Iliass Bel Hassani

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ contracteert Bel Hassani
Gepubliceerd op 31 augustus 2016 , 15:44

ALKMAAR- AZ heeft woensdag Iliass Bel Hassani vastgelegd. De 23-jarige middenvelder komt per direct over van Heracles Almelo en tekent in Alkmaar een contract tot 2021.
AZ contracteert Bel Hassani

Bel Hassani doorliep de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam en maakte op 22 augustus 2010 als zeventienjarige zijn debuut in het betaald voetbal. In drie seizoenen voor de Kasteelclub kwam de Marokkaanse Nederlander tot 75 wedstrijden (16 doelpunten) en werd hij bekroond met de Gouden Stier voor beste voetballer van de Jupiler League. In 2013 stapte Bel Hassani over naar Heracles Almelo, waar hij zijn Eredivisiedebuut maakte en in 98 wedstrijden tot 15 doelpunten kwam. Bel Hassani speelde tot dusver twee interlands voor Marokko.

Huiberts: ‘Volgden Iliass al geruime tijd’
“Iliass is een creatieve, technisch vaardige middenvelder die zich de afgelopen seizoenen heeft opgewerkt tot een van de smaakmakers van de Eredivisie”, zegt Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We volgden Iliass al geruime tijd en nu hadden we de mogelijkheid om hem te halen. Met de kwaliteiten en creativiteit die Iliass meebrengt, is hij een goede aanvulling voor ons middenveld.”

Bel Hassani: 'Heb vertrouwen dat ik hier mee kan'
"Iedereen in de club is positief en heeft me hoog zitten", reageert Bel Hassani. "AZ doet altijd rond de vierde plek mee. Ik heb net Wout Weghorst en Ben Rienstra gesproken. Drie oud-Heraclieden bij elkaar, dat maakt de aanpassing makkelijker. Ik wil laten zien waarom AZ me heeft gehaald. Afgelopen jaar heb ik een goed seizoen gedraaid, dat geeft me het vertrouwen dat ik hier mee kan. Ik ga elke dag keihard trainen en het m'n concurrenten zo moeilijk mogelijk maken."
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Welkom. Succes bij de mooiste club van Nederland!
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Nu op gras leren voetballen!
:wink:
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Weet iemand gezien Bel Hassani met Heracles in de voorronde E.L is uitgekomen of hij hiervoor dan toch nog met AZ meteen kan uitkomen?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

handelaar schreef:Weet iemand gezien Bel Hassani met Heracles in de voorronde E.L is uitgekomen of hij hiervoor dan toch nog met AZ meteen kan uitkomen?
Ja, dat mag. Iemand die in de voorrondes voor club A heeft gespeeld, maar in de groepsfase voor club B spelen. Volgens mij geldt datzelfde verhaal ook qua groepsfase vs. knock-out fase.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van mij mag het ook.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Jack schreef:Van mij mag het ook.
Yes! :D
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Seuntjens, Van Overeem, Henriksen, Bel Hassani, Til
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

differentcook schreef:Seuntjens, Van Overeem, Henriksen, Bel Hassani, Til
Rochet, Van Eijden, Friday, Tankovic, Vlaar, Olij, Helmer, Luckassen, Jahanbakhsh, Haps, Garcia....

En nu?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef:Seuntjens, Van Overeem, Henriksen, Bel Hassani, Til
Alkmaar/Zaanstreek schreef:Rochet, Van Eijden, Friday, Tankovic, Vlaar, Olij, Helmer, Luckassen, Jahanbakhsh, Haps, Garcia....

En nu?
Altidore en Evermore.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

OOH yeah, and again ...
Seuntjens, Van Overeem, Henriksen, Bel Hassani, Til
8)
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden


Link: http://www.youtube.com/watch?v=7nJvWc8iPzU

Hij lijkt me een verstandige jongen die weet hoe de wereld in elkaar zit.
Van de gemiddelde voetballer krijg ik een iets andere indruk.
Laatst gewijzigd door pAZcal op 31 aug 2016, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Komt over als een goede gast
we can come an end
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Welkom!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Haha, zit toch wel wat karakter in deze jongen:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245141" onclick="window.open(this.href);return false;
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik hoop dat hij de broodnodige creativiteit in dit elftal kan brengen. Voor AZ is het wel jammer dat Henriksen weg is. Had mooi geweest, Bel Hassani als creatieve '10', Henriksen als diepgaande loper, van Overeem als een strebertje die ook met een steekbal iemand vrij kan zetten; dan heb je je nog wel wat vrrschillende opties.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Iliass Bel Hassani brengt veel mensen hoop. De hoop dat het beter zal gaan, meer wedstrijden gewonnen, mooi voetbal. Zo gaat het telkens weer. De een gaat, wordt beoordeeld op al die goals en prijzen die niet gekomen zijn. De ander komt, brengt hoop met zich mee.

Dit heeft niks met realisme te maken maar met psychologische processen in de hoofden van supporters.

Iliass Bel Hassani is precies de speler die AZ nodig heeft. Echt waar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ heeft in mijn beleving een prima trackrecord met spelers van Marokkaanse afkomst. Denk met veel plezier terug aan Ali, Sektioui en natuurlijk El Hamdaoui. Waarbij ik nog bijna Maher vergeet. Moet dus goedkomen met deze jongen. Benieuwd of JvdB met twee controleurs blijft spelen, of met 1 en Van Overeem naast Bel Hassani. Dus punt naar voren of naar achteren. Denk , wegens succes, het eerste. Je hebt nu meerdere systemen voor verschillende tegenstanders.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zou goed zijn als AZ ook 442 speelt af en toe
we can come an end
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

differentcook schreef:Zou goed zijn als AZ ook 442 speelt af en toe
Dat is de derde variant, maar niet in de traditie van AZ. Het moet ook niet te vol worden op het middenveld. Creatieve middenvelders als Bel Hassani en bijv. Maher hebben ruimte nodig, een werker naast zich met bewegende/snelle spelers voor zich. Laat de competitie maar weer beginnen zeg ik.
Praat geen Poep, doos.
Gesloten