Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 29 jul 2021, 09:23 Ik vind ook dat die zaakwaarnemers veel te veel geld vragen en krijgen, maar het is niet alleen Raiola. Zolang de Uefa/Fifa hier geen paal en perk aan stelt, kunnen de zaakwaarnemers vragen wat ze willen.
Inderdaad. De zaakwaarnemers vragen een percentage van de transfersom. Feitelijk doet een verkoopmakelaar van je huis dat ook. Bij een huis gaat het echter om een paar ton en doorgaans o.b.v. het winstpercentage tussen de waarde van het huis en de uiteindelijke verkoopprijs. Normaal gesproken leidt dit tot een paar duizend euro bij een normaal huis. Bij de makelaarscommissie gaat het simpelweg om de transfersom zelf. Doordat het in de top van het voetbal om miljoenen gaat, verdienen de zaakwaarnemers achterlijk veel geld.

Het is natuurlijk echter bevreemdend dat het er op lijkt dat Monaco, AZ en Boadu akkoord lijken, maar dat de transfer nog wordt tegengehouden doordat de zaakwaarnemer een (te) hoog bedrag eist voor zijn commissie. Je mag hopen dat dit snel wordt opgelost, want dit is natuurlijk te knullig voor woorden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 29 jul 2021, 09:00 Je gaat het toch niet voor die dikke pad opnemen hoop ik?
Al zou hij 2% vragen is het nog te veel…….
Stel Boadu kost 20 miljoen, dan krijgt Raiola 2 miljoen. 2 miljoen voor wát?
Paar telefoontjes, reisje Frankrijk, handtekeningetje zetten onder het genot van champagne met kaviaar aan de rand van het zwembad?
Ik zei los van wat je sowieso van zaakwaarnemers vind. Je reactie geeft goed weer dat je het met elk percentage oneens was geweest. Dat vind ik dan ergens weer flauw om op zo´n bericht te reageren alsof het genoemde percentage nou zo´n big deal is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

multatuli schreef: 29 jul 2021, 06:20 De vraag is of Boadu training gemist heeft door de trip. Zo nee is er niets aan de hand. Zo ja, dan is het de vraag of hij hier toestemming voor heeft gevraagd. Ik neem aan van wel.
Uit het NHD:
Volgens directeur voetbalzaken Max Huiberts was AZ op de hoogte van de reis van Boadu naar Zuid-Frankrijk. „Hij heeft toestemming gekregen om daar gesprekken te voeren.” Volgens Huiberts gaat het daarbij niet om afrondende onderhandelingen om zijn transfer naar AS Monaco rond te maken. „Nee, er is nog geen akkoord. In principe is hij er zaterdag gewoon bij.”
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

dirkjan schreef: 29 jul 2021, 10:32Uit het NHD:
Bedankt, dat maakt veel duidelijk. Boadu had dus gewoon toestemming. (wat ik al verwachtte).
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

LIGUE 1 - OGC Nice about to announce having signed Boadu
29.07.21 08:46 of Claudio Colla Tranfermarketweb

After a supposedly short negotiation, OGC Nice management are about to announce having signed 20-year old Dutch U21 international striker Myron Boadu. Previously inquired about by such clubs as Juventus, Barcelona FC, Bayern Munich, and Manchester United, as well as by both Milan giants, AZ Alkmaar young hitman, currently on a deal with Eredivisie side until June 2023, is going to be traded on an about 13.5 million euros fee.

Tracked by AS Monaco as well, Boadu capped 88 times in official games overall, for AZ first team, scoring 38 goals therein. Besides, he made his Dutch senior national team debut back in November 2019, scoring a goal against Estonia.

Gaan het zien....
Praat geen Poep, doos.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Man man man...
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Witzer schreef: 29 jul 2021, 12:06 LIGUE 1 - OGC Nice about to announce having signed Boadu
29.07.21 08:46 of Claudio Colla Tranfermarketweb

After a supposedly short negotiation, OGC Nice management are about to announce having signed 20-year old Dutch U21 international striker Myron Boadu. Previously inquired about by such clubs as Juventus, Barcelona FC, Bayern Munich, and Manchester United, as well as by both Milan giants, AZ Alkmaar young hitman, currently on a deal with Eredivisie side until June 2023, is going to be traded on an about 13.5 million euros fee.

Tracked by AS Monaco as well, Boadu capped 88 times in official games overall, for AZ first team, scoring 38 goals therein. Besides, he made his Dutch senior national team debut back in November 2019, scoring a goal against Estonia.

Gaan het zien....
Dat zou wel een belachelijk laag bedrag zijn 13.5 miljoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 29 jul 2021, 12:20 Dat zou wel een belachelijk laag bedrag zijn 13.5 miljoen.
Wordt zoveel geschreven. Waren zat sites die 8.5 of 10 miljoen noemde en nog steeds noemen voor Stengs.

En het is nu al voor de vierde keer rond. Heeft Boadu zoveel broers?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Gisteren was het vrijwel zeker dat hij naar Monaco ging en nu wordt het toch weer Nice. Valt niet bij te houden.

Ik zou Nice wel mooi vinden. Kan hij met zijn vriend Calvin blijven samenspelen en ook nog met goede bekenden Kluivert, Ihattaren en Rosario (5 spelers van Jong Oranje). Bijna een half Nederlands team. Maakt de overgang van voetballen in je vertrouwde omgeving naar voetballen in het buitenland wel een stuk makkelijker.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Dat Nice verzamelt voetballers alsof het Panini plaatjes zijn. Je kan maar 11 spelers opstellen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef: 29 jul 2021, 09:10 Ik proef wat jaloezie
Ja, die (flauwe) reactie krijg ik altijd als ik als me kapot erger aan dikke vette mannetjes die geld verdienen over de hoofden van anderen met niets doen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 29 jul 2021, 10:06 Ik zei los van wat je sowieso van zaakwaarnemers vind. Je reactie geeft goed weer dat je het met elk percentage oneens was geweest. Dat vind ik dan ergens weer flauw om op zo´n bericht te reageren alsof het genoemde percentage nou zo´n big deal is.
Minimaal 10 % ? Vond ik wel een big deal.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 29 jul 2021, 15:41 Ja, die (flauwe) reactie krijg ik altijd als ik als me kapot erger aan dikke vette mannetjes die geld verdienen over de hoofden van anderen met niets doen.
Waarom denk je dat al die spelers met hun volle verstand voor Raiola kiezen terwijl het al een eeuwigheid bij iedereen bekend is dat hij schathemeltjerijk van transfers wordt?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik vind Raiola ook een gigantische geldwolf. Maar noem mij één andere zaakwaarnemer die Stengs en Boadu na zon prutsseizoen voor 33+miljoen had weggebracht.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 29 jul 2021, 16:54 Ik vind Raiola ook een gigantische geldwolf. Maar noem mij één andere zaakwaarnemer die Stengs en Boadu na zon prutsseizoen voor 33+miljoen had weggebracht.
Volgens mij kan alleen Raiola dat. Wat dat betreft lijkt hij op een con artist :mrgreen:
Maar laten we maar kappen met die onzinnige Raiola discussie. Als hij Boadu naar een mooie club brengt waar hij zich verder kan ontwikkelen en AZ vangt een mooi bedrag, ben ik tevreden.

Spannende tijd voor Boadu. Ook voor hem is het te hopen dat het nu zo snel mogelijk rond komt, zodat hij nog mee kan doen in de voorbereiding bij die club.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 29 jul 2021, 16:14 Waarom denk je dat al die spelers met hun volle verstand voor Raiola kiezen terwijl het al een eeuwigheid bij iedereen bekend is dat hij schathemeltjerijk van transfers wordt?
Dat praat de inhaligheid van die man toch niet goed?
Iedereen doet het dus is het wel ok?
Let wel: het gaat mij om het principe…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 29 jul 2021, 17:58 Dat praat de inhaligheid van die man toch niet goed?
Iedereen doet het dus is het wel ok?
Let wel: het gaat mij om het principe…….
Als jij Boadu naar Monaco kunt brengen en je weet dat je daar 1,5 miljoen voor kunt krijgen zeg jij natuurlijk: "welnee, doe mij maar 2000 euro en een nachtje in het Hilton daar".
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 29 jul 2021, 19:20 Als jij Boadu naar Monaco kunt brengen en je weet dat je daar 1,5 miljoen voor kunt krijgen zeg jij natuurlijk: "welnee, doe mij maar 2000 euro en een nachtje in het Hilton daar".
Het probleem ligt bij de clubs. Als die nu gewoon onderling afspreken dat er nooit meer dan 1% naar een zaakwaarnemer gaat dan komen die gasten vanzelf terug op aarde.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 29 jul 2021, 17:58 Dat praat de inhaligheid van die man toch niet goed?
Iedereen doet het dus is het wel ok?
Let wel: het gaat mij om het principe…….
Als het gewoon zijn standaard tarief is, dan is het toch niet inhalig?
Nu weet ik niet of het dat is, maar dat weet jij zeer zeker ook niet.

Anyway, waar is die transferaankondiging die er zou komen volgens onze forumbron?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als je een beetje rondzoekt, kun je ook berichten vinden dat Bayern München Boadu binnen enkele dagen zou halen voor pakweg 20M€. Lijkt me ook niet heel waarschijnlijk. 13,5M€ bij Nice lijkt me wel weer relatief weinig. Dan kan Max Boadu beter nog een jaartje houden. 15M lijkt me toch het minimum.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gesloten