Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Afgelopen donderdag, na het Europa League-duel met Napoli, wilde Arne Slot niet ingaan op de transfergeruchten.

wrang commentaar van Slot over transfergeruchten van spelers. De trainer wil het goede voorbeeld geven.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 05 dec 2020, 20:29 Wat een klinklare onzin. De hand van Slot is echt ontzettend zichtbaar, AZ heeft de meest herkenbare en georganiseerde manier van spelen van de eredivisie, en dit is met zijn komst echt duidelijk zichtbaar geworden. Van de Brom had het voor zijn komst zelden sprankelend voetbal, pas toen Slot assistent werd veranderde dat. Ik snap dat je niet blij met zijn actie bent maar je mag best erkennen dat hij een hele goede trainer is en niet je vanwege je teleurstelling nu doen alsof hij een middelmatige trainer is
Al de opbouw van dit team is in de jaren ervoor gebeurt, het heeft alles met visie te maken. Niet teveel verkopen, jeugd door laten stromen, juiste balans vinden, leren winnen van topclubs. Het is niet dat Slot een middelmatige trainer is, maar hij is gewoon niet het enige poppetje in het geheel dat het bepaald.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De rol van Raiola is ook interessant. Die zou een week of maand geleden bij AZ hebben aangegeven dat Slot zijn contract niet zou verlengen. Hij behartigt ook de belangen van enkele spelers waaronder de uit vorm geraakte Boadu.

Daarnaast begreep ik van berichten op dit forum dat Huiberts heel erg goed met Raiola kan of kon opschieten.

Al met al vind ik de beslissing om met Slot te breken steeds sterker. Slot was ook in de positie om Boadu voorkeur boven Druif te geven. Die zijn contract, opvallend genoeg, afgelopen week verlengde met een jaar.

Het ontslag lijkt bijna wel op een signaal naar Raiola.
Glory Hunter
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Jack schreef: 05 dec 2020, 23:01 Daarnaast begreep ik van berichten op dit forum dat Huiberts heel erg goed met Raiola kan of kon opschieten..
Huiberts is volgens mij een jeugdvriend van Raiola en kunnen nog steeds prima met elkaar overweg.
Denk jij dat de invloed te groot was van Raiola via Slot en daarom maar steeds een speler als Boadu die totaal uit vorm is bleef opstellen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dus onze zeer gewaardeerde betrouwbare fantastische coach met goede teksten blijkt ook gewoon een op geld en carrière belust type te zijn. Net als jonge voetballers: geen geduld om nu eens écht iets op te bouwen. Eigenbelang immer voor clubbelang.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Want even los van onze huidige antipathie: Objectief gezien is Feyenoord toch een verschrikkelijk onverstandige keuze? Altijd een belachelijk hoog verwachtingspatroon en geen jeugd of selectie om te verwachten dat je die de komende jaren waar kunt maken. Ze zetten daar echt niet in twee seizoenen weer een jeugdopleiding neer die meer oplevert dan aan investering kost. Bovendien gunt niemand elkaar daar het licht in de ogen, dus veel plezier...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

capefear schreef: 05 dec 2020, 23:09 Denk jij dat de invloed te groot was van Raiola via Slot en daarom maar steeds een speler als Boadu die totaal uit vorm is bleef opstellen?
Volgens mij heb ik dat twee jaar geleden al eens geroepen. Raiola heeft erg veel spelers van AZ onder zijn vleugel - en had dus ook Slot onder contract. Stengs, Boadu, Wijndal, Hatzidiakos. Dat zag ik wel als een potentieel risico.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 05 dec 2020, 23:09 Huiberts is volgens mij een jeugdvriend van Raiola en kunnen nog steeds prima met elkaar overweg.
Denk jij dat de invloed te groot was van Raiola via Slot en daarom maar steeds een speler als Boadu die totaal uit vorm is bleef opstellen?
Dit kan een reëel risico zijn. Ik weet niet of het in dit geval de reden was, maar een zaakwaarnemer met een dergelijke grote invloed, moet je niet trainer en spelers onder contract willen hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Arne, ik hoor net Perez roepen dat de top van Feijenoord eea gelekt heeft. Besef dat even.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 06 dec 2020, 13:24 Arne, ik hoor net Perez roepen dat de top van Feijenoord eea gelekt heeft. Besef dat even.
Zal dat niet bewust en in overleg zijn gebeurd? Ik heb toch het sterke vermoeden dat Advocaat binnenkort aan de deur wordt gezet en Slot meteen instroomt. Wat ook dan al van begin af aan de bedoeling was.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 06 dec 2020, 13:33 Zal dat niet bewust en in overleg zijn gebeurd? Ik heb toch het sterke vermoeden dat Advocaat binnenkort aan de deur wordt gezet en Slot meteen instroomt. Wat ook dan al van begin af aan de bedoeling was.
In dat geval dan ook niet doorbetalen anders krijgt ie dubbel, verdient ie niet 😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 06 dec 2020, 13:24 Arne, ik hoor net Perez roepen dat de top van Feijenoord eea gelekt heeft. Besef dat even.
Het is een slangenkuil daar, als de één de ander kan naaien zullen ze dat niet nalaten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 06 dec 2020, 13:33 Zal dat niet bewust en in overleg zijn gebeurd?
Mwaw, ik denk niet dat Slot het zo naar buiten had willen brengen. Ik geloof gerust dat hij Huiberts en Eenhoorn eerst wilde informeren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 06 dec 2020, 14:14 Mwaw, ik denk niet dat Slot het zo naar buiten had willen brengen. Ik geloof gerust dat hij Huiberts en Eenhoorn eerst wilde informeren.
De vraag is wel wanneer.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Voor Raiola is een trainer of coach hetzelfde als een speler. Als ze succesvol zijn, dan is er belangstelling en markt. Goed gezien van Arne Slot dat hij via Raiola naar een 'grotere' club kan. Een ontslag maakt niet eens zoveel uit. Ware het niet dat het belangrijkste wordt vergeten.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 07 dec 2020, 07:00 Voor Raiola is een trainer of coach hetzelfde als een speler. Als ze succesvol zijn, dan is er belangstelling en markt. Goed gezien van Arne Slot dat hij via Raiola naar een 'grotere' club kan. Een ontslag maakt niet eens zoveel uit. Ware het niet dat het belangrijkste wordt vergeten.
En dat is?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Gisteren zei van Hooijdonk dat met de komst van Slot er dus hoop is voor hun supporters, niet alleen omdat Arne een goede coach is maar vooral ook dat dan waarschijnlijk de mogelijkheden geschapen zullen worden om daar ook iets neer te kunnen zetten wat nu volledig ontbreekt.

Interessanter is het waarom Slot juist niet heeft gekozen om bij AZ te verlengen; zag hij de mogelijkheden niet om het succes te kunnen blijven handhaven of uit te breiden en met een vertrek dus min of meer een door hem voorzien verval wil voorblijven. Slot kan immers via zijn zaakwaarnemer al op de hoogte zijn gebracht dat een groot deel van de talentvolle lichting na dit seizoen de club zullen verlaten en daar was met name het succes op gebaseerd. Hij zal de lichting/doorstroom hieronder niet goed genoeg vinden en de financiële mogelijkheden niet groot genoeg achten om dat vertrek te kunnen opvangen.
Laatst gewijzigd door capefear op 07 dec 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 07 dec 2020, 09:31 Gisteren zei van Hooijdonk dat met de komst van Slot er dus hoop is voor hun supporters, niet alleen omdat Arne een goede coach is maar vooral ook dat dan waarschijnlijk de mogelijkheden geschapen zullen worden om daar ook iets neer te kunnen zetten wat nu volledig ontbreekt.

Zou je de bal dan ook niet kunnen omdraaien doordat Slot heeft gekozen om niet bij AZ te verlengen, hij de mogelijkheden niet ziet om het succes te kunnen blijven handhaven of uit te breiden en daardoor dus min of meer een verval wil voorblijven. Slot kan immers via zijn zaakwaarnemer al op de hoogte zijn gebracht dat een groot deel van de talentvolle lichting na dit seizoen de club zullen verlaten en daar was met name het succes op gebaseerd. Hij zal de lichting/doorstroom hieronder niet goed genoeg vinden en de financiële mogelijkheden niet groot genoeg vinden om dat vertrek te kunnen opvangen
Welke talentvolle spelers zullen AZ verlaten? Stengs? Boadu. Laat maar vertrekken, graag zelfs. Er komt geld binnen en AZ wordt er alleen maar sterker op als het geld op de juiste manier wordt geïnvesteerd. Je kunt linksom of rechtsom redeneren, maar op dit moment (en ook volgend seizoen en daarna) is het sportieve vooruitzicht bij AZ beter dan bij Feyenoord. AZ heeft goede jeugd klaar staan (Druif, Reijnders, Evjen, Taabouni, Yuki, Oosting, Goudmijn, Barasi, etc). Die hoeven volgend seizoen niet veel onder te doen voor spelers die vertrekken. Op 1 of 2 plekken gerichte aankopen doen en er staat weer een goed elftal. Bij Feyenoord schijnen ze een paar goede verdedigers te hebben en Berghuis. Als Berghuis vertrekt, levert hij relatief weinig geld op, maar hun hele aanval stort in. En er staat geen jeugd klaar om de gaten te vullen.

Praktisch iedereen in heel Nederland ziet dat sportief gezien een overgang van AZ naar Feyenoord een grote achteruitgang is. Blijft over het financiële plaatje want Slot gaat daar waarschijnlijk circa het dubbele verdienen (bron Dick Advocaat).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 06 dec 2020, 13:44 Het is een slangenkuil daar, als de één de ander kan naaien zullen ze dat niet nalaten.
Zo is het in de hele Nederlandse top toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten