Fred Friday

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Jack schreef: 24 nov 2018, 03:43 Zwarte Pieten actie !!

Pepernoten pepernoten.
Oww, kijk nou uit met dit soort opmerkingen, dat kan niet meer anno 2018 in ons miserabel kikkerlandje.
Leest mevrouw Sylvana Simons dit, dan wil ze meteen een verbod leggen op deze 'racistische site', want die richting gaan we een beetje op in de Pays-Bas, waar de Michiel de Ruyterlaan over een tijdje ook wel uit de straatbeelden zullen verdwijnen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ontopic. :help:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Briljant stukje 'nieuws' van VI over Fred: https://www.vi.nl/nieuws/AZ-zoekt-oplos ... nde-friday
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 09 jan 2019, 07:57 Briljant stukje 'nieuws' van VI over Fred: https://www.vi.nl/nieuws/AZ-zoekt-oplos ... nde-friday
Helaas.....linkje werkt niet, althans: de pagina bestaat niet (meer).....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Geen idee, maar de url is niet veranderd, en ik heb dit op het forum nog niet eerder mis zien gaan. Als in: er wordt naar de goede url verwezen, maar toch werkt het niet. Vaag.

ontopic: Fred moet toch wel ergens te slijten zijn? Ik denk dat de lagere teams in ere of eerste divisie best wat aan hem kunnen hebben. Als zijn instelling maar voldoende is.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

dirkjan schreef: 09 jan 2019, 12:14 Geen idee, maar de url is niet veranderd, en ik heb dit op het forum nog niet eerder mis zien gaan. Als in: er wordt naar de goede url verwezen, maar toch werkt het niet. Vaag.

ontopic: Fred moet toch wel ergens te slijten zijn? Ik denk dat de lagere teams in ere of eerste divisie best wat aan hem kunnen hebben. Als zijn instelling maar voldoende is.
Je hebt er meer aan om hem in het buitenland proberen te slijten.
In de Deense of Noorse competitie zouden ze hem mogelijk nog wel hoger kunnen aanslaan in waarde en heeft hij ook nog wel eens kans om zich te ontwikkelen. hem daar de inzet maken van een transfer voor een van de grotere talenten die er nu rondlopen zou niet verkeerd zijn.

Denk aan bijvoorbeeld een Sorloth die bij Groningen compleet mislukte maar toch nog voor 6 ton verkocht is aan Rosenborg. Friday heeft het voordeel dat hij het bij Lillestrom gewoon goed gedaan heeft en daarmee nog wel een waarde vertegenwoordigt.

Ik kan wel een paar spelers bedenken waar je het bij zou kunnen proberen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

dirkjan schreef: 09 jan 2019, 12:14 ontopic: Fred moet toch wel ergens te slijten zijn? Ik denk dat de lagere teams in ere of eerste divisie best wat aan hem kunnen hebben. Als zijn instelling maar voldoende is.
Als je de wedstrijden bij Sparta hebt gezien, weet je dat Fred voor geen enkele club in de eredivisie een versterking is. Zelfs voor de top- en subtopclubs in de 1e divisie is hij een verzwakking. Voor een paar clubs in het rechterrijtje 1e divisie is hij misschien een mogelijke versterking, maar dat zijn niet de teams die zijn salaris kunnen betalen. Ik zou hem inderdaad ook in scandinavie proberen te slijten. En dan met het verhaal dat hij door blessuren en prive zaken niet zijn potentieel in Nederland heeft kunnen laten zien. Uiteraard ook geen hoge transfersom vragen. Zelfs gratis weg is al winst (want geen salariskosten meer).
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

zeekomkommer schreef: 09 jan 2019, 11:52 Goede oplossing. Bestaat er een 'beveiliging' tegen weblinks vanaf andere websites/domeinen? Of veranderen ze bij VI de url steeds?
Ik weet wel dat er bij VI wat irritatie is over het kopieergedrag van website als Voetbalprimeur en Voetbalzone. Die kopieren letterlijk alles wat los en vast zit - waar een tijdschrift als VI journalisten aan het werk heeft. Dus wellicht zit dat er ook achter.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 09 jan 2019, 13:28 Als je de wedstrijden bij Sparta hebt gezien, weet je dat Fred voor geen enkele club in de eredivisie een versterking is. Zelfs voor de top- en subtopclubs in de 1e divisie is hij een verzwakking. Voor een paar clubs in het rechterrijtje 1e divisie is hij misschien een mogelijke versterking, maar dat zijn niet de teams die zijn salaris kunnen betalen. Ik zou hem inderdaad ook in scandinavie proberen te slijten. En dan met het verhaal dat hij door blessuren en prive zaken niet zijn potentieel in Nederland heeft kunnen laten zien. Uiteraard ook geen hoge transfersom vragen. Zelfs gratis weg is al winst (want geen salariskosten meer).
Dat is niet helemaal waar. Bij Sparta was hij bijna betrokken bij elke gevaarlijke aanval. Dat ze in de nacompetitie uberhaupt een kans maakten was mede aan hem te danken. Voor De Graafschap zou het een prima spits zijn. Liep voor Jong AZ in de toenmalige JL ook één op één. Al kan ik me wel vinden in de redenatie dat hij in Scandinavië meer waarde vertegenwoordigt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 09 jan 2019, 15:09 Dat is niet helemaal waar. Bij Sparta was hij bijna betrokken bij elke gevaarlijke aanval. Dat ze in de nacompetitie uberhaupt een kans maakten was mede aan hem te danken. Voor De Graafschap zou het een prima spits zijn. Liep voor Jong AZ in de toenmalige JL ook één op één. Al kan ik me wel vinden in de redenatie dat hij in Scandinavië meer waarde vertegenwoordigt.
Ik heb vooral Fred in de nacompetitie gevolgd en daar was hij echt dramatisch. liep weinig, was slecht aanspeelbaar, als hij een bal kreeg speelde hij deze vaak naar een tegenstander, bijna geen kans gecreëerd. Ik vond hem echt veruit de slechtste van heel sparta in de nacompetitie. Dat er totaal geen interesse is voor hem zegt natuurlijk ook wel iets.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

multatuli schreef: 09 jan 2019, 15:53 Ik heb vooral Fred in de nacompetitie gevolgd en daar was hij echt dramatisch. liep weinig, was slecht aanspeelbaar,
Daarom ook mijn "Als zijn instelling maar voldoende is." opmerking. Het leek wel alsof ie er geen zin in had.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 09 jan 2019, 15:53 Ik heb vooral Fred in de nacompetitie gevolgd en daar was hij echt dramatisch. liep weinig, was slecht aanspeelbaar, als hij een bal kreeg speelde hij deze vaak naar een tegenstander, bijna geen kans gecreëerd. Ik vond hem echt veruit de slechtste van heel sparta in de nacompetitie. Dat er totaal geen interesse is voor hem zegt natuurlijk ook wel iets.
Dan zou ik de wedstrijden nog eens terugkijken en dan met name de kansen en de goals. Daar was hij bijna altijd bij betrokken. Dat hij verder geen ruk uitvoerde is een tweede, dat zou kunnen. Ik heb niet alles constant live gezien.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

multatuli schreef: 09 jan 2019, 15:53 Ik heb vooral Fred in de nacompetitie gevolgd en daar was hij echt dramatisch. liep weinig, was slecht aanspeelbaar, als hij een bal kreeg speelde hij deze vaak naar een tegenstander, bijna geen kans gecreëerd. Ik vond hem echt veruit de slechtste van heel sparta in de nacompetitie. Dat er totaal geen interesse is voor hem zegt natuurlijk ook wel iets.
Hij moest van Advocaat destijds minder doen en meer in de 16 opduiken. Dat is eigenlijk weer precies tegengesteld aan hetgeen hij bij AZ moest doen, hard werken, sleuren, afjagen etc. Hij is duidelijk geen type Weghorst of Janssen. In het juiste systeem (speelwijze van Lilleström) zal hij best tot zijn recht komen
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Max heeft nog een paar dagen hem te slijten... Als het niet dan maar contract ontbinden ofzo...? Hem langer bij AZ houden heeft absoluut geen meerwaarde meer.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZaanstreek67 schreef: 28 jan 2019, 10:26 Max heeft nog een paar dagen hem te slijten... Als het niet dan maar contract ontbinden ofzo...? Hem langer bij AZ houden heeft absoluut geen meerwaarde meer.
Misschien als dj voor feesten?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZaanstreek67 schreef: 28 jan 2019, 10:26 Max heeft nog een paar dagen hem te slijten... Als het niet dan maar contract ontbinden ofzo...? Hem langer bij AZ houden heeft absoluut geen meerwaarde meer.
Max is met vakantie denk ik.
Ik zie enkel nog waarde voor Friday als ruilmiddel met een scandinavische club, maar dan moet je wel ook een speler op het oog hebben en moet dat enigzins wederzijds zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Er zijn geruchten onder Twente supporters dat Friday op de nominatie staat bij Twente.
Maar als 2e keus. 1e keus is Engels van Roda.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Oud Telstar speler Hamdaoui wordt ook genoemd bij FC Twente.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... roef-.html
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 29 jan 2019, 17:30 Oud Telstar speler Hamdaoui wordt ook genoemd bij FC Twente.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... roef-.html
Die Hamdaoui vond ik in de nacompetitie echt een leuke speler. Als die dat weet voort te zetten, zie ik hem binnen een paar jaar wel bij een subtopper in de eredivisie spelen. Daar heeft Twente meer aan dan aan Friday.
Gesloten