Alireza Jahanbakhsh

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Clubkeuze had beter gekund, maar ze geloven in ieder geval al langer in Alireza, ik zal hem missen we hebben niemand met een echte uitstraling teruggehaald. we zijn voor even weer het liefste jongetje van de klas(met humor, dat wel).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 25 jul 2018, 16:47 Volstrekte onzin, hiermee bewijs je dat je geen minuut AZ gekeken hebt.
Nee. Geen minuut.

:-|

Ik had het over de wedstrijd tegen Zwolle. En ik chargeerde wat. Bij die goals van Jahanbakhsh zie je bijvoorbeeld dat constant gaten voor hem worden getrokken en hij maar weer eens van afstand gaat schieten. Of dat hij domweg in de spits loopt. Onder normale omstandigheden is dat niet de beste optie. Bij de goals zie je hem alleen maar in de buurt van Weghorst (of zelfs nog meer in de as!) lopen en geen voorzet meer geven. Je ziet hem zelfs zoveel door de as lopen dat je het geen rechtsbuiten meer kan noemen. Terwijl Weghorst het - voor een spits - bij vlagen breed maakt en ruimtes trekt. Dat is een kwestie van goed en feitelijk kijken. Op verzoek schrijf ik het voor je uit.

Mooiste voorbeeld. Teamspeler Jahanbakhsh op 6:10:

https://www.youtube.com/watch?v=-MI6603 ... freload=10

Maar goed, misschien moet je me in dit topic niet al te serieus (meer) nemen.

Kanttekening: ik geloof dat je nogal bezig bent of ik wel of geen AZ kijk. De volgende opmerking voor je geruststelling. Ik heb vorig seizoen elke wedstrijd gezien. Al dan niet in samenvatting. Waarbij zeker 20 wedstrijden volledig. Het was ook een fijn seizoen om door te komen. Daarbij durf ik ook de stelling wel aan dat ik zo'n 95 tot 98% van de wedstrijden van AZ van de afgelopen 20 jaar minstens in samenvatting heb gezien.

Je zou hoogstens kunnen beweren dat ik dingen niet goed zie. Daarin wil ik best met je meegaan. Mits je met feiten komt.

En dan ga ik mijn volgende post maar weer eens wijden aan een lofzang aan onze Iraniër. Een sympathieke en hardwerkende speler.

PS. Is het nu 19 miljoen (17 miljoen pond) of 25 miljoen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 26 jul 2018, 06:59 Volgens het gerespecteerde BBC is het een undisclosed club record fee, reported to be £17m, volgens het gerespecteerde NOS is het een recordbedrag van bijna 25 miljoen euro.
Misschien is de wisselkoers temperatuursafhankelijk?
De NOS neem ik als sportmedium niet serieus. Iedereen heeft het over 25 miljoen, maar is er nu ook een normale bron die dat bevestigt? Of wordt de vraagprijs gewoon gekopieerd?

De enige die met een bedrag naar buiten is gekomen is Brighton. En die zeggen 19 miljoen. Zo'n 3 miljoen meer dan voor bankzitter Locadia. Laten we dat maar aanhouden dan. Want dat komt me goed uit. Dan zat ik er maar 3 miljoen van af. En Handelaar zit in dat geval (net als bij de transfer van Weghorst) weer een miljoen of 6 te hoog. En Jack 16 miljoen.

:wink:

Maar Ali bedankt.

Eigenlijk heb ik drie jaar getwijfeld of hij het niveau dat AZ nastreeft (aanval op de top 3) wel aan kan en kon. Maar aan zijn inzet en mentaliteit heeft het nooit gelegen. Zelfs toen hij naar de linkerkant werd verbannen hoorde je hem niet klagen. En ook richting onze maniakale spits bleef hij immer een gentleman. Daarnaast deed hij altijd zijn verdedigende werk. Ik heb genoten van zijn stift tegen Fortuna en die ene assist tegen PSV. En ook de manier waarop hij met de pers en supporters is om gegaan is een voorbeeld voor elke profvoetballer.

Ik wens hem het allerbeste en hoop dat hij slaagt in Engeland.

Onder de streep is het immers een toptransfer gebleken.

Edit:

http://www.transfermarkt.nl/AZ-alkmaar/ ... erein/1090

Onder de 20 miljoen. Ik pak mijn - ik geef het je op een - briefje maar weer eens bij. En wacht de excuses rustig af. Als jullie me zoeken: ik ben gewoon hier.

Meer serieus: ik vind het allemaal prima. Het is - voor mij - allemaal boven verwachting. Geweldig.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Jammer al die tegenstrijdige berichten over de transfersom. Ben toch wel benieuwd of het transferrecord voor AZ verbroken is. Engelse media heeft het weliswaar over een recordbreaking-fee maar dat gaat volgens mij over Brighton. Zij hebben nog nooit zoveel centjes uitgegeven.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Edit:

http://www.transfermarkt.nl/AZ-alkmaar/ ... erein/1090


En wie zegt, of kan mij bewijzen dat dit wel een betrouwbare, nederlandse, site is ? Waar halen zij de gegevens vandaan ?
Nergens is te achterhalen waar deze bedragen op gebaseerd zijn. Derhalve ook niet het bedrag wat ontvangen is nu. Dit is compleet koffie dik kijken op dit moment. Er zal gewacht moeten worden op de jaarrekening van de BVO AZ om, enigszins te herleiden wat het werkelijk bedrag was.

Maar deze, hierboven genoemde site, is net zo onbetrouwbaar als de door Antti, verfoeide NOS bv. Uit niets blijkt dat deze site wel betrouwbaarder is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Roadman schreef: 26 jul 2018, 09:34 En wie zegt, of kan mij bewijzen dat dit wel een betrouwbare, nederlandse, site is ? Waar halen zij de gegevens vandaan ?
Nergens is te achterhalen waar deze bedragen op gebaseerd zijn. Derhalve ook niet het bedrag wat ontvangen is nu. Dit is compleet koffie dik kijken op dit moment. Er zal gewacht moeten worden op de jaarrekening van de BVO AZ om, enigszins te herleiden wat het werkelijk bedrag was.

Maar deze, hierboven genoemde site, is net zo onbetrouwbaar als de door Antti, verfoeide NOS bv. Uit niets blijkt dat deze site wel betrouwbaarder is.
Reuters? Werkelijk alle Engelse media?

https://uk.reuters.com/article/uk-socce ... KKBN1KF2JS

Maar goed. Misschien zijn dat ook papegaaien. Waarschijnlijk is het 19 miljoen met een zooitje bonussen die je waarschijnlijk nooit binnen sleept.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Transfermarkt laat meestal de consensus van de media zien qua bedrag, dus ik zou dat niet al te serieus nemen. Voor historische bedragen zijn ze regelmatig wel betrouwbaarder omdat spelersbegeleiders deze wel eens doorgeven op de site.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 07:11 Onder de 20 miljoen. Ik pak mijn - ik geef het je op een - briefje maar weer eens bij. En wacht de excuses rustig af. Als jullie me zoeken: ik ben gewoon hier.
Vind je je zelf nou niet erg kinderachtig over komen voor een volwassen man (althans daar denk ik toch mee te maken te hebben?)
Hoe vaak ben je nou niet op je neusje gegaan, om vervolgens weer wat tot inkeer te komen en het dan maar op 'een beetje chargeren' te gooien (wat moet je anders).
Vervolgens duikt ergens een berichtje op, wat druist tegen alle andere berichten, dat het geen recordtransfer is geworden maar dat het bedrag 'slechts' onder de 20 miljoen ligt.
Ik zou zeggen, knip dat berichtje uit, leg het onder je kussen en droom zacht.
Laatst gewijzigd door handelaar op 26 jul 2018, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 06:49 Nee. Geen minuut.

:-|

Ik had het over de wedstrijd tegen Zwolle. En ik chargeerde wat. Bij die goals van Jahanbakhsh zie je bijvoorbeeld dat constant gaten voor hem worden getrokken en hij maar weer eens van afstand gaat schieten. Of dat hij domweg in de spits loopt. Onder normale omstandigheden is dat niet de beste optie. Bij de goals zie je hem alleen maar in de buurt van Weghorst (of zelfs nog meer in de as!) lopen en geen voorzet meer geven. Je ziet hem zelfs zoveel door de as lopen dat je het geen rechtsbuiten meer kan noemen. Terwijl Weghorst het - voor een spits - bij vlagen breed maakt en ruimtes trekt. Dat is een kwestie van goed en feitelijk kijken. Op verzoek schrijf ik het voor je uit.

Mooiste voorbeeld. Teamspeler Jahanbakhsh op 6:10:

https://www.youtube.com/watch?v=-MI6603 ... freload=10

Maar goed, misschien moet je me in dit topic niet al te serieus (meer) nemen.

Kanttekening: ik geloof dat je nogal bezig bent of ik wel of geen AZ kijk. De volgende opmerking voor je geruststelling. Ik heb vorig seizoen elke wedstrijd gezien. Al dan niet in samenvatting. Waarbij zeker 20 wedstrijden volledig. Het was ook een fijn seizoen om door te komen. Daarbij durf ik ook de stelling wel aan dat ik zo'n 95 tot 98% van de wedstrijden van AZ van de afgelopen 20 jaar minstens in samenvatting heb gezien.

Je zou hoogstens kunnen beweren dat ik dingen niet goed zie. Daarin wil ik best met je meegaan. Mits je met feiten komt.

En dan ga ik mijn volgende post maar weer eens wijden aan een lofzang aan onze Iraniër. Een sympathieke en hardwerkende speler.

PS. Is het nu 19 miljoen (17 miljoen pond) of 25 miljoen?
Ah kijk antti onbedoeld nuanceerde je al wat. Hier ging het mij kort gezegd namelijk niet over Alireza. Maar over wat je zei betreffende Weghorst.

Dit seizoen ten goede of ten kwade heeft Weghorst in de regel mannetjes in de verdediging bezig gehouden.

Guus Til was de loper en Idrissi en Alireza wisselden van rollen terwijl Ouwejan en Svensson door opkomen en combineren ruimte trachtte te creeeren. Daar waar jij bij Zwolle Alireza in de spits zag opduiken was dat voorheen geregeld Guus Til die opdook waar je Wout had verwacht.

Ik zie dat deel dus anders.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Alireza
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2018, 16:31

’Jahanbakhsh heeft voor 200% met zijn hart gekozen’
Leicester City mengde zich er op het allerlaatste moment tussen met een nóg hoger bod, maar Alireza Jahanbakhsh was niet van zijn stuk te brengen. „Hij heeft voor 200% met zijn hart gekozen”, verzekert zijn manager Amir Hashemi vlak voor de eerste training van Jahanbakhsh bij Brighton & Hove Albion.

De 24-jarige vleugelspits wilde koste wat kost naar de Engelse Premier League-club waar ook de Nederlanders Davy Pröpper en Jürgen Locadia spelen. Woensdagavond tekende de Iraans international er een vijfjarig contract. AZ ontvangt 25 miljoen euro van Brighton, een transferrecord voor beide clubs.

Respectvol

„We hebben Alireza uiteraard wel verteld dat Leicester City ook een optie was, maar het gevoel bij Brighton was zo goed voor ons allemaal”, vervolgt Hashemi. De 52-jarige oud-international van Iran begeleidt Jahanbakhsh al jarenlang, samen met zijn vrouw Honey en sinds kort Wasserman. „Brighton volgt Alireza al drieënhalf jaar en informeerde bijna wekelijks. Ook in de laatste weken zijn ze zijn zó respectvol met hem omgegaan.”

Een leuk bijkomend voordeel is dat Jahanbakhsh meerdere miljoenen per jaar gaat verdienen in Engeland. „We zijn allemaal in de wolken met deze stap”, aldus Hashemi. „Een jongensdroom van Alireza is uitgekomen en ik weet zeker dat zijn droom hier niet gaat eindigen.”

Slagen

Ook Max Huiberts, directeur voetbalzaken bij AZ, toont zich verheugd met de deal. „Alireza heeft alles in zich om ook in de Premier League te kunnen slagen”, vindt Huiberts, die Jahanbakhsh afgelopen seizoen topscorer van de Eredivisie zag worden. „Wij wensen hem als mens en speler het beste toe bij zijn nieuwe club.”
https://www.telegraaf.nl/sport/2351635/ ... rt-gekozen
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

zeekomkommer schreef: 26 jul 2018, 10:16 Een origineel en vrij gedetailleerd geluid vanuit Nijmegen, dat neerkomt op ~19M euro voor AZ + ~3M euro voor NEC/investeerders/zaakwaarnemers/opleidingsvergoeding:
https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... akhsh.html
Sorry. ook daar staat niet in wat het bedrag is. Daar wordt gesproken over meer dan 22 miljoen. En dan wordt er, vanuit hun perspectief, een rekensommetje op los gelaten wat zij tegemoet kinnen zien. ( 19 mil. + 3 milj.).Overigens het grootste deel naar de investeerder en een luttel bedrag voor de club.
Maar meer dan 22 miljoen is geen 22 miljoen [-X

Dus helaas. Dat geeft geen duidelijkheid. Wacht op de jaarcijfers. Dan zal Antti zien dat hij er echt wel verder naast zit dan "dat ik het bijna goed had :^o )
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 26 jul 2018, 11:13 Vind je je zelf nou niet erg kinderachtig over komen voor een volwassen man (althans daar denk ik toch mee te maken te hebben?)
Hoe vaak ben je nou niet op je neusje gegaan, om vervolgens weer wat tot inkeer te komen (je kon niet anders).
Ja. Ik vind mezelf erg kinderachtig in deze discussie. Maar ik kan helaas niet om de laatste feiten heen. En ik voel me nooit te groot om toe te geven als ik iets verkeerd heb gezien. Maar ik qoute mezelf ook graag als ik dingen goed zie. Dan blijft er balans.

In dit geval tarten mensen mij. En bezoedelen mijn goede forum - naam. En quoten mij. En dan word ik geactiveerd. En kan ik het niet laten om te reageren. (Bovendien heb ik nu ook gewoon even iets teveel tijd over.)

:wink:

Maar het enige dat ik echt geleerd heb is dat ik niet te snel in paniek moet raken. Of het nu om België gaat of om Jahanbakhsh: uiteindelijk heb ik toch altijd weer - min of meer - gelijk. Ga jij dat nu ook toegeven? Of in ieder geval dat het er alle schijn van heeft dat er geen transferrecord is gebroken? Want we weten beide dat het niet 'een berichtje' is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 26 jul 2018, 11:22 Antti gaat momenteel voor het nietsontziende oog van het forum door een pijnlijk proces en heeft daarbij voor het management van zijn eigenwaarde nog af en toe een strohalm nodig. Gun hem dat.
Hahaha.

Dank je.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Roadman schreef: 26 jul 2018, 11:22 Wacht op de jaarcijfers. Dan zal Antti zien dat hij er echt wel verder naast zit dan "dat ik het bijna goed had :^o )
Het zal waarschijnlijk nog moeilijk uitpluizen zijn, want volgens mij kan je bij de jaarcijfers geen individuele transfers zien.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 11:30 Ja. Ik vind mezelf erg kinderachtig in deze discussie.
Denk dat je het met deze zin heel goed verwoord.
Als ik jou was, zou ik het zeker in dit topic, daar maar bij laten.
Dan sluit je, voor jou doen nog waardig af.
Afbeelding
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 26 jul 2018, 11:43 Denk dat je het met deze zin heel goed verwoord.
Als ik jou was, zou ik het zeker in dit topic, daar maar bij laten.
Dan sluit je, voor jou doen nog waardig af.
Afbeelding
Jouw.

:wink:

Misschien wat off topic: (1) heb jij wel eens inschattingsfout gemaakt en (2) die ook als volwassen persoon hier ook toegegeven? Zo ja, waar?

PS. Mooi plaatje. Ik vind het ook een mooi slot. Ik kom weer op de lijn als er nieuws rond het bedrag. Maar waarschijnlijk is mijn favoriete topic dan al gesloten.

:(

Kunnen we het komend jaar lekker verder babbelen over in de topic voor oud AZ spelers. Want ik ben wel erg benieuwd hoe dit nu verder gaat. Als grote aankoop zal hij in ieder geval voldoende kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Aan de andere kant zit Locadia nu ook al op de bank. Hij zal dus gewoon moeten presteren. Hoe denk jij dat hij het gaat doen?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 11:51 Hoe denk jij dat hij het gaat doen?
Ik denk zeker dat hij alles in zich heeft om daar te kunnen slagen.
Kwam hier toch op een zeer jonge leeftijd uit een vreemd land met een totaal andere cultuur en heeft zich hier prachtig ontwikkeld tot een complete speler.
Van winnaar gouden stier in de Jupiler League tot topscorer en meest waardevolle speler in de Eredivisie. Heeft toch al heel wat ervaring in zijn bagage, ook als international.
Daarbij is het geen speler die er maar even voor de breedte is bij genomen want ook bij Brighton heeft hij net als bij ons het record verbroken.
Heeft destijds heel bewust voor AZ gekozen en niet al voor een Engels avontuur dus is ook qua carrièreplanning serieus bezig.
Altijd afwachten hoe een eredivisie speler zich weer in de P.L ontwikkeld maar volgens mij heeft hij alles in zich om daar wel te kunnen slagen gezien zijn drive en werklust, maar ook niet zo gauw bij zo'n toptransfer zoals zo'n Depay langs zijn schoenen gaat lopen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 26 jul 2018, 12:18 Ik denk zeker dat hij alles in zich heeft om daar te kunnen slagen.
Kwam hier toch op een zeer jonge leeftijd uit een vreemd land met een totaal andere cultuur en heeft zich hier prachtig ontwikkeld tot een complete speler.
Van winnaar gouden stier in de Jupiler League tot topscorer en meest waardevolle speler in de Eredivisie. Heeft toch al heel wat ervaring in zijn bagage, ook als international.
Daarbij is het geen speler die er maar even voor de breedte is bij genomen want ook bij Brighton heeft hij net als bij ons het record verbroken.
Heeft destijds heel bewust voor AZ gekozen en niet al voor een Engels avontuur dus is ook qua carrièreplanning serieus bezig.
Altijd afwachten hoe een eredivisie speler zich weer in de P.L ontwikkeld maar volgens mij heeft hij alles in zich om daar wel te kunnen slagen gezien zijn drive en werklust, maar ook niet zo gauw bij zo'n toptransfer zoals zo'n Depay langs zijn schoenen gaat lopen.
En wat zijn volgens jou de valkuilen?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Linksom of rechtsom wint Antti nog altijd niet. 19 miljoen is geen 7 en ook geen 9 en zelfs geen 12 ;)
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 12:24 En wat zijn volgens jou de valkuilen?
Zullen inderdaad best wel valkuilen zijn net als dat voor elke speler geld die een overstap naar een ander club gaat maken.
Veelal mislukt een speler in een nieuwe omgeving omdat zijn nieuwe werkgever een totaal ander spelletje speelt of in zijn geheel als elftal veel minder dominant is waardoor juist zo'n aanvallende speler veel spaarzamer aan zijn acties toekomt tegen ook nog eens defensief/ fysiek sterkere tegenstanders.
Maar Alireza heeft bewezen in dit laatste seizoen er hier echt wel bovenuit te springen na elk jaar het weer beter te doen, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Ook is het voor AZ, wil het meer van dergelijke transfers maken en we niet meer afhankelijk zijn van binnenlandse transfers, te hopen dat Weghorst en Alireza het beide succesvol doen. De stap die in mijn ogen moet worden genomen is dat AZ, net zoals bij de traditionele het geval is, enkel nog verkoopt aan het buitenland voor haar toppers en daar zijn we de laatste jaren al bijzonder succesvol in. Dus moge Alireza en Weghorst het maar heel goed doen!
Laatst gewijzigd door handelaar op 26 jul 2018, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten