Rajko Brežančić

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ haalt Brežančić

AZ heeft de Serviër Rajko Brežančić vastgelegd. De 25-jarige linkervleugelverdediger komt over van Cukaricki Stankom, waarmee hij dit seizoen nog in de voorrondes van de Europa League actief was. Brežančić heeft in Alkmaar een contract getekend tot medio 2018.

AZ haalt Brežančić
Brežančić sluit na het afhandelen van enkele formaliteiten aan bij de selectie van John van den Brom. De verdediger speelde deze maand al drie competitiewedstrijden en vier Europa League-duels. Door zijn Europese reeks met Cukaricki zou hij voor AZ eventueel in de groepsfase van de Europa League weer inzetbaar zijn.

Stewart: ‘Fel in duels’
“Met Rajko Brežančić halen we een sterke vleugelverdediger in huis”, zegt Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart tevreden. “Hij is ontzettend fel in de duels en beschikt over veel snelheid. Rajko heeft een goed positioneel inzicht, waardoor hij verdedigend vaak op de juiste plaats staat. Ook heeft hij aanvalsdrang. Daarnaast heeft hij een behoorlijk aantal wedstrijden op het hoogste niveau achter zijn naam staan. Rajko kan er dus direct voor ons staan.”

Loopbaan
Brežančić is een product van de alom geroemde jeugdopleiding van Partizan Belgrado, waar hij in 2007 debuteerde in het profvoetbal. Daarna kwam hij via Teleoptik (verhuur), Metalac Gornji Milanovac en Bežanija in 2013 bij zijn huidige club Cukaricki Stankom terecht.

Landskampioen
In totaal speelde Brežančić 141 competitieduels in Servië (4 goals) en kwam hij tot tien Europese wedstrijden (0 goals). In 2009 pakte hij met Partizan het landskampioenschap en de beker; vorig seizoen won hij met Cukaricki Stankom wederom de nationale beker.

AZ.nl
Iemand die wat meer weet van deze speler? Hopelijk kan hij in de eerste plaats goed verdedigen, daar schortte het de laatste jaren nog wel eens aan..
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Als je alle eigenschappen die Stewart benoemt zo overziet klinkt dit als een superverdediger. Fel, snel, ervaring, positioneel goed, aanvallend goed. Misschien heeft hij nog wel andere superkrachten en is hij tegelijk ook de nieuwe assistent-trainer :wink: .
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24


Link: http://www.youtube.com/watch?v=/watch?v=PpOBfv29M8g

Ben benieuwd! Wel een ervaren speler erbij, dat is zeker nodig!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het staat ook op de site van Cukaricki Stankom.
Brezancic.png
(63.95 KiB) 1194 keer gedownload
Glory Hunter
Checkers
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 apr 2009, 10:51

Hebben ze bij AZ echt alleen maar wikipedia bekeken? Nou, ik ook hoor.

Ik tel slechts 78 wedstrijden op het hoogste niveau. Hij heeft maar twee seizoenen een basisplaats gehad in de hoogste divisie in Servië. Hij speelde bij een kleine club, Cukaricki, die de laatste twee seizoenen verrassend 5e en 3e werd. Daarvoor speelden ze in de 2e divisie. Brezancic ook, maar bij een andere club, Bezanija, een middenmoter in de 2e divisie.

Ik vind het niet heel overtuigend allemaal.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Filmpje op youtube ziet er veelbelovend uit. Snel, fel, goeie tackle, vaak mee naar voren en goeie voorzetten, met een kapbeweging zijn tegenstander voorbij. Ja het lijkt wel een goeie op basis van 9 minuten acties :wink: =D>
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Tsja je mening baseren op wat eendimensionale Wikipedia-statistieken is ook niet echt betrouwbaar. Ik mag toch aannemen dat ze dit soort spelers niet toevallig in Football Manager tegenkomen maar uitvoerig hebben gescout.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Geen idee. Echt géén idee wat deze jongen onze verdediging kan brengen. Als je dit soort jongens niet zelf opleidt, dan heb je weinig in de top van de opleidingsclubs te zoeken, imho.

Laten we het maar houden op zijn leiderschaps-kwaliteiten. En uiteraard zijn mentaliteit.
Geen gelul, drink een pul!!
Checkers
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 apr 2009, 10:51

~AZ~ schreef:Tsja je mening baseren op wat eendimensionale Wikipedia-statistieken is ook niet echt betrouwbaar. Ik mag toch aannemen dat ze dit soort spelers niet toevallig in Football Manager tegenkomen maar uitvoerig hebben gescout.
Ik doelde op het persbericht, niet op de scouting. Stewart legt duidelijk uit waarom ze hem hebben gehaald. Maar om hem nou ervaren te noemen, dat gaat te ver. Mijn kop zal er hier wel worden afgehakt, maar als je naar Gorter kijkt, dan zie je een linksback met veel meer ervaring. Die heeft bv afgelopen seizoen alle wedstrijden in de groepsfase van de EL gespeeld (en geplaatst voor de volgende ronde). Dat kan niet één speler in de AZ-selectie zeggen. Wel tekenend dat Stewart hem niet eens noemt als linksback. Die is dus duidelijk afgeschreven.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

We moeten natuurlijk alle spelers op alle posities zelf opleiden. Daar heb je helemaal gelijk in.

Als er een goede speler gekocht wordt met enige ervaring is het toch ook goed? Niet dat ik hem ken, maar ik laat me verassen.
Last Scout

Verrassend, ik voel mij deze transferperiode toch ergens wel gehoord met de aankopen Brezancic en Jakhanbaksh, niet dat ik Brezancic genoemd heb, maar het is gewoon een totaal andere soort speler dan veel mensen zich waarsschijnlijk voorgesteld hadden, er wordt eens uit een andere vijver gevist en ik hoop met een goed resultaat.

Brezancic is een defensief sterkere back, goeie tackle, goed block, weet zich lekker voor de man te houden, en heeft toch wel eens een lekkere pass in de benen van wat ik van hem gezien heb.
Een vraagteken voor mij is hoe zijn snelheid zich zal verhouden in Europa en de Eredivisie maar aan duelkracht geen gebrek in ieder geval.

Daarnaast lijkt hij mij een speler die zich kan manifesteren door de betere spelers om hem heen die hij bij AZ zal vinden.



Lang verhaal kort : een dergelijke verdediger had je in Nederland denk ik niet gevonden en hij is de gok zeker waard.

Edit :

dingen van Brezancic die tekenend voor hem waren in Servië : bal aan nemen of van een aanvaller af nemen en om hem heen een gerichte pass spelen, slidings (soms iets te onbezonnen) en de cross op maat van de flank die er vaker langs gejenst werd door zijn medespelers.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Als je het bericht van de site van Cukaricki door de vertaler heen haalt kunnen we binnenkort misschien meer over de transfersom en andere details te weten komen.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Moeten we trouwens een niet-EU salaris betalen? Of geldt dat niet voor een kandidaat EU-lid?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het lijkt me niet een type met veel poespas.

En ik moet er ook wel om lachen. Niemand die ooit van die club heeft gehoord. Een speler die niemand kent.
En zo ineens van de ene op andere dag staat hij met een AZ shirt aan in het stadion. Pats. contract.

haha.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... jax__.html

Tja, wat moet je hier dan van vinden....
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ-aankoop bekijkt ajax
brezancic-.jpg
brezancic-.jpg (36.36 KiB) 6031 keer bekeken
AZ had zich eerder op de avond versterkt met de Serviër Rajko Brezancic. Na het zetten van zijn handtekening haastte de linksback zich naar de Amsterdam ArenA, waar hij ajax in de Champions Leaguevoorronde tegen Rapid Wien bekeek.

ajax is aanstaande zondag de tegenstander van AZ in het openingsweekend van de eredivisie. Op Brezancic meteen in actie komt voor de ploeg van trainer John van den Brom, is nog niet duidelijk.

Brezancic heeft in Alkmaar een contract getekend tot medio 2018.

bron: telegraaf
datum: 4-8-2015
haha. Heeft hij die indiaan ook meteen gezien.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef:http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... jax__.html

Tja, wat moet je hier dan van vinden....
Hij kwam even kijken hoe hij El Gazhi uit moet schakelen.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Lekker stoken van de Telegraaf weer. Zoveel spelers zitten in dat stadion. Misschien doet hij wel research, omdat hij zondag noet spelen.

Beetje flauw van de telegraaf.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ik vond dit anders wel gewoon een nieuwswaardig feitje van deze immer goed ingelichte kwaliteitskrant #-o.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef:niet dat ik Brezancic genoemd heb, maar het is gewoon een totaal andere soort speler dan veel mensen zich waarsschijnlijk voorgesteld hadden, er wordt eens uit een andere vijver gevist en ik hoop met een goed resultaat.
Inderdaad onverwacht, een andere vijver. Servische voetballers zijn berucht om de aantallen zaakwaarnemers en de vage transferrechten. Deze onbekende voetballer van een voor mij volslagen onbekende club zal hier wel geen last van hebben gehad. Anders was AZ er nooit ingestapt.
Blijkbaar waren er geen andere clubs in de markt voor deze jongen. Ik ben razend benieuwd. Wat mij betreft maar gelijk opstellen zondag. Dan kunnen we met eigen ogen zien of het wat is. Lijkt me geen ideale schoonzoon in ieder geval.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gesloten