Rajko Brežančić

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Is dus een niet-EU speler en daardoor grootverdiener in de selectie.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Jean Kromkampue
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 feb 2005, 17:12

En toch spotte ik hem vanavond nog terwijl ie net uit de Action liep met zijn vrouw en kind. Klein mannetje trouwens.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jean Kromkampue schreef:En toch spotte ik hem vanavond nog terwijl ie net uit de Action liep met zijn vrouw en kind. Klein mannetje trouwens.
Hij liep zeker ook 5 meter achter zijn vrouw?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij heeft een kind, dus is kennelijk niet altijd aan de verkeerde kant aan het dekken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Last Scout

El Magico schreef:Uit de koker van Max? Beschamend niveau deze man.

Toch apart dat ze bij clubs als NEC betere backs weten te scouten dan ons.
Hoewel ik het eens ben met de NEC opmerking (Golla en Halldorsson zouden bij AZ ook niet misstaan hebben bijvoorbeeld).

Vind ik het gewoon beschamend om te zien hoe na wat? 3 mindere wedstrijden Brezancic meteen afgescheept zou moeten worden richting Telstar of vergeleken met Donny Gorter.

Bij onze laatste overwinning werd hij nog geroemd door de analytici die AZ normaal toch echt niks goeds kunnen toewensen.

Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik de wedstrijden tegen Partizan en PSV niet bijgewooond heb, andere verplichtingen onthielden mij daar van, maar 2 wedstrijden om gelijk een speler af te serveren?

En dat van een forum dat ging miepen toen mensen Rienstra na meer dan 10 wedstrijden bekritiseerde omdat hij zo belachelijk slecht speelt.

ik zal de komende wedstrijd strak op Rajko letten, maar ik denk dat mensen beter kunnen uitvallen tegen een Luckassen of Gouweleeuw voor de defensieve malaise, Mattias heeft zijn portie al gehad natuurlijk.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik heb Brezancic al afgeserveerd na zijn debuut tegen De Graafschap:
Raar dat niemand het over Brezancic heeft. Wat was die man slecht zeg. Hij heeft werkelijk geen enkele vijandelijke aanval onderbroken, geen enkele keer de bal afgepakt. Helemaal niets. Dat heeft toch niets met gewenning te maken? Hij zou toch wel kunnen verdedigen? Hij is wel dikke maatjes met Tankovic. Snel maar Haps weer terug.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

kuifje schreef:Is dus een niet-EU speler en daardoor grootverdiener in de selectie.
Iets van rond de Euro 420.000 per jaar toch? Net als Rochet, Ortiz en Jahanbaksh.
Garcia zit als 18 jarige, niet-EU speler zo rond de Euro 200.000 per jaar.
Last Scout

vriend schreef:Ik heb Brezancic al afgeserveerd na zijn debuut tegen De Graafschap:

"Raar dat niemand het over Brezancic heeft. Wat was die man slecht zeg. Hij heeft werkelijk geen enkele vijandelijke aanval onderbroken, geen enkele keer de bal afgepakt. Helemaal niets. Dat heeft toch niets met gewenning te maken? Hij zou toch wel kunnen verdedigen? Hij is wel dikke maatjes met Tankovic. Snel maar Haps weer terug"
Aja de wedstrijd waarin hij een paar voortreffelijke voorzetten had en de score opende met een lange afstands pegel, Ik herinner het mij ja.

Mensen zijn gewoon blind voor het ludieke falen van Luckassen (en voor het feit dat Van De Brom een RCV op LCV zet in plaats van Kramer bij de selectie te halen, ik ben blij dat Hatzidiakos nu komt maar het is het zelfde liedje als met Luckassen).

Brezancic speelde gewoon goeie wedstrijden met Van De Linden naast hem, hij is misschien geen geweldenaar maar kan groeien tot een goeie back voor AZ, Donny Gorter mijn reet, die faalde echt hard in een team dat gewoon niet liep.

Brezancic doet het nu blijkbaar slechter in een AZ team dat sowieso moeilijk draait, maar de goeie prestaties worden gelijk vergeten.

Dat Rienstra een speler uit de regio is en dat Luckassen een jeugdspeler is maakt jullie blijkbaar blind.


Brezancic heeft gespeeld bij :
De overwinning op : De Graafschap,Heracles,Vitesse,Heerenveen
Het verlies tegen : PSV en Partizan(2x)

en dat we verloren bij Partizan in de eerste wedstrijd heeft absoluut niet aan Brezancic gelegen, Oumarou had vrij spel .

De enige overwinningen van AZ waar Brezancic niet speelde waren die van Istanbul,Astra en Twente en aan de gelijke spelen tegen Willem 2, Excelsior en Cambuur heeft hij ook geen deel gehad.


Haps heeft gespeeld bij :

De overwinning op :
Athletic Bilbao, Istanbul, Astra,Heracles,Twente en Vitesse.

Maar : werd gewisseld bij Heracles en Vitesse nog voor de eerste helf voorbij was (35e en 41e minuut respectievelijk

De verliespartijen tegen:
ajax,Roda,Astra,Groningen,Feyenoord,NEC

De gelijke spelen tegen:
Cambuur, Willem 2 en Excelsior.


We hebben vaker verloren en gelijkgespeeld met Haps binnen de lijnen, maar we rekenen Brezancic af op 2 verliespartijen achter elkaar, bravo.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Ik heb Brezancic al afgeserveerd na zijn debuut tegen De Graafschap:

"Raar dat niemand het over Brezancic heeft. Wat was die man slecht zeg. Hij heeft werkelijk geen enkele vijandelijke aanval onderbroken, geen enkele keer de bal afgepakt. Helemaal niets. Dat heeft toch niets met gewenning te maken? Hij zou toch wel kunnen verdedigen? Hij is wel dikke maatjes met Tankovic. Snel maar Haps weer terug"
Last Scout schreef:Aja de wedstrijd waarin hij een paar voortreffelijke voorzetten had en de score opende met een lange afstands pegel, Ik herinner het mij ja.
Ja, inderdaad. Hij had toen een paar aardige voorzetten. En die 'lange afstandspegel' zou het stadion uit zijn gegaan ware het niet dat de bal geraakt werd door een tegenstander.
De kerntaak van een verdediger is verdedigen. En dat kan Brezancic niet. Hij staat verkeerd, hij loopt verkeerd, hij dekt verkeerd, hij is traag.
Last Scout schreef:Mensen zijn gewoon blind voor het ludieke falen van Luckassen
Luckassen wint eigenlijk altijd zijn 1 op 1 duels. Ook in de lucht. Dat het er tegen bijvoorbeeld PSV ongelukkig uitzag is zonder meer waar. Maar ja, moet hij dan als jongste speler de verdediging organiseren?
Last Scout schreef:Brezancic speelde gewoon goeie wedstrijden met Van De Linden naast hem
Nee dus.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Josje schreef:Iets van rond de Euro 420.000 per jaar toch? Net als Rochet, Ortiz en Jahanbaksh.
Garcia zit als 18 jarige, niet-EU speler zo rond de Euro 200.000 per jaar.
Spelers van buiten de Europese Unie moeten volgend jaar 458 duizend euro verdienen. Dat is lager dan dit seizoen. De loongrens wordt jaarlijks berekend aan de hand van de gemiddelde verdiensten van de eredivisiespelers. Dat daalde met een halve ton naar 305 duizend euro. De voetballers uit verre oorden moeten minimaal 150 procent van het gemiddelde verdienen. Ko Andriessen plaatst wel een kanttekening: ‘De berekening van het gemiddelde salaris is in onze ogen niet helemaal correct verlopen. De clubs hebben meer contractspelers opgegeven dan andere jaren, waardoor bijvoorbeeld ook een aantal jeugdspelers is meegeteld. We hebben afgesproken dat we volgend jaar niet nogmaals zo’n berekening zal accepteren. Wij vinden het van groot belang dat de salarisgrens zo hoog mogelijk blijft, zodat eigen jeugdspelers de kans krijgen.’
http://www.proprof.nl/lagere-salarisgre ... buiten-eu/

Er staat alleen geen datum bij. Volgens mij klopt dit wel redelijk met de huidige stand van zaken. Rochet zit daar trouwens net als Garcia onder. Jahanbakhsh weet ik niet precies.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Er zijn twee wijzigingen op til.

De regel voor Onder 20 spelers (die 50% van dit salaris moeten verdienen) komt te vervallen.

Door het hoge aantal armlastige clubs met lagere salarissen tot gevolg (bv. Dordrecht, Cambuur, Excelsior) is het gemiddelde salaris ook flink gezakt. Nieuw bedrag voor niet-EU spelers zou rond de 350.000 komen te liggen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik vind die regel echt van de zotte. Je stimuleert inderdaad de doorstroming van jeugd, maar je hangt er een nominale financiële grens aan. Dus: ajax heeft er minder last van dan AZ, die er minder last van heeft dan de Graafschap, die er minder last van heeft dan Telstar, etc. M.a.w. je bevoordeeld rijkere clubs en stimuleert daarmee het verschil tussen grote en kleine clubs. Dit is net als de miljonair die netjes overal 30 kilometer te hard rijdt omdat die laffe boete hem hem toch niet kan interesseren.

Met het doel van doorstroming van jeugd kan je veel beter een cap op het aantal spelers buiten de EU zetten. Zeg gewoon: je mag maximaal 4 non-EU spelers onder contract hebben. Dan is het speelveld voor iedereen gelijk.

Overigens is de EU ook een belachelijke graadmeter (je kan straks een Turk opeens voor veel minder binnenhalen), maar dat is juridisch toch onmogelijk om te omzeilen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Inderdaad. Het zou eerlijker zijn om 150% van het gemiddelde salaris per club te moeten bieden. Ik dacht zelf inderdaad ook dat het rond de 360.000 euro was trouwens dat niet-EU spelers moesten verdienen, alleen kon ik de bevestiging niet vinden.

Ik betwijfel trouwens of Brezancic onder die regeling valt. Valt die niet onder de EEG ofzo? Meen me namelijk te herinneren dat er buiten de officiele EU nog wat balken landen vallen onder de reguliere EU regeling.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:Ik betwijfel trouwens of Brezancic onder die regeling valt. Valt die niet onder de EEG ofzo? Meen me namelijk te herinneren dat er buiten de officiele EU nog wat balken landen vallen onder de reguliere EU regeling.
Bij mijn weten betaal je voor spelers uit Servië de volle pot.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het was trouwens de EER (Europese Economische Ruimte), tot deze landen behoren alle EU landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Hieronder een linkje met de regelgeving van 2014/2015. Hierin zijn dus nog niet de wijzigingen opgenomen die Kuifje noemt. Het gemiddelde salaris ligt inmiddels lager en die -21 regeling komt te vervallen.

http://www.fbo.nl/fbo09321602/wp-conten ... php?id=202
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Contract verscheuren aub. Een parodie op een linksback.
.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik snap nu waarom die verblijfs/werkvergunning zolang geduurd heeft. Iedereen kan wel zeggen dat hij profvoetballer is en van enige geschiktheid is nooit gebleken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Azzaandijk schreef:Contract verscheuren aub. Een parodie op een linksback.
Wat moet dit frustrerend zijn voor Haps. Zelf een contractje hebben van pakweg een ton terwijl je concurrent die er geen hout van kan het vierdubbele verdient.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Matige speler.
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

~AZ~ schreef:Ik vind die regel echt van de zotte. Je stimuleert inderdaad de doorstroming van jeugd, maar je hangt er een nominale financiële grens aan. Dus: ajax heeft er minder last van dan AZ, die er minder last van heeft dan de Graafschap, die er minder last van heeft dan Telstar, etc. M.a.w. je bevoordeeld rijkere clubs en stimuleert daarmee het verschil tussen grote en kleine clubs. Dit is net als de miljonair die netjes overal 30 kilometer te hard rijdt omdat die laffe boete hem hem toch niet kan interesseren.

Met het doel van doorstroming van jeugd kan je veel beter een cap op het aantal spelers buiten de EU zetten. Zeg gewoon: je mag maximaal 4 non-EU spelers onder contract hebben. Dan is het speelveld voor iedereen gelijk.

Overigens is de EU ook een belachelijke graadmeter (je kan straks een Turk opeens voor veel minder binnenhalen), maar dat is juridisch toch onmogelijk om te omzeilen.

Turkije zal nooit bij EU komen. Net als de Oekraine. Is niet mijn mening maar van de EU zelf. Toevallig gistermiddag daar een heel stuk over gehoord op Radio 1. Het referendum op 6 april gaat ook niet over het feit dat de Oekraine wel of geen lid mag worden van de EU, maar over één of ander handelsverdrag. Zo steek je op een verloren dinsdagmiddag nog eens wat op als je de radio aan hebt.
Gesloten