Ben Rienstra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 13:44 Dit is wel een team dat nauwelijks voor spelers betaald dus wat dat betreft is het dan weer echt minder.
Is Rienstra destijds van PEC voor zo'n 7 ton aangetrokken?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 25 jun 2018, 14:09 Is Rienstra destijds van PEC voor zo'n 7 ton aangetrokken?
Anderhalf miljoen meen ik.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 25 jun 2018, 14:23 Anderhalf miljoen meen ik.
Tja, Rienstra heeft bij AZ (leiderstype volgens Stewart) niet de verwachtingen kunnen waarmaken.
Kende dan wel weer een geweldig seizoen bij Willem II, maar zal toch wel een verliesje voor AZ in zitten.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 25 jun 2018, 14:09 Is Rienstra destijds van PEC voor zo'n 7 ton aangetrokken?
Anderhalf miljoen, vandaar dat ik links en rechts bij de vertrekkende spelers toch hoop dat er iets gecompenseerd wordt puur zodat we als club toch nog altijd ongeveer op dezelfde positie zitten.

Friday(1.35-1.5), Bel Hassani(1.35) en Rienstra(1.5) mogen vertrekken. dat is zo'n 4.5 miljoen welk AZ door het toilet gespoeld heeft.
Ik hoop dat die verliezen geminimaliseerd kunnen worden en Ben Rienstra is 'de' speler die dat echt wel kan.
Met het seizoen dat hij bij Willem 2 heeft gehad zou je echt nog wel 1.5-2 miljoen voor hem kunnen krijgen.

Toen wij Ben bij PEC oppikte was hij (geen captain?) minder op dreef(5 doelpunten) dan de Ben Rienstra, captain van Willem 2 met 10 doelpunten en 2 assists.

Deze club zoals gezegd betaald niks in de richting van een dergelijk bedrag en hoewel AZ gezond is baart dat toch enigzins zorgen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Volgens mij heeft het niet zo'n zin penningmeester van AZ te spelen. Het is gezeur. Gaan we dit nou elke keer hebben met spelers die niet slagen :roll:

Er zullen altijd wel spelers zijn die niet slagen .
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 25 jun 2018, 16:36 Volgens mij heeft het niet zo'n zin penningmeester van AZ te spelen. Het is gezeur. Gaan we dit nou elke keer hebben met spelers die niet slagen :roll:

Er zullen altijd wel spelers zijn die niet slagen .
Bah wat ben jij vervelend soms.
Men kan het toch vervelend vinden als we een fors verlies pakken?
We zijn toch ook vrolijk als een speler voor een recordbedrag de deur uit gaat?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Last Scout schreef: 25 jun 2018, 18:18 Bah wat ben jij vervelend soms.
Men kan het toch vervelend vinden als we een fors verlies pakken?
We zijn toch ook vrolijk als een speler voor een recordbedrag de deur uit gaat?
Je bent alle spelers die weg mogen bij elkaar aan het op te tellen i.p.v. dat je het hebt over slechts één mislukte grote aankoop, dus je argument is een beetje krom.

Je speelt gewoon penningmeester, dat kan als je dat wilt, maar ik vind het onzinnig. Want met alle transfers en doorselecties die er in de komende jaren zullen gaan komen is dat gewoon een gebed zonder end.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 25 jun 2018, 19:39 Je bent alle spelers die weg mogen bij elkaar aan het op te tellen i.p.v. dat je het hebt over slechts één mislukte grote aankoop, dus je argument is een beetje krom.

Je speelt gewoon penningmeester, dat kan als je dat wilt, maar ik vind het onzinnig. Want met alle transfers en doorselecties die er in de komende jaren zullen gaan komen is dat gewoon een gebed zonder end.
Ze vertrekken nu allemaal tegelijk? dus dan meet je nu het verlies?
Dat klinkt misschien heel boekhoudkundig maar zo zie ik het en dat vind ik gewoon jammer. niet meer niet minder.

Je kunt ook helemaal niets geven om de financien van je club, maar dan ben je denk ik beter af om Twente te supporten.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Je kan rustig gaan slapen Last Scout. Wout gaat voor zo’n 11 miljoen en Alireza gaat waarschijnlijk minimaal zoveel opleveren. Geen enkele club is vrij van een aantal transferpijntjes.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik geloof dat hier staat beschreven dat Rienstra is aangeboden bij Bologna en Udinese.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Perry schreef: 10 jul 2018, 11:25 Ik geloof dat hier staat beschreven dat Rienstra is aangeboden bij Bologna en Udinese.
Voor niets of nauwelijks iets inderdaad.
De forumpeningmeester laat wederom een traantje hoor.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ben kiest waarschijnlijk voor de cente van Twente:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Niet elke aankoop kan een voltreffer zijn. Na de verkoop van Janssen zijn zowel Friday als Wout aangetrokken voor ruim een miljoen geloof ik. Daarvan is Wout alweer vertrokken voor 11M€, waarmee de 'verliezen' van alle andere tussentijdse aankopen alweer gedekt zijn. Elke euro voor Alireza is dan pure winst (- doorverkooppercentage voor NEC).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 10 jul 2018, 17:29 Voor niets of nauwelijks iets inderdaad.
De forumpeningmeester laat wederom een traantje hoor.
Doe maar voor niets, krijg je achteraf geen gezeur van de koper tenminste
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Twente hoopt Rienstra te kunnen overnemen.
Wordt het dan Tukkerland in plaats van een buitenlands avontuur voor Rienstra die beslist geen slecht seizoen bij Willem II draaide, sterker van alle uitgeleende AZ spelers presteerde deze middenvelder het best.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ik hoop dat ze zich failliet betalen aan hem.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout schreef: 18 jul 2018, 18:57 Ik hoop dat ze zich failliet betalen aan hem.
:lol:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Last Scout schreef: 18 jul 2018, 18:57 Ik hoop dat ze zich failliet betalen aan hem.
Nee joh, prima clubje om mee te helpen tegen FAP aan te schoppen. Met Van Eijden en Rienstra zouden ze zeker om het kampioenschap in de JL mee moeten draaien. Alleen even de vraag of zij daar wel op zitten te wachten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Op www.twenteinsite.nl staat dat Ben dan toch naar Twente gaat waarschijnlijk.

FC Twente wil Ben Rienstra deze week nog presenteren

FC Twente is voornemens om deze week nog tot een akkoord te komen met AZ-speler Ben Rienstra. De 28-jarige middenvelder wordt al maanden gelinkt aan een overstap naar FC Twente, maar vooralsnog bleef het bij geruchten.

Volgens het doorgaans goed ingelichte forumlid Dirty Harry van FCTwente.NET, is FC Twente momenteel in onderhandeling met Rienstra en verwacht het deze week nog tot een akkoord te komen. Samen met Brama zou Rienstra voor de gewenste ervaring moeten zorgen op het middenveld.

De privé situatie zou de middenvelder terug naar Twente leiden. Rienstra speelde in het verleden voor Heracles Almelo waar hij zijn huidige vrouw ontmoette en trouwde. Van Wissing eind juni 218 bij RTV Oost: “Er speelde vorig jaar ook iets met zijn schoonvader geloof ik. Toen stond hij huilend voor de camera.” Van Staa vulde aan: “Ja, dat speelt allemaal mee. Hij zal toch ook een goed contract krijgen. En kijkend naar wat de ambities van FC Twente zijn, kan hij die keuze zeker maken.”
Napoleon
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2017, 15:15

Ben trainde gisterenmiddag met Jong AZ mee, net als Dabney Dos Santos.
Gesloten