Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 07 dec 2020, 17:12 Het voetbal ging met rassenschreden vooruit toen Slot zijn intreden deed.
Helaas is niet te ontkennen dat de heer S. te L. een uiterst positieve bijdrage aan het spel heeft geleverd.
Met name de omschakeling en het gegroepeerd druk zetten op de bal werd naar een hoger plan getild.
Dat hij daarbij geholpen werd met een extreem goede lichting jeugdspelers en twee Noren die echte klasbakken bleken te zijn is de heer S. te L. na nog niet eens anderhalf seizoen hoofdtrainerschap vergeten. Hij schijnt echt te denken dat hij het niveau van onze club nu al is ontgroeid.

Ik wens hem over 2,5 jaar veel succes bij zijn nieuwe club PEC Zwolle.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Lecompte schreef: 07 dec 2020, 17:27 Helaas is niet te ontkennen dat de heer S. te L. een uiterst positieve bijdrage aan het spel heeft geleverd.
Vorig seizoen ja, in dat gespreide bedje. Dit jaar heeft hij de CL verkloot en 4 keer onnodig defensief gewisseld bij een (riante) voorsprong. Dat is iedereen alweer vergeten. En juist in die periode schijnt hij zijn vertrekwens al kenbaar gemaakt te hebben. Hij had er zelf blijkbaar al geen vertrouwen meer in en wilde het ijzer smeden toen het nog heet was.

Meneer heeft welgeteld 1 jaar ervaring op dit niveau en nog nauwelijks tegenslagen gekend. Kreeg in alle rust het vertrouwen als beginnend hoofdtrainer en is zichzelf gaan overschatten. Volgend jaar staat alles wat hij zegt meteen in de krant, is Berghuis weg, moet hij het doen met figuren als Diemers en Geertruida en staan er capuchons in zijn tuin na een paar nederlagen. Het is hem allemaal van harte gegund.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 07 dec 2020, 19:30 ...Meneer heeft welgeteld 1 jaar ervaring op dit niveau en nog nauwelijks tegenslagen gekend. Kreeg in alle rust het vertrouwen als beginnend hoofdtrainer en is zichzelf gaan overschatten. Volgend jaar staat alles wat hij zegt meteen in de krant, is Berghuis weg, moet hij het doen met figuren als Diemers en Geertruida en staan er capuchons in zijn tuin na een paar nederlagen. Het is hem allemaal van harte gegund.
De loyaliteit in het voetbal is weer ver te zoeken ja. Zelfoverschatting des te meer. Maar doen de clubs zelf ook hard aan mee.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Langedijk schreef: 07 dec 2020, 19:30 Vorig seizoen ja, in dat gespreide bedje. Dit jaar heeft hij de CL verkloot en 4 keer onnodig defensief gewisseld bij een (riante) voorsprong. Dat is iedereen alweer vergeten. En juist in die periode schijnt hij zijn vertrekwens al kenbaar gemaakt te hebben. Hij had er zelf blijkbaar al geen vertrouwen meer in en wilde het ijzer smeden toen het nog heet was.

Meneer heeft welgeteld 1 jaar ervaring op dit niveau en nog nauwelijks tegenslagen gekend. Kreeg in alle rust het vertrouwen als beginnend hoofdtrainer en is zichzelf gaan overschatten. Volgend jaar staat alles wat hij zegt meteen in de krant, is Berghuis weg, moet hij het doen met figuren als Diemers en Geertruida en staan er capuchons in zijn tuin na een paar nederlagen. Het is hem allemaal van harte gegund.
Het is toch wel opmerkelijk dat hij na iets meer dan een jaar, waarvan een aantal maanden ertussenuit vielen, al denkt dat hij er is. Zeker omdat er in het eerste seizoen ook slechte wedstrijden tussen zaten, zoals Willem II, Twente, Sparta en natuurlijk NAC. Aan de andere kant hoopt Slot dat hij in een beter Feyenoord terecht komt. Maar hij is nog lang geen Dick Advocaat en hoeveel geld zouden ze daar nou echt hebben liggen?

Al jaren hoor je van Feyenoorders dat ze ajax en PSV gaan aanvallen en een structurele titelkandidaat worden. Er komt geld beschikbaar en de Kuip kan blijven staan. De realiteit is dat AZ steeds dichterbij komt en dit seizoen zelfs voor de 3e keer in 5 jaar boven ze kan eindigen (ik zeg kan). Ook blijven PSV en ajax niet stil zitten dus het is eigenlijk al een hele opgave om het gat niet te vergroten, laat staan in te lopen.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Van mij mag er een slotje op, heb genoeg gehad van deze omhoog gevallen verrader.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 07 dec 2020, 17:12 Het voetbal ging met rassenschreden vooruit toen Slot zijn intreden deed.
Doet er niet aan af dat AZ onder vd Brom al een geducht concurrent van Feyenoord is geworden met die 2x3e en 3x4e eindposities.
AZ begon onder hem al heel stabiel voor de 3e en 4e plaats te presteren en onder Slot zijn we weer verder gegroeid wat resulteerde dat we konden strijden voor de bovenste twee posities.
Laatst gewijzigd door capefear op 08 dec 2020, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 08 dec 2020, 12:18 Doet er niet aan af dat AZ onder vd Brom al een geducht concurrent van Feyenoord is geworden met die 2x3e en 3x4e eindposities.
AZ begon onder hem al heel stabiel voor de 3e en 4e plaats te presteren en onder Slot zijn we weer verder gegroeid.
Met als aantekening dat de jeugdspelers zich toen weer een jaar verder ontwikkeld hadden.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 08 dec 2020, 12:20 Met als aantekening dat de jeugdspelers zich toen weer een jaar verder ontwikkeld hadden.
Ja klopt, daar zat ik ook aan te denken. Brom had toen te maken dat Stengs en Boadu zware blessures hadden geleden.
Maar had daarentegen wel een klassebak als Jahanbaksh en strijder Weghorst.
Maar we mogen wel stellen dat AZ onder van de Brom al een geducht concurrent van Feyenoord is geworden, het bedje voor Slot was al mooi gespreid om het weer verder uit te bouwen en dat heeft hij goed gedaan wat resulteerde dat we vorig seizoen al streden voor de titel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 08 dec 2020, 12:22 Ja klopt, daar zat ik ook aan te denken. Brom had toen te maken dat Stengs en Boadu zware blessures hadden geleden.
Maar had daarentegen wel een klassebak als Jahanbaksh en strijder Weghorst.
Maar we mogen wel stellen dat we onder van de Brom al een geducht concurrent van Feyenoord zijn geworden.
Alireza en Weghorst hadden ons vorig seizoen op zeker het kampioenschap gebracht. Maar het aantal jeugdspelers dat een jaar verder is, valt ook niet te onderschatten. En daarnaast:
- plotselinge blessure Stengs in 1e wedstrijd van het seizoen en daarvoor pas half seizoen later een vervanger voor.
- Team grotendeels onveranderd gebleven, zodat men het spelsysteem er nog beter in kon slijpen.
- Wijndal (bij toeval) als vervanger voor Ouwejan in het team gekomen, wat ook een groot voordeel is gebleken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het is voor AZ heel jammer dat de trainer Slot voortijdig vertrokken is. Het is voor AZ heel goed dat schijnheilige 'bedrijfsspion' Slot vertrokken is.

Een potentiele toptrainer, maar ook eentje die bepaalde zaken maar niet onder controle kreeg en dus nog wel even bij had kunnen leren de komende anderhalf jaar. Vooral paniekerig worden/in elkaar storten van het team tegen opportunistisch spelende degradatiekandidaten en hele lage effectiviteit gezien gecreëerde kansen/mogelijkheden zijn opvallende zaken. Maar zijn invloed op de vooruitgang van AZ is gewoon heel groot geweest. Dat hoeft niemand te ontkennen.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Geruchten sijpelen nu door dat Svensson en Taabouni met hem op het eind van het seizoen mee zouden gaan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 08 dec 2020, 12:50 Geruchten sijpelen nu door dat Svensson en Taabouni met hem op het eind van het seizoen mee zouden gaan.
Geruchten? Ik heb dat op een voetbalforum gelezen dat forumposters dat opperen, maar is er dan ook een "echte bron" ?

Svensson zou ik mij nog kunnen voorstellen als ze hem heel veel geld bieden, maar Taabouni heeft nog een contract voor een jaar, dus kan mij niet voorstellen dat AZ hem nu naar Feyenoord laat vertrekken. Dan nog liever een jaar op de tribune zetten.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 08 dec 2020, 12:46 Het is voor AZ heel jammer dat de trainer Slot voortijdig vertrokken is. Het is voor AZ heel goed dat schijnheilige 'bedrijfsspion' Slot vertrokken is.

Een potentiele toptrainer, maar ook eentje die bepaalde zaken maar niet onder controle kreeg en dus nog wel even bij had kunnen leren de komende anderhalf jaar. Vooral paniekerig worden/in elkaar storten van het team tegen opportunistisch spelende degradatiekandidaten en hele lage effectiviteit gezien gecreëerde kansen/mogelijkheden zijn opvallende zaken. Maar zijn invloed op de vooruitgang van AZ is gewoon heel groot geweest. Dat hoeft niemand te ontkennen.
Hij heeft alleen nul opgebouwd, hij heeft alleen maar verzilverd wat er voor hem klaar was gelegd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 08 dec 2020, 12:56 Hij heeft alleen nul opgebouwd, hij heeft alleen maar verzilverd wat er voor hem klaar was gelegd.
Dat is dus ook het idee wat ik heb, maar blijkbaar zijn wij de enigen die er zo over denken :)
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 08 dec 2020, 12:53 Geruchten? Ik heb dat op een voetbalforum gelezen dat forumposters dat opperen, maar is er dan ook een "echte bron" ?

Svensson zou ik mij nog kunnen voorstellen als ze hem heel veel geld bieden, maar Taabouni heeft nog een contract voor een jaar, dus kan mij niet voorstellen dat AZ hem nu naar Feyenoord laat vertrekken. Dan nog liever een jaar op de tribune zetten.
Svensson is transfervrij. Zou hij, gezien zijn leeftijd en kwaliteiten, niet eerder neigen naar een transfer naar de PL of Bundesliga? En waarom zou Taabouni voor Feyenoord gaan kiezen, als ze daar ook zogenaamd Stengs willen? Het is gewoon kwestie van hem perspectief te bieden dan weet hij ook wel dat qua ontwikkeling beter af is bij AZ.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

FugAZi schreef: 08 dec 2020, 12:56 Hij heeft alleen nul opgebouwd, hij heeft alleen maar verzilverd wat er voor hem klaar was gelegd.
Dat is helemaal niet waar. Toen hij instroomde als assistent was het voetbal vrij matig. Hij heeft toen achter de schermen de tactische touwtjes in handen genomen en het spel op de rit gezet. Alle resultaten van de laatste drie jaar zijn op zijn conto te schrijven. Van den Brom liep er maar bij als een supervisor.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 08 dec 2020, 12:50 Geruchten sijpelen nu door dat Svensson en Taabouni met hem op het eind van het seizoen mee zouden gaan.
Je krijgt nu toch de gekste verhalen. Als Taabouni zo goed was had Slot hem bij AZ ook wel opgesteld. En we vinden vast wel weer een rechtsback die hard kan rennen en domme kaarten pakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 08 dec 2020, 13:29 Svensson is transfervrij. Zou hij, gezien zijn leeftijd en kwaliteiten, niet eerder neigen naar een transfer naar de PL of Bundesliga? En waarom zou Taabouni voor Feyenoord gaan kiezen, als ze daar ook zogenaamd Stengs willen? Het is gewoon kwestie van hem perspectief te bieden dan weet hij ook wel dat qua ontwikkeling beter af is bij AZ.
Ik denk ook dat de meeste voetballers in Svensson zijn plaats liever naar een grotere competitie gaan. Maar als er daar geen goede aanbiedingen komen, en hij kan net als Slot bij Feyenoord 3x zoveel verdienen, dan nemen de meeste voetballers dat aanbod wel aan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 08 dec 2020, 13:32
Alle resultaten van de laatste drie jaar zijn op zijn conto te schrijven.
Dat gaan we straks zien. Een trainer neemt meestal zijn assistent mee dus ik vraag me af hoe dat bij AZ gaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 08 dec 2020, 13:34 Dat gaan we straks zien. Een trainer neemt meestal zijn assistent mee dus ik vraag me af hoe dat bij AZ gaat.
Het was algemeen bekend dat sinds zijn aantreden Slot al het tactische voor zijn rekening nam. Zoals bijvoorbeeld het introduceren van beelden om spelers met hun prestaties of het gebrek daaraan te confronteren. Hij leidde ook de veldtrainingen en zette die ook uit. Van den Brom overrulde hem wel eens zoals toen met die bekerfinale tegen Feyenoord.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten