Vincent Janssen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Janssen: 'Ik leef voor doelpunten'

Hij ondertekent zijn contract bij AZ pas maandag, maar een dag eerder trainde Vincent Janssen (21) al met zijn nieuwe club in het AFAS Stadion. De Brabander kijkt uit naar zijn tijd in Alkmaar: “Ik ga gewoon de strijd aan”.

Janssen: 'Ik leef voor doelpunten'
Hoe bevielen je eerste stappen in het AFAS Stadion?
“Dat was mooi. Het was een schitterende dag voor een eerste training en ik had er zin in. Ik heb drie weken vakantie gehad, maar na twee weken begon het bij mij alweer te kriebelen.”

Het is een mooie stap: van Almere City naar AZ. Waarom heb je voor Alkmaar gekozen?
“AZ is een mooie, grote club. Toen ze zich meldden, ben ik gesprekken gaan voeren met trainers en de Directeur Voetbalzaken. Uiteindelijk had ik een goed gevoel bij deze club en heb ik voor AZ gekozen.”

Wat gaf de doorslag?
“De trainer heeft in het verleden veel met jonge jongens gewerkt. Dat sprak me aan. Verder vertelden ze me dat degenen van de club die me hebben zien spelen allemaal een positieve mening over me hadden. Ik heb het gevoel dat de hele club achter me staat.”

Wat voor speler heeft AZ binnengehaald?
“Ik ben een spits en ik leef voor doelpunten. Die probeer ik altijd en overal te maken, zoveel mogelijk. Het is mijn werk om goals te maken en dan is het logisch dat je daarvoor leeft.”

Hoe groot schat je de kans in dat je bij de eerste wedstrijd van het seizoen in de basis staat?
“De trainer beslist en de beste speelt. Ik wil daar graag alles voor doen. Tot nu toe heb ik in de Jupiler League bewezen dat ik er aardig een balletje kan inschieten en dat ga ik hier weer proberen te doen. Ik besef dat ik concurrentie heb, maar dat had ik bij Almere City ook. Dat hoort erbij, dat heb je bij elke club in het betaald voetbal. Ik ga gewoon de strijd aan.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Dit gaat een grote worden! Wel mooi om te zien, AZ heeft nu drie goede spitsen, dat is wel eens anders geweest..
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

AZRickGrimesAZ schreef:Dit gaat een grote worden! Wel mooi om te zien, AZ heeft nu drie goede spitsen, dat is wel eens anders geweest..
Laatste keer was 2006 - 2007, toen hadden we er zelfs 4:

- Shota Arveladze
- Danny Koevermans
- Moussa Dembele
- Jermain Lens
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Tja, toen heel gewoon voor ons, maar nu zeg je een aanvalslinie van Europees topniveau! Heb ook een erg goed gevoel bij deze jongen. Komt in ieder geval uit een goed nest.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Uh Koevermans speelde niet veel hoor in zijn eerste jaar bij AZ en Lens kreeg ook heel weinig kansen tot het laatste seizoen. Ik bedoel het kan ook zijn dat hij nog aan het niveau moet wennen. Ik ben blij met zijn komst, maar gaat men hier op het forum wel genoeg geduld met hem hebben mocht hij wel een aanpassings periode nodig hebben ?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Weer drie vanavond =D>
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hij gaat lekker. Ik heb zin om voetbal te zien nu. Potverdikkie wat moet ik nog lang wachten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZRickGrimesAZ schreef:Dit gaat een grote worden! Wel mooi om te zien, AZ heeft nu drie goede spitsen, dat is wel eens anders geweest..
Blij dat Janssen er is, want die Muhren is bewezen veel te langzaam voor de eredivisie. Kans lijkt me veel groter dat Janssen die stap wel kan maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Janssen gaat ook in ieder geval beginnen als eerste spits en ik voorzie ook nog wel problemen voor Jóhannsson als die terugkomt. Op het moment dat Janssen werd aangetrokken was ik al fan van die aankoop. Het is namelijk een echte spits, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Muhren. Ook Johannsson vind ik qua body niet een echt puntspeler, dat is meer een beetje een counterspits voor mijn gevoel. Janssen heeft echter de body, de uitstraling en het gogme van een spits. Koppel dat aan zijn tweebenigheid en je hebt potentieel goud in handen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef:Janssen gaat ook in ieder geval beginnen als eerste spits en ik voorzie ook nog wel problemen voor Jóhannsson als die terugkomt. Op het moment dat Janssen werd aangetrokken was ik al fan van die aankoop. Het is namelijk een echte spits, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Muhren. Ook Johannsson vind ik qua body niet een echt puntspeler, dat is meer een beetje een counterspits voor mijn gevoel. Janssen heeft echter de body, de uitstraling en het gogme van een spits. Koppel dat aan zijn tweebenigheid en je hebt potentieel goud in handen.
Zullen we dan nu eindelijk na behoorlijk wat mislukte aankopen echt een goede "killer" hebben?!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik denk ook dat dit een goede aankoop zal zijn, maar zullen we eerst de resultaten afwachten tegen serieuzere tegenstanders :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

salmonyappi schreef: Zullen we dan nu eindelijk na behoorlijk wat mislukte aankopen echt een goede "killer" hebben?!
Het gat toch niet gebeuren dat Stewart weer een goede aankoop heeft gedaan?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Zullen we dan nu eindelijk na behoorlijk wat mislukte aankopen echt een goede "killer" hebben?!
Ik denk het wel. Ik heb het gevoel dat deze jongen zo 20 goals maakt als hij het hele seizoen blijft staan, misschien wel meer. Enige wat je natuurlijk moet afwachten is wat er gaat gebeuren als Johannsson terugkomt. Laatstgenoemde had het al moeilijk met Muhren toen hij terugkwam van zijn blessure en ik vind Janssen echt een klasse beter dan Muhren. Je zou wellicht kunnen gaan voor een twee spitsen systeem met Janssen en Johannsson voorin, Dos Santos op 10 en dan Henriksen, Ortiz en Van Overeem daarachter. Dat lijkt mij echt een geweldig elftal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: Ik denk het wel. Ik heb het gevoel dat deze jongen zo 20 goals maakt als hij het hele seizoen blijft staan, misschien wel meer. Enige wat je natuurlijk moet afwachten is wat er gaat gebeuren als Johannsson terugkomt. Laatstgenoemde had het al moeilijk met Muhren toen hij terugkwam van zijn blessure en ik vind Janssen echt een klasse beter dan Muhren. Je zou wellicht kunnen gaan voor een twee spitsen systeem met Janssen en Johannsson voorin, Dos Santos op 10 en dan Henriksen, Ortiz en Van Overeem daarachter. Dat lijkt mij echt een geweldig elftal.
Heb je nog een plekkie voor Berghuis? Ook wel een aardig spelertje.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Heerlijk spits! Enorm doelgericht, speelt op het randje van buitenspel en heeft zeer goede loopacties.

Beetje type van nistelrooy.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:Heerlijk spits! Enorm doelgericht, speelt op het randje van buitenspel en heeft zeer goede loopacties.

Beetje type van nistelrooy.
Leek mij ook het meest op Van Nistelrooy in zijn jonge jaren. Als hij dit uit weet te bouwen gaan we een hoop plezier beleven aan deze jongen!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Heb je nog een plekkie voor Berghuis? Ook wel een aardig spelertje.......
Wie? :wink:

Nee die was ik inderdaad nog vergeten. Kan je nagaan. Luxe probleempje!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

oboema schreef:Heerlijk spits! Enorm doelgericht, speelt op het randje van buitenspel en heeft zeer goede loopacties.

Beetje type van nistelrooy.
Hij wilde van Basten nog vragen zijn loopacties te verbeteren. Hijzelf vond dat nog wel een leerpuntje.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Kijk maar uit Aron :lol:
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Ik heb deze jongen nu 2 x in actie gezien, weliswaar tegen amateurs, maar de makkelijkheid en doelgerichtheid waarmee hij de 6 goals er in prikte, geeft mij het gevoel dat we dit seizoen heel veel plezier aan hem gaan beleven. De zeldzame keren dat ik hem voorbij zag komen bij de samenvattingen van de Jupiler League versterken bij mij dat gevoel. Over 4 weken zal hij vast en zeker in de basis staan en daar verheug ik me op.
Gesloten