Guus Til

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

leszz schreef: 29 jul 2019, 16:49 ... hopelijk pakt AZ snel door met de deal en ook de vervanger zodat we niet over een maand nog eens wisselingen moeten gaan maken in de basis
Mag van mij nog wel een tijdje duren mits we dan ook echt het uiterste eruit gaan krijgen.
AZ gaat al tegen de 100 miljoen gedurende de 5 seizoenen, dat is wel een prestatie die enkel ajax ruimschoots dan beter doet.
Vervanger zit echt wel in deze selectie.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 29 jul 2019, 09:10 Eens, al loop je wel het risico op een Jorgensentje. Als je tussen de 12 en 15 miljoen krijgt moet je het gewoon doen, dat is je verdienmodel en Guus heeft ook hele matige fases in seizoenen. Als hij dat dit seizoen weer heeft, wat op basis van de wedstrijd tegen Hacken zomaar kan, krijg je er straks dit bedrag niet meer voor. Ik vraag me met alle respect af hoeveel rek er nog in zit, en ik denk eerlijk gezegd dat hij geen explosieve groei kan doormaken bij ons. Dat hij wil gaan geeft aan dat hij dat gevoel zelf misschien ook wel heeft.
Dat de eerste seizoenshelft minder was heeft ook te maken met het vertrek van 2 toppers voor hem, die het voor hem daarvoor een stuk makkelijker maakten. Dat hij uiteindelijk alsnog tot 11 goals komt kan je ook als flinke progressie zien.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 29 jul 2019, 20:20 Dat de eerste seizoenshelft minder was heeft ook te maken met het vertrek van 2 toppers voor hem, die het voor hem daarvoor een stuk makkelijker maakten. Dat hij uiteindelijk alsnog tot 11 goals komt kan je ook als flinke progressie zien.
Wat dus ook aangeeft dat Guus geen topper was en die andere spelers nodig had om goed te spelen en niet zelf andere beter liet spelen. Die goals zijn prima maar in zijn veldspel zie ik nauwelijks progressie.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 30 jul 2019, 07:53 Wat dus ook aangeeft dat Guus geen topper was en die andere spelers nodig had om goed te spelen en niet zelf andere beter liet spelen. Die goals zijn prima maar in zijn veldspel zie ik nauwelijks progressie.
Niet gek op die leeftijd. Anderen beter laten voetballen komt vaak pas later. Zo'n speler moet ook groeien in zijn eigen rol. Weghorst en Jahanbakhsh zijn een stuk ouder.
_________________
"I don't know that!"
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

https://youtu.be/Il5_RD8izqY

Hmm. Gaat ook even over Til in deze video.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 30 jul 2019, 08:00 Niet gek op die leeftijd. Anderen beter laten voetballen komt vaak pas later. Zo'n speler moet ook groeien in zijn eigen rol. Weghorst en Jahanbakhsh zijn een stuk ouder.
Prima, maar zolang we leeftijd als excuus gebruiken voor prestaties komen we nooit verder als club want dan hebben 7 andere spelers dat excuus ook. Guus heeft meer dan 80 wedstrijden gespeeld en zou de kar moeten trekken. Hij staat nu stil.
Hup AZ.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wellicht van invloed op de transfer van Guus Til naar Spartak Moskou. De Braziliaanse (aanvallende) middenvelder Fernando Lucas Martins vertrekt naar China. In een Russisch bericht wordt gesproken van een transfersom van € 20 miljoen.

Spartak laat vandaag twee spelers keuren. De Zweed Jordan Larsson die nog voor NEC heeft gespeeld en Andre Schürrle. Twee aanvallers. Geen middenvelders.

In een bericht wordt zelfs gesuggereerd om naast Til ook Koopmeiners te halen. Spartak wil verjongen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

ForzAZ schreef: 30 jul 2019, 11:20 Wellicht van invloed op de transfer van Guus Til naar Spartak Moskou. De Braziliaanse (aanvallende) middenvelder Fernando Lucas Martins vertrekt naar China. In een Russisch bericht wordt gesproken van een transfersom van € 20 miljoen.

Spartak laat vandaag twee spelers keuren. De Zweed Jordan Larsson die nog voor NEC heeft gespeeld en Andre Schürrle. Twee aanvallers. Geen middenvelders.

In een bericht wordt zelfs gesuggereerd om naast Til ook Koopmeiners te halen. Spartak wil verjongen.
Koopmeiners zou een veel groter verlies zijn.

Ik ben het trouwens niet eens met het sentiment dat Guus zich niet recent heeft ontwikkeld. Ik vind hem steeds minder klungelig aan de bal worden en minder vaak onvolwassen keuzes maken. Zijn keuzes en uitvoering bij momenten dat hij onverwacht iets moet doen blijven slecht, maar als hij tijd heeft is de dommigheid er wel af.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 29 jul 2019, 20:20 Dat de eerste seizoenshelft minder was heeft ook te maken met het vertrek van 2 toppers voor hem, die het voor hem daarvoor een stuk makkelijker maakten. Dat hij uiteindelijk alsnog tot 11 goals komt kan je ook als flinke progressie zien.
Tweede seizoenshelft van het jaar daarvoor was hij ook al slecht. In feite was hij het hele kalenderjaar 2018 matig.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 30 jul 2019, 11:07 Prima, maar zolang we leeftijd als excuus gebruiken voor prestaties komen we nooit verder als club want dan hebben 7 andere spelers dat excuus ook. Guus heeft meer dan 80 wedstrijden gespeeld en zou de kar moeten trekken. Hij staat nu stil.
Die mening deel ik niet. Ik vind heb juist het laatste half jaar beter geworden. In een ander topic gaf ik aan dat ik hem eigenlijk het gehele kalenderjaar 2018 matig tot slecht vond. Hij begon het seizoen 2017/2018 goed, met die uitverkiezing van Oranje tot gevolg, na de winterstop stokte het echter. Die 'vorm' trok hij vorig seizoen aanvankelijk door. Het laatste half jaar werd hij echter weer belangrijk, met winnende treffers tegen ajax en PSV tot gevolg.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 30 jul 2019, 12:27 Die mening deel ik niet. Ik vind heb juist het laatste half jaar beter geworden. In een ander topic gaf ik aan dat ik hem eigenlijk het gehele kalenderjaar 2018 matig tot slecht vond. Hij begon het seizoen 2017/2018 goed, met die uitverkiezing van Oranje tot gevolg, na de winterstop stokte het echter. Die 'vorm' trok hij vorig seizoen aanvankelijk door. Het laatste half jaar werd hij echter weer belangrijk, met winnende treffers tegen ajax en PSV tot gevolg.
Ik zie niet wat hij nu beter of anders doet dan in zijn doorbraakperiode. De bondscoach is het in ieder geval met me eens want hij zat nog geen eens bij de voorselectie, en een Vilhena en Rosario bijvoorbeeld wel. Ik weet dat dat andere types zijn maar als Koeman echt overtuigd was had hij Til gewoon weer opgeroepen.

Los daarvan, als je voor ieder goed half seizoen een half seizoen heel matig cadeau krijgt, moet je dat gewoon meenemen in het gemiddelde. Ook hier is leeftijd geen excuus want zijn concurrenten voor oranje zijn veel stabieler en dezelfde leeftijd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 30 jul 2019, 13:05 Ik zie niet wat hij nu beter of anders doet dan in zijn doorbraakperiode. De bondscoach is het in ieder geval met me eens want hij zat nog geen eens bij de voorselectie, en een Vilhena en Rosario bijvoorbeeld wel. Ik weet dat dat andere types zijn maar als Koeman echt overtuigd was had hij Til gewoon weer opgeroepen.

Los daarvan, als je voor ieder goed half seizoen een half seizoen heel matig cadeau krijgt, moet je dat gewoon meenemen in het gemiddelde. Ook hier is leeftijd geen excuus want zijn concurrenten voor oranje zijn veel stabieler en dezelfde leeftijd.
Doorbraak, dal, terug op niveau. Om van het dal naar je normale niveau te komen heb je toch een positieve ontwikkeling nodig. En dat Koeman hem niet heeft opgeroepen is logisch. Je hebt namelijk ook nog met de ontwikkeling van de concurrentie te maken, of vind je dat Donny van de Beek stil heeft gestaan het afgelopen anderhalve jaar? Laat ik Klaassen nog even buiten beschouwing. Dat zijn jongens met wie je hem moet vergelijken, niet met Rosario of Vilhena.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 30 jul 2019, 15:34 Doorbraak, dal, terug op niveau. Om van het dal naar je normale niveau te komen heb je toch een positieve ontwikkeling nodig. Je hebt namelijk ook nog met de ontwikkeling van de concurrentie te maken, of vind je dat Donny van de Beek stil heeft gestaan het afgelopen anderhalve jaar? Laat ik Klaassen nog even buiten beschouwing. Dat zijn jongens met wie je hem moet vergelijken, niet met Rosario of Vilhena.
Terugkomen uit je eigen dal is niet hetzelfde als beter worden dan je ooit was. Hij is dus per saldo niets opgeschoten en een jongen als v/d Beek inderdaad duidelijk wel. Klaassen is een stuk ouder maar was ook al veel verder dan Til nu is.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 30 jul 2019, 17:42 Terugkomen uit je eigen dal is niet hetzelfde als beter worden dan je ooit was. Hij is dus per saldo niets opgeschoten en een jongen als v/d Beek inderdaad duidelijk wel. Klaassen is een stuk ouder maar was ook al veel verder dan Til nu is.
Ik vind Til ook beter dan hij was. Fysiek is hij sterker en aan de bal is hij iets beter. Zonder daarmee te zeggen dat het een balvirtuoos is.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Als erkende negativo begrijp ik het Til-bashen eigenlijk niet zo goed. Ja, hij heeft een beperkte techniek en (daardoor) een langzame handelingssnelheid met bal. Maar hij was afgelopen seizoen onze topscorer, en dat voor een middenvelder!
Zo herinner ik me zijn goal in de uitwedstrijd bij NAC waar hij een sprint over het halve veld heen maakte, de bal ontving en scoorde. Thuis tegen PSV maakte hij een vergelijkbaar doelpunt nadat hij eerst zelf de bal had veroverd. Wat mij betreft zijn dat unieke kwaliteiten. De balvaardigheden van Stengs en Boadu zijn misschien wat beter (alhoewel?), maar deze boys kunnen voorlopig nog niet in de schaduw van Guus Til staan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

vriend schreef: 31 jul 2019, 08:44 Als erkende negativo begrijp ik het Til-bashen eigenlijk niet zo goed. Ja, hij heeft een beperkte techniek en (daardoor) een langzame handelingssnelheid met bal. Maar hij was afgelopen seizoen onze topscorer, en dat voor een middenvelder!
Zo herinner ik me zijn goal in de uitwedstrijd bij NAC waar hij een sprint over het halve veld heen maakte, de bal ontving en scoorde. Thuis tegen PSV maakte hij een vergelijkbaar doelpunt nadat hij eerst zelf de bal had veroverd. Wat mij betreft zijn dat unieke kwaliteiten. De balvaardigheden van Stengs en Boadu zijn misschien wat beter (alhoewel?), maar deze boys kunnen voorlopig nog niet in de schaduw van Guus Til staan.
Dan is hij inderdaad op z'n best, maar anderzijds mislukken veel counters ook bij hem omdat de snelheid eruit raakt waarna het breien rond de zestien weer begint. Daarnaast speelde AZ afgelopen seizoen zonder echte spits en Seuntjes was meer een aanspeelpunt en voorgever. 12 doelpunten verbloemt daarnaast ook het grote aantal gemiste kansen. Zie Basel gisteravond, 3 kansen en 2 doelpunten. Dan win je, AZ (in het algemeen, maar Til dus ook) had er vorig seizoen behoorlijk wat meer nodig voor een goal
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

vriend schreef: 31 jul 2019, 08:44 Als erkende negativo begrijp ik het Til-bashen eigenlijk niet zo goed. Ja, hij heeft een beperkte techniek en (daardoor) een langzame handelingssnelheid met bal. Maar hij was afgelopen seizoen onze topscorer, en dat voor een middenvelder!
Zo herinner ik me zijn goal in de uitwedstrijd bij NAC waar hij een sprint over het halve veld heen maakte, de bal ontving en scoorde. Thuis tegen PSV maakte hij een vergelijkbaar doelpunt nadat hij eerst zelf de bal had veroverd. Wat mij betreft zijn dat unieke kwaliteiten. De balvaardigheden van Stengs en Boadu zijn misschien wat beter (alhoewel?), maar deze boys kunnen voorlopig nog niet in de schaduw van Guus Til staan.
Absoluut een Til fan hier, regelmatig scoren, altijd arbeid en hij wordt steeds beter aan de bal. Vindt nog maar eens zo'n type. Ik weet nog wel dat een van Nistelrooy ook in het begin geen bal kon controleren
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Guus lijkt hier eigenlijk al afscheid te nemen, heeft een beetje zijn mond voorbij gepraat net denk ik :lol:
Benieuwd welk bedrag er dan uit komt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2019, 18:30 Guus lijkt hier eigenlijk al afscheid te nemen, heeft een beetje zijn mond voorbij gepraat net denk ik :lol:
Benieuwd welk bedrag er dan uit komt.
Alles boven de 10 miljoen is al prachtig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tim schreef: 01 aug 2019, 18:53 Alles boven de 10 miljoen is al prachtig.
10 miljoen en een cent na de laatste twee wedstrijden :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten