Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

AZ.nl schreef:Slot assistent-trainer AZ

Arne Slot wordt komend seizoen toegevoegd aan de technische staf van het eerste elftal van AZ. De 38-jarige Overijsselaar tekent bij de Alkmaarders een contract voor drie jaar als assistent-trainer. Slot is momenteel werkzaam bij SC Cambuur.

Slot begon zijn loopbaan als speler bij FC Zwolle (164 wedstrijden, 50 doelpunten). Na een verblijf bij NAC Breda (142, 21) en Sparta Rotterdam (54, 6) sloot hij zijn carrière ook af in Zwolle (102, 23).

Trainer
In 2013 startte Slot zijn trainerscarrière in de jeugd van PEC Zwolle. Een jaar later werd hij assistent van Henk de Jong bij SC Cambuur. Dit seizoen nam Slot samen met Sipke Hulshoff het hoofdtrainerschap bij de Friezen over na het gedwongen vertrek van Rob Maas.

Huiberts: ‘Innovatief en ambitieus’

“We hadden Arne al een tijdje in het vizier”, zegt Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Met meer dan 450 wedstrijden in het betaalde voetbal op zijn naam heeft hij een goed gevulde rugzak met voetbalervaring. Vanaf het moment dat hij het samen met Hulshoff heeft overgenomen bij Cambuur, is de club bezig aan een goeie reeks. Arne is leergierig, innovatief en erg ambitieus. We zien in hem een prima aanvulling voor de technische staf.”
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hier wordt ik vrolijk van, uitstekende zet van AZ. Hopelijk zien ze dit niet als compromis om het tactische onvermogen van Brom te compenseren.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Interessant, past zeker in het kader dat AZ telkens zelf aangeeft te behouden een technische en tactisch sterke assistent trainer met veel oog voor data-analyse en innovatie.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Interessant. Het heeft wel wat weg van Co's taktiek. Veel wisselen van positie om zo verwarring (hier overtal) te creëren.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Prachtige zin:

Arne is leergierig, innovatief en erg ambitieus. We zien in hem een prima aanvulling voor de technische staf.

Exact. Hij heeft alles waar het bij onze hoofdtrainer aan ontbreekt.

Goede zet trouwens. Ik was best onder de indruk van Cambuur en zijn verhaal daaromtrent.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Leuk nieuws. Ik ben benieuwd hoe de technische staf volgend seizoen eruit komt te zien. Zou dit betekenen dat Dennis Haar vertrekt ? Op zich vind ik dat wel jammer, hoewel het natuurlijk goed is voor hem om een keer ergens hoofd verantwoordelijke te zijn
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Geest van Dirk schreef: 28 mar 2017, 16:15 Leuk nieuws. Ik ben benieuwd hoe de technische staf volgend seizoen eruit komt te zien. Zou dit betekenen dat Dennis Haar vertrekt ? Op zich vind ik dat wel jammer, hoewel het natuurlijk goed is voor hem om een keer ergens hoofd verantwoordelijke te zijn
Misschien is ie dat thuis al voor bepaalde zaken? :?
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Iig voorlopig nog geen slotje op dit forum
we can come an end
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Onze hoofdtrainer naar oranje (slechter dan blind kan toch niet). Dennis hoofdtrainer en Arne zijn innovatieve assistent. Het past helemaal!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Slot heeft het scenario waarin hij een ontslagen trainer ad interim moest vervangen al keer goed opgepakt. Als het niet dit seizoen nog gebeurt, dan zal het in de loop van komend seizoen wel een keer gaan gebeuren dus handig om te hebben zal Max hebben gedacht.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Lecompte schreef: 28 mar 2017, 16:52 Onze hoofdtrainer naar oranje (slechter dan blind kan toch niet). Dennis hoofdtrainer en Arne zijn innovatieve assistent. Het past helemaal!
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat een chaos op het internet om een beetje een goed beeld te krijgen van Arne Slot.

Krijgt AZ 10-20% of 80-90% of 120+% van Arne Slot. Waar je mee omgaat raak je mee besmet, "if you catch my drift".

In ieder geval gaat Arne Slot onder Van den Brom niet boven zichzelf uitstijgen. Van den Brom relativeert namelijk nu al het belang van Slot, terwijl het nut van het aantrekken van Slot niveauverhoging stimulerend is. Die 120+% kun je dus op je buik schrijven schat ik. Puur door de nivellerende invloed van Van den Brom. En dan druk ik me voorzichtig uit.

Overigens komt Van den Brom nerveus op mij over als hij over Slot praat. Het is voor het eerst dat van den Brom over inhoudelijk goede trainingen praat. Dat is invloed van Arne Slot. Dat is onbekend terrein voor Van den Brom.

Arne Slot zou wel eens een betere en doordachtere trainer dan Van den Brom kunnen zijn. Een hoger niveau.

Dan komt er weerstand. Arne Slot zal zich moeten laten gelden. Totdat iedereen in de technische staf denkt zoals hij.

Als dat niet lukt gewoon die drie van nu eruit.

AZ is niet tevreden over de huidige prestaties van de technische staf. Arne Slot is gecontracteerd om ze te helpen.

Arne Slot en Sipke Hulshoff waren bij Cambuur goed bezig. Jammer dat ze op deze manier geen kans hebben om hun gezamenlijke visie verder te ontplooien.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik zou graag een keer met Slot een interviewtje houden. Maar ja..
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Modern trainersduo verlegt tactische normen bij Cambuur
cid226293_Slot_510.jpg
cid226293_Slot_510.jpg (47.82 KiB) 8840 keer bekeken

Door ajax met 2-1 te verslaan zorgde SC Cambuur vorige maand voor een van de grootste bekersensaties van deze eeuw. De stunt staat niet op zichzelf, want trainers Arne Slot en Sipke Hulshoff hebben in de Friese hoofdstad een tactische revolutie ontketend die veel slachtoffers maakt.

‘Wie kan er regels bedenken die deze trainingsvorm een extra dimensie kunnen geven?’, het is begin september als Slot besluit op Twitter een ongebruikelijke oproep te doen. Hij deelt beelden van zijn training met Jong SC Cambuur en stelt zich open voor feedback van volkomen buitenstaanders. Dat tekent het karakter van de ex-prof van PEC Zwolle, NAC Breda en Sparta Rotterdam. Slot is leergierig en is niet bevreesd om technologische mogelijkheden daarvoor in te zetten. Veel lijkt dat hem dan overigens niet te helpen als assistent-trainer van het eerste, want Cambuur begint alles behalve overtuigend aan het seizoen.


Na de 3-1 nederlaag tegen FC Den Bosch van 14 oktober barstte de Leeuwarder bom. Trainer Rob Maas werd op straat gezet en in zijn kielzog vertrok tevens de zwaar bekritiseerde technisch directeur Henri van der Vegt. Het net gedegradeerde Cambuur bivakkeerde in de kelder van de Jupiler League, het plezier was weg, het geloof verdwenen en het seizoen leek verloren.

We spoelen drie maanden vooruit. Met negentien punten uit zijn laatste negen wedstrijden (W6, G1, V2) heeft Cambuur aansluiting met de subtop hervonden, in het bekertoernooi beleefde Cambuur een van de mooiste momenten uit de clubgeschiedenis. Slot en Hulshoff werden aangesteld om brand te blussen en hebben niet alleen het vuur gedoofd, maar uit de smeulende puinhopen ook een voor Nederlandse begrippen atypische voetbalmachine doen verrijzen.

As is heilig

Een moment uit de 38ste minuut van het bekerduel met ajax is typerend voor de visie van Slot en Hulshoff. Djavan Anderson heeft de bal rechts, op dertig meter van het doel van de Amsterdammers (zie afbeelding onder). Het centrum van het veld is druk bezet, maar de rechterflank ligt helemaal open. In plaats van het gat op rechts in te duiken kapt hij naar binnen en speelt hij terug op centrale verdediger Omar El Baad.

b275c190-9f9a-4d5e-a730-c855285c2665_anderson_580x323.png
b275c190-9f9a-4d5e-a730-c855285c2665_anderson_580x323.png (281.56 KiB) 8840 keer bekeken
Djavan Anderson heeft de bal aan de zijkant. Hij kiest om het speeltuig terug naar de as te brengen.

De keuze van Anderson bevat de kern van de visie van het duo Slot-Hulshoff, waarin de as heilig is. Anderson weet dat als hij naar rechts dribbelt, het geven van een hoge voorzet met een geringe mogelijkheid op een scoringskans zijn enige aanvallende optie zal zijn. Daarom houdt hij de bal bewust centraal. Die keuze staat uiteindelijk aan de basis van de bekerstunt, zoals we later zullen zien.

Balbezit moet functioneel zijn, vinden Slot en Hulshoff, en vindt dus bij sterke voorkeur plaats in de as. De flanken dienen slechts als bliksemafleiders; zones waar het spel naartoe verplaatst wordt om de tegenstanders te verspreiden zodat er in het midden van het veld meer ruimte ontstaat. Want centraal moet het allemaal gebeuren. Slot: 'Een overtal in de as creëren. Dat is mijn eerste spelprincipe in balbezit. Situaties creëren waarin onze aanvallers en middenvelders tegenover een minderheid aan verdedigers komen te staan en vervolgens met beweging, diepgang en positiewisseling voor verwarring en problemen zorgen.'

De visie van Slot als trainer kreeg in zijn periode als speler al vorm. ‘Ik was als speler nooit zo snel, dus ik moest veel nadenken om me in de Eredivisie te kunnen handhaven. Ik was een denkende voetballer’, verklaart de ex-speler van PEC Zwolle, NAC Breda en Sparta Rotterdam. ‘Ik dacht aan hoe ik zelf moest staan en hoe anderen het beste konden lopen. Na en tijdens mijn carrière heb ik verschrikkelijk veel voetbal gekeken, op een heel analytische manier. Om erachter te komen: wat voor patronen zitten er in succesvolle aanvallen, wat voor patronen zitten er in het voorkomen van kansen? Daar is het begonnen. Later ben ik boeken gaan lezen, bijvoorbeeld over tactische periodisering.'

De flexibele spelopvatting van Cambuur zorgt in de Jupiler League, waar vrijwel uitsluitend 4-3-3 met mandekking gespeeld wordt, voor veel problemen. Cambuur speelt veelal 3-5-2, wat betekent dat de twee centrale verdedigers van de tegenstander allebei al een spits moeten uitschakelen. De vervolgens doorschuivende Cambuur-middenvelders zorgen daarna voor een overtalsituatie waar menig opponent zich geen enkele raad mee weet.

Zelfs ajax niet. Want nadat Anderson heeft teruggespeeld op El Baad, brengt doelman Leonard Nienhuis de bal met een lange bal terug in de aanvallende as. Daar staan Van de Streek, Jergé Hoefdraad en Martijn Barto centraal in overtal tegen twee Ajacieden (zie afbeelding). Van de Streek wint zijn duel, de centrale verdediger kiest voor Hoefdraad, waarna Barto wordt weggestuurd en 2-0 maakt. Het is een doelpunt uit het boekje van Hulshoff en Slot.

c831490a-793f-41e3-a6bb-7a416851478e_streek_580x344.png
c831490a-793f-41e3-a6bb-7a416851478e_streek_580x344.png (359.37 KiB) 8840 keer bekeken
SC Cambuur vindt ruimte in het centrum, nadat de bal door Djavan Anderson terug is gebracht naar de as van het veld.

Slot en Hulshoff hangen hun visie dus niet op aan een vaste formatie, maar aan spelprincipes die systeemoverstijgend zijn. In de tweede goal tegen ajax komen twee van die principes terug. Eerst brengt Anderson de bal van de zijkant terug naar de as, waarna Nienhuis met zijn lange bal een centrale overtalsituatie creëert.

Die spelprincipes kunnen allemaal vrij klinisch en hoogdravend overkomen, weet Slot. Maar het is volgens hem zeer functioneel. 'Onze spelers zijn geen robots of PlayStationpoppetjes, ze houden echt wel de ruimte om zelf beslissingen te nemen in het veld. Wij willen bijvoorbeeld liever geen voorzetten, maar als onze lange spits Michiel Hemmen een op een staat met een veel kleinere verdediger, mag die bal echt wel voor. Het gaat erom dat onze spelers telkens weten wat de volgende stap is in een aanval, onafhankelijk van het systeem dat we spelen, dat doen we door die principes in te slijpen. Spelers merken ook dat het werkt, worden enthousiast. Dat is het belangrijkste. Ze worden bewust bekwaam.'

Een ander spelprincipe van Slot en Hulshoff getuigt van het feit dat de flanken in hun visie een perifere rol vervullen: 'Een (hoge) voorzet is slechts een laatste redmiddel om een georganiseerde verdediging te slechten.' Waar veel Nederlandse coaches vasthouden aan de voorzet als belangrijke aanvalstactiek, weet het Cambuur-duo dat dit geen effectieve methode is om tot kansen te komen. Duits onderzoek wees uit dat slechts 1 op de 91 voorzetten uit open spel in een doelpunt resulteert. Slot: 'De kans op een doelpunt uit een voorzet is dus echt gering. Ik zie de bal dan weer liever naar de as verplaatst worden.' Het is precies die reden waarom Anderson tegen ajax niet naar rechts dribbelt, terwijl dit de meest logische keuze lijkt.

Expected Goals


Expected Goals (uitleg), een theorie die de kwaliteit van gecreëerde kansen meetbaar maakt en omzet in het verwachte aantal doelpunten dat hieruit normaliter voortvloeit, vormt voor Hulshoff en Slot een waardevolle leidraad bij het meten van de kwaliteit van het aanvalsspel. 'Tegen ajax was iedereen lyrisch over onze aanval, want we haalden het maximale rendement uit weinige kansen die we kregen. Een week eerder tegen Jong FC Utrecht was er in dat opzicht juist heel veel kritiek, of we wel genoeg hadden aangevallen. Terwijl tegen Utrecht 21 doelpogingen hadden en ons aantal expected goals veel hoger lag dan tegen ajax', aldus Slot.

Niet alle theorie van Hulshoff en Slot wordt even makkelijk opgepikt door de spelers van Cambuur. Neem nou hun opvatting dat je voor het creëren van een kans soms beter niet de bal kunt hebben dan wel. Slot: 'Daar proberen we de spelers nu bewust van te maken, maar dat is mentaal heel lastig. In Nederland zijn we gewend aan het creëren van kansen uit balbezit. Natuurlijk willen wij dat ook graag, maar spelers moeten zich realiseren wat voor kansen niet-balbezit eigenlijk biedt.'

Die zijn er legio, betoogt Slot. 'Als de verdediging van onze tegenstander de bal heeft op eigen helft, is dat voor ons vaak kansrijker dan wanneer wij de bal in onze defensie hebben op onze helft. Als je namelijk goed en georganiseerd druk zet, dwing je een tegenstander tot het maken van lastige keuzes en gaat hij mogelijk fouten maken. Gezien de plek van de bal op dat moment, resulteert balverlies dan vaak direct of indirect in een kans voor ons. Tegen sommige tegenstanders hoeven wij de bal dus niet te hebben. Laat hen maar rondspelen, dan gaan wij proberen zo druk zetten dat we de bal vervolgens op kansrijke posities kunnen afpakken.'

'We zetten heel hoog druk, met onze verdediging op de middenlijn. Dan komt er veel ruimte achter onze defensie te liggen, maar met de manier waarop we druk zetten moeten we zorgen dat die ruimte niet benut wordt', vervolgt Slot. Druk zetten doet Cambuur niet volgens het in Nederland gebruikelijke man-op-man principe, maar balgeoriënteerd. Dus als de tegenstander de bal heeft op een kwetsbare positie, probeert Cambuur al drukkend op die plek een overtalsituatie te creëren rond de bal. Zodat er bij balverovering aanvallend direct veel mogelijkheden liggen.

'We proberen tegenstanders naar de zijkant te dwingen als zij de bal hebben. Dan proberen we met zijn allen dicht bij de bal te komen. Als dat gelukt is, is het zaak dat de tegenstander de bal naar het centrum verplaatst. Dán willen we een overtalsituatie creëren, de bal veroveren en direct kansrijk worden', vertelt Slot. 'Veel Jupiler League-ploegen denken tegen ons: wat doen ze nou eigenlijk, hoe zetten ze nou eigenlijk druk? Dan sta je mentaal al voor. Ze moeten dingen omzetten om een antwoord te vinden op wat wij doen. Door onze veldbezetting en onderlinge positiewisseling is het moeilijk om tegen ons in mandekking te spelen.'

Sampaoli en Bielsa

De aanpak van Hulshoff en Slot sorteert effect, want Cambuur heeft de kopgroep van de Jupiler League weer in zicht. Maar hoelang de tactische revolutie voortduurt is onduidelijk, want officieel is het duo nog steeds op interim-basis de baas in Leeuwarden. 'We hebben wel het idee dat de club met ons het seizoen wil afmaken. Maar je weet niet hoe het gaat. Kijk: als Marcelo Bielsa of Jorge Sampaoli hier bij wijze van spreken trainer willen worden, worden Sipke en ik met alle plezier assistent. Zo niet, dan willen we heel graag op deze manier verder. We hebben er veel plezier in, de spelers ook.'

Kan het hernieuwde Cambuur dit seizoen nog een serieuze gooi doen naar de Jupiler League-titel? 'In theorie kan het. We hopen er stiekem op, maar we richten ons op een plek in de nacompetitie. Hopelijk kunnen we daarin succes boeken. Zo niet, dan leggen we dit seizoen de basis voor een heel vruchtbare toekomst van Cambuur.'

bron: vi.nl
door: Reon Boeringa
datum: 2-1-2017
Laatst gewijzigd door Jack op 11 apr 2017, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het twitter account van: Arne Slot
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

cid232080_SlotVI01_1180_580x310.jpg
cid232080_SlotVI01_1180_580x310.jpg (37.19 KiB) 8835 keer bekeken
Arne Slot: 'Uiteindelijk wil ik graag hoofdtrainer worden'

Het was een opvallend transfernieuwtje afgelopen week: Arne Slot, die bij SC Cambuur een succesvol trainerskoppel vormt met Sipke Hulshoff, tekende een driejarig contract als assistent-trainer bij AZ. Waarom koos de voormalige middenvelder voor de Alkmaarders?

Je hebt in korte tijd naam vergaard als innovatieve trainer. Is dat waarom AZ bij jou is uitgekomen?

'AZ vindt het interessant wat ik bij Cambuur doe en wat mijn ideeën over voetbal zijn. Bovendien is AZ een vooruitstrevende club, waar ze ver zijn met video-analyses en het meetbaar maken van zaken die met voetbal te maken hebben. AZ hoopt dat ik met mijn kwaliteiten wat kan toevoegen aan de trainersstaf en ik hoop dat ik bij deze club een betere trainer kan worden.'

Je naam werd ook genoemd bij je voormalige club PEC Zwolle. Hoe serieus was dat?

'Voor mij is PEC altijd een serieuze optie, want ik heb een heel warm gevoel bij die club en heb er een prachtige tijd gehad als speler. Het is nu nooit concreet geweest, er was geen contact.'

Bij Cambuur werk je op gelijkwaardige basis met Sipke Hulshoff, bij AZ word je assistent van John van den Brom. Vind je dat niet moeilijk?

'Nee, absoluut niet. Ik denk dat ik heel veel van hem kan leren. Hij is kampioen geworden met Anderlecht en heeft ervaring in de Champions League. Bij het leren moet je niet alleen denken aan tactische zaken, maar ook aan hoe je met een spelersgroep omgaat. Mijn rol zal bij AZ minder dominant zijn dan bij Cambuur, maar dat is juist goed. Ik heb nu al meer dan een half jaar een functie waar ik de papieren niet voor heb, want ik heb het hoogste trainersdiploma niet. Het is voor mij hartstikke goed dat ik weer assistent word en nieuwe mensen in mijn omgeving krijg van wie ik kan leren. Bovendien is Van den Brom een trainer die veel ruimte laat aan de mensen om zich heen.’

Cambuur wilde graag op dezelfde voet met jou en Hulshoff verder. Bovendien is de club nog in de race om promotie. Heb je niet overwogen langer te wachten met je keuze?

'Nee. Het bevalt me heel goed bij Cambuur en ik wil uiteindelijk graag hoofdtrainer worden. De beste weg daarnaartoe is de route die ik nu ga volgen via AZ. Ik heb de papieren nog niet en ga nu werken bij een club die op een hoger niveau speelt dan waar ik ooit zelf heb gevoetbald. Als er een club uit het rechterrijtje van de Eredivisie was gekomen had ik het misschien niet gedaan, maar AZ is gewoon perfect voor mijn carrère. Hopelijk word ik daar een betere trainer en kan ik volgend jaar beginnen aan de cursus voor het hoogste trainersdiploma.'

bron: vi.nl
door: Reon Boeringa
datum: 6 april 2017
Glory Hunter
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik vind dat hij het wel erg over zichzelf en zijn persoonlijke doelen heeft en weinig over wat hij toe kan voegen aan een staf. Dat ligt uiteraard ook aan de vraagstelling, maar het laat duidelijk zien hoe Slot hierin staat. Hij wil zo snel mogelijk weer weg, lees ik erin.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zijn trainerscarriere:

2013-2014 (3jr) PEC Zwolle - C2/B1. Arne Slot jeugdtrainer bij PEC Zwolle. En vertrek. (..)
2014-2015 (2jr) SC Cambuur - Jong Cambuur. Ree en Slot technisch duo Jong Cambuur
2015-2016 (...) SC Cambuur (ass.) Arne Slot assistent De Jong bij Cambuur
2016-2017 (...) SC Cambuur (a.i.) Hulshoff en Slot eindverantwoordelijk
2017-2020 (3jr) AZ (ass.) Slot assistent-trainer AZ

Hulshoff en Slot maken seizoen af als trainers van SC Cambuur

Via Fox kun je wedstrijden van Cambuur in de Jupiler League bekijken.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Arne Slot is door Gerard van den Belt naar Cambuur gehaald. Het is opvallend hoe Gerard van den Belt over voetbal praat in dit artikel. Met name de passage:
„Vorige week hadden we een supportersavond, met 250 man. Gewoon de staf laten uitleggen wat we doen. We krijgen nog wel eens het verwijt van ‘trechtervoetbal’, we geven niet zo snel een voorzet. ‘Altijd maar alles naar het midden’, hoor je dan als je verliest. Ja, maar de goal is ook in het midden, is niet toevallig dat we daar proberen uit te komen. En de kans bij een schot in de zestien is groter dan bij een voorzet. Dat soort dingen uitleggen is toch belangrijk.”
De spelprincipes van Arne Slot en Sipke Hulshoff komen hier indirect terug.
Glory Hunter
Gesloten