Tim Krul

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Maar deze statistiek geeft dan ook geen goed beeld wat mij betreft. Ik neem aan dat Krul iets betere spelers tegenover zich heeft gehad.

Als je het zuiverder wil bekijken, moet je kijken naar het aantal penalty's dat binnen de palen is geplaatst en hoeveel er dan worden gehouden. Een penalty die naast wordt geschoten is geen verdienste van de keeper en moet je dan ook niet meenemen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gatalin schreef: 04 mar 2017, 09:02 Een penalty die naast wordt geschoten is geen verdienste van de keeper en moet je dan ook niet meenemen.
Dat is dus de vraag. Schoten die 2 Cambuur-spelers hun bal het stadion uit vanwege de spanning? Of vanwege de intimidatie door Krul?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Gatalin schreef: 04 mar 2017, 09:02 Maar deze statistiek geeft dan ook geen goed beeld wat mij betreft. Ik neem aan dat Krul iets betere spelers tegenover zich heeft gehad.

Als je het zuiverder wil bekijken, moet je kijken naar het aantal penalty's dat binnen de palen is geplaatst en hoeveel er dan worden gehouden. Een penalty die naast wordt geschoten is geen verdienste van de keeper en moet je dan ook niet meenemen.
Afbeelding
Data van 2016, beide hebben de pech dat de penalty's nagenoeg allemaal goed zijn ingeschoten maar houden dan nog steeds minder tegen dan gemiddeld.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: 03 mar 2017, 19:21 En Krul die in interviews de suggestie van Penalty killer gewoon hoog houdt. Zo wordt je voortdurend voor de gek gehouden door iedereen in de voetbal wereld.
Tijdens de wedstrijd werd door - ik meen - Ronald de Boer al gezegd dat hij eigenlijk hele slechte statistieken heeft.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als je de statistiek ziet, is het des te opmerkelijker dat Louis destijds Cillessen wisselde voor Krul. Het argument was toen: 'We gingen voor de reach van Tim.' Hoezo reach? Bij het tegenhouden van penalties gaat het om reactievermogen, koelbloedigheid, het kunnen lezen van een aanloop, explosiviteit in sprongkracht, etc. Reach is leuk, maar met bijvoorbeeld een relatief laag reactievermogen heb je daar niet zo veel aan. Het feit dat het hij er destijds twee uit hield (als ik me niet vergis), zal meer te maken hebben gehad dat de tegenstander onder de indruk raakte dat er een keeper speciaal voor penalties werd ingewisseld.

Overigens wel een meesterzet van Louis =D> .

Mocht het in de bekerfinale weer tot penalties komen en Krul krijgt het weer voor elkaar om er 1 of meerdere tegen te houden, dan zou je wellicht kunnen stellen dat Krul inderdaad goed is in penaltyseries. Wat dat betreft is het wel fijn om te weten dat hij daar ervaring in heeft. Van Room kan ik me zo 1, 2, 3 geen penaltyseries herinneren. Of weet iemand anders wellicht meer?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Cillissen stopt er nul, dus elke andere keeper is al een verbetering. Daarnaast heb je inderdaad te maken met uitstraling en reach. Van Krul zal je over het algemeen toch wel iets zenuwachtiger worden dan van Cillissen. Andere alternatief was volgens mij Vorm, alleen heeft die gezien zijn lengte nu ook weer geen geweldige reach.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik denk inderdaad dat het uitstraling is en niet meer.
In principe is een penalty als deze goed wordt genomen altijd onhoudbaar voor een keeper. Er zijn bepaalde plekken in het doel waar ie menselijkerwijs nooit bij kan hoe groot zijn snelheid of reach ook is.
Door stress, zenuwen bij de nemer o.a. door hóé een keeper in de goal staat wordt er vaak gemist of tegen de keeper opgeschoten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Onderschat ook de factor 'toeval' hierin niet. Krul pakt die belangrijke penalty tegen Costa Rica, wellicht op kwaliteit. Vervolgens heeft de halve wereld dit gezien en denkt nu dat hij een penaltykiller is.

Dat geldt ook voor de spelers die richting de penaltystip lopen, die staan (uitzonderingen daargelaten) door die ene penalty psychologisch al 1-0 achter. Was die ene penalty nooit gestopt of niet zo belangrijk geweest, of niet voorafgegaan door die wissel, dan had men nooit zo over Krul gedacht.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt. Kijk maar naar de reacties van de spelers van AZ na afloop. 'Ik vertrouwde op de kwaliteiten van Krul.' 'We weten allemaal wat Krul kan' etc. Hij heeft dus eigenlijk onterecht die reputatie gekregen, al is dat misschien inmiddels wel wat meer gerechtvaardigd omdat hij twee hele belangrijke heeft gestopt.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Grifo schreef: 07 mar 2017, 13:02 Onderschat ook de factor 'toeval' hierin niet. Krul pakt die belangrijke penalty tegen Costa Rica, wellicht op kwaliteit. Vervolgens heeft de halve wereld dit gezien en denkt nu dat hij een penaltykiller is.

Dat geldt ook voor de spelers die richting de penaltystip lopen, die staan (uitzonderingen daargelaten) door die ene penalty psychologisch al 1-0 achter. Was die ene penalty nooit gestopt of niet zo belangrijk geweest, of niet voorafgegaan door die wissel, dan had men nooit zo over Krul gedacht.
Hij is specifiek gewisseld voor de penalties destijds, dat zegt genoeg.

Krul is van nature altijd een hele sterke lijnkeeper geweest, Cilissen was meevoetballend sterker (het sulligste wat Nederland ooit bedacht heeft) en speelde bij ajax. Vorm en Krul zijn allebei op de lijn gewoon beter enkel is Vorm wat acrobatischer en Krul dus langer en robuuster.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Niks tegen Krul hoor, maar toch wel redelijk bespottelijk dat Blind Krul heeft geselecteerd.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Tim Krul doet het prima. De veelvuldige terugspeelballen blijven in het spel en veroorzaken geen paniek.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 11 mar 2017, 08:36 Tim Krul doet het prima. De veelvuldige terugspeelballen blijven in het spel en veroorzaken geen paniek.
Het zegt veel over de nood bij Oranje dat iemand na een paar aardige wedstrijden meteen wordt opgeroepen. Nogmaals: ik heb zeker niets tegen Krul, een verademing na Rochet, maar het toont het ad hoc beleid van Blind.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Krul raakte letterlijk geblesseerd als eerste doelman van Oranje. Nu is hij weer fit en zit hij bij de eerste drie. Ik heb gekkere dingen gezien, zoals de basisplaats van Dos Santos dit weekend.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De afgelopen 2 wedstrijden heeft Tim Krul zich echt onderscheiden en bewijst hij zijn waarde voor AZ.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Newcastle hoeft Tim Krul niet terug. Nee dat snap ik. Zelden zo'n bange keeper gezien. Durft niet van z'n lijn af te komen. Is bang van elke tegenstander die voor hem op duikt. Op die enkele gestopte penalty tegen Cambuur na heeft z'n komst AZ niks opgeleverd.

Niet te hopen dat Van de Brom, die hem uit Engeland overrede om naar AZ te komen net voor het sluiten van de transferdeadline, uit sociaal oogpunt hem een contract bij AZ aanbied. Weg er mee!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

ForzAZ schreef: 06 mei 2017, 09:16 Newcastle hoeft Tim Krul niet terug. Nee dat snap ik. Zelden zo'n bange keeper gezien. Durft niet van z'n lijn af te komen. Is bang van elke tegenstander die voor hem op duikt. Op die enkele gestopte penalty tegen Cambuur na heeft z'n komst AZ niks opgeleverd.

Niet te hopen dat Van de Brom, die hem uit Engeland overrede om naar AZ te komen net voor het sluiten van de transferdeadline, uit sociaal oogpunt hem een contract bij AZ aanbied. Weg er mee!
Als je de kans hebt moet je hem gewoon vast leggen. Wanneer hij voldoende wedstrijdritme heeft is het een topkeeper voor AZ. AZ heeft verder behoefte aan een goede keeperstrainer want die moet ook weg bij AZ, elke keeper wordt minder onder hem.
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

2de Helft van het seizoen:
Bij een terug speelbal bleef ik rustig op me stoel zitten, niet bang dat het verkeerd afliep.
Bijna elke bal die Tim weer het veld inbracht bleven we in balbezit.
Overwicht naar het elftal toe.
Ondanks dat de meeste AZ-supporters er anders over dachten, de tegenstanders vonden hem wel goed. Dus speelden ze er ook naar.

En ja, hij heeft een paar cruciale fouten gemaakt maar overall gezien heeft hij naar mijn inziens meer punten gepakt dan weggegeven.

Tim, bedankt.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 06 mei 2017, 09:29 Als je de kans hebt moet je hem gewoon vast leggen. Wanneer hij voldoende wedstrijdritme heeft is het een topkeeper voor AZ. AZ heeft verder behoefte aan een goede keeperstrainer want die moet ook weg bij AZ, elke keeper wordt minder onder hem.
Hoe lang duurt het voordat Krul z'n wedstrijdritme heeft? Een jaar? Twee jaar? Tien jaar?
Ook tegen N.E.C. gaat hij bij de 1-0 weer in de fout. Ligt vroegtijdig op de grond te spartelen terwijl hij moet blijven staan. Net zoals bij meer dan de helft van de goals die Lyon tegen AZ maakte.

PS: Ben jij familie van Krul?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Vond Krul gister niet veel te verwijten. Als je hem kan vastleggen zou ik het wel doen, ben ook van mening dat hij in normale doen een absolute meerwaarde heeft voor AZ.
Gesloten