Wout Weghorst

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De Tweet bekijken van @OnsOranje: https://twitter.com/OnsOranje/status/10 ... 77441?s=09

Hij kan dus altijd nog gaan darten :wink:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 29 mei 2018, 18:50 De Tweet bekijken van @OnsOranje: https://twitter.com/OnsOranje/status/10 ... 77441?s=09

Hij kan dus altijd nog gaan darten :wink:
Was wel een potje 301 volgens mij en dat gaat meestal tegen 501 voor de pro
Moet er ook niet aan denken hoe hij tekeer gaat als hij het WK darts wint :-)
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/81 ... oren-.html

Als zijn management er druk mee is, dan is Wout er dus ook zeker mee bezig in z'n hoofd. Als hij had willen blijven, had z'n management immers niet zo druk hoeven zijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

In de categorie geruchten:
[url]ttp://www.estadiodeportivo.com/sevilla/2018/0 ... 68756.html[/url]
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

‘VfL Wolfsburg toont nadrukkelijke belangstelling voor Weghorst’

Wout Weghorst is vanaf komend seizoen mogelijk te bewonderen in de Bundesliga. De 25-jarige aanvaller staat volgens TC Tubantia in de ‘nadrukkelijke belangstelling’ van VfL Wolfsburg en de regionale krant voegt eraan toe dat de kans ‘groot’ lijkt dat Weghorst deze zomer bij AZ vertrekt.

Mocht de transfer naar die Wölfe doorgaan, dan komt Weghorst in zijn droomcompetitie terecht. Hij heeft meerdere keren laten weten dat hij denkt goed in de Bundesliga te passen. “Als je kijkt naar mijn ontwikkelingsproces, lijkt me dat een goede stap”, vertelde hij in april in een interview met Voetbal International.

“Ook de Premier League is een doel van mij, maar carrière technisch lijkt een tussenstap in Duitsland mij het beste. Mijn progressie mag niet stoppen. In Engeland, met de moordende concurrentie daar, moet je op de top van je kunnen zijn”, aldus de drievoudig international van het Nederlands elftal.

Weghorst ruilde Heracles Almelo in de zomer van 2016 in voor AZ en speelde tot dusverre 86 wedstrijden in het eerste elftal van trainer John van den Brom. Daarin was de viceaanvoerder goed voor 45 doelpunten en 13 assists. Zijn contract loopt nog tot medio 2020 door.
Voetbalzone.nl
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zou een mooie stap zijn. Ben benieuwd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 10:02 Even off topic:

het wordt nu wel spannend nu de belangstelling voor de heilig verklaarde Jahanbakhsh verdampt en die voor Weghorst alleen maar oploopt?

Straks levert Weghorst nog meer op ook.

=P~
Dit is toch bijzonder tendentieus?
Nog tendentieuzer dan toen je het vermeende bod van Brighton (25 miljoen) negeerde en enkel inhaakte op het veel minder onderbouwde gerucht omtrent Real Sociedad (11 miljoen).
Nu stelt Huiberts dat er concrete interesse is voor zowel Alireza als voor Weghorst (Weghorst omtrent wie het een pure herhaling is van een club die tegen het einde van het seizoen ook al interesse had) en is opeens de interesse in Alireza verdampt volgens jou?

Wat betreft Alireza : Brighton had ook interesse in Alireza toen hij nog bij NEC speelde, wij hebben Alireza toen voor hun neus weggekaapt
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=248469
Dus dat gerucht verdient meer krediet dan men het geeft, misschien niet omtrent het bedrag maar wel omtrent de club die het betreft.

Wat betreft Wout, Wolfsburg heeft interesse, ik denk dat ze in hem een soort 2e Dost zien. voor Bas Dost hebben ze 7 miljoen betaald, tegenwoordig betalen ze wat meer. Landry Dimata was 10 miljoen (een spits maar een talent) Kruse was 12 miljoen (een spits maar een veteraan) Voor Bruma en Bazoer betaalde men 12 miljoen maar die kwamen van ajax en PSV.

Ik denkt dat Weghorst een bedrag tussen de 8 en 11 miljoen gaat opleveren als het inderdaad om Wolfsburg gaat waar als ik heel eerlijk ben ik eigenlijk gok dat ze gaan openen met7-8 om dan na onderhandelen uit te komen op een strakke 10 miljoen net als bij Dimata (een bedrag dat ze altijd stiekem wel bereid zijn om te betalen).

Alireza zal in ieder geval evenveel als niet meer dan Weghorst moeten opleveren in deze markt, daar ben ik van overtuigd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 11:44 Dit is toch bijzonder tendentieus?
Ja.

Niemand - hier - kent de feiten. Dus kunnen we lekker speculeren.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/82 ... horst.html

Hoe meer clubs zich melden, hoe beter.

Bij Jahanbakhsh lijken de geruchten alleen maar af te nemen.

Ik wil je alleen maar helpen of waarschuwen. Niet dat je wereld straks instort als bijvoorbeeld Jahanbakhsh en Weghorst hetzelfde opleveren.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 11:55 Ja.

Niemand - hier - kent de feiten. Dus kunnen we lekker speculeren.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/82 ... horst.html

Hoe meer clubs zich melden, hoe beter.

Bij Jahanbakhsh lijken de geruchten alleen maar af te nemen.

Ik wil je alleen maar helpen of waarschuwen. Niet dat je wereld straks instort als bijvoorbeeld Jahanbakhsh en Weghorst hetzelfde opleveren.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331969
Haha ik wilde al met hetzelfde bericht aankomen.
Overigens is het niet ons probleem, maar de kans dat Weghorst in de premierleague gigantisch door de mand valt is enorm. hij is meer een championship spits.

Nouja ik vind het dus een beetje vreemd dat je nu stelt dat de geruchten omtrent Jahanbaksh 'afnemen' ik kan mij eigenlijk niet meer met uitzondering van Janssen wanneer de laatste keer was dat er dusdanig vroeg uberhaupt geruchten omtrent AZ'ers waren.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 11:57 http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331969
Haha ik wilde al met hetzelfde bericht aankomen.
Overigens is het niet ons probleem, maar de kans dat Weghorst in de premierleague gigantisch door de mand valt is enorm. hij is meer een championship spits.
Zelfde geldt voor Jahanbakhsh natuurlijk.

Of zie je die wel slagen in de Premier League? En zo ja, bij welke club en op welke positie?

Weghorst en Jahanbakhsh hebben beide het probleem dat ze geen half veld over kunnen steken. Dat maakt ze onbruikbaar voor elk team onder de subtop.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331982

Weghorst toch echt naar Wolfsburg? : ik ben benieuwd wat het bedrag is.
Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 12:40 Zelfde geldt voor Jahanbakhsh natuurlijk.

Of zie je die wel slagen in de Premier League? En zo ja, bij welke club en op welke positie?

Weghorst en Jahanbakhsh hebben beide het probleem dat ze geen half veld over kunnen steken. Dat maakt ze onbruikbaar voor elk team onder de subtop.
Alireza kan niet het halve veld over steken??? dan heb je denk ik de verkeerde wedstrijden gekeken, hij zakte afgelopen seizoen juist vaak terug tot de wingback positie om mee te verdedigen en bouwde vanaf de middenlijn of vlak erna op. Maar je moet wel spelers naast hem hebben staan waar hij mee kan combineren.
Dat klinkt dan alsof die andere spelers de eigenlijke kracht hebben, maar dat is niet helemaal waar. als je kaatst voor een 1-2tje moet je iemand hebben die begrijpt wat je gaat doen en waarom je het doet (die dus niet de bal krijgt zich omdraait en dan terug speelt naar de verdediging maar zelf juist met de bal naar de achterlijn duikt en dan op jou teruglegt als hij twee verdedigers heeft meegenomen en jij daardoor weer vrij staat.

Kan Alireza naar de premier league? ja, maar dan wel naar een ploeg als bijvoorbeeld Leicester waar hij een soortgelijke speler moet gaan vervangen. ik vind Riyad Mahrez uiteraard van een hoger niveau dan Alireza maar het zijn wat dat betreft vergelijkbare spelers.
Alireza zal veel beter renderen in de bundesliga. in Spanje, Italie en Frankrijk zal hij het mogelijk ook kunnen maar dat is enorm afhankelijk van het team waar hij gaat spelen.

Wout gaat nu naar de bundesliga, en daar past hij denk ik ook wel, anders zou hij al naar Portugal moeten gaan denk ik.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 12:40 Alireza kan niet het halve veld over steken??? dan heb je denk ik de verkeerde wedstrijden gekeken, hij zakte afgelopen seizoen juist vaak terug tot de wingback positie om mee te verdedigen en bouwde vanaf de middenlijn of vlak erna op. Maar je moet wel spelers naast hem hebben staan waar hij mee kan combineren.
Dat klinkt dan alsof die andere spelers de eigenlijke kracht hebben, maar dat is niet helemaal waar. als je kaatst voor een 1-2tje moet je iemand hebben die begrijpt wat je gaat doen en waarom je het doet (die dus niet de bal krijgt zich omdraait en dan terug speelt naar de verdediging maar zelf juist met de bal naar de achterlijn duikt en dan op jou teruglegt als hij twee verdedigers heeft meegenomen en jij daardoor weer vrij staat.
Nou ja. Precies dat. Je kan Jahanbakhsh alleen diep sturen als je een trage linksback hebt die hapt in de 1-2-combinatie. Maar in 1 op 1 sprintduels bij een pass van achteruit komt hij voor de top van Nederland en dus Premier League te kort. Je zal een heel systeem op hem af moeten stemmen en daar acht ik ze in Engeland niet toe in staat.

On topic: mijn Wout weg.

:cry:

Ben benieuwd wat AZ 4 Life er van vindt.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 12:54 Nou ja. Precies dat. Je kan Jahanbakhsh alleen diep sturen als je een trage linksback hebt die hapt in de 1-2-combinatie. Maar in 1 op 1 sprintduels bij een pass van achteruit komt hij voor de top van Nederland en dus Premier League te kort. Je zal een heel systeem op hem af moeten stemmen en daar acht ik ze in Engeland niet toe in staat.

On topic: mijn Wout weg.

:cry:

Ben benieuwd wat AZ 4 Life er van vindt.
Nee, dat begrijp je verkeerd. je hebt spelers nodig waar hij mee kan combineren. oftewel een opkomende rechtsback en een middenvelder met inzichtsvermogen.
Hij heeft gewoon een aardig loopvermogen en een passeerbeweging in huis en waar hij niet langs komt passt hij zich uit, bij AZ heeft hij vaak zat vanaf de middenlijn een aanval op poten gezet. hij brengt de creativiteit die je nodig hebt om aanvallend combinatievoetbal te spelen.

Alireza is een flankspeler voor een team dat aanvallend combinatievoetbal speelt. hij is geen speler voor een counterploeg of een team dat compact speelt en jij vind dat beperkend maar zo zijn er echt wel meer spelers die in bepaalde systemen gewoon echt niet renderen.

Kijk Wout Weghorst is gewoon het uiterste en het omgekeerde knower of all, master of nothing. je kan Wout in elk team in de spits zetten en dan gaat het wel redelijk. maar je echte absolute uitblinker zal hij nooit zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 13:05 Kijk Wout Weghorst is gewoon het uiterste en het omgekeerde knower of all, master of nothing. je kan Wout in elk team in de spits zetten en dan gaat het wel redelijk. maar je echte absolute uitblinker zal hij nooit zijn.
:lol:

Vond het twee jaar alleszins behoorlijk.

We zullen maar zien wat we er voor terug krijgen. De lat ligt in ieder geval behoorlijk hoog.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 13:10 :lol:
We zullen maar zien wat we er voor terug krijgen. De lat ligt in ieder geval behoorlijk hoog.
Ja en jij wil er natuurlijk wel een van een niveautje hoger dan de beste speler uit de eredivisie Jahanbakhsh, waar jij je afgelopen seizoenen zoveel aan hebt lopen ergeren. (overigens die gaat ook nog wel weg voor een record bedrag, al denkt dat bolletje van jou er anders over laat je veelvuldig te pas en te onpas blijken).
Ik durf de stelling wel aan dat Jahanbaksh (24 - 27 miljoen) en Weghorst (13 -16 miljoen) AZ samen over de 40 miljoen gaan opleveren.Na het WK gaat de transfermolen pas echt draaien.
AZ zal gaan inzetten op een relatief betaalbare talentvolle spits en vleugelaanvaller die de ontwikkeling van Stengs en Boadu niet in de weg moet gaat staan vanwege een hoog prijskaartje zodat uit kapitaalverlies zo iemand altijd zou moeten spelen. Een aankoop als destijds Janssen en Weghorst zal het dus moeten worden en geen gevestigde naam.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

AZ vangt 11 miljoen voor Weghorst

WOLFSBURG - Wout Weghorst staat mogelijk voor een mooie transfer naar de Bundesliga. VfL Wolfsburg wil de AZ-spits dit weekend nog op het trainingsveld zien.

In de Volkswagen-stad ligt er een meerjarig contract klaar voor Weghorst, die in de voetsporen kan treden van landgenoot Bas Dost. Dost was tussen 2012 en 2016 actief voor Wolfsburg en was daar in 85 wedstrijden goed voor 36 doelpunten.

AZ ontvangt naar verluidt elf miljoen euro van de Duitsers, die afgelopen seizoen ternauwernood aan degradatie ontsnapten. Via de play-offs stelde Wolfsburg handhaving in de Bundesliga veilig.

Weghorst heeft inmiddels al afscheid genomen van zijn ploeggenoten bij AZ. De spits, die vorig seizoen achttien keer raak schoot in de Eredivisie, is inmiddels uitgegroeid tot Oranje-international en krijgt nu de kans om zich verder te ontwikkelen in een topcompetitie.
Telegraaf.nl
Beetje raar dat de Telegraaf het precieze bedrag al denkt te weten als ze nog aan het onderhandelen zijn.
Laatst gewijzigd door Alkmaar/Zaanstreek op 25 jun 2018, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 25 jun 2018, 14:04 Beetje raar dat de Telegraaf het precieze bedrag al denkt te weten als ze nog aan het onderhandelen zijn.
Gaat in ieder geval wel Altidore overtreffen en wie het dat gedacht toen Weghorst destijds van Heracles werd aangetrokken.
Overigens wat was destijds dat transferbedrag?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 25 jun 2018, 13:43 Ja en jij wil er natuurlijk wel een van een niveautje hoger dan de beste speler uit de eredivisie Jahanbakhsh, waar jij je afgelopen seizoenen zoveel aan hebt lopen ergeren. (overigens die gaat ook nog wel weg voor een record bedrag, al denkt dat bolletje van jou er anders over laat je veelvuldig te pas en te onpas blijken).
Ik durf de stelling wel aan dat Jahanbaksh (24 - 27 miljoen) en Weghorst (13 -16 miljoen) AZ samen over de 40 miljoen gaan opleveren.Na het WK gaat de transfermolen pas echt draaien.
Mijn inschatting is dat ze allebei voor 10/11 miljoen weg gaan. Weghorst misschien zelfs maar voor 9.

Overigens heb ik me bijna helemaal niet geëregerd aan Jahanbakhsh. Ik heb me vooral geërgerd aan de hype rond Jahanbakhsh. Dat is iets wezenlijks anders.

Op het moment dat een speler transferrecords wordt toegedicht of het de beste speler van de eredivisie wordt genoemd ga ik er ook zo naar kijken. Dat gebeurde destijds ook met Dembele. Die wel even voor 20 miljoen naar Barcelona kon gaan. Dan schiet ik in de weerstand.

Als keiharde feiten en berichtgeving los van elkaar komen heb ik de neiging tot correctie. Maar dat heb ik ook met Maradona, Zlatan, Pogba en het Belgisch elftal. Allemaal sujetten of instanties die op het allerhoogste niveau marginaal of heel incidenteel hebben gepresteerd, maar waar de kranten constant vol van staan. Verschrikkelijk. Rond Jahanbahkhsh ontstond een zelfde vervelende hype.

Een speler als Weghorst vind ik in die context dan juist weer sympathiek. Feitelijk wordt die de hele tijd belachelijk gemaakt, terwijl het een schoolvoorbeeld is voor elke jeugdspeler. Uiteindelijk word je zonder wezenlijk talent aanvoerder, haal je het Nederlands elftal, scoor je geregeld tegen de top 3 en in Europa. En nog moet je constant lezen dat hij de top niet aan kan, dat het een idioot is, etc.

Wout is een held.

Edit: zat ik met die 9 tot 11 miljoen best lekker warm.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 14:14 Mijn inschatting is dat ze allebei voor 10/11 miljoen weg gaan. Weghorst misschien zelfs maar voor 9.
Denk toch echt dat de verhalen dat AZ minstens een bedrag van rond de 25 miljoen wil ontvangen meer op waarheid berusten.
In hoevere Brighton & Hove Albion nog speelt is de vraag, wellicht nog steeds maar wil men in het kamp Alireza eerst het WK nog afwachten.
Het past echt niet meer in de lijn van AZ om je topscorer en beste speler van de eredivisie voor bedragen die jij noemt te laten vertrekken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten