Stijn Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

AZFanpage schreef:AZ heeft zich versterkt met Stijn Wuytens. De 26-jarige middenvelder komt over van Willem II en zal een meerjarige verbintenis gaan ondertekenen in Alkmaar. Enige voorwaarde is nog wel dat de Belg donderdag de medische keuring doorstaat. Wuytens is afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV en speelde uiteindelijk 43 wedstrijden in dienst van de Eindhovenaren. Tussentijds werd hij gestald bij De Graafschap waarna hij transfervrij de overstap maakte naar Beerschot. Na één jaar in België wist Willem II de linkspoot gratis over te nemen.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Nou ben benieuwd.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Succes. Ben ook benieuwd, ken hem voor de rest niet.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik hoorde net in een interview met V/d Brom dat hij een clausule in zijn contract had bij Willem II, waar AZ van gebruik heeft gemaakt. Hij zal dus niet duur geweest zijn.

Stijn speelde heel degelijk tegen Feyenoord. Zeker voor herhaling vatbaar in de verdediging. Ik ben benieuwd hoe hij gebruikt wordt als iedereen wedstrijdfit is. Ik heb de indruk dat we nog veel plezier aan Stijn gaan beleven. Goede aankoop.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Ik las ergens dat hij € 500.000,- heeft gekost. Dat is toch nog best een aardig bedrag voor iemand die uit zijn contract loopt. Maar goed wellicht blijkt het een koopje te zijn.
Last Scout

wat ik dan weer niet snap : hij was toch een middenvelder?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ja, dat vond ik ook raar. Blijkbaar kan hij het allebei.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZ-Alkmaar schreef:Ik las ergens dat hij € 500.000,- heeft gekost. Dat is toch nog best een aardig bedrag voor iemand die uit zijn contract loopt. Maar goed wellicht blijkt het een koopje te zijn.
Wat voor bron dan?

Maar misschien wilt AZ wel gewoon eventuele concurrentie voor zijn, op transfervrije spelers wordt overigens heel erg op gelet.. dus de concurrentie voor zijn is nog niet eens zo goed idee... en daarnaast kan Stijn voor zover nodig alvast wennen aan AZ en het team zodat hij volgend jaar helemaal los kan gaan op het middenveld wat zijn primaire positie is.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Tilbo.com meldt 5 ton als transfersom.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Prima debuut. Heerlijk die sliding op Kramer, dat zie je niet vaak bij een middenvelder. Als het goed is zijn zijn 5 assists van dit seizoen allemaal van standaardsituaties en dus hebben we er weer een goede vrije trappen en corner-nemer bij.
.
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Wat een debuut gevoetbald als een echte kerel. Woensdag weer.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Prima debuut, hulde.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Prima debuut!
Last Scout

pAZcal schreef:Ja, dat vond ik ook raar. Blijkbaar kan hij het allebei.
Ach als het zoals vandaag in een stijgende lijn door gaat komt het goed toch.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Last Scout schreef:wat ik dan weer niet snap : hij was toch een middenvelder?
Bij WII speelde hij vooral als strateeg voor de verdediging om van daaruit het spel op te bouwen.

Stijn meet 1m83 en kan doordat hij bijna altijd op de goede plaats staat ook goed verdedigen. Hij won vandaag vrijwel al zijn kopduels door zijn goede timing. Groot voordeel vandaag dat het centrale verdedigingsblok door een rechter en linker centrale verdediger gevuld werd.Dat voetbalt van achter uit veel makkelijker.

Nogmaals heel goed debuut van Stijn Wuytens vandaag!

Alle critici die zijn halen eerder niet snapten snappen het nu wel neem ik aan!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

ForzAZ schreef:Bij WII speelde hij vooral als strateeg voor de verdediging om van daaruit het spel op te bouwen.

Stijn meet 1m83 en kan doordat hij bijna altijd op de goede plaats staat ook goed verdedigen. Hij won vandaag vrijwel al zijn kopduels door zijn goede timing. Groot voordeel vandaag dat het centrale verdedigingsblok door een rechter en linker centrale verdediger gevuld werd.Dat voetbalt van achter uit veel makkelijker.

Nogmaals heel goed debuut van Stijn Wuytens vandaag!

Alle critici die zijn halen eerder niet snapten snappen het nu wel neem ik aan!
De kritiek is op het beleid, niet op de speler. Ik heb niemand horen zeggen dat hij er geen zak van kan. Het gaat er om dat je de beperkte hoeveelheid besteedbare centen aan twee verdedigende middenvelders van voor voetbalbegrippen middelbare leeftijd uitgeeft. Terwijl je een gapend gaf in je selectie op in ieder geval de rechtsachter positie hebt.

Nu hij er is hoop ik dat het een topper is, hij speelde veelbelovend in ieder geval. Ook fijn om wat lengte op de positie voor de verdediging te hebben om de standaardsituaties wat beter te kunnen verdedigen.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Complimenten voor de technische staf-scouting. Stijn Wuijtens voetbalt al jaren controlerend, maar is dus ook een uitstekende CV. Moet wel gezegd worden, dat hij naast een ijzersterke Ron Beton stond. Maar toch. Eindelijk weer eens een moeilijk te nemen vesting achterin. Geeft de supporter moed en het team ook lijkt mij.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik had al hoop dat Wuijtens ook een goede CV zou zijn gezien de noden van AZ en hij deed dat inderdaad behoorlijk tot goed. De evaluaties hier zouden misschien iets anders gekleurd zijn als AZ terecht de penalty tegen zou hebben gekregen die hij veroorzaakte door Kramer vast te houden.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef:Alle critici die zijn halen eerder niet snapten snappen het nu wel neem ik aan!
Kritiek was inderdaad niet op de speler zelf maar meer op het feit dat prioriteit ergens anders ligt. Ik sta daar ook nog steeds achter, ondanks de goede wedstrijd van gister. Nu kwam het toevallig zo uit dat hij in de verdediging werd opgesteld maar hij is gehaald voor het middenveld en niet voor deze ene wedstrijd centraal achterin. Op het middenveld heb je hem (nog) niet nodig Zeker niet voor een paar ton. Dan had ik die paar ton liever extra geinvesteerd in Laursen. Luckassen is woensdag weer terug en je hebt ook Van der Linden en Hatzidiakos nog. Eventueel kan je Rienstra daar nog opstellen als de nood echt hoog wordt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef:Luckassen is woensdag weer terug en je hebt ook Van der Linden en Hatzidiakos nog. Eventueel kan je Rienstra daar nog opstellen als de nood echt hoog wordt.
Met dien verstande dat Luckassen te dom is voor topvoetbal, Van der Linden te zwak/traag en Hatzidiakos (nog) te onervaren in grote wedstrijden. Never change a winning team dus Wuytens mag wat mij betreft blijven staan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten