Alireza Jahanbakhsh

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Transfer Jahanbakhsh afgerond

AZ heeft de transfer van Alireza Jahanbakhsh (21) definitief afgerond. De Iraniër heeft in Alkmaar een contract tot medio 2020 getekend. Eerder was er al een mondeling akkoord met NEC en de aanvaller bereikt, dinsdag doorstond hij ook de medische keuring.

Transfer Jahanbakhsh afgerond
Jahanbakhsh maakte dinsdagochtend kennis met onder meer John van den Brom. Na de geslaagde medische keuring tekende hij dinsdagmiddag zijn contract bij AZ.

Stewart: ‘Lang op scoutingslijst’
“Met Alireza Jahanbakhsh hebben wij de rechterspitspositie opnieuw volledig ingevuld”, reageert Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Dat was onze wens na het vertrek van Steven Berghuis. Alireza staat al lang op onze scoutingslijst. We hebben alleen moeten wachten op de mogelijkheden om te kunnen investeren. Heel fijn dat het nu is gelukt. We hebben de nummer één op onze lijst aangetrokken.”

Jahanbakhsh: ‘AZ grote club'
“Uit alle aanbiedingen die ik heb gehad heb ik heel bewust voor AZ gekozen", reageert Jahanbakhsh. "AZ is een grote club in Nederland. Ik heb een plan met mijn loopbaan, dus hier moest ik zijn. Ook heeft de trainer de naam om jonge talenten echt beter te maken. Hij heeft een goede relatie met zijn spelers. Dat is fijn, als jonge speler het vertrouwen krijgen."

Gouden Stier
Jahanbakhsh heeft een uitstekend seizoen achter de rug bij NEC. Met de Nijmegenaren werd hij kampioen van de Jupiler League. De rechtspoot had daar met 12 doelpunten en 17 assists een belangrijk aandeel in. Zijn sterke spel leverde Jahanbakhsh de Gouden Stier op, de prijs voor de beste speler van de Jupiler League.

Loopbaan
Jahanbakhsh kwam in 2013 naar NEC, waarvoor hij in totaal 64 officiele duels speelden, 19 keer scoorde en 21 treffers voorbereidde. Daarvoor speelden hij in zijn vaderland voor Damash Gilan. Jahanbakhsh speelde tot nog toe 15 interlands voor Iran (1 goal). Hij was onder meer actief op het WK 2014 in Brazilië.

AZ.nl
Schijnt naast een hele goede voetballer ook nog eens een heel vriendelijk persoon te zijn die supporters altijd te woord staat. Bij NEC zeer geliefd, hopelijk hier ook binnen no time!
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Kangaroo
Dagjesmens
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2013, 13:14

Goed om te horen. Verwacht veel van Alireza. Komt over als een aardige gozer in ieder geval.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het interview van NEC tv geeft ook een heel goed beeld, van de ontwikkelingen de laatste dagen en de persoon zelf.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=Z4v_9uQKbJ8
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Welkom! Maakt onze grootse verwachtingen van je waar. Hup Alireza Jahanbakhsh, hup AZ!
Geen gelul, drink een pul!!
NEC fan
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2015, 18:21

Als NEC fan baal ik hier natuurlijk wel van. Maar ik wil jullie even meedelen dat jullie zojuist de jackpot hebben gewonnen/gekocht. Echt een hele goede voetballer, aardig en ook iemand die het in zich heeft om publiekslieveling te worden. Zo oefende hij op YouTube toen hij net had getekend het clublied. Veel plezier ervan.
Last Scout

Daar is ie dan eindelijk, welkom Alireza hier heb ik al een lange tijd op gehoopt en gewacht!

Hopelijk maak jij het bij ons echt waar!


Overigens spreekt de waardering van de NEC fans +directeur natuurlijk ook boekdelen, vraag mij af of de shirtverkoop omhoog gaat.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ook ik verwacht veel van deze gast!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

NEC fan schreef:Als NEC fan baal ik hier natuurlijk wel van. Maar ik wil jullie even meedelen dat jullie zojuist de jackpot hebben gewonnen/gekocht. Echt een hele goede voetballer, aardig en ook iemand die het in zich heeft om publiekslieveling te worden. Zo oefende hij op YouTube toen hij net had getekend het clublied. Veel plezier ervan.
Dank je wel. Een aderlating voor jullie :D Veel succes in de Eredivisie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Is Zeneli nu officieel weer uit beeld nu Ali is aangetrokken?

'Volgens De Telegraaf heeft AZ de eventuele opvolger van Steven Berghuis al in het vizier. Als Berghuis tot een akkoord komt met Watford dan zou Zweeds toptalent Arber Zeneli de eerste gegadigde zijn om zijn plek over te nemen.

De razendsnelle 20-jarige buitenspeler van IF Elfsborg die ook op het middenveld zijn mannetje staat, maakte deel uit van de jeugdploeg van Zweden dat vorige maand Europees kampioen werd. Volgens de krant staat Zeneli bekend als één van de grootste talenten van Zweden. Hij maakte dit seizoen tot nu toe vijf doelpunten in vijftien wedstrijden.' 17 juli 2015
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

NEC fan schreef:Als NEC fan baal ik hier natuurlijk wel van. Maar ik wil jullie even meedelen dat jullie zojuist de jackpot hebben gewonnen/gekocht. Echt een hele goede voetballer, aardig en ook iemand die het in zich heeft om publiekslieveling te worden. Zo oefende hij op YouTube toen hij net had getekend het clublied. Veel plezier ervan.
Mooi verhaal over het clublied!

Een collega van mij is ook NEC supporter, en die zegt hetzelfde. Interview met Alireza bij AZ vond ik ook sterk. Een goeie gast, en een goeie voetballer.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

NEC fan schreef:Zo oefende hij op YouTube toen hij net had getekend het clublied. Veel plezier ervan.
Het nummer van Piet Vilten moet dus te doen zijn voor hem. Of zullen we hem gewoon maar Retteketetteketet opnieuw in laten schreeuwen ?
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ heeft er meteen een hoop volgers bij met het aantrekken van Alireza. (Vooral) de Instagram van AZ wordt bestookt door Iranezen met voor mij onleesbare berichten en vragen waarom hun held niet speelt.
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:AZ heeft er meteen een hoop volgers bij met het aantrekken van Alireza. (Vooral) de Instagram van AZ wordt bestookt door Iranezen met voor mij onleesbare berichten en vragen waarom hun held niet speelt.
Je kunt het dus wel lezen :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Snee schreef: Je kunt het dus wel lezen :lol: :lol: :lol:
Dit kan ik lezen:
Where is jahanbakhsh?!!
☺Alireza Jahanbakhsh is amazing
Just alireza jahanbakhsh

Dit niet:
جهانبخش کو؟
جهانبخش کو پس
دوستان پيگير اين بازي در تركيه هست و واقاي جهانبخشم در جريانيد تازه قرارداد بستن و در اردو حاضر نبودن اينقد كامنت نزارين لطفا

:wink:
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Perry schreef: Dit kan ik lezen:
Where is jahanbakhsh?!!
☺Alireza Jahanbakhsh is amazing
Just alireza jahanbakhsh

Dit niet:
جهانبخش کو؟
جهانبخش کو پس
دوستان پيگير اين بازي در تركيه هست و واقاي جهانبخشم در جريانيد تازه قرارداد بستن و در اردو حاضر نبودن اينقد كامنت نزارين لطفا

:wink:
Knap dat je het wél kunt typen :wink:
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kopiëren plakken behoort tot mijn vaardigheden.
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Moet toch wel de verlosser voor AZ worden anders wordt het een triest seizoen.
Hopen maar dat hij wel het verschil gaat maken zoals hij NEC ook hoogstpersoonlijk kampioen heeft gemaakt en met kop en schouders de beste speler van de eerste divisie was.
Moet niet te lang meer duren voordat hij nu daadwerkelijk binnen de lijnen staat want werkelijk niemand kan me op dit moment nog bekoren.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Van der Linden, Haps en Dos Santos vond ik anders prima vandaag. Ik ben het wel eens dat we een trucendoos zoals Berghuis nu wel kumnen gebruiken. Ik hoop dat Alireza dat kan invullen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De wens naar hem is - en de verwachtingen van hem zijn - zo hoog dat hij daar nooit van zijn leven aan gaat voldoen, al speelt hij straks al Messi dan nog zijn we niet tevreden :lol: .
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

~AZ~ schreef:.... al speelt hij straks als Messi dan nog zijn we niet tevreden :lol: .
Mwha...weet niet. Al speelt hij maar een fractie beter dan Berghuis ben ik al zeer tevreden en dat verwacht ik van deze speler zeer zeker met daarbij ook meer constantheid in zijn spel.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gesloten