Stijn Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 30 aug 2019, 13:08 Waarom viel hij eigenlijk uit ? Moeten we vrezen voor zijn fitheid ? (en voor zijn eventuele vervanger)
Wisselen en uitvallen zijn 2 verschillende dingen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Oke gelukkig maar
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Kilkenny schreef: 30 aug 2019, 13:19 Wisselen en uitvallen zijn 2 verschillende dingen.
O ja, was wel een logische wissel natuurlijk, gezien de omstandigheden.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Niet een speler die veel aandacht trekt/krijgt, maar prima wedstrijd weer van hem vanavond. Onopvallend maar heel degelijk en belangrijk.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Dat was zondag tegen Heracles ook al het geval.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Inderdaad. Stille kracht.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 03 okt 2019, 21:17 Niet een speler die veel aandacht trekt/krijgt, maar prima wedstrijd weer van hem vanavond. Onopvallend maar heel degelijk en belangrijk.
Eens. En hij is ook fitter geworden lijkt wel.
Hup AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bob Ross schreef: 04 okt 2019, 07:27 Eens. En hij is ook fitter geworden lijkt wel.
Nou en of. Ik zag alleen in de samenvatting dat hij degene was die het mogelijke penalty tegen moment veroorzaakte. Het was me in het stadion niet opgevallen dat hij dat was.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Erg blij met de huidige vorm van Wuytens , het is te hopen dat hij het hele seizoen blessurevrij blijft . Belangrijke stabiele kracht in onze verdediging , en veel meer een pure verdediger dan Koopmeiners.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZuid-Scharwoude schreef: 04 okt 2019, 14:29 Ik zag alleen in de samenvatting dat hij degene was die het mogelijke penalty tegen moment veroorzaakte.
Het valt me wel op dat het vaak Wuytens is met dit soort momenten. Ook veel met zijn handen vasthouden in de 16. Dat mag wel iets rustiger.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

1keerraken schreef: 05 okt 2019, 06:21 Erg blij met de huidige vorm van Wuytens , het is te hopen dat hij het hele seizoen blessurevrij blijft . Belangrijke stabiele kracht in onze verdediging , en veel meer een pure verdediger dan Koopmeiners.
100% eens !
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ Twello schreef: 25 okt 2019, 06:10 100% eens !
Toch is hij ook wel erg wisselvallig hoor, gisteren was hij goed bezig maar tegen Heerenveen leek het nergens op.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 25 okt 2019, 11:37 Toch is hij ook wel erg wisselvallig hoor, gisteren was hij goed bezig maar tegen Heerenveen leek het nergens op.
Dat was dan ook meteen zijn enige slechte pot dit seizoen. Ik hoorde Slot gister zeggen dat die de negentiende wedstrijd was als ik het goed heb gehoord. Hoeveel van die wedstrijden was Wuytens matig? Twee? Dan blijven er zeventien voldoende tot goede wedstrijden over. Dat zou ik niet wisselvallig willen noemen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 25 okt 2019, 12:00 Dat was dan ook meteen zijn enige slechte pot dit seizoen. Ik hoorde Slot gister zeggen dat die de negentiende wedstrijd was als ik het goed heb gehoord. Hoeveel van die wedstrijden was Wuytens matig? Twee? Dan blijven er zeventien voldoende tot goede wedstrijden over. Dat zou ik niet wisselvallig willen noemen.
Hij heeft ook een wedstrijd in de EL heel.matig gespeeld, weet niet meer precies welke. Verder klopt het wel wat je zegt, wisselvallig gaat wat te ver, hij speelt een redelijk goed seizoen. Alleen zoals tegen Heerenveen dan schrik ik er toch wel van hoe hij kinderlijk wordt afgetroeft in cruciale duels en er behoorlijk wordt uitgelopen.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 25 okt 2019, 12:15 Hij heeft ook een wedstrijd in de EL heel.matig gespeeld, weet niet meer precies welke. Verder klopt het wel wat je zegt, wisselvallig gaat wat te ver, hij speelt een redelijk goed seizoen. Alleen zoals tegen Heerenveen dan schrik ik er toch wel van hoe hij kinderlijk wordt afgetroeft in cruciale duels en er behoorlijk wordt uitgelopen.
Iedere speler heeft wel een paar slechte wedstrijden in een seizoen. Ik vind dat het duo Wuytens/Vlaar zorgt voor rust en veel vertrouwen, waardoor de hele ploeg beter voetbalt. Zodra er 1 van de 2 weg valt, merk je het wel in de ploeg.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Hele goede pot weer van Wuijtens.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Rjansen17 schreef: 02 nov 2019, 22:13 Hele goede pot weer van Wuijtens.
Zeker. Goed duo samen met Hatzidiakos, lekker zo laten staan.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 02 nov 2019, 22:13 Hele goede pot weer van Wuijtens.
Speelde uitstekend. Is in de opbouw eigenlijk nog belangrijker dan onze middenvelders.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

NHD schreef: AZ wil langer door met centrale verdediger Stijn Wuytens

AZ wil langer door met Stijn Wuytens. Zijn contract loopt komende zomer af, maar als het aan de club ligt tekent de 30-jarige centrale verdediger bij. „AZ heeft gevraagd of ik het zie zitten om langer te blijven. Daar sta ik positief tegenover”, zegt Wuytens. „Het ligt op tafel. We gaan later kijken of we eruit kunnen komen.”

Wuytens was donderdagavond een van de uitblinkers bij AZ, dat voor de tweede keer in twee weken FC Astana volkomen kansloos liet. „De perfecte wedstrijd? Die bestaat niet”, vond Wuytens na de 0-5 in Noersoeltan. „Het was gewoon een goede wedstrijd. Stabiel. We hebben weinig weggegeven en vijf goals gemaakt.”
Door de ruime overwinning staat AZ er nu uitstekend voor. Met acht uit vier staat het op de tweede plaats, met vier punten voorsprong op Partizan Belgrado. Die club komt over drie weken, op 28 november, naar Den Haag. Een gelijkspel is dan voor AZ voldoende voor een plek in de knock-outfase van de Europa League. „We hebben nu drie matchpoints”, zegt trainer Arne Slot. „Als we winnen van Partizan, zijn we door. Lukt dat niet, dan is een gelijkspel ook nog genoeg. En als we verliezen is de wedstrijd in Manchester ons derde matchpoint. Dat is dan natuurlijk wel het moeilijkste matchpoint, maar het is er wel een.”

Na de twee gemakkelijke wedstrijden tegen het povere FC Astana kijken de spelers van AZ uit naar Partizan en Manchester. „Winnen van dat soort clubs heeft gevoelsmatig toch meer waarde dan deze resultaten tegen Astana. Tegen Partizan wordt een soort finale. Daar kijken we natuurlijk naar uit. Mochten we de volgende ronde halen, dan hopen we op een topclub, zodat we ons kunnen meten met die gasten. Dat zijn wel de wedstrijden die iedereen wil spelen. Zoals een paar jaar geleden die thuiswedstrijd tegen Zenit St. Petersburg”, zegt Wuytens. „Nee, over de wedstrijden tegen Olympique Lyon zullen we het maar niet hebben.” AZ kreeg van die Franse club in februari 2017 twee keer een pak slaag: in Alkmaar werd het 1-4, in Lyon maar liefst 7-1.
De uitwedstrijd tegen Manchester United op 12 december staat dan ook omcirkeld in de agenda van AZ. „Het Engelse voetbal, die stadions en het publiek: dat is allemaal natuurlijk hartstikke mooi”, zegt Wuytens, al viel een eerdere ervaring met Engeland voor hem niet positief uit. „Nee, klopt. Met PSV verloren we in de Champions League met 3-0 bij Liverpool. Dat was een vrij kansloze avond voor ons.”

Destijds, in oktober 2008, was Wuytens niet alleen nog piepjong (18), hij was ook nog middenvelder. In die wedstrijd speelde hij zelfs als een soort hangende linksbuiten. Ook in de jaren daarna speelde hij zo goed als altijd op het middenveld. In januari 2016 haalde AZ hem ook voor die linie, maar al in zijn eerste wedstrijd voor AZ speelde hij centraal in de verdediging vanwege blessures van andere spelers. „En nu ben ik al bijna vier jaar centrale verdediger. Het is een beetje gek hoe dat is ontstaan, maar inmiddels ben ik er natuurlijk helemaal aan gewend. Ik zou nog wel op het middenveld kunnen gaan spelen, maar dan heb ik wel de nodige trainingen en wedstrijden nodig om dat gevoel weer te krijgen. Ik zie mezelf nu als centrale verdediger.”
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Een Wuytens uit vorm kunnen we helemaal niet gebruiken. Man, wat matig de laatste weken.
Gesloten