Rajko Brežančić

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Last Scout

El Magico schreef:Stel hem maar op als rechtsback.
Tackelen/slidings maken kan je aan allebei de kanten, vind dit niet eens een slecht idee voor een speler wiens kwaliteiten bij het verdedigen liggen.

Misschien niet optimaal maar zie er meer brood in dan Lewis op rechtsback.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Had van tevoren gedacht dat Haps een van de minderen zou zijn in het team van dit seizoen maar tot nu toe is hij telkens een van de beteren. Die kun je niet zo maar slachtofferen omdat Brežančić speelgerechtigd is.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef:Had van tevoren gedacht dat Haps een van de minderen zou zijn in het team van dit seizoen maar tot nu toe is hij telkens een van de beteren. Die kun je niet zo maar slachtofferen omdat Brežančić speelgerechtigd is.
Moet je nagaan wat een beetje inzet al doet in dit slappe team. Hulde voor Haps hoor, nu nog de rest meeslepen.

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar leek iedereen van AZ maar wat meer op Haps (en dan bedoel ik niet de huidskleur :wink: )
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

alleen van Haps, vd. Linden en Janssen heb ik het idee dat zij erin durven klatsen. Dit zijn ook meteen de betere spelers....
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Denniz schreef:alleen van Haps, vd. Linden en Janssen heb ik het idee dat zij erin durven klatsen. Dit zijn ook meteen de betere spelers....
Juist. En toch, dit is héél herkenbaar bij AZ. Elk jaar hetzelfde. Het komt uiteindelijk vaak goed, maar in het seizoen hebben we altijd een (lange of korte) periode dat er echt geen peper in zit.

Ik hoop op een herstel (misschien a.s. donderdag?) want zo gaat het natuurlijk niet langer. Op 020 na hebben we tegenstanders gehad waar je gewoon van moet winnen.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Haps kan denk ik ook wel op de plaats van Ortiz spelen. Dus Rajko erin op linksback en Haps links op het middenveld.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Vind Haps niet zo geweldig. Ziet er aanvallend leuk uit maar verdedigend toch zwak. Laat zn man geregeld lopen en hij is nooit in staat een voorzet te blokkeren. Hij staat gewoon te kijken hoe er wordt voorgegeven. Hij lijkt het zelf niet erg te vinden. Hij is in mijn ogen zeker niet beter dan Johansson. Tijd voor een echte verdediger
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Verdedigend liet hij vandaag een paar steekjes vallen maar hij heeft werkelijk elke kopbal gewonnen van Van der Velden en die is een kop groter.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef:Haps kan denk ik ook wel op de plaats van Ortiz spelen. Dus Rajko erin op linksback en Haps links op het middenveld.
Haps centraal op het middenveld met de punt naar achter? Zullen we dat niet doen. Laat Haps maar lekker draven aan de zijlijn.
Gebruikersavatar
Old Style
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:52
Locatie: Alkmaar-Noord

Ik vind Haps ook aardig functioneren. Opta hadden tegen astra al een statistiek staan dat hij al zijn persoonlijke duels heeft gewonnen. Ook gisteren won hij alles volgens mij. De keren dat het gevaarlijk werd aan zijn kant kwamen voort uit het feit dat hij werd weggelokt door zijn tegenstander en dat er dus ruimte lag voor de diepe bal.

Misschien schuift vd Brom hem wel een linie door om zo meer diepgang te creëren als er geen aankoop komt voor links.
Omgekeerde Gloryhunter!!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Old Style schreef:Ik vind Haps ook aardig functioneren. Opta hadden tegen astra al een statistiek staan dat hij al zijn persoonlijke duels heeft gewonnen. Ook gisteren won hij alles volgens mij. De keren dat het gevaarlijk werd aan zijn kant kwamen voort uit het feit dat hij werd weggelokt door zijn tegenstander en dat er dus ruimte lag voor de diepe bal.

Misschien schuift vd Brom hem wel een linie door om zo meer diepgang te creëren als er geen aankoop komt voor links.
Ik heb liever een nieuwe linksbuiten maar dit zou een prima alternatief zijn mits Brezancic voldoet, hij is de enige die tot nu toe potten kan breken aan de buitenkant.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik denk toch niet dat Brezancic direct in de basis komt, die zal eerst wel enigszins moeten wennen lijkt mij. De taal, de stad, het spelsysteem, andere cultuur.

@Old Style: Klopt wat jij zegt. Dacht zelfs dat dat gold voor de gehele defensie. Gouweleeuw zei gister ook al terecht dat het vooral de standaardsituaties zijn waar de goals vandaan kwamen. Voetballend krijgen we nauwelijks kansen tegen. Dat was tegen ajax zo, tegen Astra ook en gister weer. Alleen tegen ajax en Astra krijg je in totaal vijf goals tegen uit standaard situaties. Dat is natuurlijk teveel.
Gebruikersavatar
Old Style
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:52
Locatie: Alkmaar-Noord

Volgens mij was de statistiek zelfs dat geen enkele verdediger een duel verloren heeft tegen astra.

Stilstaande situaties en het niet als team opereren zijn de grootste problemen op dit moment. Ik zie te vaak momenten dat er niet wordt doorgedekt op het middenveld waardoor er een overtal voor de tegenstander ontstaat. Veel spelen en trainen gaat dit oplossen. Hopelijk is het team voor de winterstop weer een soepel draaiende machine. Indien we ons plaatsen voor de poule EL zijn dit 6 extra leermomenten maar waarschijnlijk ook 6 verliespunten in de competitie meer.

Voorin maar hopen dat Alireza en Janssen ze erin kunnen peren en dat Haye en Dos Santos meer rendement maken, dan wordt het weer een mooie 2e seizoenshelft.
Omgekeerde Gloryhunter!!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Speelt met uitzondering van de gele kaart prima, tegen de Graafschap speelde hij ook vrij goed. Niets mis mee volgens mij.
Last Scout

~AZ~ schreef:Speelt met uitzondering van de gele kaart prima, tegen de Graafschap speelde hij ook vrij goed. Niets mis mee volgens mij.
Die gele kaart was half zo slecht nog niet als hij dat echt als gecontroleerde actie uitvoerde ...
Dat kan je tegenwoordig gewoon niet maken op dit niveau voor de neus van de scheidsrechter maar het is wel een soort overtreding die ik een AZ speler al in geen jaren heb zien maken.

Geel pakken is dom maar de brutaliteit stond mij wel aan, hij gaf ook weer een paar keer een bal van de middenlijn direct naar een medespeler wat gewoon lekker is om te zien, dan heb je alleen de pech dat Janssen daar staat tussen 3 verdedigers maar zelfs onder die omstandigheden heeft een combinatie via links nog tot een kans geleid, ik hoor Koert nog roepen dat Janssen daarom echt een spits is ik weet alleen niet meer zeker wie de voorzet gaf, maar goed Brezancic heeft vaak genoeg de achterlijn gehaald.

Er waren ook 2 momenten waarop hij perfect vrij liep en die gekke Rienstra en Henriksen zich gewoon omdraaien en een tikkie terug of over rechts speelden,ook opgemerkt door de commentator.


Niet alle is hosanna natuurlijk zeker niet na een verliespartij maar je mag dit wel benoemen een keer.

En als men mij dan wil verwijten dat ik te goed spreek over Brezancic dan mogen ze het best doen maar kijk de beelden nog maar eens na en kijk de tegengoals na of anders wie de tegengoals maakte.
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

1 van de weinige lichtpuntjes bij AZ.
Gaat er tenminste voor en straalt dat ook uit.
Kan hij niet op rechts en haps op links.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Brezancic bewijst en laat zien hoe simpel verdedigen eigenlijk is. Binnen een paar weken vaste waarde alsof hij er al jaren speelt. Sober je taak uitvoeren ,als het moet een bal over de uitlijn rossen en alleen als het kan, ga je mee naar voren. Heb je het gezien, Johansson? Wel sneu trouwens voor Haps, want die was ook lekker bezig
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik vind Brezancic niet slecht, maar ik vind het ook nog niet dat ik zeg 'zo wat een geweldenaar'.. Maar goed, hij speelt net drie wedstrijden dus is het te vroeg voor een oordeel. Op dit moment zou ik echter Haps opstellen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Precies, Brom heeft toch zelf geroepen dat jeugd die even goed is als een aankoop de voorkeur van hem krijgt. Haps heeft minimaal net zo goed gespeeld, die moet daar staan.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja ik hoop dat Haps gewoon de tijd kreeg om te herstellen van zij amandel operatie, want ik vond hem echt sterk spelen, eigenlijk gewoon beter dan Brezancic, die het niet slecht doet hoor daar niet van. Haps in de basiself :)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten