Iliass Bel Hassani

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 17 dec 2018, 18:12 Dat was bij Maher niet anders natuurlijk hea..
Nee. Op het middenveld had je veel minder opties. Daar had je alleen Midtsjo, Til, Koopmeiners en een half fitte Vejinovic. Tel daarbij ook nog de multifunctionele optie Seuntjens bij op. Dan heb je drie zekerheidjes, één half fitte speler en een speler die veelal wordt gebruikt in de aanval. Plus de andere kwaliteiten die Maher nog is met zich meebrengt ten opzichte van de andere opties. Het aantrekken van Maher was daarmee volkomen logisch.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Terug naar het onderwerp graag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bel Hassani vermoedelijk verhuurd naar Fc Groningen:
De noorderlingen hebben met Iliass Bel Hassani in ieder geval al bijna één ervaren kracht gehuurd van AZ. Volgens Dagblad van het Noorden is Bel Hassani inmiddels 'medisch gekeurd en klaar om gepresenteerd te worden'.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... -oog-.html
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Opgeruimd staat netjes. Misschien kunnen we ze een mooie deal bieden waarbij ze ook Friday, Hatzidiakos en Van Rhijn erbij krijgen voor een zacht prijsje.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik moest het even opzoeken, maar hij heeft een contract tot 2021.... =D>
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

~AZ~ schreef: 24 dec 2018, 10:55 Opgeruimd staat netjes. Misschien kunnen we ze een mooie deal bieden waarbij ze ook Friday, Hatzidiakos en Van Rhijn erbij krijgen voor een zacht prijsje.
Laten we dan ook Weigelt, Rotariu, Gudmundsson en Bergsma er stallen :mrgreen: .
Johnsen maar niet, die is nog wel bruikbaar heeft hij bewezen als breekijzer.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Ferry schreef: 24 dec 2018, 08:42 Bel Hassani vermoedelijk verhuurd naar Fc Groningen
Met optie tot koop.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Heeft iemand enig idee voor hoeveel hij mogelijks zal worden verkocht, indien de optie tot koop wordt gelicht?
I did not choose myself, I was chosen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Robin schreef: 24 dec 2018, 14:39 Heeft iemand enig idee voor hoeveel hij mogelijks zal worden verkocht, indien de optie tot koop wordt gelicht?
Ik denk dat het t.e.a.b. is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Robin schreef: 24 dec 2018, 14:39 Heeft iemand enig idee voor hoeveel hij mogelijks zal worden verkocht, indien de optie tot koop wordt gelicht?
Waarom wil je dat weten?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

salmonyappi schreef: 24 dec 2018, 22:27 Waarom wil je dat weten?
Het geeft een idee van hoe Huiberts het doet. Ik vind Bel Hassini persoonlijk best een aardige voetballer, daar zou een goede prijs tegenover moeten staan. Jammer genoeg was het verbannen van Bel Hassini naar de reserven een mooi voorbeeld van kapitaalvernietiging.
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Van VP:
Uit de gratie bij AZ: 'Alles werd anders toen Van den Brom een paniekaanval kreeg'

Iliass Bel Hassani hoopt bij FC Groningen weer aan spelen toe te komen. De 26-jarige middenvelder erkent dat hij revanchegevoelens kent ten opzichte van AZ.

"Ik zal AZ laten zien dat ze fout zitten. Dat klinkt misschien egoïstisch, van ikke, ikke, ikke, maar zo is het niet", zegt Bel Hassani in het Dagblad van het Noorden. "Voorop staat dat ik FC Groningen zo snel mogelijk uit de situatie wil helpen waarin de club zit. Degradatie is natuurlijk geen optie."

"De wraakgevoelens naar AZ zijn er natuurlijk wel", vervolgt de Bel Hassani. "Voetbal kan prachtig, maar ook echt waardeloos zijn. Dat heb ik het afgelopen jaar wel gemerkt. Ik herinner me nog scherp de woorden van Frank de Boer toen ik bij Heracles wegging. Hij was helemaal idolaat van het middenveld van toen. Die zijn te goed, zei hij. Iedereen was lovend over ons."

"Ik had genoeg buitenlandse aanbiedingen, maar wilde eerst in Nederland carrière maken", aldus Bel Hassani, die met AZ echter verkeerd gokte. "Alles werd anders toen de trainer een paniekaanval kreeg nadat we een aantal wedstrijden achter elkaar hadden verloren. Van den Brom wilde alleen nog maar lopers en bikkelaars hebben. Dat wilde hij van mij ook maken, maar dat gaat natuurlijk niet."

Bel Hassani raakte uit de gratie. "De clubleiding neemt afstand van je, de staf, de supporters, iedereen. Ik heb echt de bodem gezien in Alkmaar. Ik weet nu hoe vies die afgrond is, daar beneden. Daar wil ik nooit van mijn leven weer naartoe."
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Zelfs met mijn anti-brom bril op zoals velen van jullie het zouden omschrijven, klinkt dit mij als een broodje aap verhaal.

Nouja, broodje aap tot het punt dat het gaat om die positie omvorming, daar kan ik mij wel in vinden. Van Overeem is bijvoorbeeld opgebloeid bij Utrecht nu hij meer als een controleur mag spelen (En daar had ik hem na zijn doorbraak in de jeugd ook geplaatst en zelfs de Utrecht supporters hebben het er over hoe het dodelijk kan zijn voor Joris als Brom naar Utrecht gaat) en zo zijn er nog wel een paar spelers waarvan John positioneel dingen gevraagd heeft die ze niet gewend waren.
Daar heb ik al eens eerder over gezegd dat het een illusie is dat iedere speler zomaar multi-inzetbaar is.

Voor de rest had Bel Hassani gewoon harder moeten werken en zijn stinkende best moeten doen en geloof ik niet dat hij zomaar op gaat bloeien bij Groningen.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 13 jan 2019, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het enigste wat Bel Hassani van de Brom kan verwijten is dat er niet eerder werd ingegrepen toen hij te zwaar werd.

Voor de rest wordt je gewoon vergeleken met je concurrentie en als het team daarmee beter functioneert dan is dat als individu niet meer bij te sturen.

Bel Hassani had het ijzer moeten smeden toen het heet was.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Donning-Kruger en projectie op AZ. Jammer hoor.
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 13 jan 2019, 19:27 Dank Jack voor het (ook eerder al) introduceren van dit effect op het forum:
https://www.youtube.com/watch?v=QF4nKxivTZY
Lees/kijk/luister je mee, Last Scout? :wink:
Nee.

Overigens kan er best een slotje op dit topic gezien de optie tot koop en uithaal van Bel Hassani verwacht ik niet dat hij ooit nog voor ons gaat spelen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 13 jan 2019, 20:31 Nee.

Overigens kan er best een slotje op dit topic gezien de optie tot koop en uithaal van Bel Hassani verwacht ik niet dat hij ooit nog voor ons gaat spelen.
Onzin, zolang hij verhuurd is, is hij nog speler van AZ (Al hoop ik hem ook niet meer bij AZ terug te zien). Dus slotje is te voorbarig.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

multatuli schreef: 13 jan 2019, 20:35 Onzin, zolang hij verhuurd is, is hij nog speler van AZ (Al hoop ik hem ook niet meer bij AZ terug te zien). Dus slotje is te voorbarig.
Verhuurd met optie tot koop, toch net wat anders niet?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Slotje kan nog wel even wachten, hij verdient het wel om nog meer afgezeken te worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 14 jan 2019, 01:36 Slotje kan nog wel even wachten, hij verdient het wel om nog meer afgezeken te worden.
Heel erg bedankt hiervoor, er komt namelijk een relaas aan van jewelste hier.
De 26-jarige Bel Hassani diende mee te trainen en spelen met de beloften en baalde daar stevig van. “Ik kon naar Portugal, maar dat was een verhuur voor hetzelfde salaris. Daar zat ik niet op te wachten. En daarvoor ben ik gestraft. Je voelt je geen profvoetballer meer”, aldus de linkspoot voor de camera van FOX Sports.

Bel Hassani brak in het profvoetbal door bij Sparta Rotterdam en via Heracles kwam hij in de zomer van 2016 bij AZ terecht. Hij kon naar Turkije, maar koos ‘vol vertrouwen’ voor AZ. Hij kreeg later spijt van zijn keuze voor de club uit Alkmaar. “Hoe ze met me zijn omgegaan en hoe ze mij links hebben laten liggen... Dat was zonde.”

Aan zijn instelling heeft het nooit gelegen, zweert Bel Hassani: “En ik heb nooit ruzie gemaakt met de trainer, dus ze hebben me nooit kunnen pakken op iets wat ik niet goed deed. Op een gegeven moment ben ik teruggezet naar Jong AZ, terwijl ik goed trainde en twee keer goed ben ingevallen in de Europa League.”

bron: voetbalzone
Oké, dat een speler niet presteert bij AZ, dat kan nog tot daar aan toe zijn. Er kunnen er wekelijks maar elf spelen en doorgaans zijn dat de beste spelers en/of de spelers die het meest in vorm zijn op dat moment. Andere spelers zitten op de bank of op de tribune omdat ze het vereiste niveau (nog) niet hebben. Ik kan het me ook goed voorstellen dat een speler dan op een gegeven moment de club wilt verlaten, want je wilt als speler zijnde natuurlijk zoveel mogelijk wedstrijden spelen. Dan ga je op een fatsoenlijke manier uit elkaar, even goede vrienden. Maar als je dan, zonder enige vorm van zelfreflectie, die club onderuit gaat halen in de media, ben je echt van hele lage komaf. Wat het nog erger maakt: hij staat nog onder contract bij AZ ook.

Bel Hassani heeft bij AZ echt maar drie redelijke wedstrijden gespeeld in 2,5 jaar tijd. Het is algemeen bekend dat er juist wél was mis is met zijn instelling, want hij ontbeerd de topsportmentaliteit. Ik heb het al een gezegd in het topic van Ferdy Druijff, maar Bel Hassani is wel eens op dieet gestuurd door AZ doordat hij een bovengemiddeld vetpercentage had. Dat is óók instelling Illias. Dat je vervolgens je mond dicht houdt omdat je niet bij de wedstrijdselectie zit is niet meer dan logisch, want daar had je ook totaal geen recht op.

Ik begrijp dat kritische zelfreflectie moeilijk is, helemaal in een wereld waar egoïsme hoogtij viert. Maar als je dan nota bene misschien wel de twee slechtste wedstrijd van AZ de afgelopen tien jaar gebruikt om je eigen kwaliteiten op te hemelen, ben je echt niet van deze planeet. Ik hoop dat hij het goed doet bij Groningen, dat hij zichzelf en zijn familie financieel onafhankelijk kan voetballen bij een club uit de zandbak en dat hij een gelukkig leven heeft verder. Maar ik hoef hem echt nooit meer in Alkmaar rond te zien lopen. Wat een droeftoeter zeg.
Compete to complete
Gesloten