mee bezig', vervolgt Stengs. 'Max Huiberts is dat natuurlijk wel en hij heeft er altijd voor gezorgd dat als er iemand wegging, er ook meteen weer iemand stond. Ik ben dus niet al te bang dat we heel veel gaan inleveren. Kijk, als Teun straks zou vertrekken: hij is natuurlijk wel een hele goede speler voor deze club. En wat hij vorig seizoen heeft gedaan, met die statistieken: zo'n speler vervang je niet zomaar. Dat is vrij lastig. Maar het geeft wel weer kansen voor andere jongens. Bij AZ vallen er altijd jongens weg en er komen altijd weer goede jongens voor terug. Laten we gewoon hopen dat dit voor dit seizoen opnieuw gebeurt. Áls Teun al weggaat, natuurlijk.'


Bij Jong Oranje sprak ook Stengs over een mogelijke stap. De aanvaller zit nu al twaalf jaar bij AZ en vroeg zich af of het voor zijn ontwikkeling niet beter zou zijn om iets nieuws te gaan proberen. Hij zou er tijdens zijn vakantie over nadenken, beloofde Stengs toen. Dat is er niet echt van gekomen.
'Maar ik sta er nog wel hetzelfde in', klinkt het. 'Ik heb niet het idee dat ik perse moet vertrekken, maar misschien zou het voor mijn ontwikkeling wel goed zijn. Het zou zomaar kunnen, ik sluit niks uit. Of er iets speelt? Nee. Maar als dat wel zo was, zou ik het ook niet zeggen, haha. Ik richt me nu in ieder geval volledig op AZ: zolang ik hier ben, zal mijn focus volledig op deze club gericht zijn. Daar hoeft echt niemand over te twijfelen.'
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DSBBANK schreef: 24 jun 2021, 17:56 Heeft iemand hier toevallig het VI PRO artikel van Stengs?
Alstu.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

"Ik weet dat ik wat constanter moet voetballen"

"Het was een beetje wisselvallig."

De twee dikgedrukte woorden had hij weg kunnen laten. Dat zwakt behoorlijk af wat hij zegt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mooi media antwoord van Stengs op het eind, bijna 1 op 1 met een eerder antwoord van Wijndal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zal maar niet in herhaling vallen.

Maar ik hoor hem nu al maanden zeggen van klopt ik ben te wisselvallig en over dat risico in zn spel leggen wat bij hem hoort. Maar dat is helemaal het probleem niet. Het zijn de meeste simpele basisdingen die bij hem structureel fout gaan.
Het is overigens vrij naief om te denken dat na een seizoen van geen enkele wissel en onvoorwaardelijke speeltijd(zonder effect) na tal van wanprestaties, nog een seizoen met onvoorwaardelijke speeltijd nu ineens wel gaat helpen. Ze moeten Calvin gewoon eens onder gezonde concurrentie zetten, of dat dat nou hier of elders is. Als hij zon goede voetballer is, moet hij laten zien dat hij een klasse beter is dan die gozer die een keer op zn plek staat. Als hij dat niet kan over een heel seizoen, is hij gewoon niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je kunt geen bal afschermen. Je kunt niet koppen. Je hebt geen duelkracht. Ga daar de komende voorbereiding nou eens specifiek op trainen en wie weet maak je ooit je beloofde grote toekomst nog eens waar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 24 jun 2021, 21:39 Je kunt geen bal afschermen. Je kunt niet koppen. Je hebt geen duelkracht. Ga daar de komende voorbereiding nou eens specifiek op trainen en wie weet maak je ooit je beloofde grote toekomst nog eens waar.
Bijna allemaal zaken die van toepassing zijn voor hem. Hij moet net geen duels aangaan en zodanig slimmer en sneller zijn dat hij nooit in duels terechtkomt.

Probleem met hem is tweeledig. Het maken van de juiste keuzes. Weten wanneer simpel en op balbezit te spelen en weten wanneer je wel voor de pass of de actie kan gaan. Daar gaat hij vaak de mist in. Op eigen helft een actie maken bijvoorbeeld terwijl dan alles achter hem open ligt. Verder moet hij veel maar dan ook veel secuurder worden in de basistaken; simpele passes in de breedte, aannames. Hij laat de simpelste ballen van zijn voeten springen of kan tien meter verder in alle vrijheid geen medespeler bereiken. In het tennis noemen ze dat unforced errors. En dat heeft niets te maken met gebrek aan techniek maar met focus. De mentale wil om alles perfect te willen doen. Ondanks alle aanwezige topsportbegeleiders is er blijkbaar niemand die de aanknop weet te vinden. Gezien het interview valt er de komende tijd ook niets te veranderen op dit vlak. Hij denkt dat enkel het verhogen van zijn rendement volstaat om terug kritiekloos door het leven te gaan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ballen vliegen door de lucht en komen bij je in de buurt. Dat is nou eenmaal inherent aan dit spel. Dan moet je zorgen dat die bal voor jou is, ongeacht je positie op het veld. Dat valt niet de vermijden, of je aanvallend wel of niet de één op één moet opzoeken is een ander verhaal. Ook zie je Stengs nooit serieus doorjagen zoals Weghorst en Vincent Janssen dat wel (en ook succesvol) deden. Dat zijn dingen die grotendeels gekoppeld zijn aan mentaliteit en daarmee voor verbetering vatbaar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=390716

Als dit bericht waar is dan is de vraagprijs voor Stengs nu 10 miljoen.
Dat is een verlies van 10-15 miljoen ten opzichte van vorig jaar.
Hij heeft geen EK gespeeld, hij heeft niet eens iets gedaan op het jeugd EK en AZ is 'maar' derde geworden door hem te behouden, een positie op de ranglijst die we wel vaker gehad hebben en met slim scouten (zie Karlsson) hadden we echt wel een rechtsbuiten gevonden met minimaal hetzelfde rendement zeker met die 10-15 miljoen extra op zak.


1-0 Voor de mensen die gesteld hebben dat je het ijzer moest smeden toen het heet was en een slechte voorbode voor de transfer van Boadu.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 06 jul 2021, 11:28 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=390716

Als dit bericht waar is dan is de vraagprijs voor Stengs nu 10 miljoen.
Nee, dat is waar Nice aan denkt. Heel wat anders.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat is ook maar dom gespeculeer/koe in zijn kont kijken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 06 jul 2021, 11:41 Dat is ook maar dom gespeculeer/koe in zijn kont kijken.
Het is niet de koe in zijn kont kijken als je vanaf het begin af aan al bij hetzelfde standpunt bent gebleven en dat nu een grote kans heeft om helaas juist te zijn geweest.

Tenzij je: 'Stengs blijft nog een seizoen, maakt ons kampioen, speelt een denderend EK en wordt voor een nóg hoger bedrag verkocht!' ook dom gespeculeer vond, dan snap ik je punt misschien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Nice zou toch een mooie stap zijn voor hem. Echt geen misselijke club met Dolberg en Gouiri. Een niveau hoger zou hij altijd op de bank belanden. ~10 miljoen met wat bonussen en een doorverkoop% lijkt me een goede deal.
Even los van de discussie over vorig jaar, volgende zomer heeft Stengs nog maar 1jaar contract en krijg je dus hoe dan ook niet de hoofdprijs.

Hopelijk doet een nieuwe omgeving hem goed en ontwikkelt hij zich tot de belofte die hij ooit was. Tegelijkertijd biedt het AZ de mogelijkheid om andere jongens te laten doorstromen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 06 jul 2021, 11:28 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=390716

Als dit bericht waar is dan is de vraagprijs voor Stengs nu 10 miljoen.
Dat is een verlies van 10-15 miljoen ten opzichte van vorig jaar.
Hij heeft geen EK gespeeld, hij heeft niet eens iets gedaan op het jeugd EK en AZ is 'maar' derde geworden door hem te behouden, een positie op de ranglijst die we wel vaker gehad hebben en met slim scouten (zie Karlsson) hadden we echt wel een rechtsbuiten gevonden met minimaal hetzelfde rendement zeker met die 10-15 miljoen extra op zak.


1-0 Voor de mensen die gesteld hebben dat je het ijzer moest smeden toen het heet was en een slechte voorbode voor de transfer van Boadu.
Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar welke clubs hebben vorig jaar allemaal geprobeerd Calvin te kopen voor (ik maak het niet te moeilijk) 15 miljoen +?
Ik kan het me niet herinneren dat er in corona tijd zoveel voor hem geboden is en ook niet toen hij na de 1e training met een spierblessure een week 4-5 nauwelijks kon trainen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 06 jul 2021, 17:26 Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar welke clubs hebben vorig jaar allemaal geprobeerd Calvin te kopen voor (ik maak het niet te moeilijk) 15 miljoen +?
Ik kan het me niet herinneren dat er in corona tijd zoveel voor hem geboden is en ook niet toen hij na de 1e training met een spierblessure een week 4-5 nauwelijks kon trainen
Max heeft vorig seizoen besloten en op voorhand aangekondigt dat ze gewoon zouden blijven. (Stengs en Boadu). En zelfs de meer kritische mensen schatten zijn waarde op dat moment op 15+ miljoen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten