Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 07 dec 2020, 09:44 Zo is het in de hele Nederlandse top toch?
Van de 3 traditionele topclubs is het bij PSV bijna altijd het meest stabiel geweest. Het is praktisch een provincieclub. Verschilt dus niet heel veel van AZ. Als TD of trainer zou ik eerder kiezen om daar te werken dan bij ajax of Feyenoord. Naar mijn mening begaat Slot een blunder door voor Feyenoord te kiezen. Is de slechts mogelijke optie van de traditionele top 3, maar ook daarbuiten. Hij had het beste nog 1 of 2 jaar bij AZ kunnen blijven en als hij dan echt naar een andere club wil, dan PSV of zelfs ajax, maar nooit Feyenoord. En in het buitenland zijn ook nog heel veel mooie clubs.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 07 dec 2020, 09:43 Welke talentvolle spelers zullen AZ verlaten? Stengs? Boadu. Laat maar vertrekken, graag zelfs.
Het gaat me om de beweegredenen van Slot om niet te willen verlengen. Dat hij 2 a 3 keer zoveel kan verdienen kan nooit de reden zijn voor een intelligente man als Slot, die mij meer lijkt aan carrièreplanning te doen. Dus ergens acht hij AZ niet in staat om het succes te kunnen uitbouwen en wellicht zelfs wel een verval voorziet en dit wil voor blijven.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 07 dec 2020, 09:50 Het gaat me om de beweegredenen van Slot om niet te willen verlengen. Dat hij 2 a 3 keer zoveel kan verdienen kan nooit de reden zijn voor een intelligente man als Slot, die mij meer lijkt aan carrièreplanning te doen. Dus ergens acht hij AZ niet in staat om het succes te kunnen uitbouwen en wellicht zelfs wel een verval voorziet en dit wil voor blijven.
Alleen het feit dat hij voor Feyenoord kiest, blijkt al uit dat hij minder intelligent is dan veel mensen denken. Verder heb ik al vaker aangegeven welke structurele fouten Slot al meer dan een jaar maakt, dus ik vind hem overschat als trainer.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 07 dec 2020, 10:03 dus ik vind hem overschat als trainer.
Spelers van AZ prijzen hem anders wel wat hij voor hen heeft betekend en welke spelwijze hij erin heeft weten te slijpen.
Maar goed, jij denkt dat Jansen wel op dezelfde voet verder kan. Zelfde spelers lopen er immers dit seizoen nog rond waar hij mee kan werken en ook hij start met Boadu en laat Aboukhal invallen voor een karlsson.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 07 dec 2020, 10:03 Alleen het feit dat hij voor Feyenoord kiest, blijkt al uit dat hij minder intelligent is dan veel mensen denken. Verder heb ik al vaker aangegeven welke structurele fouten Slot al meer dan een jaar maakt, dus ik vind hem overschat als trainer.
Je weet helemaal niks, je weet niet waarom hij voor Feyenoord kiest, je weet niet wat het plaatje is dat men hem heeft geschetst, je weet niet wat de plannen zijn met de middelen, jeugd etc. Er valt heel veel eer te behalen daar met een goede prestatie.

Hij heeft de meeste punten ooit behaald met AZ en dat is een legendarische prestatie want de middelen zijn vaak beter geweest dan nu.

Je mag hem op je blote knietjes bedanken voor het mooie voetbal dat je hebt mogen aanschouwen, het is altijd makkelijk om als forum nobody tegen van alles aan te schoppen. Ik bedoel ik had Karlsson en Evjen ook veel meer minuten laten spelen, maar je weet niet wat er binnen de groep op trainingen gebeurd en wie het meeste potentie laat zien, wie er zwaktes laten zien. Kortom het is heel makkelijk en in principe weet je veel te weinig om te zeggen dat iemand het slecht heeft gedaan, wat je wel weet is harde data en dat is dat hij de meeste punten ooit heeft behaald.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

leszz schreef: 07 dec 2020, 10:38 je weet niet waarom hij voor Feyenoord kiest, je weet niet wat het plaatje is dat men hem heeft geschetst, je weet niet wat de plannen zijn met de middelen, jeugd etc. Er valt heel veel eer te behalen daar met een goede prestatie.
Voor de AZ supporter lijkt het me veel interessanter waarom hij niet heeft besloten om bij te verlengen, dan het waarom hij voor Feyenoord heeft gekozen.
Is AZ in staat om na dit seizoen 6 a 7 sterkhouders op een goede manier te vervangen zonder dat er een flink verval op zal treden.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Waardeloze situatie.

We hebben het mooie voetbal van de laatste jaren -naar mijn idee- echt wel grotendeels te danken aan Slot. Mooi voetbal, gekoppeld aan resultaat. Voor het eerst in de race voor de titel zonder een externe geldschieter. Voor het eerst kunnen winnen van alle topclubs in Nederland. In Europa mooie resultaten. De afgelopen weken nog.

Maar wat hij nu flikt kan inderdaad niet. Zonder medeweten en op een voor AZ cruciaal moment (Europees overwinteren) over een contrcat gaan praten bij een concurrent. Ik snap het besluit van de directie.

Ik hoop dat er een vergeljkbare coach voor terugkomt.

Verder ben ik vooral benieuwd waarom hij niet nog 1 of 2 jaar bij AZ wilde doorgaan. Die vraag is nog niet aan Slot gesteld door de verschillende journalisten volgens mij.
Laatst gewijzigd door elmo op 07 dec 2020, 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 07 dec 2020, 10:15 Spelers van AZ prijzen hem anders wel wat hij voor hen heeft betekend en welke spelwijze hij erin heeft weten te slijpen.
Maar goed, jij denkt dat Jansen wel op dezelfde voet verder kan. Zelfde spelers lopen er immers dit seizoen nog rond waar hij mee kan werken en ook hij start met Boadu en laat Aboukhal invallen voor een karlsson.
Waar zeg ik dat ik met Jansen verder zou willen? Jansen maakte gisteren een hele slechte indruk met zijn wissels. En ik heb al andere voorkeuren uitgesproken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat verhaal over het niet willen doorgaan vind ik ook maar een vreemd verhaal.
Er was bij AZ nog voldoende binnen te halen en te presteren dus de uitdaging kan het niet geweest zijn.

Je zou toch ook denken dat er een meerjarenplan gemaakt is met Slot, die is niet zomaar als opvolger van Van de Brom klaargestoomd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

capefear schreef: 07 dec 2020, 09:31 Interessanter is het waarom Slot juist niet heeft gekozen om bij AZ te verlengen; zag hij de mogelijkheden niet om het succes te kunnen blijven handhaven of uit te breiden en met een vertrek dus min of meer een door hem voorzien verval wil voorblijven. Slot kan immers via zijn zaakwaarnemer al op de hoogte zijn gebracht dat een groot deel van de talentvolle lichting na dit seizoen de club zullen verlaten en daar was met name het succes op gebaseerd. Hij zal de lichting/doorstroom hieronder niet goed genoeg vinden en de financiële mogelijkheden niet groot genoeg achten om dat vertrek te kunnen opvangen.
Persoonlijk denk ik ook dat dit de reden moet zijn van zijn keuze om niet te verlengen. De kans is groot dat er zomaar 5/6 basisspelers vertrekken en dan doe je echt wel een stap achteruit. Wellicht had hij daar geen trek in. Maar dan nog blijft de keuze voor Feyenoord raar. Het salaris is leuk en het blijft een veel grotere club dan AZ, maar op alle andere vlakken is het bij AZ toch echt een stuk beter voor elkaar. Zelfs Jan Boskamp zei bij VI dat hij het niet had gedaan.

De timing maakt het allemaal nog even k#tter dan het al is.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 07 dec 2020, 11:11 Waar zeg ik dat ik met Jansen verder zou willen? Jansen maakte gisteren een hele slechte indruk met zijn wissels. En ik heb al andere voorkeuren uitgesproken.
Dat zeg ik ook niet, maar op dezelfde voet verder kan: zijn opstelling en wissels waren gisteren exact zelfde als Slot het gedaan zou hebben.
En a.s donderdag staat hoogstwaarschijnlijk Gudmundsson weer in de punt en wellicht dat dan Boadu weer gaat invallen voor hem, met op het laatst mocht het eventueel pompen of verzuipen worden een beroep op Druijf.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 07 dec 2020, 11:25 Persoonlijk denk ik ook dat dit de reden moet zijn van zijn keuze om niet te verlengen. De kans is groot dat er zomaar 5/6 basisspelers vertrekken en dan doe je echt wel een stap achteruit. Wellicht had hij daar geen trek in. Maar dan nog blijft de keuze voor Feyenoord raar. Het salaris is leuk en het blijft een veel grotere club dan AZ, maar op alle andere vlakken is het bij AZ toch echt een stuk beter voor elkaar. Zelfs Jan Boskamp zei bij VI dat hij het niet had gedaan.

De timing maakt het allemaal nog even k#tter dan het al is.
Kwestie van ijzer smeden als het heet is. Nu heeft hij de kans om een stap te zetten. Bij een eventuele leegloop volgend jaar is de kans op verval zeker aanwezig. Sta je misschien onderaan linkerrijtje en is er minder kans op promotie. Of Feyenoord dan de juiste keuze is? Tja, veel slechter dan nu kan je het niet doen wellicht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 07 dec 2020, 10:38 Je weet helemaal niks, je weet niet waarom hij voor Feyenoord kiest, je weet niet wat het plaatje is dat men hem heeft geschetst, je weet niet wat de plannen zijn met de middelen, jeugd etc. Er valt heel veel eer te behalen daar met een goede prestatie.

Hij heeft de meeste punten ooit behaald met AZ en dat is een legendarische prestatie want de middelen zijn vaak beter geweest dan nu.

Je mag hem op je blote knietjes bedanken voor het mooie voetbal dat je hebt mogen aanschouwen, het is altijd makkelijk om als forum nobody tegen van alles aan te schoppen. Ik bedoel ik had Karlsson en Evjen ook veel meer minuten laten spelen, maar je weet niet wat er binnen de groep op trainingen gebeurd en wie het meeste potentie laat zien, wie er zwaktes laten zien. Kortom het is heel makkelijk en in principe weet je veel te weinig om te zeggen dat iemand het slecht heeft gedaan, wat je wel weet is harde data en dat is dat hij de meeste punten ooit heeft behaald.
Je hebt gelijk dat ik het ook niet precies weet waarom hij voor Feyenoord kies. Ik chargeerde uiteraard. Hij heeft zeker niet de meeste punten gehaald met AZ, wel het hoogste gemiddelde aantal punten. Maar dat komt omdat hij 1 vd beste teams had en maar ruim 1 seizoen coach is geweest.

Ik hoef Slot helemaal niet te bedanken, want hij heeft vorig seizoen het kampioenschap verkloot. De manier waarop heb ik al meerdere keren uitgelegd. Ook dit seizoen heeft hij weer verkloot met de slechte voorbereiding en de manier waarop hij heeft gehandeld mbt Feyenoord.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Eigenlijk is het eerst benaderen van Huiberts en Eenhoorn en nu dus Slot niet meer dan een zielige poging van Feyenoord om AZ te imiteren. Ze zijn zelf niet in staat om op die manier een organisatie op poten te zetten of een bepaalde filosofie te implementeren. Het enige wat ze kunnen verzinnen is om dan maar de poppetjes in huis te halen zodat die het denkwerk voor hen kunnen doen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 07 dec 2020, 12:29 Eigenlijk is het eerst benaderen van Huiberts en Eenhoorn en nu dus Slot niet meer dan een zielige poging van Feyenoord om AZ te imiteren. Ze zijn zelf niet in staat om op die manier een organisatie op poten te zetten of een bepaalde filosofie te implementeren. Het enige wat ze kunnen verzinnen is om dan maar de poppetjes in huis te halen zodat die het denkwerk voor hen kunnen doen.
Op zich is dat een beproefde manier in de sportwereld. Dat ze Slot willen binnenhalen (zeker als hij een aflopend contract heeft) kun je ze niet kwalijk nemen. Wel het moment en de manier waarop het gaat.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 07 dec 2020, 12:45 Op zich is dat een beproefde manier in de sportwereld. Dat ze Slot willen binnenhalen (zeker als hij een aflopend contract heeft) kun je ze niet kwalijk nemen. Wel het moment en de manier waarop het gaat.
Het is toch zielig dat je een club probeert te imiteren door dan maar een medewerker aan te trekken. Alsof dat volstaat. De manier van werken van AZ zit momenteel in het diepste dna van de club. Dat kopieer je niet zomaar met het aantrekken van een trainer.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 07 dec 2020, 13:05 Het is toch zielig dat je een club probeert te imiteren door dan maar een medewerker aan te trekken. Alsof dat volstaat. De manier van werken van AZ zit momenteel in het diepste dna van de club. Dat kopieer je niet zomaar met het aantrekken van een trainer.
Het is wel spijtig dat Jansen met een nederlaag heeft moeten beginnen.
Voor AZ als club zou het reclame zijn als Jansen gewoon succesvol door gaat en we op drie fronten (eredivisie, beker en europees) nog steeds een sterke indruk kunnen maken
omdat hier alles voorhanden is en een snoepgoedwinkel voor iedere trainer blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 07 dec 2020, 12:15 Je hebt gelijk dat ik het ook niet precies weet waarom hij voor Feyenoord kies. Ik chargeerde uiteraard. Hij heeft zeker niet de meeste punten gehaald met AZ, wel het hoogste gemiddelde aantal punten. Maar dat komt omdat hij 1 vd beste teams had en maar ruim 1 seizoen coach is geweest.

Ik hoef Slot helemaal niet te bedanken, want hij heeft vorig seizoen het kampioenschap verkloot. De manier waarop heb ik al meerdere keren uitgelegd. Ook dit seizoen heeft hij weer verkloot met de slechte voorbereiding en de manier waarop hij heeft gehandeld mbt Feyenoord.
Hij heeft er voor gezorgd dat we bijna kampioen zijn geworden, niet het kampioenschap verkloot. Zonder hem had je hoogstwaarschijnlijk niet eens over een kampioenschap mogen nadenken.

En hij heeft geen beter team gehad dan Louis destijds en ook niet het beste team van de eredivisie vorig seizoen, en toch gedeelde eerste worden en alle toptea met glans verslagen. Doelsaldo van 10-0 over 4 wedstrijden. Dit ga je nooit meer meemaken, vooral lekker koppig blijven doen. Je gaat hem nog missen over een tijdje
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 07 dec 2020, 10:38 Er valt heel veel eer te behalen daar met een goede prestatie.
Dat valt mee / tegen. Zelf al haal je daar het maximale er uit (Van Bronckhorst, Van Hanegem, Koeman of Van Marwijk) dan nog nemen andere clubs bijna ter kennisgeving aan en staan de grote clubs niet in de rij.

Als je wat wint vindt 'de buitenwacht' dat dit hoort bij een club als Feijenoord. Als je verliest (en die kans is met deze directie en selectie groot) ben je meteen de sjaak en heb je een losgeslagen menigte voor je huis.

Waar een mens zin in heeft ....
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 07 dec 2020, 13:50 Hij heeft er voor gezorgd dat we bijna kampioen zijn geworden, niet het kampioenschap verkloot. Zonder hem had je hoogstwaarschijnlijk niet eens over een kampioenschap mogen nadenken.

En hij heeft geen beter team gehad dan Louis destijds en ook niet het beste team van de eredivisie vorig seizoen, en toch gedeelde eerste worden en alle toptea met glans verslagen. Doelsaldo van 10-0 over 4 wedstrijden. Dit ga je nooit meer meemaken, vooral lekker koppig blijven doen. Je gaat hem nog missen over een tijdje
Hier wel mee eens.

Het was/is gewoon een prima trainer met geweldige resultaten.

Al helpen die ontbolsterende toptalenten mee én moet je ook niet vergeten dat er dit seizoen ook enorm gekloot is. Waarbij je vijf keer op rij onnodig gelijk speelt tegen zwakkere teams en je reeds na vijf speelrondes je kans op de titel vergooid hebt.

Hetgeen óók een (wan)prestatie van formaat is.

Het is dus ook geen wonder - wonder - trainer.

Zoals bijna geen enkele trainer dat is.
Gesloten