Tim Krul

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 08 mei 2017, 08:16 Vond Krul gister niet veel te verwijten. Als je hem kan vastleggen zou ik het wel doen, ben ook van mening dat hij in normale doen een absolute meerwaarde heeft voor AZ.
'In normale doen een meerwaarde". Dat geldt voor alle spelers in de huidige selectie vind ik. Ze kunnen allemaal beter dan ze het afgelopen seizoen hebben laten zien. Ik blijf er bij: de oplossing zit 'm voor het grootste deel niet bij de poppetjes maar bij de poppenspeler.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 08 mei 2017, 08:16 Vond Krul gister niet veel te verwijten. Als je hem kan vastleggen zou ik het wel doen, ben ook van mening dat hij in normale doen een absolute meerwaarde heeft voor AZ.
Maar wanneer begint zijn "normale doen" dan? Wat is zijn "normale doen"? Een slecht genomen penalty van Cambuur stoppen?

Rochet is op dit forum, al of niet terecht, neergesabeld. Krul laat de meest simpele ballen door (doet eigenlijk alles fout) en komt er mee weg met als argumentatie dat hij nog geen wedstrijdritme heeft of niet in zijn normale doen is. Ik vind het verbijsterend.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Rochet maakte ongeveer 2x zo veel grote fouten per wedstrijd. Bovendien waren de fouten van Rochet van grotere orde dan die van Krul.

Daarnaast heb je bij Rochet de zekerheid dat een terugspeelbal leidt tot balverlies, terwijl je met Krul zeker weet dat die optimaal wordt verwerkt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 08 mei 2017, 09:53 Maar wanneer begint zijn "normale doen" dan? Wat is zijn "normale doen"? Een slecht genomen penalty van Cambuur stoppen?

Rochet is op dit forum, al of niet terecht, neergesabeld. Krul laat de meest simpele ballen door (doet eigenlijk alles fout) en komt er mee weg met als argumentatie dat hij nog geen wedstrijdritme heeft of niet in zijn normale doen is. Ik vind het verbijsterend.
Mee eens!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 08 mei 2017, 10:02 Rochet maakte ongeveer 2x zo veel grote fouten per wedstrijd. Bovendien waren de fouten van Rochet van grotere orde dan die van Krul.

Daarnaast heb je bij Rochet de zekerheid dat een terugspeelbal leidt tot balverlies, terwijl je met Krul zeker weet dat die optimaal wordt verwerkt.
Niet mee eens.
Toegegeven: zijn spelhervattingen en uittrappen zijn doorgaans beter dan van Rochet maar "optimaal en zeker weten" vind ik te veel eer.
De fouten van Krul waren niet zo groot? Je verliest er de bekerfinale mee; die goal van Van Wolfswinkel is niet alleen Vlaar, maar ook zeker Krul aan te rekenen. Hij staat regelmatig te twijfelen en heeft daarnaast ook wel mooie reddingen, maar die had Rochet ook.
Per saldo maakt het niet zo veel verschil.
Desalnietemin pleit ik voor helemaal een andere keeper. Geen Krul noch Rochet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

salmonyappi schreef: 08 mei 2017, 10:17 Niet mee eens.
Toegegeven: zijn spelhervattingen en uittrappen zijn doorgaans beter dan van Rochet maar "optimaal en zeker weten" vind ik te veel eer.
De fouten van Krul waren niet zo groot? Je verliest er de bekerfinale mee; die goal van Van Wolfswinkel is niet alleen Vlaar, maar ook zeker Krul aan te rekenen. Hij staat regelmatig te twijfelen en heeft daarnaast ook wel mooie reddingen, maar die had Rochet ook.
Per saldo maakt het niet zo veel verschil.
Desalnietemin pleit ik voor helemaal een andere keeper. Geen Krul noch Rochet.
Eens. Krul heeft op beslissende momenten behoorlijk gefaald.
Hij heeft ons echt hele dure punten gekost.
Wat mij betreft een volledig andere keeper.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 08 mei 2017, 09:53 Maar wanneer begint zijn "normale doen" dan? Wat is zijn "normale doen"? Een slecht genomen penalty van Cambuur stoppen?

Rochet is op dit forum, al of niet terecht, neergesabeld. Krul laat de meest simpele ballen door (doet eigenlijk alles fout) en komt er mee weg met als argumentatie dat hij nog geen wedstrijdritme heeft of niet in zijn normale doen is. Ik vind het verbijsterend.
Ik verwacht dat als hij vanaf het begin een normale voorbereiding draait dat hij snel in zijn normale ritme zit. De afgelopen maanden zie je ook een stijgende lijn, al ging hij vorige week natuurlijk wel op een cruciaal moment in de fout. Grootste verschil met Rochet zit hem in de potentie. Rochet is niks en dat wordt ook niks. Krul heeft al aangetoond gewoon een uitstekende keeper te kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik denk sowieso niet dat Krul 'haalbaar' is voor AZ. Met zijn verleden bij Newcastle komt er vast wel een first division club (niveau onder de Premier League) die hem een goed salaris biedt. Gemiddelde salaris in de first division ligt - volgens berekeningen van Deloitte - op gemiddeld 1 miljoen euro. Ik wens Krul er veel succes.
Rochet is ook geen zekerheid. Ik zou kijken of je als AZ een talentvolle keeper van een club in de categorie Roda, Zwolle, Willem II kunt halen. In het verleden pakte de keuzes voor Moens en Timmer toch ook niet verkeerd uit.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 08 mei 2017, 10:52 Ik verwacht dat als hij vanaf het begin een normale voorbereiding draait dat hij snel in zijn normale ritme zit.
Dus nog steeds hetzelfde slappe excuus.

Je moet voor de grap nog eens naar die 7 goals in Lyon kijken. Alle 7 goals waren gewoon houdbaar.
Die 1-0 van N.E.C. gisteren ook. Krul gaat veel te snel op de grond liggen. Als ie blijft staan is er niets aan de hand. Voor de oppervlakkige kijker ziet het er niet als een fout uit. Maar het is wel degelijk een fout om met veel misbaar je doel uit te rennen om er vervolgens naast te zitten. Krul is meesterlijk in het camoufleren van z'n fouten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

vriend schreef: 08 mei 2017, 11:05 Dus nog steeds hetzelfde slappe excuus.
Kijk ook hoe hij bij de 0-1 van Van Wolfswinkel nog 'na'duikt. De bal ligt al in het net. En hij doet nog net of ie duikt. Man, man.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=pfPUBfDzDlA
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ja, nee, mmm.

Ik ben ook niet helemaal overtuigd. Je ziet wel dat hij potentie en klasse heeft (wat ik bij Rochet nooit gezien heb), maar hij heeft onder de streep natuurlijk veel te veel houdbare ballen door gelaten. Door laf keeperswerk. Van mij mag hij het voor een normaal salaris uitvechten met een andere volwaardige keeper (Hahn, Vermeer).

En anders maar niet.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ferry schreef: 08 mei 2017, 10:54 Ik denk sowieso niet dat Krul 'haalbaar' is voor AZ. Met zijn verleden bij Newcastle komt er vast wel een first division club (niveau onder de Premier League) die hem een goed salaris biedt. Gemiddelde salaris in de first division ligt - volgens berekeningen van Deloitte - op gemiddeld 1 miljoen euro. Ik wens Krul er veel succes.
Rochet is ook geen zekerheid. Ik zou kijken of je als AZ een talentvolle keeper van een club in de categorie Roda, Zwolle, Willem II kunt halen. In het verleden pakte de keuzes voor Moens en Timmer toch ook niet verkeerd uit.
Championship of league 1 bedoel je ;)
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 08 mei 2017, 11:05 Dus nog steeds hetzelfde slappe excuus.

Je moet voor de grap nog eens naar die 7 goals in Lyon kijken. Alle 7 goals waren gewoon houdbaar.
Die 1-0 van N.E.C. gisteren ook. Krul gaat veel te snel op de grond liggen. Als ie blijft staan is er niets aan de hand. Voor de oppervlakkige kijker ziet het er niet als een fout uit. Maar het is wel degelijk een fout om met veel misbaar je doel uit te rennen om er vervolgens naast te zitten. Krul is meesterlijk in het camoufleren van z'n fouten.
Als hij gister was blijven staan schuift Von Haacke de bal gewoon langs hem heen. Dat is absoluut geen fout. Hij moest er wel zo uitkomen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 08 mei 2017, 13:26 Als hij gister was blijven staan schuift Von Haacke de bal gewoon langs hem heen. Dat is absoluut geen fout. Hij moest er wel zo uitkomen.
Hij moet wel uitkomen maar niet gaan liggen. De Gea bijvoorbeeld en Schmeichel (net als z'n vader trouwens) maken zich in zo'n situatie zo groot en breed mogelijk en redden dan heel vaak, mede omdat de aanvaller gaat twijfelen. Als je gaat liggen ben je bij voorbaat geslagen. Zelfs een speler van N.E.C. wipt dan de bal over je heen.

Het is echt slecht keeperswerk. Zoals iemand anders al zegt: een luie en laffe keeper.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Krul heeft nooit op niveau in Nederland gekeept. Vanuit de jeugd van ADO is ie op 19-jarige leeftijd al naar Newcastle gegaan. In Engeland is ie gewend dat ie op de lijn moet blijven staan, omdat twee reuzen van verdedigers alle hoge ballen voor hun rekening nemen en de kopduels aangaan. De keeper hoeft dan slechts te reageren op de ballen die op doel komen. Bij AZ zie je de verdedigers echter regelmatig kijken naar Krul, die niet van zijn lijn af komt.

Met de huidige verdedigers en de tactiek moet AZ dus vooral kijken wat voor stijl de keeper moet hebben. Moet ie zoals Romero in de 16 heersen of hoeft ie alleen de ballen op de lijn te pakken. Ik zie liever een type Romero, dan zo'n passieve Krul. Krul die zich vanaf een meter voor de goal zelfs laat kloppen. Daarom pleit ik voor een nieuwe lange keeper.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

En zullen we dan gelijk Nick van Aart bij het grof vuil zetten en Jan Nederburgh als keeperstrainer terughalen? Die maakte van zo'n beetje elke fatsoenlijke AZ keeper een international.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

jaaaaaaaaa
Duo Nick & John, voor al uw partijen!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Metalingus schreef: 08 mei 2017, 17:44 En zullen we dan gelijk Nick van Aart bij het grof vuil zetten en Jan Nederburgh als keeperstrainer terughalen? Die maakte van zo'n beetje elke fatsoenlijke AZ keeper een international.
Ja natuurlijk. Ik erger mij al jaren aan het niveau van onze keepers. In het begin denk je dat is een goeie, maar na verloop van tijd blijken het opeens grabbelaars. Ik vraag mij dan ook heel vaak af wat Nick van Aart eigenlijk doet met die keepers.

Met Nederburgh had je een keiharde keeperstrainer. Die indruk heb ik bij Van Aart niet. Het lijkt eerder alsof ie 'vriendjes' wil zijn met de keepers.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Wat doet Heijblok tegenwoordig? Die was in zijn periode zeer actief bezig met vooral Esteban. Heijblok vertrok, en Esteban heeft z'n niveau van zijn beginperiode niet meer gehaald.

Kan ook toeval zijn, maar Erik is ook nog eens een fijne gozer en afkomstig uit de goede kant van Noord Holland. Ik zou bijna een petitie starten ;)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wordt tijd voor topic: Schaduwkeeper :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten