Rajko Brežančić

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Speelt nog niet. Werkvergunning moet nog rond komen. En dat gaat blijkbaar niet lukken voor zondag.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

kom op zeg! ervaren? ervaren in de 2e divisie in Servië en 1.71 metend.
Kan een hele patser zijn, maar in een luchtduel heeft hij, anders dan aan de ballen van Michiel Kramer te trekken (dezelfde hoogte) , helemaal niets te zoeken.

Ik wil deze gast eerst maar es zien. Her en der zijn het niet de meest gemakkelijke jongens gebleken die Serven. Adrenaline al snel te hoog, ga dan nog maar es nadenken.

Helemaal nog niet afgeschreven, maar hoe onze scouting hier aankomt?
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Denniz schreef:kom op zeg! ervaren? ervaren in de 2e divisie in Servië en 1.71 metend.
Kan een hele patser zijn, maar in een luchtduel heeft hij, anders dan aan de ballen van Michiel Kramer te trekken (dezelfde hoogte) , helemaal niets te zoeken.

Ik wil deze gast eerst maar es zien. Her en der zijn het niet de meest gemakkelijke jongens gebleken die Serven. Adrenaline al snel te hoog, ga dan nog maar es nadenken.

Helemaal nog niet afgeschreven, maar hoe onze scouting hier aankomt?
Liever een ietwat agressieve Bosniër dan een ideale schoonzoon als Viktor bijvoorbeeld hoor. Prima, een jongen met gif.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZraamklA schreef:Geen idee. Echt géén idee wat deze jongen onze verdediging kan brengen. Als je dit soort jongens niet zelf opleidt, dan heb je weinig in de top van de opleidingsclubs te zoeken, imho.
Geen idee wat je van hem moet vinden maar er wel een mening over hebben. =D> Wellicht is het gewoon een hele goede speler, weten wij veel. Op Last Scout na heeft niemand hem hier zien voetballen. We hadden een goede linksback in de opleiding maar die naar PSV vertrokken. Gorter is lachwekkend en Haps speelde vorige week ook slecht. Dat is het waarschijnlijk ook net niet. Dan moet je iemand van buiten halen. Een beetje goedkoop om dan te zeggen dat je dit soort gasten zelf moet kunnen opleiden. Dat kan je dan over elke positie zeggen. Het is namelijk niet zo dat er complete debielen lopen op de back posities. Zeker in het hedendaagse voetbal zijn de back posities zeer belangrijk.

Ik laat me graag verrassen door deze jongen. Heb geen idee wat ik er van moet verwachten.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:.
Ik laat me graag verrassen door deze jongen. Heb geen idee wat ik er van moet verwachten.
Check hem zoals eerder vermeld even op youtube. Dan krijg je in ieder geval al een redelijk beeld van hem.

Maar de hele wereld is vaak op zoek naar een linksback. Zo makkelijk zal het dan niet zijn om die zelf uit de eigen opleiding te halen. Het was niet voor niks jaren een probleemgevalletje in het Nederlands elftal.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Dat youtube videotje ziet er inderdaad veelbelovend uit. En hij is meteen een van de ouderen. Wel wat aan de kleine kant.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1516
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hij doet mij een beetje denken aan die kale Roemeen die toen ajax uit de EL schoot, ik geloof dat het Steau was. :lol:
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

Denniz schreef:kom op zeg! ervaren? ervaren in de 2e divisie in Servië en 1.71 metend.
Kan een hele patser zijn, maar in een luchtduel heeft hij, anders dan aan de ballen van Michiel Kramer te trekken (dezelfde hoogte) , helemaal niets te zoeken.

Ik wil deze gast eerst maar es zien. Her en der zijn het niet de meest gemakkelijke jongens gebleken die Serven. Adrenaline al snel te hoog, ga dan nog maar es nadenken.

Helemaal nog niet afgeschreven, maar hoe onze scouting hier aankomt?
Hij heeft met zijn 25 jaar best wat ervaring hoor. In het persbericht van AZ staat:
Landskampioen
In totaal speelde Brežančić 141 competitieduels in Servië (4 goals) en kwam hij tot tien Europese wedstrijden (0 goals). In 2009 pakte hij met Partizan het landskampioenschap en de beker; vorig seizoen won hij met Cukaricki Stankom wederom de nationale beker.
Tegenwoordig staan de prestaties van voetballers in allerlei databases, maar het netwerk van scouting en zaakwaarnemers doet natuurlijk ook zijn werk. Ik ben helemaal geen kenner, maar laten we eens gaan kijken. Misschien heeft AZ vooraf ook een profiel gemaakt en geeft de omschrijving van Stewart wel een clou.
Stewart: ‘Fel in duels’
“Met Rajko Brežančić halen we een sterke vleugelverdediger in huis”, zegt Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart tevreden. “Hij is ontzettend fel in de duels en beschikt over veel snelheid. Rajko heeft een goed positioneel inzicht, waardoor hij verdedigend vaak op de juiste plaats staat. Ook heeft hij aanvalsdrang. Daarnaast heeft hij een behoorlijk aantal wedstrijden op het hoogste niveau achter zijn naam staan. Rajko kan er dus direct voor ons staan.”
sterke vleugelverdediger=fel in de duels + snelheid + positioneel inzicht + aanvalsdrang. Deze algemene eigenschappen zou je kunnen vertalen naar parameters en bijbehorende waarden als balovernames, zuivere passing en voorzetten en met dat profiel kan je gaan filteren in databases, mensen aanspreken in je netwerk en daadwerkelijk scouten toch?
Anderszijds zouden zulke zaken ook minder spannend kunnen zijn. Misschien komt hij gewoon uit dezelfde stal als Eli Babalj.
AwesomeZauce Alkmaar
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Verdedigend is hij vast beter dan Poulsen :-)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt. Alleen staar ik me niet helemaal blind op die filmpjes. Als ik die treurige entourage zie dan neem ik dat niveau niet al te serieus. Zonder verder een oordeel te vellen of de speler hoor. Zie hem liever zelf een wedstrijd of 10 in actie.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Brezancic vrijdag in Alkmaar

Rajko Brezancic meldt zich vrijdag in Alkmaar en is vanaf dat moment inzetbaar voor zijn nieuwe club AZ. Dat liet AZ-trainer John van den Brom dinsdag weten.
"Als het goed is heeft Rajko donderdag een stempeltje in zijn paspoort en dan verwachten wij hem vrijdag", zegt de trainer over de Servische linkervleugelverdediger.

Jahanbakhsh
Over de inzet van een andere nieuweling, Alireza Jahanbakhsh, kon hij verder nog niet veel zeggen. "Ali trainde gelukkig 11 tegen 11 mee vandaag. Ik denk dat dat dat openlijk snel mee kan doen. Het is nu allemaal nog een beetje aanpassen." De Iraniër reist woensdag niet mee naar Roemenië voor het Europa League-duel donderdag tegen Astra Giurgiu.

RTVNH.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Zamboor
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2015, 15:15

Hi,

I'm an iranian living in Romania and I was hoping to see Alireza Jahanbakhsh on Thursday against Astra Giurgiu.

Whats the translation of the above article?
Is he going to come to Romania with the AZ squad on Wednesday or is he going to stay behind in Holland?
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ-aanwinst moet debuut om merkwaardige reden uitstellen

John van den Brom moet nog even wachten tot hij Rajko Brezancic kan opstellen. De linkervleugelverdediger werd al aan het begin van deze maand door AZ overgenomen van Cukaricki, maar heeft nog altijd geen pasje gekregen van de IND, de Nederlandse Immigratie- en Naturalisatiedienst. Zonder dat pasje mag Brezancic nog niet in actie komen voor AZ.
De linksback leek aankomende zondag tegen Willem II zijn debuut te kunnen maken, maar door een fout bij de drukker gaat dat niet door. Brezancic was op weg naar de IND, toen hij halverwege gebeld werd met de mededeling dat het pasje nog niet was vrijgegeven door de drukkerij. De verdediger wilde daarom in een keer doorrijden naar de drukker, maar de IND wil deze locatie geheim houden.
Normaal gesproken is een pasje na aanvraag tien tot veertien dagen onderweg en AZ diende de aanvraag al zestien dagen geleden in. “We gaan het niet op de spits drijven, we zullen ons hierbij neer moeten leggen”, reageert Van den Brom in gesprek met De Telegraaf. “Ik ga me alleen druk maken om zaken waar ik invloed op heb, en dat heb ik hier niet. Vroeger was een mailtje aan de KNVB met de aanvraag formeel in orde om te kunnen spelen, maar door veranderde regels is dat niet langer het geval. Zodra het pasje er is, is Rajko beschikbaar voor ons."

Voetbalzone.nl
Bureaucratie in Nederland. Hoezee..
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Last Scout

Misschien werkt er daar een vervelende ajax supporter ofzo.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nederland bureaucratisch kutland. Hulde!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Iets met economische vluchtelingen en onderbezetting.... :roll:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Toch speelgerechtigd. Maar met Haps die zo goed speelt zie ik geen enkele reden om Brezancic dit weekend al te testen.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Toch speelgerechtigd. Maar met Haps die zo goed speelt zie ik geen enkele reden om Brezancic dit weekend al te testen.

Inderdaad. Met linkje/bron:
http://www.soccernews.nl/news/325814/Wo ... e_aanwinst
Woest AZ krijgt alsnog groen licht voor nieuwe aanwinst
21 Augustus 2015 16:48

AZ heeft alsnog toestemming gekregen om Rajko Brezancic dit weekend te laten spelen. De verdediger tekende onlangs in Alkmaar, maar zijn papieren waren maar niet rond. Vrijdag leek AZ opnieuw mis te grijpen, maar hij is alsnog speelgerechtigd voor het duel met Willem II.

De verdediger kwam over van Cukaricki Stankom. Zaterdag kan hij nu voor het eerst meetrainen. Eerder op de dag was trainer John van den Brom nog woedend tegen De Telegraaf.

"We gaan het niet op de spits drijven, we zullen ons hierbij neer moeten leggen. Ik ga me alleen druk maken om zaken waar ik invloed op heb, en dat heb ik hier niet. Ik kan het hem niet uitleggen, want ik snap er zelf al niks van. Vroeger was een mailtje aan de KNVB met de aanvraag formeel in orde om te kunnen spelen, maar door veranderde regels is dat niet langer het geval."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/325814/Wo ... z3jSjJM3Fb" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Stel hem maar op als rechtsback.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:Stel hem maar op als rechtsback.
Eens! =D>
Geen gelul, drink een pul!!
Gesloten