Wout Weghorst

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 25 jun 2018, 14:50 Denk toch echt dat de verhalen dat AZ minstens een bedrag van rond de 25 miljoen wil ontvangen meer op waarheid berusten.
In hoevere Brighton & Hove Albion nog speelt is de vraag, wellicht nog steeds maar wil men in het kamp Alireza eerst het WK nog afwachten.
Het past echt niet meer in de lijn van AZ om je topscorer en beste speler van de eredivisie voor bedragen die jij noemt te laten vertrekken.
Ik twijfel er niet aan dat AZ meer geld wilt, maar ik twijfel er wel erg aan of een club dit gaat betalen. Overigens is (ook) Ziyech uitgeroepen tot speler van het jaar. En Midtsjo.

Het afwachten van het WK was - vooralsnog - in deze in ieder geval niet zo'n handige strategie. Ik denk dat zijn waarde dalende is 'as we speak'.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 15:05 Ik twijfel er niet aan dat AZ meer geld wilt, maar ik twijfel er wel erg aan of een club dit gaat betalen.
Je zult zien na het WK alles lost gaat barsten op transfergebied.
Clubs gaan dan pas echt aan de slag en ieder seizoen slaat de voetbalwereld verder op hol waarin de vele miljoenen in de grote voetballanden niets meer zegt.
Ik voorzie nog wel een mega transferbedrag voor deze speler.
Natuurlijk doet een goed optreden op dit WK (let wel, het is nog niet voorbij voor Iran) alles een boest geven maar dat zal niet alles bepalend zijn.
Zijn naam zal ongetwijfeld wel op menig lijst staan na zo'n seizoen te hebben gedraaid. Een bedrag van minstens 25 miljoen wat AZ verlangt voor deze speler is dan ook wel te belikken voor de buitenlandse markt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 25 jun 2018, 14:04 Beetje raar dat de Telegraaf het precieze bedrag al denkt te weten als ze nog aan het onderhandelen zijn.
Ik denk... en dat klinkt heel arrogant.. maar ik heb geen hoge pet op van de telegraaf...
Dat een luie journalist mijn discussie met Antti heeft gevolgd en gedacht dat dit wel een aardige conclusie zou zijn.

Want er is echt nergens anders een aanleiding of een discussie om dit op te baseren tenzij iemand toevallig echt zelf exact dezelfde redenatie heeft toegepast. (dat Wolfsburg voor Spitsen makkelijk 10 miljoen op tafel gooit en voor Nederlandse internationals van de top 2 een slordige 12 miljoen met gemak op tafel komt).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik lees net dat Weghorst naar Wolfsburg gaat. Jammer, jammer. Gouden gozer. Bedankt Wout, voor je doelpunten, je gedrevenheid, je inzet en je klik met het publiek . Ik zal je missen. Succes bij de Volkswagens.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Mooi voor Wout, wat een doorzetter is het ook. Op een dag sta je op het veld voor Liverpool, Wout! :D
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZRickGrimesAZ schreef: 25 jun 2018, 18:19 Mooi voor Wout, wat een doorzetter is het ook. Op een dag sta je op het veld voor Liverpool, Wout! :D
Zou mooi zijn, maar dan moeten ze de nieuwe Kuijt in hem zien en dat ook nog eens nodig hebben.
Ik denk dat Liverpool naar andere dingen op zoek is tegenwoordig.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De knuppel (Weghorst) in het hoenderhok (Wolfsburg?), AZ verliest veel doelpunten en een enorme passie, drive en inzet.

Hoe kan AZ dit opvangen ? PaNiEk~!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42


Link: http://www.youtube.com/watch?v=bGn4_xmlA_Y
Als hij er niet meer is dan weet een AZ supporter pas wat hij mist
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: 26 jun 2018, 07:33
Link: http://www.youtube.com/watch?v=bGn4_xmlA_Y
Als hij er niet meer is dan weet een AZ supporter pas wat hij mist
Precies! Er zitten echt lekkere goals bij hoor! Ik wacht op een nieuw konijn uit de hoed.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 15:48 Ik denk... en dat klinkt heel arrogant.. maar ik heb geen hoge pet op van de telegraaf...
Dat een luie journalist mijn discussie met Antti heeft gevolgd en gedacht dat dit wel een aardige conclusie zou zijn.
:lol:

Zou wel grappig zijn.

Maar 11 miljoen komt mij wel realistisch voor.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 26 jun 2018, 07:53 Precies! Er zitten echt lekkere goals bij hoor! Ik wacht op een nieuw konijn uit de hoed.......
Wout was - voor zijn doen - gewoon fantastisch.

Last Scout en AZ 4 Life dansen nu gezamenlijk de rumba, maar ik wil nog wel zien wat we er voor terug krijgen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 07:56 Wout was - voor zijn doen - gewoon fantastisch.

Last Scout en AZ 4 Life dansen nu gezamenlijk de rumba, maar ik wil nog wel zien wat we er voor terug krijgen.
Denk je? Ik verwacht meer iets van een klompendans ......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 07:56 Wout was - voor zijn doen - gewoon fantastisch.

Last Scout en AZ 4 Life dansen nu gezamenlijk de rumba, maar ik wil nog wel zien wat we er voor terug krijgen.
Ach ze noemen mij hier tegenwoordig de penningmeester omdat ik benieuwd ben en verwachtingen heb voor wat er uitgaat en binnenkomt.
10-11 miljoen voor Wout is gewoon een goed bedrag natuurlijk, dat is weer eens andere koek dan wat we voor Aron Johansson kregen bijvoorbeeld.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ


Maarehh, het is inderdaad afwachten wat er voor terugkomt.
Gaat Boadu het doen? is Mihalik echt dat talent dat hem toebedicht is (niveautje Schik maar dan zonder hartkwaal zou wel al fijn zijn)?
Wie wordt die nieuwe aankoop? (Johnsen? Sierhuis? iemand uit de hoge hoed?).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 26 jun 2018, 08:19 10-11 miljoen voor Wout is gewoon een goed bedrag natuurlijk
Uiteindelijk is Wout dus ook gewoon - sportief én financieel - een uitstekende aankoop geweest. Dat kan je bijvoorbeeld van - de hier zo geliefde - Dembele al niet zeggen.

Tijd voor een staande forum - ovatie voor onze Wout. Aanvoerder, international en topscorer tegen de grote clubs !

=D> =D> =D>

(En dan te bedenken dat AZ 4 Life in den beginne nog pleitte voor het opstellen van Fred Friday.)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 08:38 Uiteindelijk is Wout dus ook gewoon - sportief én financieel - een uitstekende aankoop geweest. Dat kan je bijvoorbeeld van - de hier zo geliefde - Dembele al niet zeggen.

Tijd voor een staande forum - ovatie voor onze Wout. Aanvoerder, international en topscorer tegen de grote clubs !

=D> =D> =D>

(En dan te bedenken dat AZ 4 Life in den beginne nog pleitte voor het opstellen van Fred Friday.)
Ach krijgen we dat weer, moeten we die discussie nu weer starten? In de beginperiode was het nog vrij vaak stuivertje wisselen tussen Weghorst en Friday. Ik heb op dat moment gezegd dat Weghorst een spits is die in de zestien van de tegenstander moet komen wil je daar wat aan hebben en dat je op de counter waarschijnlijk meer zou hebben aan Friday. Dat was met de informatie van toen. Sindsdien heb ik al tig keer aangegeven dat Weghorst volledig terecht als nummer één was verkozen boven een vaak falende Friday.

Weghorst heeft het met zijn beperkte voetballende vermogen prima gedaan. Ook dat heb ik al meerdere malen gezegd. Het is nog steeds niet mijn type voetballer. Als persoon een prima gozer, als voetballer word ik er niet warm van. Het is heel veel strijd maar zo verschrikkelijk weinig voetballend vermogen. Zijn balbehandeling vind ik af en toe schrijnend op te zien. Daar zit wel verbetering in, maar nog steeds heeft hij twee a drie balbehandelingen nodig om de bal goed voor zijn voeten te krijgen. Dat kan allemaal in Nederland, maar ik denk niet dat hij daar in Duitsland mee weg gaat komen. Verder haalt hij er het maximale uit en dat is een compliment waard. Dat hij 11 miljoen op zou leveren zou prachtig zijn, dat is drie miljoen meer dan ik had verwacht. Ik wens hem alle succes in Duitsland, maar ik vind hem zeker niet onvervangbaar.

Je verwijzing naar Dembele is trouwens uiterst flauw. Dat was een heel andere tijd. Dan heb ik het niet alleen over de transfersommen die toen werden betaald maar ook over de fase waarin wij als club toen zaten. Dembele heeft ons sportief trouwens heel veel gebracht. En wees blij dat die klasbak hier vier jaar heeft rondgelopen want dat is zo'n beetje de enige die het in een topcompetitie heeft waargemaakt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 26 jun 2018, 09:04 Ach krijgen we dat weer, moeten we die discussie nu weer starten?
We sluiten voorlopig het Tijdperk Weghorst af. Terugblikken is dan altijd wel leuk. Zeker als ik zelf altijd aan de goede kant van de medaille heb gezeten.

:wink:

Maar heb je al een opvolger op het oog?

Ik vind namelijk wel dat je wat blind staart op die aanname. Zo heel slecht is die ook niet en daarnaast heeft hij wel andere kwaliteiten. Scoren tegen grote clubs, strijdlust, leiderschap etc. Ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar terug kan kopen.

Ik ben héél benieuwd waar AZ mee op de proppen komt. En spoedig zullen we het weten, want de voorbereiding is al begonnen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 09:25 We sluiten voorlopig het Tijdperk Weghorst af. Terugblikken is dan altijd wel leuk. Zeker als ik zelf altijd aan de goede kant van de medaille heb gezeten.

:wink:

Maar heb je al een opvolger op het oog?

Ik vind namelijk wel dat je wat blind staart op die aanname. Zo heel slecht is die ook niet en daarnaast heeft hij wel andere kwaliteiten. Scoren tegen grote clubs, strijdlust, leiderschap etc. Ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar terug kan kopen.

Ik ben héél benieuwd waar AZ mee op de proppen komt. En spoedig zullen we het weten, want de voorbereiding is al begonnen.
Nee ik heb geen opvolger op het oog, niet in Nederland. Sowieso vind ik het apart dat AZ een speler wil met groeipotentie. Die spitsen hebben we immers genoeg. We hebben iemand nodig voor de korte termijn die wat druk wegneemt van Boadu en Mihalik de tijd geeft te herstellen. Wat dat betreft zou Janssen een ideale optie zijn om te huren, al zal dat wel een natte droom blijven. En wat betreft de kwaliteiten van Weghorst. Denk jij dat hij basisspeler zou worden bij ajax of PSV? Ik weet bijna wel zeker van niet. Daarvoor heeft hij teveel beperkingen die je zeker Europees op gaan breken. Janssen zou bij zowel ajax als PSV lachend in de basis staan. Ik vind Weghorst een nuttige spits voor AZ, maar wel eentje die vrij beperkt is en daardoor niet onvervangbaar. Wat betreft zijn leiderschap valt het ook wel mee. Niet iedereen binnen AZ is rouwig om zijn vertrek.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 26 jun 2018, 09:36 Niet iedereen binnen AZ is rouwig om zijn vertrek.
Dat is altijd zo.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jun 2018, 09:54 Dat is altijd zo.
Dat zei ik met gevoel voor understatement :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 26 jun 2018, 07:33
Link: http://www.youtube.com/watch?v=bGn4_xmlA_Y
Als hij er niet meer is dan weet een AZ supporter pas wat hij mist
God, wat een heerlijk filmpje. Kijk hem eens lekker zweef-kopballen, stiften, volleren, kappen, draaien, scoren.

Prachtige goals tegen de top 3 ook.

Wat een gigant eigenlijk. Misschien wel de beste speler van de afgelopen twee seizoenen.

- ik begin een 'man crush' te ontwikkelen denk ik -
Gesloten