Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 07 dec 2020, 13:05 Het is toch zielig dat je een club probeert te imiteren door dan maar een medewerker aan te trekken. Alsof dat volstaat. De manier van werken van AZ zit momenteel in het diepste dna van de club. Dat kopieer je niet zomaar met het aantrekken van een trainer.
Je kan het zielig vinden, maar het gebeurt overal in de sportwereld. O.a. in de formule 1, wil je winnen, dan koop je een sleutelmedewerkers bij een sterk team weg. Maar ook in andere sporten is het heel gebruikelijk.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

leszz schreef: 07 dec 2020, 13:50 En hij heeft geen beter team gehad dan Louis destijds en ook niet het beste team van de eredivisie vorig seizoen, en toch gedeelde eerste worden en alle toptea met glans verslagen. Doelsaldo van 10-0 over 4 wedstrijden. Dit ga je nooit meer meemaken, vooral lekker koppig blijven doen. Je gaat hem nog missen over een tijdje
Laten we zeggen dat we nu kunnen zien met de kans die Jansen krijgt of trainers ten volle kunnen profiteren van het prachtige materiaal dat veelal bij AZ rondloopt.
Van de Brom werd ook verlekkerd door van Seumeren binnen gehaald en heeft als voorzitter van FC Utrecht ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij likkebaardend naar AZ kijkt hoe ze het allemaal doen.
Feyenoord heeft het geprobeerd eerst Huiberts daarna Eenhoorn en nu dus Slot (die dus wel toehapt) te strikken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 07 dec 2020, 13:50 Hij heeft er voor gezorgd dat we bijna kampioen zijn geworden, niet het kampioenschap verkloot. Zonder hem had je hoogstwaarschijnlijk niet eens over een kampioenschap mogen nadenken.

En hij heeft geen beter team gehad dan Louis destijds en ook niet het beste team van de eredivisie vorig seizoen, en toch gedeelde eerste worden en alle toptea met glans verslagen. Doelsaldo van 10-0 over 4 wedstrijden. Dit ga je nooit meer meemaken, vooral lekker koppig blijven doen. Je gaat hem nog missen over een tijdje
Hij heeft een paar cruciale fouten gemaakt die ik (en een paar anderen) al eerder benoemd hebben. O.a. altijd bepaalde spelers opstellen ook al zijn ze zwaar uit vorm. Verder vind ik dat te veel eer alleen aan Slot wordt toegeschreven, want AZ is al onder Vd Brom begonnen met bouwen aan dit team en voor een groot deel deze speelwijze. Ik ben het wel met je eens dat het misschien niet het sterkste AZ team ooit was, maar dat blijft onderling altijd lastig vergelijken. Ook was AZ misschien niet het sterkste team in de competitie, maar de momenten dat we de andere 3 topclubs versloegen, hadden zij alle 3 wel degelijk interne problemen (schorsingen en blessures).

Maar goed, jij gaat hem heel erg missen en ik niet. Prima. Ik hoop dat AZ komende jaren goede trainers aanstelt, maar Slot ga ik zeker niet missen. Hij was sowieso over een half jaar toch al weg geweest.

En over dat "dit ga je nooit meer meemaken", als je het over successen hebt dat heb ik al 3 keer meegemaakt, onder Kessler, onder Adriaanse en onder Van Gaal. Ik sluit niet uit dat er na deze periode nog 1 of 2 bijkomen (afhankelijk van hoe oud ik wordt :D).
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Les 1 in het profvoetbal: Als je het niet anders logisch kunt verklaren is de reden geld. Slot rook geld en heeft dus meteen gehapt. End of story.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 07 dec 2020, 14:25 Les 1 in het profvoetbal: Als je het niet anders logisch kunt verklaren is de reden geld. Slot rook geld en heeft dus meteen gehapt. End of story.
Dat is niet vreemd met Mino Raiola als zaakwaarnemer!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

ForzAZ schreef: 07 dec 2020, 14:33 Dat is niet vreemd met Mino Raiola als zaakwaarnemer!
In hoeverre kom je dan bij Max Huiberts zelf terecht?
Glory Hunter
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

kuifje schreef: 07 dec 2020, 12:07 Of Feyenoord dan de juiste keuze is? Tja, veel slechter dan nu kan je het niet doen wellicht.
Dat denk ik wel. Jaap Stam heeft het vorig jaar nog laten zien..
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jack schreef: 07 dec 2020, 14:59 In hoeverre kom je dan bij Max Huiberts zelf terecht?
Hoe bedoel je Jack?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 07 dec 2020, 14:12 Je kan het zielig vinden, maar het gebeurt overal in de sportwereld. O.a. in de formule 1, wil je winnen, dan koop je een sleutelmedewerkers bij een sterk team weg. Maar ook in andere sporten is het heel gebruikelijk.
Ik bedoel ermee dat het niet werkt. Wil je AZ kopiëren dan moet je veel meer mensen weghalen: Huiberts, Eenhoorn, Slot, Beuker, Heuvingh en Brandenburg. En dan nog? AZ heeft een werkwijze die zo gegroeid is en eigenlijk en masse binnen de club is ontwikkeld. Het helpt niet om dat enkele individuen, en in dit geval één individu, te halen omdat je de manier van werken en denken bij alle werknemers moet krijgen. Daar gaat veel tijd overheen en als je dat niet geleidelijk doet (zoals het bij AZ is gegroeid) oogst het ook veel weerstand. Het is naïef van Feyenoord om te denken dat het succes van AZ enkel aan de trainer was te wijten terwijl het het gevolg is van jarenlang beleid waarvan de trainer inderdaad wel een belangrijk onderdeel heeft uitgemaakt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 07 dec 2020, 14:20 Hij heeft een paar cruciale fouten gemaakt die ik (en een paar anderen) al eerder benoemd hebben. O.a. altijd bepaalde spelers opstellen ook al zijn ze zwaar uit vorm. Verder vind ik dat te veel eer alleen aan Slot wordt toegeschreven, want AZ is al onder Vd Brom begonnen met bouwen aan dit team en voor een groot deel deze speelwijze. Ik ben het wel met je eens dat het misschien niet het sterkste AZ team ooit was, maar dat blijft onderling altijd lastig vergelijken. Ook was AZ misschien niet het sterkste team in de competitie, maar de momenten dat we de andere 3 topclubs versloegen, hadden zij alle 3 wel degelijk interne problemen (schorsingen en blessures).

Maar goed, jij gaat hem heel erg missen en ik niet. Prima. Ik hoop dat AZ komende jaren goede trainers aanstelt, maar Slot ga ik zeker niet missen. Hij was sowieso over een half jaar toch al weg geweest.

En over dat "dit ga je nooit meer meemaken", als je het over successen hebt dat heb ik al 3 keer meegemaakt, onder Kessler, onder Adriaanse en onder Van Gaal. Ik sluit niet uit dat er na deze periode nog 1 of 2 bijkomen (afhankelijk van hoe oud ik wordt :D).
Van den Brom heeft tactisch niets gedaan. Slot heeft ook al als assistent aan het team gebouwd en heeft de fundamenten gelegd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 07 dec 2020, 15:36 Van den Brom heeft tactisch niets gedaan. Slot heeft ook al als assistent aan het team gebouwd en heeft de fundamenten gelegd.
Dit spreekt je vorige comment totaal tegen, dat snap je hopelijk wel?

Overigens heb ik het dramatische voorgevoel dat Slot's speelwijze Feyenoord misschien nog wel zal passen ook, die zoeken meestal juist spelers die de beuk erin gooien en een stevige mentaliteit hebben (of ze dat vol houden onder prutstrainers is wat anders). dergelijke instelling is voor de pressie etc. die Slot voor staat wel noodzakelijk.

Springt ie alsnog een slangenkuil in, maar er zit dan nog verdorie hoop in die kuil ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 07 dec 2020, 15:34 Ik bedoel ermee dat het niet werkt. Wil je AZ kopiëren dan moet je veel meer mensen weghalen: Huiberts, Eenhoorn, Slot, Beuker, Heuvingh en Brandenburg. En dan nog? AZ heeft een werkwijze die zo gegroeid is en eigenlijk en masse binnen de club is ontwikkeld. Het helpt niet om dat enkele individuen, en in dit geval één individu, te halen omdat je de manier van werken en denken bij alle werknemers moet krijgen. Daar gaat veel tijd overheen en als je dat niet geleidelijk doet (zoals het bij AZ is gegroeid) oogst het ook veel weerstand. Het is naïef van Feyenoord om te denken dat het succes van AZ enkel aan de trainer was te wijten terwijl het het gevolg is van jarenlang beleid waarvan de trainer inderdaad wel een belangrijk onderdeel heeft uitgemaakt.
Wellicht dat Arnesen in samenspraak met Slot de spelersgroep gaat renoveren en een flink aantal nieuwe spelers gaat halen die wel snel in dat spelsysteem ingepast kunnen worden. Er meer wegen die naar Rome leiden.

Een succesvol systeem is ook afhankelijk van het materiaal dat je hebt. AZ is een opleidingsclub die geleidelijk aan de weg naar boven hebben ingezet binnen en buiten het veld. Een club zonder die langzame groei kan echter door een paar gerichte aankopen al een groot deel van het gewenste geraamte neer zetten. De grote vraag is heeft Feyenoord binnenkort het geld om die renovatie uit te voeren?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 07 dec 2020, 15:34 Ik bedoel ermee dat het niet werkt. Wil je AZ kopiëren dan moet je veel meer mensen weghalen: Huiberts, Eenhoorn, Slot, Beuker, Heuvingh en Brandenburg. En dan nog? AZ heeft een werkwijze die zo gegroeid is en eigenlijk en masse binnen de club is ontwikkeld. Het helpt niet om dat enkele individuen, en in dit geval één individu, te halen omdat je de manier van werken en denken bij alle werknemers moet krijgen. Daar gaat veel tijd overheen en als je dat niet geleidelijk doet (zoals het bij AZ is gegroeid) oogst het ook veel weerstand. Het is naïef van Feyenoord om te denken dat het succes van AZ enkel aan de trainer was te wijten terwijl het het gevolg is van jarenlang beleid waarvan de trainer inderdaad wel een belangrijk onderdeel heeft uitgemaakt.
Feyenoord heeft natuurlijk al geprobeerd om Huiberts en Eenhoorn weg te halen bij AZ. Ook hebben ze met Koen Stam al een jeugdtrainer van AZ overgenomen. Dus je kunt inderdaad stellen dat Feyenoord AZ probeert te copieren.
Laatst gewijzigd door multatuli op 07 dec 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 07 dec 2020, 15:53 Wellicht dat Arnesen in samenspraak met Slot de spelersgroep gaat renoveren en een flink aantal nieuwe spelers gaat halen die wel snel in dat spelsysteem ingepast kunnen worden. Er meer wegen die naar Rome leiden.

Een succesvol systeem is ook afhankelijk van het materiaal dat je hebt. AZ is een opleidingsclub die geleidelijk aan de weg naar boven hebben ingezet binnen en buiten het veld. Een club zonder die langzame groei kan echter door een paar gerichte aankopen al een groot deel van het gewenste geraamte neer zetten. De grote vraag is heeft Feyenoord binnenkort het geld om die renovatie uit te voeren?
Waarschijnlijk heeft Arnesen dan gouden bergen aan Slot beloofd mbt geld om spelers aan te trekken. Maar zoals wel vaker valt dat achteraf zwaar tegen. We gaan het volgend jaar zien. Ik gun Feyenoord en Slot in ieder geval helemaal niets dus ik hoop dat ze geen cent te makken hebben en een paar waardeloze seizoenen tegemoet gaan.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 07 dec 2020, 16:27 AZ heeft natuurlijk al geprobeerd om Huiberts en Eenhoorn weg te halen bij AZ. Ook hebben ze met Koen Stam al een jeugdtrainer van AZ overgenomen. Dus je kunt inderdaad stellen dat Feyenoord AZ probeert te copieren.
Een zin beginnen en eindigen met AZ is op zich wel knap. Maar maak van de eerste AZ even Feyenoord a.u.b. :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 07 dec 2020, 16:31 Een zin beginnen en eindigen met AZ is op zich wel knap. Maar maak van de eerste AZ even Feyenoord a.u.b. :lol:
Hersteld :mrgreen:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 07 dec 2020, 15:40 Dit spreekt je vorige comment totaal tegen, dat snap je hopelijk wel?
Ik bedoelde AZ als totaalclub, dus de gehele werking inclusief jeugdopleiding en scouting maar ook hoe omgegaan wordt met spelers in zijn totaliteit. Deze werkwijze is ontsproten vanuit de jeugdopleiding al vele jaren terug. Dinosaurussen als Advocaat en Verbeek hebben dat jarenlang weggehouden van het eerste elftal maar sinds Van Den Brom is dit volledig geïntegreerd binnen de gehele club.
DeZuivelDuivel schreef: 07 dec 2020, 15:40Overigens heb ik het dramatische voorgevoel dat Slot's speelwijze Feyenoord misschien nog wel zal passen ook, die zoeken meestal juist spelers die de beuk erin gooien en een stevige mentaliteit hebben (of ze dat vol houden onder prutstrainers is wat anders). dergelijke instelling is voor de pressie etc. die Slot voor staat wel noodzakelijk.
De beuk ingooien betreft vooral het stevige duelwerk. Slot's en AZ's visie is vooral het maken van vele meters, die zogenaamde intensiteit. Dat is een hele omslag met wat ze nu doen. Bij AZ wordt dit al vanuit de jeugd ingepeperd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 07 dec 2020, 16:27 Feyenoord heeft natuurlijk al geprobeerd om Huiberts en Eenhoorn weg te halen bij AZ. Ook hebben ze met Koen Stam al een jeugdtrainer van AZ overgenomen. Dus je kunt inderdaad stellen dat Feyenoord AZ probeert te copieren.
Dat is dan toch zielig. Alsof je iets waar AZ al tien jaar mee bezig zomaar even kan nadoen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 07 dec 2020, 15:36 Van den Brom heeft tactisch niets gedaan. Slot heeft ook al als assistent aan het team gebouwd en heeft de fundamenten gelegd.
Maar vd Brom is wel de grondlegger met 2x3e en 3x4e plaatsen dat Slot in een gespreid bedje terecht kwam bij een club die stabiel presteert.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 07 dec 2020, 17:08 Maar vd Brom is wel de grondlegger met 2x3e en 3x4e plaatsen dat Slot in een gespreid bedje terecht kwam bij een club die stabiel presteert.
Het voetbal ging met rassenschreden vooruit toen Slot zijn intreden deed.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten