Stijn Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Kort interview over Wuytens en zijn verloren seizoen vanwege zijn blessure. Lijkt nu weer 100% fit te zijn en traint volledig mee. Helaas mis ik zijn ambitie. Hij heeft eerder aangegeven open te staan voor avonturen elders, niet verlengen contract etc.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 28 jun 2019, 11:46 Kort interview over Wuytens en zijn verloren seizoen vanwege zijn blessure. Lijkt nu weer 100% fit te zijn en traint volledig mee. Helaas mis ik zijn ambitie. Hij heeft eerder aangegeven open te staan voor avonturen elders, niet verlengen contract etc.
Hij zal nu blij zijn dat hij weer fit is, dus de rest zal nog wel even on hold staan. Eerst maar eens aankijken hoe alles gaat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 28 jun 2019, 11:46 Kort interview over Wuytens en zijn verloren seizoen vanwege zijn blessure. Lijkt nu weer 100% fit te zijn en traint volledig mee. Helaas mis ik zijn ambitie. Hij heeft eerder aangegeven open te staan voor avonturen elders, niet verlengen contract etc.
Bewust niet naar gevraagd, mede ook om de reden die Kilkenny aangeeft. Dat is vorig jaar ook redelijk uit zijn verband getrokken namelijk. Hij zou ooit nog wel eens in België willen spelen was toen het antwoord, maar dat hoefde niet meteen. Ook zei hij toen dat hij eerst fit wilde worden. Dat was de primaire insteek van het interview, kijken waar hij nu staat. Gelukkig staat hij er goed op.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Is er bekend waarom hij niet speelde? Voorzorg met het oog op donderdag?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een voorzorgswissel van het centrale duo gezien Slot het mogelijk achtte punten te behalen met de achtervang (misschien heeft hij ook wel de discussie met Max die wij met elkaar hebben en was dit een test om te zien of er niet toch nog verdedigers nodig zijn... wie weet).
Vind het bij Stijn wat zorgelijker dan bij Ron, het sterkt mijn vermoedens over zijn blessuregevoeligheid en dat AZ deze deelt.
Was het niet uit voorzorg dan is het gewoon een bevestiging.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2019, 11:18 Een voorzorgswissel van het centrale duo gezien Slot het mogelijk achtte punten te behalen met de achtervang (misschien heeft hij ook wel de discussie met Max die wij met elkaar hebben en was dit een test om te zien of er niet toch nog verdedigers nodig zijn... wie weet).
Vind het bij Stijn wat zorgelijker dan bij Ron, het sterkt mijn vermoedens over zijn blessuregevoeligheid en dat AZ deze deelt.
Was het niet uit voorzorg dan is het gewoon een bevestiging.
Na 2 seizoenen van hetzelfde lijkt me een extra bevestiging niet meer nodig.
Het is geen nieuw issue van dit transferwindow (ook niet van het vorige of degene daarvoor of degene daarvoor)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik maak me zorgen om onze Belgische vriend. Voor een 29 jarige verdediger moet hij in de kracht van zijn leven zitten. Maar 2 wedstrijden in de week - na een voorbereiding - zijn niet haalbaar. Dat is echt zorgelijk.
Doorpakken Max!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 23 aug 2019, 10:56 Ik maak me zorgen om onze Belgische vriend. Voor een 29 jarige verdediger moet hij in de kracht van zijn leven zitten. Maar 2 wedstrijden in de week - na een voorbereiding - zijn niet haalbaar. Dat is echt zorgelijk.
Doorpakken Max!
Ik zie het liefst Kramer, eigen jeugd en deed het prima tegen Groningen. Ik hoop alleen dat hij zich over dat interview heen kan zetten, een perspraatjes is duidelijk niet zijn ding.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 23 aug 2019, 11:09 Ik zie het liefst Kramer, eigen jeugd en deed het prima tegen Groningen. Ik hoop alleen dat hij zich over dat interview heen kan zetten, een perspraatjes is duidelijk niet zijn ding.
De vraag blijft of Kramer goed genoeg is. Ik vond dat hij tegen Groningen liet zien over basistechniek te beschikken en logische keuzes te kunnen maken, maar of hij kan verdedigen is een andere vraag. Daar gaan we waarschijnlijk binnenkort achter komen wanneer AZ blijft volharden met dit rommeltje achterin.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 23 aug 2019, 11:14 De vraag blijft of Kramer goed genoeg is. Ik vond dat hij tegen Groningen liet zien over basistechniek te beschikken en logische keuzes te kunnen maken, maar of hij kan verdedigen is een andere vraag. Daar gaan we waarschijnlijk binnenkort achter komen wanneer AZ blijft volharden met dit rommeltje achterin.
Dat ligt voornamelijk aan de rest van het team, als de rest de druk op de bal houd met de energie die ze er nu gooien dan zie ik het wel goedkomen. 2 seizoenen geleden verloren we alle toppers omdat juist de voorhoede en het middenveld het lieten afweten. Sinds vorig seizoen heb ik in de wedstrijden tegen betere ploegen al een veel beter strijdplan gezien en geloof dat ze nu nog steeds op die lijn zitten. Wij hebben niks aan een beul van een verdediger die in 5-3-2 systeem de sterren van de hemel speelt, wij hebben verdedigende voetballers nodig die balvaardig zijn. Ik denk dat daarom Max nog steeds niet een versterking heeft gevonden, want immers de meespelende verdedigers scheiden zich al gauw af van de 10 in het dozijn beulen die er te vinden zijn en kosten al gauw veel meer of zijn onbereikbaar.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 23 aug 2019, 11:32 Dat ligt voornamelijk aan de rest van het team, als de rest de druk op de bal houd met de energie die ze er nu gooien dan zie ik het wel goedkomen. 2 seizoenen geleden verloren we alle toppers omdat juist de voorhoede en het middenveld het lieten afweten. Sinds vorig seizoen heb ik in de wedstrijden tegen betere ploegen al een veel beter strijdplan gezien en geloof dat ze nu nog steeds op die lijn zitten. Wij hebben niks aan een beul van een verdediger die in 5-3-2 systeem de sterren van de hemel speelt, wij hebben verdedigende voetballers nodig die balvaardig zijn. Ik denk dat daarom Max nog steeds niet een versterking heeft gevonden, want immers de meespelende verdedigers scheiden zich al gauw af van de 10 in het dozijn beulen die er te vinden zijn en kosten al gauw veel meer of zijn onbereikbaar.
Het begint allemaal bij de vaardigheden van de speler zelf. Aan de context kan die speler niet veranderen, maar wordt wel vaak als bepalend aangehaald. Dan winnen we 4-0, heeft de tegenstander geen kans gehad en krijgt Hatzidiakos de stempel (voorlopig) “geschikt” weer opgeplakt omdat hij overeind is gebleven.

Maar het gaat er om wat die speler heeft gedaan in de momenten dat hij bij het spel betrokken is geweest. Dat zegt iets over hoe groot de kans is dat hij wat goeds doet met een spelsituatie zodra hij daarbij betrokken wordt in de toekomst. In het geval van Kramer heb ik nog geen idee hoe hij acteert in een verdedigend duel, een kopduel en of hij positioneel een beetje in orde is. Ook voetballend is dat nog de vraag, alhoewel ik wel waarde hecht aan mijn eerste positieve indruk.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 23 aug 2019, 11:56 Het begint allemaal bij de vaardigheden van de speler zelf. Aan de context kan die speler niet veranderen, maar wordt wel vaak als bepalend aangehaald. Dan winnen we 4-0, heeft de tegenstander geen kans gehad en krijgt Hatzidiakos de stempel (voorlopig) “geschikt” weer opgeplakt omdat hij overeind is gebleven.

Maar het gaat er om wat die speler heeft gedaan in de momenten dat hij bij het spel betrokken is geweest. Dat zegt iets over hoe groot de kans is dat hij wat goeds doet met een spelsituatie zodra hij daarbij betrokken wordt in de toekomst. In het geval van Kramer heb ik nog geen idee hoe hij acteert in een verdedigend duel, een kopduel en of hij positioneel een beetje in orde is. Ook voetballend is dat nog de vraag, alhoewel ik wel waarde hecht aan mijn eerste positieve indruk.
Ik heb het stempel geschikt al 2 seizoenen geleden gegeven, ik geloof dat zijn missers echt wel lessen zijn geweest (ook ervaren verdedigers maken fouten). De haat tegen hem heeft hem echt teruggezet in zijn ontwikkeling (het raakt een mens gewoon vooral als het zo onterecht - meten met 2 maten- en van deze grote proporties is) maar nog steeds staat hij er en heeft nog nooit verzaakt voor AZ en is altijd positief geweest. Zijn medespelers spelen hem in alle situaties onder druk, allemaal gewoon in zonder blikken of blozen en hij zet die beul van een spits gisteren meerdere keren goed aan de kant, zelf zo dat die er voor kiest om meer van de andere kant te gaan spelen.
Ik weet werkelijk niet hoe deze haat zo uit de hand is gelopen, begint het dat hij Griek is (de crisis heeft het beeld hier in NL echt geen goed gedaan), of is het het bekende zondebok denken in groepen (pesten heeft het zelfde meganisme, ik voel me groot door een ander neer te halen) het staat bekend als een soort menselijke natuur waarin het elkaar napraten meer een sociale code is dan echt een objectieve mening. Maar ach ik ben geen psycholoog en ik wil niemand aanvallen maar verwonderen doe mij ik wel.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dit verhaal weer. Dit heb ik gelezen over Dos Santos, dit heb ik gelezen over Haye, dit heb ik gelezen over Rienstra, dit heb ik gelezen over Johansson, dit heb ik gelezen over Rochet, dit heb ik gelezen over Esteban, dit heb ik gelezen over Viktor Elm, dit heb ik gelezen over Jan Wuytens en dit heb ik gelezen over Etienne Reijnen. Wat een haat, zo blind en onterecht. Al hun carrières zijn vervolgens in vrije val geraakt.

Maar het moet hier over Wuytens gaan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 23 aug 2019, 12:54 Dit verhaal weer. Dit heb ik gelezen over Dos Santos, dit heb ik gelezen over Haye, dit heb ik gelezen over Rienstra, dit heb ik gelezen over Johansson, dit heb ik gelezen over Rochet, dit heb ik gelezen over Esteban, dit heb ik gelezen over Viktor Elm, dit heb ik gelezen over Jan Wuytens en dit heb ik gelezen over Etienne Reijnen. Wat een haat, zo blind en onterecht. Al hun carrières zijn vervolgens in vrije val geraakt.

Maar het moet hier over Wuytens gaan.
Yep het leven is hard.
Ontopic ik hoop dat Wuytens meevalt, maar ik hou mijn hart vast voor hem. Vlaar is op links toch minder.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

https://youtu.be/2PrqSmeQkeo 2.50

Tegen Antwerp was er een situatie waarbij Wuytens weer eens zijn hand op de schouder van de tegenstander legde in het strafschopgebied. Het was gelukkig geen strafschop (terecht), maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem wel geven.

Ik heb geen statistieken, maar voor mijn gevoel heb ik dit veel vaker gezien met Wuytens. Onnodig veel penalties veroorzaken.

Hebben jullie dit beeld ook?
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZRickGrimesAZ schreef: 30 aug 2019, 07:31 https://youtu.be/2PrqSmeQkeo 2.50

Tegen Antwerp was er een situatie waarbij Wuytens weer eens zijn hand op de schouder van de tegenstander legde in het strafschopgebied. Het was gelukkig geen strafschop (terecht), maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem wel geven.

Ik heb geen statistieken, maar voor mijn gevoel heb ik dit veel vaker gezien met Wuytens. Onnodig veel penalties veroorzaken.

Hebben jullie dit beeld ook?
Was inderdaad zeer dubieus, ik dacht in eerste instantie ook penalty maar zag later dat hij zelf eerder werd vastgehouden aan zijn broek. Goed gezien van de scheidsrechter die een prima wedstrijd floot
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZRickGrimesAZ schreef: 30 aug 2019, 07:31 https://youtu.be/2PrqSmeQkeo 2.50

Tegen Antwerp was er een situatie waarbij Wuytens weer eens zijn hand op de schouder van de tegenstander legde in het strafschopgebied. Het was gelukkig geen strafschop (terecht), maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem wel geven.

Ik heb geen statistieken, maar voor mijn gevoel heb ik dit veel vaker gezien met Wuytens. Onnodig veel penalties veroorzaken.

Hebben jullie dit beeld ook?
Nee. Ik kan me sowieso geen domme overtredingen van Wuytens herinneren en al helemaal niet dat hij een recidivist is bij het (bijna) veroorzaken van strafschoppen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZRickGrimesAZ schreef: 30 aug 2019, 07:31 https://youtu.be/2PrqSmeQkeo 2.50

Tegen Antwerp was er een situatie waarbij Wuytens weer eens zijn hand op de schouder van de tegenstander legde in het strafschopgebied. Het was gelukkig geen strafschop (terecht), maar er zijn genoeg scheidsrechters die hem wel geven.

Ik heb geen statistieken, maar voor mijn gevoel heb ik dit veel vaker gezien met Wuytens. Onnodig veel penalties veroorzaken.

Hebben jullie dit beeld ook?
Nee. Betrouwbare cv zonder rare fratsen. En kijk ook maar is naar cv's bij andere clubs, overal wordt vastgehouden e.d.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik vind die hand op de schouder wel herkenbaar hoor. Daar is hij zeker 1 keer eerder goed mee weggekomen. Maar het is verder onvermijdelijk dat je als verdediger wel eens in gevaarlijke/discutabele situaties terecht komt. Dat heeft hij niet bovenmatig. Hij moet alleen oppassen met dat handje.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Waarom viel hij eigenlijk uit ? Moeten we vrezen voor zijn fitheid ? (en voor zijn eventuele vervanger)
Gesloten