John van den Brom

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 09 mei 2019, 09:41 Mag ik vaststellen dat jij net als veel andere Brom haters houdt van "Trumpiaanse logica"?
Zijnde:
Alles wat niet in het straatje past afdoen als nepnieuws, geschreven of gezegd door niet deskundige (want andere mening).
Goeie manier om in iedere discussie het gelijk naar je kant te halen
Nee dat mag je niet omdat de kritiek juist is dat het niet met feiten of gedegen kennis onderbouwd is bij die analytici en niet louter omdat ze andere mening hebben.
Eigenlijk best grappig, want zonder feiten of kennis van zaken ergens over lullen is nou precies wat Trump doet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2019, 10:10 Nee dat mag je niet omdat de kritiek juist is dat het niet met feiten of gedegen kennis onderbouwd is bij die analytici en niet louter omdat ze andere mening hebben.
Eigenlijk best grappig, want zonder feiten of kennis van zaken ergens over lullen is nou precies wat Trump doet.
Waar baseer jij het dan op dat analisten AZ niet kijken. Wie bedoel je precies? Hoeveel zien ze dan niet? Waar kan ik informatie vinden waar staat dat alle (alle ja, want dat wordt beweerd) analisten AZ amper kijken. Wat doen de Fox-analisten dan gedurende de wedstrijden in de rust? Lezen ze autocue? Waarom hebben zij als exvoetballer/extrainer minder kijk op tactiek en spelers dan supporters die helemaal in hun eigen bubbel zitten van de eigen club en amper mandekking en zonedekking van elkaar kunnen onderscheiden? Zelfs Gertjan Verbeek is vaak positief over AZ, terwijl hij toch makkelijk rancuneus had kunnen zijn.

Analisten zijn veel neutraler in hun analyses. Ze hebben geen emotionele binding met een club en hun observaties zijn doorgaans betrouwbaarder dan een supporter die met 10 bier snachts nog even Louis van Gaal uithangt op het internet. Echte fans zien bijvoorbeeld ook weinig andere wedstrijden en hebben daardoor veel meer moeite met relativeren, dat blijkt hier wekelijks..

Het past helaas bij de huidige tijd dat respect voor mensen met ervaring en kennis ver te zoeken is. Op voetbalgebied mag niemand de veters van Kees Kwakman strikken hier. Dat denigrerende is nergens op gebaseerd, maar iedereen denkt het zelf het allerbeste van allemaal te weten, niet geremd door enig gebrek aan ervaring of kennis. Ik denk dat de helft hier überhaupt nog nooit een bal heeft aangeraakt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Jullie draaien hier nogmaals je eigen betoog af, maar het heeft bar weinig met het topiconderwerp te maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 09 mei 2019, 11:00 Jullie draaien hier nogmaals je eigen betoog af, maar het heeft bar weinig met het topiconderwerp te maken.
Nou wel een beetje toch? Het is een discussie over wat andere mensen over de trainer zeggen en in hoeverre je dat serieus moet nemen. Best interessant en ook iets anders dan het welles nietes over de prestaties. Maar als jij het zat bent houden we erover op hoor. Ik heb wel respect voor ervaren moderators met kennis van forumbeheer. 😁
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

- Analisten zijn overgewaardeerd
- Nietus
- Van der Brom was zo slecht nog niet
- Wellus
- Hij is verantwoordelijk voor de prestaties
- Nietus
- Zijn wissels zijn niet stom
- Wellus
- Zijn tactische keuzes zijn slecht
- Nietus

Dit topic in de managementsamenvatting. Zullen we die alvast maar kopiëren naar het Slot-topic?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 09 mei 2019, 10:54 Waar baseer jij het dan op dat analisten AZ niet kijken. Wie bedoel je precies? Hoeveel zien ze dan niet? Waar kan ik informatie vinden waar staat dat alle (alle ja, want dat wordt beweerd) analisten AZ amper kijken. Wat doen de Fox-analisten dan gedurende de wedstrijden in de rust? Lezen ze autocue? Waarom hebben zij als exvoetballer/extrainer minder kijk op tactiek en spelers dan supporters die helemaal in hun eigen bubbel zitten van de eigen club en amper mandekking en zonedekking van elkaar kunnen onderscheiden? Zelfs Gertjan Verbeek is vaak positief over AZ, terwijl hij toch makkelijk rancuneus had kunnen zijn.

Analisten zijn veel neutraler in hun analyses. Ze hebben geen emotionele binding met een club en hun observaties zijn doorgaans betrouwbaarder dan een supporter die met 10 bier snachts nog even Louis van Gaal uithangt op het internet. Echte fans zien bijvoorbeeld ook weinig andere wedstrijden en hebben daardoor veel meer moeite met relativeren, dat blijkt hier wekelijks..

Het past helaas bij de huidige tijd dat respect voor mensen met ervaring en kennis ver te zoeken is. Op voetbalgebied mag niemand de veters van Kees Kwakman strikken hier. Dat denigrerende is nergens op gebaseerd, maar iedereen denkt het zelf het allerbeste van allemaal te weten, niet geremd door enig gebrek aan ervaring of kennis. Ik denk dat de helft hier überhaupt nog nooit een bal heeft aangeraakt.
Ik kan het toch niet laten om hier op te reageren. Mijn mening over analisten baseer ik op wat analisten te vertellen hebben. Dat is namelijk niet veel. Het heeft geen enkele diepgang. Er wordt verteld wat de gemiddelde kijker ook al heeft gezien. Ik word er zelden of nooit wijzer van. Dat is mijn eigen waarneming en die vertrouw ik.
En er wordt zelden of nooit diepgaand over AZ gesproken. Niet anders dan in platitudes zoals “Ze spelen leuk voetbal” of “Vlaar wordt oud” of “Stengs is een groot talent” of “Maher is belangrijk” of “Koopmeiners is eigenlijk een middenvelder”. Enorme wijsheden allemaal. Heb jij ooit betere analyses gehoord?
Dat ze vd Brom allemaal een toffe peer vinden is prima. Maar vergeten word bijna altijd dat AZ onder vd Brom bijna altijd elke belangrijke wedstrijd heeft verloren. NIet alleen tegen de top-3, maar ook bekerfinales, beslissingswedstrijden en verder ook nog eens beroerde Europese campagnes. In dat opzicht heeft Verbeek (waar ik ook al geen fan van was) het vele malen beter gedaan. Al die wedstrijden zijn de krenten in de pap voor de gemiddelde supporter en die mag aldus best kritisch zijn als het keer op keer fout gaat. Kritischer dan al die elkaar nawauwelende analisten.
Werkeloze trainers in de rol van analist moeten altijd gewantrouwd worden. Die zijn op zoek naar een baantje en sparen sowieso kool en geit.

En ja, ik kijk echt alles, maar dan ook werkelijk alles.
En ja, ik heb jarenlang zelf gevoetbald.
En nee, ik eis geen kampioenschap van AZ. Althans, niet elk seizoen.
En ja en nu voor de derde keer: Kwakman is OK.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bruggetje on topic: Als Brom bij bijvoorbeeld een Champions League wedstrijd zit hoor je hem ook nooit iets zeggen dat de moeite van het onthouden waard is. Gisteren zag je bijvoorbeeld dat elke lange bal voor paniek zorgde in de 020-verdediging. Dan zou een trainer/analist toch kunnen vertellen hoe hij zou proberen te voorkomen dat die ballen A: gegeven kunnen worden en B: met welke omzetting de verdediging gestabiliseerd zou kunnen worden?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

MO7 schreef: 09 mei 2019, 12:07 Bruggetje on topic: Als Brom bij bijvoorbeeld een Champions League wedstrijd zit hoor je hem ook nooit iets zeggen dat de moeite van het onthouden waard is. Gisteren zag je bijvoorbeeld dat elke lange bal voor paniek zorgde in de 020-verdediging. Dan zou een trainer/analist toch kunnen vertellen hoe hij zou proberen te voorkomen dat die ballen A: gegeven kunnen worden en B: met welke omzetting de verdediging gestabiliseerd zou kunnen worden?
Gisteren weer een genot om van Gaal als analist te zien bij Ziggo.
Die vertelde dus haarfijn wat er goed en niet goed ging bij die wedstrijd, als je dan overschakelt naar Advocaat op Veronica (de jongens en trainer moeten trots zijn dat ze zover zijn gekomen) merk je wel het verschil.
Wat betreft vd Brom zullen we volgend seizoen wel zien of Slot zoveel beter tactisch onderlegd is aan de behaalde resultaten, alhoewel ik blijf zeggen dat als Slot geen kwalitatief bredere bank krijgt, je altijd te maken krijgt met ups en downs wat we behalve vorig seizoen (wat redelijk stabiel was) onder van de Brom hebben gehad en dus domweg afhankelijk is van de vorm van de spelers en niet al te veel langdurige blessures tegen te komen van je kopstukken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

vriend schreef: 09 mei 2019, 11:52 En ja, ik kijk echt alles, maar dan ook werkelijk alles.
En ja, ik heb jarenlang zelf gevoetbald.
En nee, ik eis geen kampioenschap van AZ. Althans, niet elk seizoen.
En ja en nu voor de derde keer: Kwakman is OK.
Grote delen van je verhaal ben ik met je eens. Ik denk alleen dat het ook te maken heeft met marktwerking. Als er heel technische analyses komen zappen mensen weg. Jan doorsnee zit daar namelijk niet op te wachten. Die wil alleen maar vragen als 'hoe voel je je' horen. Een enkeling a la van Gaal kan tactisch boeien maar bijna alle andere worden weggehoond bij te veel tactische praat.

Voor v/d Brom geldt hetzelfde. Die kan echt wel dingen uitleggen over tactiek e.d., maar dat wil Veronica helemaal niet. Die willen gewoon een beetje gemoedelijke tv. Overigens hebben ze in de rust 21 seconden de tijd dus een analyse kan je dan sowiezo wel vergeten. Vandaag lees ik trouwens meerdere analytici over de tactische naïviteit van ajax gister met de slechte wissels van ten Hag en Llorente. Het is dus vooral welke bronnen je zelf opzoekt. Bij Ziggo laat Blind bijvoorbeeld bij Engels voetbal ook met zo'n computer dingen zien.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

‘Ik wil goed afsluiten. We hebben dit seizoen thuis tegen Feyenoord een punt gepakt en gewonnen van ajax. En nu gaan we voor een resultaat tegen PSV. Als dat lukt, is het een afscheid in stijl. Dan is ons doel om Europees voetbal te halen gerealiseerd", zegt Van den Brom op de website van AZ. Eerder dit seizoen verloren de Alkmaarders in het Philips Stadion met 3-1, ondanks dat Mats Seuntjens zijn ploeg na een kwartier spelen op voorsprong zette.

Welke stijl zal hij bedoelen? 2 nederlagen en toch Europees, dat zou in stijl zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Op NOS een aardig verhaal over vd Brom. Vooral onderstaande tekst geeft een prima beeld van de prestatie van dit seizoen:

"Dit seizoen stevent AZ af op een vierde plaats, terwijl het voetbal" zeker niet altijd briljant was", stelt Vermeulen. "Maar nog steeds is het bijzonder, als je bedenkt dat je je spits en rechtsbuiten kwijtraakt", doelt Vermeulen op Weghorst en Jahanbakhsh.

"Daarnaast kon vaste waarde Stijn Wuytens nauwelijks spelen, zat talent Calvin Stengs nog niet op zijn topniveau en raakte spits Myron Boadu snel geblesseerd. Dan is een vierde plaats gewoon knap, en AZ haalt weer Europees voetbal."

Helemaal mee eens. Natuurlijk lag een derde plaats binnen handbereik en hadden we de bekerfinale moeten kunnen spelen. Rekening houdend met bovenstaande zijn de resultaten van dit seizoen echter gewoon prima. Maar goed, je kunt natuurlijk ook redeneren vanuit een zure hoek dat je nooit tevreden mag zijn. 8)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 11 mei 2019, 15:41 Op NOS een aardig verhaal over vd Brom. Vooral onderstaande tekst geeft een prima beeld van de prestatie van dit seizoen:

"Dit seizoen stevent AZ af op een vierde plaats, terwijl het voetbal" zeker niet altijd briljant was", stelt Vermeulen. "Maar nog steeds is het bijzonder, als je bedenkt dat je je spits en rechtsbuiten kwijtraakt", doelt Vermeulen op Weghorst en Jahanbakhsh.

"Daarnaast kon vaste waarde Stijn Wuytens nauwelijks spelen, zat talent Calvin Stengs nog niet op zijn topniveau en raakte spits Myron Boadu snel geblesseerd. Dan is een vierde plaats gewoon knap, en AZ haalt weer Europees voetbal."

Helemaal mee eens. Natuurlijk lag een derde plaats binnen handbereik en hadden we de bekerfinale moeten kunnen spelen. Rekening houdend met bovenstaande zijn de resultaten van dit seizoen echter gewoon prima. Maar goed, je kunt natuurlijk ook redeneren vanuit een zure hoek dat je nooit tevreden mag zijn. 8)
Ah, voetbalkenner nummer zoveel die van mening is dat v/d Brom het best ok heeft gedaan dit jaar. Ook deze man heeft er natuurlijk de ballen verstand van en krijgt geld van John om te slijmen bij hem.

En voordat iemand met de dooddoener komt dat iedere club zijn beste spelers jaarlijks kwijtraakt: dat is niet waar. Feyenoord en ajax hebben bv niets van betekenis verkocht afgelopen zomer.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Oh nee nu ook zelfs Arno Vermeulen. Dit komt hard aan in het anti-Brom kamp. Als Sjaak Swart ook nog voor hem in de bres springt dan zijn we om.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De Grote Arno Vermeulen... Nee, nu schiet ik inderdaad meteen in gewetensnood :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DiepeMast schreef: 11 mei 2019, 15:41 Natuurlijk lag een derde plaats binnen handbereik en hadden we de bekerfinale moeten kunnen spelen. Rekening houdend met bovenstaande zijn de resultaten van dit seizoen echter gewoon prima. Maar goed, je kunt natuurlijk ook redeneren vanuit een zure hoek dat je nooit tevreden mag zijn. 8)
Je & Arno vergeten er gemakshalve bij te vermelden dat er wel voor een miljoen of 5-8 is geïnvesteerd in de spelersgroep en dat we op een ongelooflijke manier uitgeschakeld werden in Europa. En qua totaal aantal punten doe je het gewoon slechter dan vorig jaar.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Ferry schreef: 12 mei 2019, 06:49 Je & Arno vergeten er gemakshalve bij te vermelden dat er wel voor een miljoen of 5-8 is geïnvesteerd in de spelersgroep en dat we op een ongelooflijke manier uitgeschakeld werden in Europa. En qua totaal aantal punten doe je het gewoon slechter dan vorig jaar.
Van Gaal had de poulefase EL ook niet gehaald met Hatzidiakos in de verdediging en Friday in de spits. Toen moest Bel Hassani zelfs nog het veld in gestuurd worden. De Europese uitschakeling moet je toch echt bij Huiberts neerleggen.

Qua punten en spel is het een mager seizoen, inderdaad. Het is gewoon een tussenjaar geworden, mag je hopen. Tussenjaren passen niet bij een ambitieuze club, maar hoeveel moet je verwachten als je voor anderhalf keer je begroting verkoopt in de zomer?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 12 mei 2019, 06:49 Je & Arno vergeten er gemakshalve bij te vermelden dat er wel voor een miljoen of 5-8 is geïnvesteerd in de spelersgroep en dat we op een ongelooflijke manier uitgeschakeld werden in Europa. En qua totaal aantal punten doe je het gewoon slechter dan vorig jaar.
Die aankopen waren voornamelijk miskopen waar je als trainer helemaal niets aan hebt. Alleen Maher heeft laten zien AZ 1 aan te kunnen. De uitschakeling in Europa was slecht, maar ook ongelukkig tegen een team dat de bus parkeerde en een AZ met Friday en Bel Hassani.
Dat het puntenaantal minder is klopt. Het is een minder jaar dan vorig jaar, dat ontkent niemand.


Maar ok, ik ben al blij dat jij wel verder komt dan het kinderachtig bashen van iemand die al jarenlang chef voetbal bij de NOS, kritisch is en tevens voor AZ is. Die ook meer wedstrijden heeft gezien dan Jack zinloze berichten heeft gepost.

De conclusie voor de bromhaters luidt dat de hele voetbalwereld achterlijk is en dat zij als enige insiders doorzien hoe slecht de trainer eigenlijk wel niet is. Trainers, journalisten, analisten, AZ-bestuur, supporters van andere clubs, AZ-fans, FC Utrecht en Rinus Michels Awards-mensen, ze zijn allemaal niet serieus te nemen. De enige wijsheid ligt hier op een forum waar mensen al drie jaar lang geheel vooringenomen in een azijndoordrenkte tunnelvisie leven.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Bob Ross schreef: 12 mei 2019, 07:40 De enige wijsheid ligt hier op een forum waar mensen al drie jaar lang geheel vooringenomen in een azijndoordrenkte tunnelvisie leven.
:lol:
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Bob Ross schreef: 12 mei 2019, 07:40De conclusie voor de bromhaters luidt dat de hele voetbalwereld achterlijk is en dat zij als enige insiders doorzien hoe slecht de trainer eigenlijk wel niet is. Trainers, journalisten, analisten, AZ-bestuur, supporters van andere clubs, AZ-fans, FC Utrecht en Rinus Michels Awards-mensen, ze zijn allemaal niet serieus te nemen. De enige wijsheid ligt hier op een forum waar mensen al drie jaar lang geheel vooringenomen in een azijndoordrenkte tunnelvisie leven.
Het grootste deel van de voetbalwereld is inderdaad een verzameling van achterlijke debielen die elkaars onkunde aanmoedigen. Het rijtje personen die de laatste tijd in dit topic naar voren komen is zelfs nog de onderkant van het achterlijke deel.

Wijsheid kan je vinden op veel plaatsen en heel af en toe ook op dit forum.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

~AZ~ schreef: 12 mei 2019, 09:00 Het grootste deel van de voetbalwereld is inderdaad een verzameling van achterlijke debielen die elkaars onkunde aanmoedigen. Het rijtje personen die de laatste tijd in dit topic naar voren komen is zelfs nog de onderkant van het achterlijke deel.

Wijsheid kan je vinden op veel plaatsen en heel af en toe ook op dit forum.
Ja, het is eigenlijk raar dat jij niet aan mag schuiven op tv met zoveel voetbalwijsheid en praktijkervaring die alleen de echte kenners kunnen zien. Wellicht kan je de bakker op de hoek ook nog even uitleggen dat hij al 20 jaar zijn broodjes verkeerd bakt.

Iedereen is gek behalve jij. Droom lekker verder.
Hup AZ.
Gesloten