Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 08 dec 2020, 13:34 Dat gaan we straks zien. Een trainer neemt meestal zijn assistent mee dus ik vraag me af hoe dat bij AZ gaat.
Pusic? Is al erg toevallig dat hij net nu ziek is.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 08 dec 2020, 13:42 Pusic? Is al erg toevallig dat hij net nu ziek is.
Dat viel mij ook op. Om dan meteen ook Brandenburg bij de selectie te halen. Alsof ze niet een weekje met twee de trainingen kunnen doen. Ik proef toch een beetje paniekvoetbal.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 08 dec 2020, 13:42 Pusic? Is al erg toevallig dat hij net nu ziek is.
Ik had dit weekend ergens op TV gehoord dat Pusic de enige in de overgebleven staf was met volledige papieren. En daar werd gesuggereerd dat hij nu dus teleurgesteld/ziek is dat hij nu niet de kar trekt...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 08 dec 2020, 13:32 Dat is helemaal niet waar. Toen hij instroomde als assistent was het voetbal vrij matig. Hij heeft toen achter de schermen de tactische touwtjes in handen genomen en het spel op de rit gezet. Alle resultaten van de laatste drie jaar zijn op zijn conto te schrijven. Van den Brom liep er maar bij als een supervisor.
Het is juist het bouwen geweest dat het voetbal tot zijn recht deed komen. De ruimte voor talenten maken, gerichte aankopen, het experimenteren met een andere speelstijlen en lang samen zijn van het grootste gedeelte van de basis van het team heeft alles naar het volgende niveau getild. Daar is vooral de organisatie verantwoordelijk voor, dat de inbreng van Slot positief is geweest en iets toevoegde aan het geheel is het zelfde als dat de inbreng van Jansen positief is geweest en iets toevoegde aan het geheel. Het gaat erom dat de staff complimentair aan elkaar is en daar is wederom de organisatie verantwoordelijk voor. Het succes kan je niet ophangen aan 1 persoon want daarmee doe je een heleboel anderen zeer en zeer te kort mee.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 08 dec 2020, 15:05 Het succes kan je niet ophangen aan 1 persoon want daarmee doe je een heleboel anderen zeer en zeer te kort mee.
Nee, maar je kan zijn rol in geen enkele mate bagatelliseren. Het is overduidelijk dat sinds zijn komst het voetbal met sprongen vooruit ging. Natuurlijk moet je daar de spelers en de assistentie voor hebben. Dan is hij degene geweest die de bal echt aan het rollen kreeg, bij wijze van spreken. Die de mogelijkheden naar prestaties op het veld om wist te zetten. Dat wil niet zeggen dat iemand anders dat niet kan, maar vanzelfsprekend is dat niet, zie het voetbal onder Vd Brom zonder Slot. Het is nog maar afwachten of Jansen dat zo maar voort kan zetten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 08 dec 2020, 15:50 Nee, maar je kan zijn rol in geen enkele mate bagatelliseren. Het is overduidelijk dat sinds zijn komst het voetbal met sprongen vooruit ging. Natuurlijk moet je daar de spelers en de assistentie voor hebben. Dan is hij degene geweest die de bal echt aan het rollen kreeg, bij wijze van spreken. Die de mogelijkheden naar prestaties op het veld om wist te zetten. Dat wil niet zeggen dat iemand anders dat niet kan, maar vanzelfsprekend is dat niet, zie het voetbal onder Vd Brom zonder Slot. Het is nog maar afwachten of Jansen dat zo maar voort kan zetten.
Ik geloof niet dat hij dit had kunnen opbouwen, dat hij met het zelfde materiaal als Brom daar meer uit had gehaald zonder dat het materiaal meer op elkaar was ingespeeld en de poppetjes op hun plaats vielen. Het blijft een gespreid bedje waar hij in terecht kwam.

Ja het is maar afwachten of Jansen het zo maar kan voortzetten, de ploeg is nog maar een paar keer enigszins in de buurt geweest van de machine van vorig jaar en dat was tegen Napoli en Sociedad. Heerenveen tel ik maar even niet mee want daar waren de spelers vooral bezig met revanche en hun plekkie in de Nationale teams dat hou je geen seizoen vol (zelfs Sociedad kan dat niet).
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

FugAZi schreef: 08 dec 2020, 15:05 Het is juist het bouwen geweest dat het voetbal tot zijn recht deed komen. De ruimte voor talenten maken, gerichte aankopen, het experimenteren met een andere speelstijlen en lang samen zijn van het grootste gedeelte van de basis van het team heeft alles naar het volgende niveau getild. Daar is vooral de organisatie verantwoordelijk voor, dat de inbreng van Slot positief is geweest en iets toevoegde aan het geheel is het zelfde als dat de inbreng van Jansen positief is geweest en iets toevoegde aan het geheel. Het gaat erom dat de staff complimentair aan elkaar is en daar is wederom de organisatie verantwoordelijk voor. Het succes kan je niet ophangen aan 1 persoon want daarmee doe je een heleboel anderen zeer en zeer te kort mee.
Dat onderken ik zeker. En heb ik elders op een andere manier ook zo verwoord. Laten we zeggen dat Slot het voorwerk optimaal invulde. En ook dat is een kwaliteit. Van den Brom kreeg ook die kans maar haalde er bijlange niet zo veel uit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Blijven we hier ook hangen in Slot? Slotje op nu en over schakelen op het heden!
Gesloten