Ben Rienstra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 15 aug 2018, 08:42 Mee eens.

Wel jammer dat er weer een topic wordt gesloten waar ik vanaf de eerste pagina homerun na homerun sloeg.

(Beetje zoals met het Jahanbakhsh topic zeker? :wink: )
Nee want daar zat je nog altijd fout over het bedrag ;)
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Drie miljoen te laag.

Vind ik niet slecht.

Maar het daadwerkelijke bedrag is wel mijn laatste zorg in dat topic. Hopen dat die snel naar de rommelzolder verdwijnt en deze nooit meer wordt opgerakeld.

:wink:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Drie miljoen te laag? Jij begon er over dat hij niet meer waard was dan 11 tot max 15 miljoen. Maar goed...

OT: Iemand enig idee wat de transfersom van Rienstra is?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 16 aug 2018, 08:35 Drie miljoen te laag? Jij begon er over dat hij niet meer waard was dan 11 tot max 15 miljoen. Maar goed...

OT: Iemand enig idee wat de transfersom van Rienstra is?
Maximaal 16 en het werd - volgens Engelse en internationale media - 19.

Heb ik al drie keer uitgelegd.

Maar ik moet wel toegeven dat ik in dat geval te pessismistisch naar een speler of de markt heb gekeken. Daar moet ik nog even lering uit trekken. Voorlopig houd ik het er op dat de Engelse transfermarkt nog gekker is dan ik dacht.

:wink:

On topic: ik ben ook wel benieuwd of er nog iets voor Ben is ontvangen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 16 aug 2018, 08:39 Maximaal 16 en het werd - volgens Engelse en internationale media - 19.

Het varieert tussen de 19 en 25, in ieder geval een transferrecord voor Brighton (en jij dacht dat er geen records gebroken gingen worden ;) ).
Misschien aan Max vragen of het ons record gebroken heeft wanneer het moment wat schappelijker is na de transferperiode.
dat kan simpel:
'wie is nu eigenlijk de duurste transfer alle tijden van AZ? Janssen of Jahanbakhs?'

Anyway, ik denk dat we met de verkopen van Ben en Joris break even staan voor de uitgaven aan Rienstra.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 16 aug 2018, 08:39
On topic: ik ben ook wel benieuwd of er nog iets voor Ben is ontvangen.
Ik heb ergens gelezen dat er 1 miljoen betaald zou zijn door Heerenveen. Op basis van zijn statistieken bij Willem II misschien weinig maar gezien zijn prestaties bij AZ geen verkeerd bedrag.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 16 aug 2018, 09:42 Ik heb ergens gelezen dat er 1 miljoen betaald zou zijn door Heerenveen. Op basis van zijn statistieken bij Willem II misschien weinig maar gezien zijn prestaties bij AZ geen verkeerd bedrag.
Nou. Dat zou ik echt geweldig vinden.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 16 aug 2018, 09:43 Nou. Dat zou ik echt geweldig vinden.
Is gras groen? Overbodige post voor je Antti.... hierin is jou mening bekend

NB gras is sinds deze zomer ook vaak geel...
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

1 miljoen is eigenlijk wel terecht... Misschien zelfs nog te weinig. Immers bij AZ:
- Contract tot 2020
- 28 jaar
- Ruime ervaring Europees voetbal
- Op meerdere posities inzetbaar op het middenveld
- Scorend vermogen (bij Willem II)
- Kan de leiding nemen (captain bij Willem II)
- Volgens TM 1,75M waard

Zet dat eens af tegen het bedrag dat we bijvoorbeeld voor Gudmundsson hebben betaald. Oké, lastige vergelijking tussen talentvolle jonge buitenspeler en ervaren middenvelder. Evengoed is 1 miljoen eigenlijk een schijntje. Maar goed... Bij AZ kwam hij niet aan spelen toe, dus voor alle partijen waarschijnlijk wel acceptabel.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Naar verluidt inderdaad rond de miljoen, maar dat kan ook 850.000 zijn bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe letterlijk je dat allemaal moet nemen. Maar dat zou wel een redelijk marktconform bedrag zijn. Als je ziet dat Heerenveen 600.000 voor de overbodige Veerman wilde hebben dan zou ik 900.000 bijvoorbeeld een heel reëel bedrag vinden voor Rienstra.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat je hier überhaupt nog geld voor ontvangt is een prestatie van formaat. En het zegt iets hoezeer de eredivisie is afgegleden dat Ben (die altijd lijkt alsof zijn luier vol) is nog blij een club als Heerenveen terecht komt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Volgens Ben is hij de ontbrekende schakel op het middenveld van Heerenveen. Een echte box-to-box speler! Heerenveen zit net achter de top 3 en hun stadion behoort tot de mooiste van Nederland. Wat een lulkoek in 1 interview zeg. Misschien kunnen ze hem de aanvoerdersband meteen geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Langedijk schreef: 16 aug 2018, 20:55 Volgens Ben is hij de ontbrekende schakel op het middenveld van Heerenveen. Een echte box-to-box speler! Heerenveen zit net achter de top 3 en hun stadion behoort tot de mooiste van Nederland. Wat een lulkoek in 1 interview zeg. Misschien kunnen ze hem de aanvoerdersband meteen geven.
Nou ja er is progressie bij Ben. hij heeft in ieder geval geleerd dat hij geen 10 is. dat is ook weer heel wat.
Van den Brom zal wel een paar dagen depressief thuis zitten nu.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik hoor net ook de commentator van Fox roepen dat er 'ongeveer een miljoen' betaald is voor Rienstra. Mooi bedrag. Het gaat je goed Ben!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Miljoen voor Ben. Iedereen blij. Slotje graag!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

DiepeMast schreef: 21 aug 2018, 11:07 Miljoen voor Ben. Iedereen blij. Slotje graag!
Jij post echt onnodig vaak in topics waar niemand meer post. Slotje is alleen maar nodig omdat anders jij weer post en het weer bovenaan staat.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Slotje:
Afbeelding
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik las net dat volgens de Leeuwarder Courant de transfersom veel lager ligt. "De Friezen betaalden 'iets meer dan een ton' aan AZ, zo schrijft de krant woensdag."

Dat zou niet best zijn... 😟

Of zouden ze zich een nulletje verkeken hebben? 😉
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZuid-Scharwoude schreef: 22 aug 2018, 20:07 Ik las net dat volgens de Leeuwarder Courant de transfersom veel lager ligt. "De Friezen betaalden 'iets meer dan een ton' aan AZ, zo schrijft de krant woensdag."

Dat zou niet best zijn... 😟

Of zouden ze zich een nulletje verkeken hebben? 😉
Als dat klopt is het enige voordeel voor AZ dat zijn salaris uit het salarishuishouding is... Maar een ton voor Rienstra? Dat lijkt me wel heel slecht onderhandeld door Max. Tenzij Ben heeft ingeleverd of als er specifieke clausules zijn opgenomen. Bij zoveel wedstrijden krijgt AZ bedrag X of een hoog doorverkooppercentage... Hoewel je je kunt afvragen hoeveel Ben straks nog waard is. Een ton... Het lijkt me sterk.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DiepeMast schreef: 22 aug 2018, 20:57 Als dat klopt is het enige voordeel voor AZ dat zijn salaris uit het salarishuishouding is... Maar een ton voor Rienstra? Dat lijkt me wel heel slecht onderhandeld door Max. Tenzij Ben heeft ingeleverd of als er specifieke clausules zijn opgenomen. Bij zoveel wedstrijden krijgt AZ bedrag X of een hoog doorverkooppercentage... Hoewel je je kunt afvragen hoeveel Ben straks nog waard is. Een ton... Het lijkt me sterk.
Heerenveen zal gerust wel een miljoen betaald hebben. Een ton aan AZ en negen ton aan Raiola/Rienstra.
AZ wilde duidelijk van deze onruststoker af. Hij is stelselmatig bij het eerste weggehouden. Het contract liep nog 2 jaar door. De afkoopsom voor het contract is dus snel gemaakt. Niets nieuws onder de zon.
Voor degene die denken dat transfervrij gratis is; Zo werkt het ook als iemand "gratis" binnenkomt. Vaak wordt het salaris over de looptijd van het contract verhoogd met de marktwaarde van de speler.
Bij Marko is een 4 jarig contract afgesproken met waarschijnlijk een hoog salaris op basis van een minimaal aantal gespeelde wedstrijden in het eerste.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gesloten