Jonas Svensson (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2021, 21:08 Voor de rest is er al veel gezegd: Hoger loon, de 2. bundesliga is een andere competitie dan voorheen, net zo goed als het geen schande is om in de Championship te spelen. Dusseldorf is ook geen verkeerde stad, het valt allemaal wel mee.
Ik kan me hier wel in vinden. Naast het feit dat een speler na circa 5 (?) jaar AZ, misschien wel eens wat anders wilt zien. Een berg of zo :lol:.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 19:06 Hoogstmerkwaardige kijk op voetbal heb jij. Alle romantiek is eraf gestript.
Het is wat het is. Het is een industrie die draait op het sentiment van de supporters. Er was laatst een docu over drie voetballers die gingen stoppen in verband met hun keuze voor een maatschappelijke carrière (meestal een universitaire studie volgen). De topscorer van Jong Utrecht verdween meteen naar de bank op het moment dat hij zijn vertrek aankondigde, want geen economische waarde meer. Zo zit de business in elkaar. Eerder verbazingwekkend dat jij op jouw leeftijd nog zo wereldvreemd bent om je niet te realiseren dat geld bijna altijd ergens de reden voor is. Jonas heeft nog tijd zat om af te wachten. Beetje clubs tegen elkaar uitspelen en dan iets kiezen waarbij "het hele plaatje klopt". Sure. Maar het is hem gegund hoor, hij heeft hier altijd keurig zijn best gedaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 11 jun 2021, 20:26
Naast het feit dat een speler na circa 5 (?) jaar AZ, misschien wel eens wat anders wilt zien. Een berg of zo :lol:.
Die kom je in Düsseldorf ook weinig tegen. Of je moet een berg geld bedoelen :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 12 jun 2021, 06:38 Die kom je in Düsseldorf ook weinig tegen. Of je moet een berg geld bedoelen :wink:
In Düsseldorf zelf zal je wellicht weinig bergen zien, maar in de omgeving heb je toch wat bergjes van een paar honderd meter, o.a. in het naastgelegen Wuppertal. Punt was natuurlijk meer de change of scenery in een ander gebied 8-)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Nu links en rechts de clubs al beginnen met voorbereiden... Is er al meer bekend over Jonas? Houdt hij nog zijn conditie op peil bij AZ?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kass schreef: 23 jun 2021, 16:11 Nu links en rechts de clubs al beginnen met voorbereiden... Is er al meer bekend over Jonas? Houdt hij nog zijn conditie op peil bij AZ?
Morgen is eerste training en wordt er vaak wel iets meer bekend. Jonas Svensson heeft laatst nog wel in de selectie gezeten van Noorwegen en mag waarschijnlijk nog wel één of twee weken later terug komen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 23 jun 2021, 16:49 Morgen is eerste training en wordt er vaak wel iets meer bekend. Jonas Svensson heeft laatst nog wel in de selectie gezeten van Noorwegen en mag waarschijnlijk nog wel één of twee weken later terug komen.
Hij heeft geen contract meer, dus hij hoeft helemaal niet terug te komen :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 23 jun 2021, 18:08 Hij heeft geen contract meer, dus hij hoeft helemaal niet terug te komen :wink:
:oops:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik heb even gezocht, maar de laatste tijd geen nieuwe transfergeruchten rondom Svensson.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 02 jul 2021, 09:15 Ik heb even gezocht, maar de laatste tijd geen nieuwe transfergeruchten rondom Svensson.
Het is pas 2 juli……..

En spreek je nog van een transfer als iemand zijn contract is verlopen?
trans·fer (de; m; meervoud: transfers)
(sport) overdracht tegen betaling van een beroepsspeler aan een andere club
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 02 jul 2021, 22:43 Het is pas 2 juli……..

En spreek je nog van een transfer als iemand zijn contract is verlopen?
Het woord "transfer" heeft veel betekenissen, o.a.:
transfer
Een transfer is een sportterm die de overgang van een teamsporter naar een andere club aanduidt. Hij wordt in Europa vooral gebruikt binnen de professionele voetbalwereld.
Bron: nl.wikipedia.org
De trainingsperiode is weer begonnen dus deze periode is wel vrij cruciaal of Svensson weer terug gaat komen of niet. Als hij ervoor kiest om bij AZ te blijven, moet dat nu wel snel bekend worden. Ook voor AZ is namelijk duidelijkheid nodig of ze nog een rechtsback moeten halen of niet. Vandaar dat ik de geruchtenmolen een beetje in de gaten hou of er wat speelt omtrent Svensson.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Svensson wordt veelvuldig in verband gebracht met Adana Demirspor. Ik hoor jullie denken, wat is dat voor Turkse prutsclub? Ze zijn dit jaar gepromoveerd en hebben ergens een flinke zak (sjeik/olie/zwart) geld gevonden.
https://www.elfvoetbal.nl/buitenland/28 ... -demirspor

Het wordt wel tijd voor duidelijkheid omtrent Jonas. Als hij lekker 2 jaar lang wil cashen in Turkije met wat andere spelers die hetzelfde idee hebben geef ik hem groot gelijk.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 09 jul 2021, 13:27 Svensson wordt veelvuldig in verband gebracht met Adana Demirspor. Ik hoor jullie denken, wat is dat voor Turkse prutsclub? Ze zijn dit jaar gepromoveerd en hebben ergens een flinke zak (sjeik/olie/zwart) geld gevonden.
https://www.elfvoetbal.nl/buitenland/28 ... -demirspor

Het wordt wel tijd voor duidelijkheid omtrent Jonas. Als hij lekker 2 jaar lang wil cashen in Turkije met wat andere spelers die hetzelfde idee hebben geef ik hem groot gelijk.
Waar ie ook heen gaat ik reken niet meer op hem bij AZ. Voorlopig is Yuki de man.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zonde, maar wel begrijpelijk. Zal toch wel tussen de 1 en 2 miljoen pakken daar. Nu kan AZ in ieder geval doorschakelen.

Bedankt voor de eindeloze inzet Jonas!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik vind het echt zonde dat deze fantastische speler geen stap omhoog heeft kunnen maken. Had hem graag bij een subtopper in Duitsland, Spanje of Italië gezien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heel, maar dan ook heel erg jammer.

Gezien de clubkeuze zelfs een enorme misser, maar hij zal wel wat verdienen daar dat hier niet mogelijk geweest was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Adana Demirspor sukkelt al jaren in de marge op een lager niveau. Ze moeten dan wel ergens een nieuwe grote geldbron aangeboord hebben.

Flinke stad van meer dan 4 miljoen inwoners. Als ik al voor een club in Turkije zou moeten zijn, was het deze club omdat ik in Adana nog familie heb wonen in de buurt van t stadion.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Die jongen heeft voor het geld gekozen en op zich is dat niet zo gek. Bij Rosenborg en AZ zullen de verdiensten best aardig zijn maar in Turkije zal hij nog een beste klapper kunnen maken. Als transfervrije speler zal hij misschien wat tekengeld gekregen hebben. Ik hoop voor hem dat hij na een paar maanden nog steeds zijn geld krijgt.

Wel jammer want ik vond hem voor AZ een prima back. Hij zou niet misstaan bij een middenmoter in de Bundesliga. Ik ben benieuwd wat AZ nu gaat doen. Sugawara is een aardige speler maar wel een klasse minder dan Svensson. Enerzijds zal een opleidingsclub als AZ ook jonge spelers op een gegeven moment een kans moeten geven als basisspeler. Anderzijds lever je wel een hoop in. Zeker als Wijndal aan de andere kant ook weg gaat.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

fcvictorie schreef: 10 jul 2021, 19:10 Die jongen heeft voor het geld gekozen en op zich is dat niet zo gek. Bij Rosenborg en AZ zullen de verdiensten best aardig zijn maar in Turkije zal hij nog een beste klapper kunnen maken. Als transfervrije speler zal hij misschien wat tekengeld gekregen hebben. Ik hoop voor hem dat hij na een paar maanden nog steeds zijn geld krijgt.

Wel jammer want ik vond hem voor AZ een prima back. Hij zou niet misstaan bij een middenmoter in de Bundesliga. Ik ben benieuwd wat AZ nu gaat doen. Sugawara is een aardige speler maar wel een klasse minder dan Svensson. Enerzijds zal een opleidingsclub als AZ ook jonge spelers op een gegeven moment een kans moeten geven als basisspeler. Anderzijds lever je wel een hoop in. Zeker als Wijndal aan de andere kant ook weg gaat.

Gelukkig hebben we op deze positie geen protegé als Gullit en zal er toch een concurrent voor Yuki gehaald moeten worden.
Zou echt niet weten wie eigenlijk, die Pedersen die feyenoord heeft opgepikt(via de lijst van AZ) was een van de weinigen echte AZ-targets die ik me kon bedenken. Van Rooij heeft zn contract volgens mij verlengt onlangs.
Ik hoop niet dat ze voor een 12 in een dozijn speler als Bijl ofzo gaan. Want wat vandaag een wisselspeler voor ''erbij'' is, kan zomaar regelmatig spelen (kuch, van Rhijn).
Borchgrevink van Valergena(puur op stats) kan aardige statistieken overleggen dit seizoen met 3g en 3a uit 12.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Bedankt voor al je loopwerk langs de lijn en je harde werken, altijd in dienst van de ploeg. Succes in Turkije
Volgend jaar april weten we meer
Gesloten