Wout Weghorst

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 11:51 Misschien wel de beste speler van de afgelopen twee seizoenen.
How, how.. Alireza is en blijft de man en let er nou maar op, die gaat een hoop duiten meer kosten.
ps. Younes heeft nog geen minuut gespeeld bij Napoli en men denkt deze buitenspeler alweer te kunnen doorverkopen voor 20 miljoen.
Kijk, in zo'n wereld leven we en dat weet Max ook.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 26 jun 2018, 09:04 Ach krijgen we dat weer, moeten we die discussie nu weer starten? In de beginperiode was het nog vrij vaak stuivertje wisselen tussen Weghorst en Friday. Ik heb op dat moment gezegd dat Weghorst een spits is die in de zestien van de tegenstander moet komen wil je daar wat aan hebben en dat je op de counter waarschijnlijk meer zou hebben aan Friday. Dat was met de informatie van toen. Sindsdien heb ik al tig keer aangegeven dat Weghorst volledig terecht als nummer één was verkozen boven een vaak falende Friday.
Bij de evaluatie van eind vorig seizoen (mei 2017) kwam je nog tot de conclusie dat we beter met Friday - als tweede spits - door konden gaan ...
Gelukkig las Max mijn bericht daaronder en steken we nu 11 miljoen euro in de zak. Ofwel: de één na beste transfer van AZ ooit.

Maar goed. Als je zo eens een pagina of 20 doorbladert zullen wel meer mensen blij zijn dat deze talentloze speler nu eindelijk is doorgeselecteerd.

:-s

(Mijn sluimerende liefde voor Wout begint nu obsessieve vormen aan te nemen.)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 12:38 en steken we nu 11 miljoen euro in de zak.
Afhankelijk van bonussen kan het wel meer dan 11 miljoen worden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

De snelheid waarmee vanmiddag door de club bevestigd werd dat de overgang naar Wolfsburg definitief is kan alleen maar betekenen dat de Duitsers het bedrag hebben betaald wat de direktie in gedachte had. En wellicht zelfs meer gekregen als gedacht. Er is m.i. nauwelijks onderhandelt over de vraagprijs. Prima deal en geen gesteggel daarover.

Waarschijnlijk dacht onze TD, toen ze hoorden wat de Duitsers wilden betalen, dat er even vlug getekend moest worden :D
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wow... Dat is een mooi bedrag voor AZ. Ook erg lekker, aangezien je nu met een deel van dat geld kunt investeren. Bovendien hoef je andere spelers niet zomaar te verkopen, omdat AZ reeds een groot bedrag binnen heeft voor Wout.

Succes Wout en bedankt voor je inzet!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 12:38 Bij de evaluatie van eind vorig seizoen (mei 2017) kwam je nog tot de conclusie dat we beter met Friday - als tweede spits - door konden gaan ...

Gelukkig las Max mijn bericht daaronder en steken we nu 11 miljoen euro in de zak. Ofwel: de één na beste transfer van AZ ooit.

Maar goed. Als je zo eens een pagina of 20 doorbladert zullen wel meer mensen blij zijn dat deze talentloze speler nu eindelijk is doorgeselecteerd.

:-s

(Mijn sluimerende liefde voor Wout begint nu obsessieve vormen aan te nemen.)
Met een aantal kanttekeningen. Ik heb altijd gezegd, en dat zeg ik nog steeds, dat hij voetballend gezien de potentie heeft. Dat heeft hij een aantal wedstrijden laten zien. Alleen als je maar vier van de vijftig wedstrijden dat op kan brengen dan moet je weg. Dan ben je mentaal niet in staat te presteren en dat hoort er helaas voor Friday ook bij. Maar goed, wat wil je precies met deze non-discussie die al 30 keer gevoerd is? Ik wil die best voor de 31ste keer voeren, maar wat is exact de meerwaarde daarvan?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 26 jun 2018, 13:27 Met een aantal kanttekeningen. Ik heb altijd gezegd, en dat zeg ik nog steeds, dat hij voetballend gezien de potentie heeft. Dat heeft hij een aantal wedstrijden laten zien. Alleen als je maar vier van de vijftig wedstrijden dat op kan brengen dan moet je weg. Dan ben je mentaal niet in staat te presteren en dat hoort er helaas voor Friday ook bij. Maar goed, wat wil je precies met deze non-discussie die al 30 keer gevoerd is? Ik wil die best voor de 31ste keer voeren, maar wat is exact de meerwaarde daarvan?
Je hebt gezegd dat Friday voetballend gezien (?) meer potentie heeft en dat je eerder afscheid zou nemen van Weghorst.

Dat kan toch niet?

Het is een leerpunt dat pieken op het juiste moment en een goede mentaliteit óók kwaliteiten binnen het voetbal zijn. Die niet moeten worden onderschat. Weghorst heeft in 4 van de 50 wedstrijden ook wel geniale dingen laten zien. En in de andere 46 in ieder geval 30 keer een 6je gehaald.

Wie heeft er dan meer potentieel?

Een knappe aanname is slechts één van de aspecten in het voetbal. Op het Leidseplein leggen die goochelaars een bal stil in de nek. Nog hoef ik ze niet in de spits bij AZ te hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 13:57 Je hebt gezegd dat Friday voetballend gezien (?) meer potentie heeft en dat je eerder afscheid zou nemen van Weghorst.

Dat kan toch niet?

Het is een leerpunt dat pieken op het juiste moment en een goede mentaliteit óók kwaliteiten binnen het voetbal zijn. Die niet moeten worden onderschat. Weghorst heeft in 4 van de 50 wedstrijden ook wel geniale dingen laten zien. En in de andere 46 in ieder geval 30 keer een 6je gehaald.

Wie heeft er dan meer potentieel?

Een knappe aanname is slechts één van de aspecten in het voetbal. Op het Leidseplein leggen die goochelaars een bal stil in de nek. Nog hoef ik ze niet in de spits bij AZ te hebben.
Friday heeft voetballend ook meer talent, maar dat heeft Boadu ook en ik mag hopen Mihalik ook. Dat komt omdat Weghorst gewoon een hele slechte balbehandeling heeft. Maar als je weigert te werken dan kan je wel een betere balcontrole hebben maar dan heb je er niks aan. Dat geldt voor Friday, maar ook voor Boadu of Mihalik.

En op de vraag wie er meer potentieel heeft? Dat hangt er volledig vanaf hoe je er naar kijkt. De vraag moet eerder zijn 'Wie haalt er het meeste uit zijn potentieel?', dan beantwoord ik die vraag met Weghorst. En leuk die eerste zin trouwens, maar dat is dus een zin waarbij je de context weglaat. Ik zei dat ik een nieuwe eerste spits wenste omdat ik Weghorst niet de potentie vond hebben om (minimaal) de nationale top te halen en Friday niet (constant) rendeerde. Dan was mijn vraag op dat moment wie je dan als tweede spits moest behouden. Op dat moment neigde ik naar Friday, na één matig half jaar. Nu is dat anders, maar dat was de wetenschap van toen. Toen had ik wedstrijden tegen PSV en Twente thuis nog in mijn achterhoofd. Als Friday 30 van de 34 wedstrijden net zo had gespeeld als PSV thuis dan was hij lachend topscorer geworden dit seizoen. Als je dat echter maar drie of vier wedstrijden op kan brengen dan heb je een probleem.

Maar wat wil je eigenlijk bewijzen met uit de context gehaalde zinnen? Zoals ik net al zei, we hebben deze discussie al tig keer gevoerd. Kunnen we nog een keer voeren maar netto gaat er weinig veranderen aan de standpunten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik wil dat je "sorry" zegt tegen Mijn Wout.

:hart:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ach we kunnen nog lang lullen.
AZ 4 Life zag liever Friday dan Weghorst als Friday het langer had vol gehouden.
Antti vond Tankovic objectief beter dan Alireza.

Twee kanten van dezelfde munt.

En munten hebben we nu zat, want Wout is weg, topic kan dus dicht.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Aadpaling
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 feb 2017, 18:37

Bedankt voor je inzet Wout en veel succes in Duitsland, het is je zeker gegund. Mocht die 11 miljoen echt waar zijn, dan is dat volgens mij een heel mooi bedrag voor AZ.

Ik heb hem echt leren waarderen en ga hem zeker wel missen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

11 miljoen is goed geld voor een speler waarmee je niet dichter tegen de top3 aan gaat kruipen. Heel erg goed gedaan van Weghorst en Huiberts.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 14:25 Ik wil dat je "sorry" zegt tegen Mijn Wout.

:hart:
Ik heb niks om sorry over te zeggen. Ik vond Wout een fijne gozer, maar een matige voetballer. Dat zal ik blijven vinden. Het zal mij echt verbazen als hij het daar gaat redden. En ik hoop dat ik ongelijk heb, in eerste instantie voor Wout zelf want ik gun hem een mooie carriere. In de tweede plaats ook voor AZ want het ook wel eens lekker om een speler te hebben die meteen slaagt in het buitenland. Als Wout er volgend jaar direct 15 in schiet dan ben ik de eerste die hier mijn ongelijk toe zal geven. Net als ik gedaan heb toen bleek dat Wout volkomen terecht boven Friday werd verkozen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 26 jun 2018, 09:36 Nee ik heb geen opvolger op het oog, niet in Nederland. Sowieso vind ik het apart dat AZ een speler wil met groeipotentie. Die spitsen hebben we immers genoeg. We hebben iemand nodig voor de korte termijn die wat druk wegneemt van Boadu en Mihalik de tijd geeft te herstellen. Wat dat betreft zou Janssen een ideale optie zijn om te huren, al zal dat wel een natte droom blijven. En wat betreft de kwaliteiten van Weghorst. Denk jij dat hij basisspeler zou worden bij ajax of PSV? Ik weet bijna wel zeker van niet. Daarvoor heeft hij teveel beperkingen die je zeker Europees op gaan breken. Janssen zou bij zowel ajax als PSV lachend in de basis staan. Ik vind Weghorst een nuttige spits voor AZ, maar wel eentje die vrij beperkt is en daardoor niet onvervangbaar. Wat betreft zijn leiderschap valt het ook wel mee. Niet iedereen binnen AZ is rouwig om zijn vertrek.
Waarom haal je nou ajax en psv erbij om je “gelijk’ te halen? We hebben het over Wout bij AZ. Er is geen “gelijk” in dezen.
Sowieso blijft het welles-nietes met Antti. We kijken allemaal naar dezelfde Weghorst, de één vindt ‘m beperkt, de ander geweldig, dus zoals je zelf al memoreert: waar gaat het over?

Ik zie een keihard werkende gozer die met al zijn “beperkingen” er 18 inschopt, meer dan jij had durven hopen. Daar zitten prachtige en slimme goals bij; ook goals waar echt wel wat verfijnde techniek voor nodig was. Hij heeft het gewoon goed gedaan.

En zelfs nu nog beweren dat Friday een betere voetballer is, is lachwekkend. Als dat zo zou zijn waarom hebben we dat dan niet gezien? Op een enkele mooie beweging en goal na....... Ik zie liever de hardwerkende “beperkte” Weghorst dan de slaapverwekkende maar oogstrelend briljante Friday.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 14:25 Ik wil dat je "sorry" zegt tegen Mijn Wout.

:hart:
Ik vind ook dat hij sorry zou moeten zeggen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wie heeft er hier geroepen dat Wout voor zo weinig weg mocht ? Nou zitten we met de gebakken peren.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 26 jun 2018, 15:16 Ach we kunnen nog lang lullen.
AZ 4 Life zag liever Friday dan Weghorst als Friday het langer had vol gehouden.
Antti vond Tankovic objectief beter dan Alireza.
Ik constateerde - op basis van andermans bericht - dat Tankovic (en Berghuis en Martens etc.) betere statistieken had dan 'de man' Jahanbakhsh in zijn eerste twee seizoenen. Dat is iets anders.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: 26 jun 2018, 17:41 Wie heeft er hier geroepen dat Wout voor zo weinig weg mocht ?
Het halve forum.

Als ik deze week nog meer tijd heb stel ik misschien wel een lijstje op.

Dat is misschien wel leuk.

Maar misschien ook niet.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 26 jun 2018, 16:37 Waarom haal je nou ajax en psv erbij om je “gelijk’ te halen? We hebben het over Wout bij AZ. Er is geen “gelijk” in dezen.
Sowieso blijft het welles-nietes met Antti. We kijken allemaal naar dezelfde Weghorst, de één vindt ‘m beperkt, de ander geweldig, dus zoals je zelf al memoreert: waar gaat het over?

Ik zie een keihard werkende gozer die met al zijn “beperkingen” er 18 inschopt, meer dan jij had durven hopen. Daar zitten prachtige en slimme goals bij; ook goals waar echt wel wat verfijnde techniek voor nodig was. Hij heeft het gewoon goed gedaan.

En zelfs nu nog beweren dat Friday een betere voetballer is, is lachwekkend. Als dat zo zou zijn waarom hebben we dat dan niet gezien? Op een enkele mooie beweging en goal na....... Ik zie liever de hardwerkende “beperkte” Weghorst dan de slaapverwekkende maar oogstrelend briljante Friday.
ajax en PSV zijn relevant omdat dat de maatstaf is die we hanteren toch? Antti refereert daar ook naar in topics over Jahanbakhsh. Ik heb al vaker gezegd dat ik op belangrijke posities graag spelers heb staan die minimaal de potentie hebben de nationale top te halen. Zeker met de ambities die AZ heeft. Vanuit dat oogpunt vind ik Weghorst vervangbaar. En dat Friday een beter voetballer is heb je al een aantal keer kunnen zien. Onder andere tegen FC Twente en PSV thuis. Dat die gozer er verder geen ruk mee doet hebben we ook kunnen zien dus dat die exit gaat is volledig terecht. Maar laten we dit geen Weghorst-Friday discussie maken want er zitten in de selectie we meer spitsen die beter kunnen voetballen dan Weghorst. Ik mag er tenmiste toch wel vanuit gaan dat Boadu beter kan voetballen dan Weghorst. Dat heb ik al kunnen zien bij die paar keer dat ik hem heb zien spelen.

Verder heeft Weghorst het goed gedaan, dat geef ik volgens mij ook gewoon aan. Uitstekend gepresteerd, mooie transfersom en mooie club. En nog een dingetje, dat hij er 18 in zou schoppen had ik wel durven dromen, sterker nog, dat had ik voorspeld. Moet je Antti even lief aankijken om dat bericht op te zoeken :) Ik zit wat betreft Weghorst ook wederom op de lijn van Kenneth Perez. Uitstekende analist overigens ;-)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik wil hierbij opmerken dat ik Wout wél goed genoeg acht(te) om de Top 3 mee aan te vallen. In ieder geval heeft hij het afgelopen jaar (zowel absoluut als relatief) beter gedaan dan Jorgensen, Huntelaar en De Jong. Ik acht hem op dit moment minstens gelijkwaardig. En de bondscoach ook.

UP!

https://eredivisie.nl/nl-nl/Stats/Aanval

Bovendien scoort hij ook structureel tegen die top clubs.

Wout, ik ga je missen ...

:(
Gesloten