Mats Seuntjens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 07 jun 2019, 14:43 Nee. Ze kunnen op dit moment helemaal geen transfersom betalen. Ook niet voor Cerny, ondanks een akkoord dat er al ligt voor 1,3 miljoen euro.
Gek idee maar is Cerny geen goede optie voor AZ voor de concurrentie op de vleugels? Vind het ook wel leuk om ze terug te pakken voor Maher.
.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Met het vertrek van Maher mag Seuntjens van mij gewoon blijven. Een volwaardige back-up die de selectie breedte geeft. Daarnaast hoeft AZ het voor het geld ook niet te doen. Zie namelijk geen club meer betalen dan 2 miljoen voor een Seuntjens met een eenjarig contract.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Azzaandijk schreef: 07 jun 2019, 14:56 Gek idee maar is Cerny geen goede optie voor AZ voor de concurrentie op de vleugels? Vind het ook wel leuk om ze terug te pakken voor Maher.
Hij zou zelf maar wat graag willen. AZ heeft alleen geen interesse op dit moment.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 07 jun 2019, 15:34 Met het vertrek van Maher mag Seuntjens van mij gewoon blijven. Een volwaardige back-up die de selectie breedte geeft. Daarnaast hoeft AZ het voor het geld ook niet te doen. Zie namelijk geen club meer betalen dan 2 miljoen voor een Seuntjens met een eenjarig contract.
Eens. Ik denk alleen niet dat hij dat wil. Hij heeft afgelopen jaar veel gespeeld, zeker na de winter. En heeft dat ook naar behoren gedaan, terwijl hij nu gedegradeerd wordt tot derde keuze in de spits. Wat logisch is, maar toch wel lullig moet voelen. Op het middenveld zal hij ook weer reserve worden. Dus een vertrek is voor alle partijen het beste en dat wil Seuntjens volgens mij ook.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 07 jun 2019, 19:37 Eens. Ik denk alleen niet dat hij dat wil. Hij heeft afgelopen jaar veel gespeeld, zeker na de winter. En heeft dat ook naar behoren gedaan, terwijl hij nu gedegradeerd wordt tot derde keuze in de spits. Wat logisch is, maar toch wel lullig moet voelen. Op het middenveld zal hij ook weer reserve worden. Dus een vertrek is voor alle partijen het beste en dat wil Seuntjens volgens mij ook.
Hij wilde toch zelf een stap? het korte termijn geheugen van sommigen is blijkbaar al lang gesneuveld. daar is hier toen nog gekscherend over gepraat ook qua bedragen die het zou moeten opleveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Seuntjes moet toch nog wel een paar centen kosten gezien hij behoorlijk van waarde is geweest en nog steeds kan zijn.
Utrecht gaat het niet worden dus zal het een club uit het buitenland moeten zijn die bereid is om flink uit de portemonnee te grijpen.
Blijft een goede voetballer die je zonder problemen op alle posities op het middenveld kan zetten maar ook zoals we hebben gezien voorin kan worden gezet.
Een basisplaats is hem niet toebedeeld, maar dat kan ook weer zo veranderen hebben we dit seizoen wel gezien en omdat AZ in de breedte sterke spelers moet hebben waar je op kunt vertrouwen zou het voor het elftal nog niet zo slecht zijn als hij er in het nieuwe seizoen gewoon weer bij is.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

DeZuivelDuivel schreef: 08 jun 2019, 09:12 Hij wilde toch zelf een stap? het korte termijn geheugen van sommigen is blijkbaar al lang gesneuveld. daar is hier toen nog gekscherend over gepraat ook qua bedragen die het zou moeten opleveren.
Ja leuk, maar als er geen club is die het gewenste bedrag op tafel legt dan blijft hij gewoon in Alkmaar. En daar zou ik op dit moment geen moeite mee hebben.
Laatst gewijzigd door Alkmaar/Zaanstreek op 09 jun 2019, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 08 jun 2019, 18:19 .. dan blijft hij gewoon in Alkmaar. En daar zou ik op dit moment geen moeite mee hebben.
Ik ook niet. Hij is onbetwist van alle reserves onze beste speler.
Dat soort spelers moet je er bij hebben.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Ik hoop dat het rustig blijft rondom Seuntjes , prima speler om erbij te hebben. Wat mij betreft gewoon een nieuw contract aanbieden.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

1keerraken schreef: 10 jun 2019, 08:09 Ik hoop dat het rustig blijft rondom Seuntjes , prima speler om erbij te hebben. Wat mij betreft gewoon een nieuw contract aanbieden.
Wie?
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

pAZcal schreef: 10 jun 2019, 12:34Wie?
Ik ken 'm ook niet
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 08 jun 2019, 09:12 Hij wilde toch zelf een stap? het korte termijn geheugen van sommigen is blijkbaar al lang gesneuveld. daar is hier toen nog gekscherend over gepraat ook qua bedragen die het zou moeten opleveren.
Klopt inderdaad. En die wens maakte hij al kenbaar voordat hij van Slot te horen kreeg dat hij is gedegradeerd tot derde keuze in de spits. Die wens zal dus alleen maar zijn versterkt.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

AZ 4 Life schreef: 11 jun 2019, 09:31 ..voordat hij van Slot te horen kreeg dat hij is gedegradeerd tot derde keuze in de spits.
Derde keus in de spits maar wellicht tweede keus achter Til als aanvallende middenvelder... wie zal het zeggen. :D
Seuntjens is een typische speler die altijd wel weer aan zijn minuten komt omdat het domweg een uitstekende speler is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dirk Scheringa schreef: 11 jun 2019, 11:01 Derde keus in de spits maar wellicht tweede keus achter Til als aanvallende middenvelder... wie zal het zeggen. :D
Seuntjens is een typische speler die altijd wel weer aan zijn minuten komt omdat het domweg een uitstekende speler is.
Til is je aanvoerder, die worden niet zo snel gewisseld. Daar zal hij weinig zin in hebben. Het is in potentie een goede speler, maar veel te wisselvallig, nog steeds.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 12 jun 2019, 07:48 Til is je aanvoerder, die worden niet zo snel gewisseld. Daar zal hij weinig zin in hebben. Het is in potentie een goede speler, maar veel te wisselvallig, nog steeds.
Ik denk dat hij bedoelt dat een Seuntjens altijd wel aan zijn minuten komt, ook al is dat dan niet als basisspeler.
Hij brengt sportief meer op de vleugels als zo'n Dos Santos of Bel Hassani hebben gedaan, in de spits meer dan spelers als Friday en op het middenveld zeker niet minder dan spelers als Gudmundsson, Helmer en consorten. Van mij mag zo'n speler wel blijven omdat je met hem zeker niet het gevoel hebt als hij moet invallen er extreem veel op achter uit gaat.
Vraag is inderdaad wel of hij nog te motiveren is als reserve, na bijna een geheel seizoen in de basis te hebben gestaan.Maar als trainer lijkt me, wil je zo'n speler in je selectie er altijd wel bij hebben.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 12 jun 2019, 08:07 Ik denk dat hij bedoelt dat een Seuntjens altijd wel aan zijn minuten komt, ook al is dat dan niet als basisspeler.
Hij brengt sportief meer op de vleugels als zo'n Dos Santos of Bel Hassani hebben gedaan, in de spits meer dan spelers als Friday en op het middenveld zeker niet minder dan spelers als Gudmundsson, Helmer en consorten. Van mij mag zo'n speler wel blijven omdat je met hem zeker niet het gevoel hebt als hij moet invallen er extreem veel op achter uit gaat.
Vraag is inderdaad wel of hij nog te motiveren is als reserve, na bijna een geheel seizoen in de basis te hebben gestaan.Maar als trainer lijkt me, wil je zo'n speler in je selectie er altijd wel bij hebben.
Eens. Alleen heb ik niet het idee dat hij dat zelf ziet zitten. Dat hij weer op elke positie als eerste wissel door het elftal gaat zwerven. Bovendien loopt zijn contract over een jaar af. Denk dat AZ hem ook wel wil verkopen nu. Maakt ook weer ruimte voor andere jongens.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nu Maher weg is, is Seuntjens (mits gemotiveerd) meteen de beste speler in het team.

Uit de praktijk blijkt dat er bijna altijd wel 1 a 3 spelers langdurig geblesseerd raken. Kortom er komt dit jaar altijd plaats voor hem in het team. Hij op de meeste plaatsen inzetbaar zonder dat je er op achteruit gaat. Zo iemand moet je alleen voor de hoofdprijs weg laten gaan en dat gaat deze transferperiode toch niet gebeuren.

Ook is gebleken dat meerdere spelers gedurende het seizoen enorm wisselvallig presteren (Til, Idrissi, Stengs). Zelfs zonder blessures kan hij mooi met deze spelers rouleren. Seuntjens laten verlengen met verbeterd contract als waardering voor afgelopen seizoen, aanvoerder maken en belangrijk maken zodat hij zich gedwongen voelt om zijn verantwoordelijkheid te pakken. Seuntjens wordt dan de smaakmaker van AZ en kan volgend seizoen voor meer verkocht worden.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

multatuli schreef: 14 jun 2019, 12:45 Nu Maher weg is, is Seuntjens (mits gemotiveerd) meteen de beste speler in het team.

Seuntjens laten verlengen met verbeterd contract als waardering voor afgelopen seizoen, aanvoerder maken en belangrijk maken zodat hij zich gedwongen voelt om zijn verantwoordelijkheid te pakken. Seuntjens wordt dan de smaakmaker van AZ en kan volgend seizoen voor meer verkocht worden.
#-o [-o<
Als spits scoort hij niet en hij verslechterd het spel van spelers om hem heen (Stengs, Idrissi). Gewogen en te licht bevonden op het middenveld. Seuntjens is niet voor niets wisselspeler en stond alleen in de basis omdat betere spelers geblesseerd waren of verkeerd werden gebruikt. Ik zie liever dat AZ een mooi bedrag voor hem ontvangt en bijvoorbeeld een Reijnders door laat schuiven. We hebben drie betere spitsen en een goede doorstroom vanuit de jeugd op het middenveld.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dipsaus schreef: 15 jun 2019, 10:57 #-o [-o<
Als spits scoort hij niet en hij verslechterd het spel van spelers om hem heen (Stengs, Idrissi). Gewogen en te licht bevonden op het middenveld. Seuntjens is niet voor niets wisselspeler en stond alleen in de basis omdat betere spelers geblesseerd waren of verkeerd werden gebruikt. Ik zie liever dat AZ een mooi bedrag voor hem ontvangt en bijvoorbeeld een Reijnders door laat schuiven. We hebben drie betere spitsen en een goede doorstroom vanuit de jeugd op het middenveld.
Liep in de spits 1 op 2 volgens mij. Niet heel slecht. En hij maakt de buitenspelers juist beter ten opzichte van bijvoorbeeld Johnsen. Idrissi en Stengs hebben een spits nodig die ruimte voor hen maakt en goed is in de combinatie. Ook Til heeft daar baat bij.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 jun 2019, 12:17 Liep in de spits 1 op 2 volgens mij. Niet heel slecht. En hij maakt de buitenspelers juist beter ten opzichte van bijvoorbeeld Johnsen. Idrissi en Stengs hebben een spits nodig die ruimte voor hen maakt en goed is in de combinatie. Ook Til heeft daar baat bij.
Als je alle wedstrijden meeneemt dan heeft hij in 29 wedstrijden als spits 8 doelpunten.

Dat is toch een pakkie afstand van 1 op 2. Dat komt dichter in de buurt van 1 op 4.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten