Levi Garcia

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ contracteert Garcia

AZ heeft de 17-jarige aanvaller Levi Garcia uit Trinidad en Tobago tot 2018 vastgelegd. Het talent komt eind november - als hij de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt - naar Nederland. AZ neemt hem over van Central FC, dat uitkomt op het hoogste niveau van Trinidad en Tobago.

AZ contracteert Garcia
Garcia is een linksbenige vleugelspits die op beide flanken uit de voeten kan. Hij kan ook als aanvallende middenvelder spelen. Garcia is momenteel jeugdinternational van Trinidad en Tobago. AZ bekeek hem vorige maand tijdens het CONCACAF Onder 20-toernooi, waar hij een goede indruk achterliet.

Stewart: ‘Rustig wennen’
“Levi Garcia is een interessante speler”, reageerde Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Hij heeft veel snelheid, een goed inzicht en een krachtig schot in zijn linkervoet. Levi komt in november naar AZ, waar hij eerst rustig mag wennen aan onze cultuur en de manier van voetballen. We zien in hem dus vooral een belofte voor de toekomst.”

Garcia: ‘Talenten krijgen kans’
“Ik ben heel blij met deze kans bij AZ”, zei Garcia. “Nederland staat bekend als een goed land om je als talent te kunnen ontwikkelen. AZ is één van de clubs waar veel talenten een kans krijgen. Ik hoop me snel aan te passen aan het Europese voetbal, waarna ik belangrijk wil worden voor AZ. De komende maanden ga ik keihard aan het werk in Trinidad en Tobago, om zo in topvorm naar Alkmaar te komen.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou ik ben benieuwd :D
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Ik ben ook wel benieuwd. Ik ken hem uiteraard niet, kent iemand hier hem wel?

Als het maar geen gevalletje Babalj wordt.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou lijkt me meer een jeugdtransfer, dus nog niet voor het eerste. Babalje had al op het hoogste nivo gespeeld en A interlands.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

"Hij heeft veel snelheid, een goed inzicht en een krachtig schot in zijn linkervoet."

Linkspoten zijn schaars. En zeker aanvallende. Een jonge veelbelovende speler dus.
Glory Hunter
Last Scout

Zijn filmpjes zijn niet echt veelbelovend en T&T staat niet echt bekend om zijn gigantische talenten.

Ik heb mijn twijfels hierbij.


Even offtopic : waarom zijn mensen er zo op gebrand om bepaalde spelers namen pertinent fout te spellen? (Babalje in dit topic en bijv Hendriksen in duizend andere gevallen).
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout schreef:waarom zijn mensen er zo op gebrand om bepaalde spelers namen pertinent fout te spellen? (Babalje in dit topic en bijv Hendriksen in duizend andere gevallen).
Omdat ze lomp zijn.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Last Scout schreef:Zijn filmpjes zijn niet echt veelbelovend en T&T staat niet echt bekend om zijn gigantische talenten.

Ik heb mijn twijfels hierbij.


Even offtopic : waarom zijn mensen er zo op gebrand om bepaalde spelers namen pertinent fout te spellen? (Babalje in dit topic en bijv Hendriksen in duizend andere gevallen).
Dwight Yorke :o
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef:Zijn filmpjes zijn niet echt veelbelovend en T&T staat niet echt bekend om zijn gigantische talenten.
Het is ook een land met slechts 1.2 miljoen inwoners, in grote landen zoals Brazilie of Argentinie zitten gemiddeld gezien dan natuurlijk veel meer talenten. Overigens net opgezocht, Cricket is veruit het populairst in T&T en daarna Basketbal. Dat is ook nog een reden waarom er niet erg veel bekende voetballers uit T&T komen m.u.v. Dwight Yorke uiteraard.

En het blijft een gokje, zo een jongen verdiend nu nog niet dat debiele 150% van het Eredivisie gemiddelde salaris dus als hij na 2-3 jaar nog niet bevalt dan kan je met (met alle respect) gewoon weer op een vliegtuig terug zetten ;)

Op de Scandinavische markten scouten tegenwoordig bijna alle subtop competities de concurrentie is daar ongelofelijk moordend. Vroeger konden wij met Dirk nog wel voor forse bedragen Ari, Rasmus Elm en Pontus Wernbloom ophalen. En naar verluid hebben Henriksen, Mattias Johansson en Aron (Denemarken) ook 1.5 à 2 miljoen euro per stuk gekost... dan kan je zo nu en dan vast wel een gokje doen en zo een jongen 3 jaar lang 1 ton per jaar bieden gedurende 3 jaar.. of het wordt een succes of je bent maximaal 3 ton ''kwijt''.

Wanneer je een Henriksen koopt voor 2 miljoen + 5 jarig contract à 2 ton (zoiets?) dan kost hij je sowieso al 3 miljoen euro ongeacht extra bonussen. Uiteraard verkoop je hem idealiter 1-2 jaar voor zijn contract afloopt.

Financieel gezien is het te billijken, maar de cultuuromslag en zijn kwaliteit is nog zeer de vraag. Ik had overigens liever gezien dat AZ voortaan gewoon net als onze Zuiderburen de top talenten bij degradatie kandidaten of Jupiler League clubs op koopt......kijk ajax met Kischna/El Ghazi die jongens zijn gewoon weggekocht bij Sparta en ADO op hun 16/17de.. en PSV met Willems/Locadia spelen er ook niet eens zolang. Op dat moment kost zo een jongen slechts 5 ton tot 1 miljoen. Fischer, Eriksen, Boilesen kostte ook +/- 1 miljoen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het tekenen van Garcia moet je hetzelfde zien als toen Sakirovski, Sigurdarson, Einarsson en zoals wat meer in het verleden Sigtorsson en Gudmundsson als Jeugdtalenten werden gehaald om bij AZ hun opleiding tot profvoetballer te voltooien.

Rasmus Elm, Wernbloom en Henriksen zijn toendertijd echt gehaald als versterking voor de A-selectie
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout

Ik was net eens het neuzen op het internet om wat meer informatie achter deze speler te krijgen.

Linksbenig en een buitenspeler?
Is dit niet stiekem onze nieuwe linksbuiten (voor de toekomst)?
Als we transfermarkt moeten geloven kan hij daar in ieder geval goed uit de voeten!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef:Ik was net eens het neuzen op het internet om wat meer informatie achter deze speler te krijgen.

Linksbenig en een buitenspeler?
Is dit niet stiekem onze nieuwe linksbuiten (voor de toekomst)?
Als we transfermarkt moeten geloven kan hij daar in ieder geval goed uit de voeten!
Als je daadwerkelijk rond gekeken had, dan had je gezien dat hij pas in november naar Alkmaar toe komt... omdat hij dan 18 jaar wordt. Daarnaast begint Levi Garcia niet meteen bij het eerste omdat hij mag worden (o.a. gezegd door Stewart) aan de cultuur en de speelstijl.

Eerder is een dergelijke acclamatie periode toegepast op Pontus Wernbloom, Rasmus Elm en Mattias Johansson, eerst een halfjaar wennen aan de club. Levi mag dan +/- 2 maanden langer wennen ;-) En daarnaast waren Elm/Wernbloom/Johansson basisspeler bij hun club en is Levi Garcia een jeugdspeler.

Het is gewoon een (bizarre?) gok van AZ uit, nu kost die jongen alsnog flink wat geld... een boven 21 speler krijgt 150% van het gemiddelde Eredivisie (=350.000 laatst) salaris.. En een onder 21 speler krijgt alsnog iets van 50 of 75% van het gemiddelde. De enige omweg bij buiten EU spelers is het verkrijgen/hebben van een Europees paspoort, veel Zuid-Amerikanen hebben ergens in hun stamboom vaak een link richting Europa. Landen als Italie bijvoorbeeld zijn vervolgens erg makkelijk met het uitgeven van een paspoort.
Last Scout

alkmaar90 schreef:Als je daadwerkelijk rond gekeken had, dan had je gezien dat hij pas in november naar Alkmaar toe komt... omdat hij dan 18 jaar wordt. Daarnaast begint Levi Garcia niet meteen bij het eerste omdat hij mag worden (o.a. gezegd door Stewart) aan de cultuur en de speelstijl.

Eerder is een dergelijke acclamatie periode toegepast op Pontus Wernbloom, Rasmus Elm en Mattias Johansson, eerst een halfjaar wennen aan de club. Levi mag dan +/- 2 maanden langer wennen ;-) En daarnaast waren Elm/Wernbloom/Johansson basisspeler bij hun club en is Levi Garcia een jeugdspeler.

Het is gewoon een (bizarre?) gok van AZ uit, nu kost die jongen alsnog flink wat geld... een boven 21 speler krijgt 150% van het gemiddelde Eredivisie (=350.000 laatst) salaris.. En een onder 21 speler krijgt alsnog iets van 50 of 75% van het gemiddelde. De enige omweg bij buiten EU spelers is het verkrijgen/hebben van een Europees paspoort, veel Zuid-Amerikanen hebben ergens in hun stamboom vaak een link richting Europa. Landen als Italie bijvoorbeeld zijn vervolgens erg makkelijk met het uitgeven van een paspoort.
Ik zal beter rondkijken als jij beter gaat lezen :wink:

Waar uit mijn verhaal maak jij op dat ik zeg dat hij direct bij het eerste zal aansluiten?

Ik zet er nog tussen haakjes voor de toekomst bij ook, ging mij eigenlijk om zijn positie, welke jeugdspeler beconcurrereert hij namelijk ? dat weet ik niet?
Ik zocht zijn topic en vond het hier, dus ik reageer hier met een vraag.

Op dat laatste : bizarre gokken doet AZ wel vaker, zie Babalj.


Geen dank voor de overbodige uitleg, die was namelijk overbodig.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Garcia is totaal niet in lijn met het verhaal in het jeugdtopic, over onze jeugdopleiding.

Met de lichting die er nu aan zit te komen (Levi is van dezelfde leeftijd) moet het wel een uitzonderlijk talent zijn, anders zou je dit soort spelers toch al lang in je jeugd hebben moeten zitten?

AZ moet met het gehele nieuwe beleid nooit meer dit soort gokjes wagen (ik ga dus ook niet uit van een gok) en met het beschikbare geld échte versterkingen halen. Niet 5 of 6 spelers elk jaar, maar 1 of 2.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ moet gezien het beleid juist zulke gokjes halen. Dit zijn haalbare jongens die je binnen moet halen voor ze top zijn. Dat kan alleen als ze heel jong zijn. Niks mis mee. Wel zijn dit soort jongens altijd een gok. Van een jongen van 17 kan je zelden zeggen dat hij de top gaat halen, of het moeten echt extreme talenten zijn.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:AZ moet gezien het beleid juist zulke gokjes halen. Dit zijn haalbare jongens die je binnen moet halen voor ze top zijn. Dat kan alleen als ze heel jong zijn. Niks mis mee. Wel zijn dit soort jongens altijd een gok. Van een jongen van 17 kan je zelden zeggen dat hij de top gaat halen, of het moeten echt extreme talenten zijn.
De laatste keer was ook zeer succesvol..

Ach ja, onze meningen verschillen. We gaat het vanaf 2016 wel zien.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Inderdaad. Maar we doen het natuurlijk wel vaker. Gudmundsson, Sighthorsson, Sigurdarson, Sakirovski en nu Garcia. Het is wat dat betreft een bekend recept.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef: Op dat laatste : bizarre gokken doet AZ wel vaker, zie Babalj.
Dat is wel een ongelofelijk slechte verantwoording. Vooral omdat Babalj al een stuk ouder was (21/22) en iets van 50 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld + interlands bij Australië.

En daarnaast is het zeer goed mogelijk, dat Babalj beschikt over een dubbele nationaliteit gezien zijn geboorteplaats/herkomst. Bosnie o.a. is relatief gemakkelijk om een dubbel paspoort te verkrijgen, daarnaast zijn er ook al bestaande verhalen dat Babalj een 2 paspoorten heeft en daardoor het buiten EU salaris ontwijkt.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef: Op dat laatste : bizarre gokken doet AZ wel vaker, zie Babalj.
Dat is wel een ongelofelijk slechte verantwoording. Vooral omdat Babalj al een stuk ouder was (21/22) en iets van 50 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld + interlands bij Australië.

En natuurlijk, het beste argument is......een ''gok'' als Babalj pakte juist enorm slecht uit... dan zou je denken dat een ezel (c.q. AZ of Stewart in deze) zich niet 2x stoot. Haal dan een (salaris technisch) goedkopere Hollandse jongen... gaat het qua cultuur/speelwijze ook gestroomlijnder.

En daarnaast is het zeer goed mogelijk, dat Babalj beschikt over een dubbele nationaliteit gezien zijn geboorteplaats/herkomst. Bosnie o.a. is relatief gemakkelijk om een dubbel paspoort te verkrijgen, daarnaast zijn er ook al bestaande verhalen dat Babalj een 2 paspoorten heeft en daardoor het buiten EU salaris ontwijkt.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Scouten is toch nooit gokken :?

Bij scouten gaat het bijna altijd om jonge talentvolle spelers en kijk je naar de behoeftes aan bepaalde type spelers die je hebt als club zijnde. Je hebt alleen nooit een garantie omdat je als club meestal/altijd scout naar spelers die op een lager niveau acteren dan waar jij zelf bent als club, bovendien gaat het om personen en niet om machines. Ik zie het dus hoogstens als een kansspel dat je speelt. De echte gokjes zijn dan eerder aantrekken van ervaren gearriveerde spelers die om één of andere reden geen stap omhoog meer maken, maar een stap zijwaarts of vaak zelfs een stap omlaag. Die reden is meestal niet dat ze de sterren van het dak hebben gespeeld bij de club waar je ze gescout hebt.

Babalj heeft niet goed uitgepakt, maar Joey Guðjónsson was ook een drama. Demy de Zeeuw pakte goed uit en zo ook Jozy Altidore.

Bij de ene is het de belofte van de toekomst wat de doorslag geeft, maar het blijft slechts een belofte, tewijl bij de ander zijn het de resultaten uit het verleden die de doorslag geven, maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie

Gokken ? Dan zou het weer voorspellen ook gokken zijn, maar dat is het niet. Je hebt alleen nooit 100% zekerheid
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten