John van den Brom

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ en Van den Brom mondeling akkoord

AZ en John van den Brom hebben vrijdagavond een mondeling akkoord bereikt over een dienstverband als hoofdtrainer. De club en de 47-jarige Amersfoorter ronden na het weekend de contractuele details af. AZ richt zich nu volledig op het belangrijke uitduel met ADO Den Haag.

AZ en Van den Brom mondeling akkoord
Van den Brom kwam als speler uit voor Vitesse, ajax, Istanbulspor (Tur) en De Graafschap. Als hoofdtrainer stond hij aan het roer bij AGOVV, ADO Den Haag en Anderlecht (Bel). Met de Belgische topclub werd hij in 2013 landskampioen.

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Welkom John
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Zoals bij alle nieuwkomers bij AZ gun ik hem het voordeel van de twijfel en tijd. Wist bij veredelde amateurclub AGOVV Mertens en Chadli klaar te stomen voor het grote werk. Lijkt daarom een goede om veel AZ talenten een kans te geven en door te laten stromen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik weet niks van John van de Brom. Heb hem wel eens met Van Gaal samen gezien en toen viel mij op dat Van Gaal hem zo ontspannen als gezelschap accepteerde. Was maar een tribuneflits tijdens een wedstrijd. That's all. Heeft met Anderlecht de Belgische competitie gewonnen lees ik.
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jack schreef:Ik weet niks van John van de Brom. Heb hem wel eens met Van Gaal samen gezien en toen viel mij op dat Van Gaal hem zo ontspannen als gezelschap accepteerde. Was maar een tribuneflits tijdens een wedstrijd. That's all. Heeft met Anderlecht de Belgische competitie gewonnen lees ik.
Trainersloopbaan: AGOVV, ADO, Vitesse en Anderlecht. In zijn eerste jaar daar in België kampioen en in zijn tweede jaar ontslagen. Zag er soms wel zeer stressvol uit als trainer. Nog een stresskip er bij.

Ik verwacht eigenlijk wel wat van hem. Communicatief sterk. Als speler op hoog niveau als mid-mid gespeeld. Weet spelers zo te motiveren dat die meer doen dan zij zo op het eerste oog kunnen. Aanvallend voetbal. Durft jonge talenten naar voren te schuiven. Volgens mij weet hij wel wat vuur in de groep te brengen.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

John Troost, kom er maar in! :mrgreen:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

ForzAZ schreef: Ik verwacht eigenlijk wel wat van hem. Communicatief sterk. Als speler op hoog niveau als mid-mid gespeeld. Weet spelers zo te motiveren dat die meer doen dan zij zo op het eerste oog kunnen. Aanvallend voetbal. Durft jonge talenten naar voren te schuiven. Volgens mij weet hij wel wat vuur in de groep te brengen.
Yes, daar hoop ik ook op. Volgens mij kan hij door de sfeer die hij creëert en het enthousiasme wat dat met zich mee brengt, spelers boven zichzelf uit laten stijgen en van de groep een hechter team kneden. Volgens mij is hij het meest op z'n plaats bij een middenmoter en kan hij die naar de subtop brengen. Ben vooral ook benieuwd hoe de samenwerking met en de verhouding tot van Basten zal zijn. Heb er best hoge verwachtingen van.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Welkom en succes! Hoop dat hij ook inziet dat Hoedt en Luckassen in de basis horen te staan zoals de laatste 2 wedstrijden!
.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Welkom John, Hopelijk gaat het nu snel weer over voetbal op dit forum en met name over hoe onze trots met spectaculair voetbal de ranglijst bestormt.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Ik zou heel wat enthousiaster zijn geweest als de hele Van Basten-Pastoor-Stewart soap niet had plaatsgevonden, maar: Van den Brom is een prima vent. Succes!
Last Scout

Even mijn analyse uit het schaduwtrainer topic kopiëren en ietwat uitbreiden


AGOVV

Men waardeert Van Den Brom meer omdat hij van een team dat eigenlijk had moeten degraderen ten koste van Ijsselmeervogels (dacht ik) die niet wilden promoveren een team heeft weten te maken dat binnen 2 seizoenen opeens mee ging doen om de promotie/degradatie play-offs
Het had alleen maar beter gekund als hij ook daadwerkelijk gepromoveerd was.

ranglijst normering volgens wikipedia :
18e
11e
5e-6e
( normering verschilt per site maar in ieder geval geplaatst voor playoffs)

Het team van Van Den Brom speelde voor JL begrippen best aardig voetbal en bracht spelers als Mertens en Chadli in een stroomversnelling voor hun ontwikkeling, dit zou hij bij AZ met jongens als Van Overeem/Haye/Luckassen/Henriksen ook kunnen doen.

Rapport cijfer Van Den Brom : 8.5


ADO Den Haag

Van den Brom speelt met een team dat al jaren dwarrelt tussen degradatie en onderkant middenmoot opeens voetbal wat men al tijden niet meer gezien heeft in het Overheidsstadje .
Hij weet het team zelfs voor de eerste keer in tijden naar Europees voetbal te krijgen.

Voor het spelersmateriaal en de status van de club is de prestatie van Van Den Brom ook hier weer boven verwachting, men kan allicht van het geluk spreken dat er rond dit tijdstip dhr Bulykin werd aangetrokken maar die is toch heel juist ingepast door Van Den Brom en rendeerde daarna nog maar 1x in de buurt van zijn kunnen.

Ook hier helpt Van Den Brom weer mee aan de ontwikkeling van een middenvelder bij name van Jens Toornstra

Ranglijst : 7e geplaatst voor europees voetbal door winst playoffs

Rapport cijfer Van Den Brom : 8

Vitesse

Van den Brom stroomt in bij Vitesse wanneer Jordania de macht over neemt, veel van het oude team staat er nog en er word vooralsnog nauwelijks gehuurd, spelers als Pedersen,Qazashvili en Kashia worden aangetrokken.
Van Den Brom staat voor de taak om van een degradatie kandidaat een team te smeden dat voor Europees voetbal kan spelen, dit kan goed uit pakken of heel slecht.

Het uiteindelijk resultaat is dan toch wel een succes te noemen, Vitesse werd 7e, Merab Jordania was echter ontevreden want die zocht naar een directer succes dus Van Den Brom werd in alles behalve formaliteit de club uit gebonjoured.

Ranglijst :7e geplaatst voor Europees voetbal door playoffs

Rapport cijfer Van Den Brom : 7.5

Anderlecht

Van Den Brom presteert het om met Anderlecht een Belgische topclub de eerste plek binnen te halen, de eerste prijs prijkt op zijn palmares.

Het seizoen er op (dit heb ik even uit hand van Kuifje) presteerde Van Den Brom met minder materiaal toch nog wel aardig en legde hij het fundament voor de jeugd die nu weer lijkt te gloren bij Anderlecht.

Rapportcijfer : 7


Over het algemeen presteert Van Den Brom dus altijd naar behoren of zelfs beter en lijkt hij een ideale bouwtrainer.




Vertrekdilemma's?

AGOVV

Van Den Brom kan een stap hoger op, die neemt hij, het word hem niet misgunt.

ADO

Van Den Brom kan een stap hogerop, het steekt de fans want op dat moment heeft Vitesse eigenlijk niks neergezet waardoor ze een stap hogerop kan en men had graag met John Europa in gewild.

Vitesse

Van Den Brom word hier ontslagen binnen de perikelen van de club zoals die destijds was, Jordania vond de plaatsing voor Europees voetbal niet genoeg, die eiste het kampioenschap.

Anderlecht

Beter dan eerste worden kun je in de competitie niet presteren
in zijn 2e seizoen leken de europese prestaties tegen te vallen maar zijn prestaties in de competitie waren echt niet zo dramatisch, men ontslaat Van Den Brom tot lichte verbazing van een aantal mensen op het moment dat Anderlecht 3e staat.in de competitie.


2 x vertrokken vs 1x onredelijk ontslagen en 1 x ontslagen.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Zorgde ervoor dat Mertens en Chadli konden schitteren bij AGOVV, Van Ginkel en Propper etc bij Vitesse in een onrustige club... Verhoek, Dereijck etc waren zowaar fantastisch in het jaar waar ADO in 30-40 jaar niet zo hoog eindigde of Europa in ging. En natuurlijk ontwikkelde hij Bruno, Praet en Tielemans bij Anderlecht en gaf hij de jonge (forse) aankoop Mitrovic ook kansen zat om zich te ontwikkelen. In de CL was dat team veel te licht, maar wel zeer talentvol en frivool. Hij werd er uiteindelijk kampioen mee... en zijn opvolger plukt daar nu nog de vruchten van.

En Anderlecht ook, Mitrovic (aankoop) en de jeugdspelers Praet, Bruno en Tielemans zullen binnen een paar jaar voor veel miljoenen vertrekken. Deels dankzij het lef van Van de Brom om hen te gebruiken... maar uiteraard ook door hun talent en wilskracht.. maar toch..
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Als er maar in het contract is opgenomen, dat hij John Troost buiten Alkmaar houdt en buiten alles wat met AZ te maken heeft.
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Volgens Yoeri van de Busken wordt v.d Brom morgen gepresenteerd.
Deze komt van zijn Twitter:
John van den Brom verzorgt morgen om 16.00 uur zijn eerste training bij AZ. Even daarvoor wordt hij officieel gepresenteerd.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

"John is altijd vrolijk én een fantastische veldtrainer, die met minder materiaal dan de topclubs Feyenoord, ajax en PSV heeft laten zien een heel goed elftal te kunnen smeden."
Dit is een quote van lex immers wat mij positief stemt over John. Lol maken mis ik al jaren bij AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Eens. Hij heeft het ook echt uitstekend gedaan met ADO en AGOVV. Het is natuurlijk totaal niet realistisch, maar als hij net zoveel uit de spelersgroep weet te halen als bij ADO Den Haag dan ga je richting het kampioenschap of rechtstreekse plaatsing voor Europees voetbal.

Maar laten we eerst maar eens rustig beginnen met leuk voetbal en vrolijke gezichten. Een goede sfeer begint het allemaal bij. Daarnaast heeft Van den Brom zowel als speler en als trainer ervaring in de absolute top (als trainer in ieder geval bij een nationale topclub). Dat is ook wel een pre. Al met al heb je dan op papier in ieder geval weer een uitstekende staf staan met Van Basten, Van den Brom en Haar.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van den Brom à l'oeuvre à l'AZ
John van den Brom.jpg
(48 KiB) 4240 keer gedownload
John van den Brom a va s'occuper de l'entraînement de l'AZ en Eredivisie, à partir de mardi. Si les dernières formalités sont réglées, l'ancien entraîneur d'Anderlecht, dirigera son premier entraînement à Alkmaar à 16h.

Van den Brom, 48 ans, avait trouvé un accord verbal vendredi avec la direction de l'AZ. Il a assisté à la victoire de son équipe ce week-end à ADO La Haye (2-3). Il succède à Marco van Basten qui en raison d'ennuis de santé fait un pas de côté et devient entraîneur-adjoint. Alex Pastoor devait en principe devenir coach de l'équipe mais les négociations avec la direction ont échoué.

Van den Brom débutera sur le banc de l'AZ, dimanche à domicile contre le FC Twente.

Il s'agit du premier club pour Van den Brom depuis son licenciement à Anderlecht début mars. En près de deux saisons, le Néerlandais a décroché un titre de champion (2013) et deux Supercoupes (2012, 2013).

sourcy: http://www.sport.be
date: 29-9-2014
De Belg meldt het nu ook.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Van den Brom is wel een trainer die aanvallend voetbal predikt. Bij alle clubs waar hij hoofdtrainer was zag je aanvallende intenties. Ik weet niet of het een trainer is die dagelijks aan de techniek slijpt van zijn selectie. We hebben een jonge selectie, velen zijn nog nét niet op het niveau om dominant voetbal op te leggen aan de tegenstander. Daar moet een trainer op die ze echt aanspoort meer uit zichzelf te halen.

Onder Adriaanse en van Gaal zag je spelers echt beter worden. Sindsdien heb ik het geloof dat veel techniek echt nog op latere leeftijd trainbaar is. Driehoekjes maken, één keer passen, snel van positie rouleren. Helaas zie ik met pijn in het hart dat de huidige generatie van trainers blijkbaar het niveau van deze oude heren niet kunnen evenaren. Waarom lukt dat niet? Co Adriaanse is min of meer gestopt en Van Gaal zit denk ik aan zijn laatste klus. En dan is die generatie van dominant voetbal afgelopen! Is de huidige generatie trainers niet hard genoeg? Zonder hard trainen krijg je geen geoliede machine. Of is de huidige generatie spelers die niet daartoe te motiveren is?
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Tsja Co schoof zelf Pastoor naar voren als zijn opvolger... :wink:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ter info: John heeft een contract voor (nagenoeg) twee jaar getekend.

AZ.nl meldt:
John van den Brom heeft maandagavond zijn contract als hoofdtrainer van AZ getekend. De verbintenis van de 47-jarige Amersfoorter loopt tot de zomer van 2016.
Gesloten