John van den Brom

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 07 mei 2019, 12:10 Ik neem mensen die hun beroep van voetbal hebben gemaakt en daarin jarenlange ervaring hebben wel even serieuzer als iemand die uberhaubt de moeite niet neemt om naar wedstrijden te kijken. Dat lijkt me toch wel logisch. Dat ze verder alleen naar de ranglijst zouden kijken heb je zelf bedacht en is nergens op gebaseerd. Maar dat zijn we gewend.
Ik denk juist dat de zogenaamde kenners en analisten niet meer doen dan zo nu en dan een samenvattinkje bekijken en daar hun mening opbaseren. Ik schat zo dat de gemiddelde forummert meer voetbal kijkt dan al die experts die jij zo bewondert.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 07 mei 2019, 14:07 Ik denk juist dat de zogenaamde kenners en analisten niet meer doen dan zo nu en dan een samenvattinkje bekijken en daar hun mening opbaseren. Ik schat zo dat de gemiddelde forummert meer voetbal kijkt dan al die experts die jij zo bewondert.
Ik denk dat de meeste analisten meer kijken dan de gemiddelde forummer. Natuurlijk, de gemiddelde AZ'er ziet de club elke week 90 minuten. Maar de meeste analisten kijken het hele weekend voetbal. Zo'n Bruggink en Perez staan gewoon een hele zondag in zo'n studio. Boskamp kijkt alles, evenals Gijp. Daarnaast is Hans Kraay ook iemand die sowieso drie wedstrijden per weekend live verslaat vanwege zijn werk. Dat zijn echt wel mensen die weten waar ze het over hebben. Die kijken juist meer dan AZ alleen en hebben derhalve meer referentiekaders. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik van alle hierboven genoemde analisten een even hoge pet op heb, ik vind het alleen een beetje kort door de bocht om te stellen dat de meeste enkel de samenvatting kijken.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ 4 Life schreef: 07 mei 2019, 15:18 Ik denk dat de meeste analisten meer kijken dan de gemiddelde forummer. Natuurlijk, de gemiddelde AZ'er ziet de club elke week 90 minuten. Maar de meeste analisten kijken het hele weekend voetbal. Zo'n Bruggink en Perez staan gewoon een hele zondag in zo'n studio. Boskamp kijkt alles, evenals Gijp. Daarnaast is Hans Kraay ook iemand die sowieso drie wedstrijden per weekend live verslaat vanwege zijn werk. Dat zijn echt wel mensen die weten waar ze het over hebben. Die kijken juist meer dan AZ alleen en hebben derhalve meer referentiekaders. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik van alle hierboven genoemde analisten een even hoge pet op heb, ik vind het alleen een beetje kort door de bocht om te stellen dat de meeste enkel de samenvatting kijken.
Je kan wel een miljoen wedstrijden kijken, als je het IQ van een draaideur hebt dan heb je daarna nog steeds niet zinnigs te melden over voetbal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Misschien dat iemand de leden van dat comité ergens kan vinden. Dan kunnen we beoordelen of dat ‘kenners’ of ‘zwetsers’ zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 07 mei 2019, 18:16 Misschien dat iemand de leden van dat comité ergens kan vinden. Dan kunnen we beoordelen of dat ‘kenners’ of ‘zwetsers’ zijn.
Net of het uitmaakt wie het precies zijn. Ze zullen meer voetbalervaring, voetbalkennis en objectiviteit bezitten dan de gemiddelde forummer en toch zal je ze vervolgens belachelijk maken door een uiterst selectieve opsomming van negatieve ervaringen op de CV van de personen in kwestie.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Doe niet zo kleinzerig.

Mocht die commissie uit pak ‘m beet Van Hanegem, Koeman, Adriaanse en Hiddink bestaan dan zul je mij verder niet horen. Maar als dat pak ‘m beet Van Praag, Van Halst, Van Hooijdonk en Waterreus zijn dan is mijn punt wel duidelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Van Hanegem valt ook in de categorie draaideur. Chronisch overschat die man. Maar we zijn weer aardig van het onderwerp afgedwaald.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

MO7 schreef: 07 mei 2019, 19:55 Chronisch overschat die man.
Terwijl dit wel on-topic is.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

:lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 07 mei 2019, 15:18 Ik denk dat de meeste analisten meer kijken dan de gemiddelde forummer. Natuurlijk, de gemiddelde AZ'er ziet de club elke week 90 minuten. Maar de meeste analisten kijken het hele weekend voetbal. Zo'n Bruggink en Perez staan gewoon een hele zondag in zo'n studio. Boskamp kijkt alles, evenals Gijp. Daarnaast is Hans Kraay ook iemand die sowieso drie wedstrijden per weekend live verslaat vanwege zijn werk. Dat zijn echt wel mensen die weten waar ze het over hebben. Die kijken juist meer dan AZ alleen en hebben derhalve meer referentiekaders. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik van alle hierboven genoemde analisten een even hoge pet op heb, ik vind het alleen een beetje kort door de bocht om te stellen dat de meeste enkel de samenvatting kijken.
Om nog even off-topic door te gaan:
Nou, ik kijk echt alles hoor. Ik heb verder ook geen leven.
Je hebt een veel te romantische en goedgelovige blik op die analisten en kenners. Ze hangen een halve dag in een studio rond, kijken zo nu en dan op een tv-scherm en doen verder een tukkie (Gullit staat daarom bekend) of bellen met een andere tv-zender of ze daar meer geld kunnen verdienen.
Het is doorgaans de redactie die bepaalt over welke momenten gesproken moet worden. Die zet de beelden klaar en fotoshopt de looplijnen er in. En dan mag de analist ook nog wat roepen over een “heerlijk steekballetje met buitenkant links”. Iets dat elke kijker ook al had gezien. Of ze roeptoeteren dat Messi een geweldige voetballer is (gisteravond overigens niet).

Echt, het stelt geen ene ruk voor.
Dus nee, wat die lui over vd Brom vinden is totaal niet relevant.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Eens. Een van de weinige programma's die de uitzondering zijn op deze regel is Voetbalpraat op Fox. Maar daar zitten de mannen die commentaar leveren bij de wedstrijd en er dus echt meerdere in het geheel zien in een weekend. Daar werd een Hatzidiakos dan ook terecht feitelijk afgemaakt en doet men ook niet zo hyperig over bijvoorbeeld een Stengs als bij VI.

Maar on topic: Hopelijk nog precies een week tot we van hem af zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 08 mei 2019, 08:04 Om nog even off-topic door te gaan:
Nou, ik kijk echt alles hoor. Ik heb verder ook geen leven.
Je hebt een veel te romantische en goedgelovige blik op die analisten en kenners. Ze hangen een halve dag in een studio rond, kijken zo nu en dan op een tv-scherm en doen verder een tukkie (Gullit staat daarom bekend) of bellen met een andere tv-zender of ze daar meer geld kunnen verdienen.
Het is doorgaans de redactie die bepaalt over welke momenten gesproken moet worden. Die zet de beelden klaar en fotoshopt de looplijnen er in. En dan mag de analist ook nog wat roepen over een “heerlijk steekballetje met buitenkant links”. Iets dat elke kijker ook al had gezien. Of ze roeptoeteren dat Messi een geweldige voetballer is (gisteravond overigens niet).

Echt, het stelt geen ene ruk voor.
Dus nee, wat die lui over vd Brom vinden is totaal niet relevant.
Bij VI wordt er in de middag naar de heren aan tafel gebeld om naar hun momenten van het weekend te vragen. Jouw aanname dat alles wordt klaargezet door de redactie klopt derhalve niet. Daarnaast presenteer je het ook maar even als feit dat de heren de hele middag in de studio hangen zonder naar de wedstrijden te kijken. Onzin natuurlijk. Zo'n Gijp en Boskamp kijken al alles. Daarnaast zie ik regelmatig de analitici in de stadions voorbij komen en die zitten ook gewoon de wedstrijden te kijken op de perstribune. Dan heb ik het over mensen als Verbeek, Maduro, Kwakman etc. Kortom, veel te kort door de bocht allemaal en heel suggestief allemaal. Maar het is wel makkelijk om iedereen met een andere mening maar in een hoek weg te zetten en te stellen dat die geen wedstrijden kijken. De meeste kijken wel degelijk wedstrijden en hebben door hun praktijkervaring tien keer meer kijk op het spelletje dan de gemiddelde supporter. Dat Van den Brom derhalve jaar in jaar uit wordt geroemd zegt echt wel wat. Want veel van die gasten kijken naar het grotere plaatje, terwijl de gemiddelde 'kritische' forummer praktisch de titel eist.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 08 mei 2019, 13:45 Bij VI wordt er in de middag naar de heren aan tafel gebeld om naar hun momenten van het weekend te vragen. Jouw aanname dat alles wordt klaargezet door de redactie klopt derhalve niet. Daarnaast presenteer je het ook maar even als feit dat de heren de hele middag in de studio hangen zonder naar de wedstrijden te kijken. Onzin natuurlijk. Zo'n Gijp en Boskamp kijken al alles. Daarnaast zie ik regelmatig de analitici in de stadions voorbij komen en die zitten ook gewoon de wedstrijden te kijken op de perstribune. Dan heb ik het over mensen als Verbeek, Maduro, Kwakman etc. Kortom, veel te kort door de bocht allemaal en heel suggestief allemaal. Maar het is wel makkelijk om iedereen met een andere mening maar in een hoek weg te zetten en te stellen dat die geen wedstrijden kijken. De meeste kijken wel degelijk wedstrijden en hebben door hun praktijkervaring tien keer meer kijk op het spelletje dan de gemiddelde supporter. Dat Van den Brom derhalve jaar in jaar uit wordt geroemd zegt echt wel wat. Want veel van die gasten kijken naar het grotere plaatje, terwijl de gemiddelde 'kritische' forummer praktisch de titel eist.
Om het nog even off-topic te houden:
Ik heb het vooral over de Fox-analitici. Die krijgen alles voorgeschoteld van de redactie. En bij VI gaat het toch vooral om lollige fragmenten, een mislukte aftrap of zoiets. Er wordt bar weinig geanalyseerd.
Verder is Gijp is een fossiel dat alles afmeet aan Messi en aan Őzil. Niet relevant.

Boskamp bekijkt inderdaad nog midden in de nacht pupillenwedstrijden uit Koeweit maar praat nooit over AZ, laat staan over vd Brom. Hij is sowieso niet te volgen want hij heeft zijn eigen variant op de Nederlandse taal ontwikkeld.

Kraay ziet ook veel maar praat ook zelden of nooit over AZ. Wel heel veel over ajax.

Kwakman is wel OK (heb ik al eerder gemeld) maar heb ik ook zelden of nooit over AZ horen praten.

Van Perez kan ik de semi-filosofische inslag wel waarderen.

En dat je hier Maduro noemt is echt lachwekkend. Die heb ik nog nooit op iets zinnigs kunnen betrappen.

Verder heb je het over praktijkervaring en kijken naar het grotere plaatje. De heren bekijken wat (fragmenten van) wedstrijden en zeggen wat. Welke praktijkervaring en welk groter plaatje komt daar bij kijken? En praktijkervaring vertroebelt het beeld. Je hoort ze regelmatig zeggen: “Je moet voetballer zijn geweest om te kunnen zien dat de scheids er naast zit”. Dan gaat het meestal om een volkomen terechte rode kaart of penalty. Echt, ze kletsen maar wat.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mogen we met de vaststelling dat Vriend volstrekt gelijk heeft dan nu wel on topic?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Met als aanvulling dat het echt te veel is om echt alles te volgen tenzij het de klassieke grote drie is. Zo’n Boskamp schuift ook nog in België aan. De gemiddelde stadionbezoeker van NAC, Willem II etc. is beter over zijn/haar club op de hoogte dan welke analist ook.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is niet voor niks dat Derksen geen naam van een speler op de juiste wijze uit zijn bek kan krijgen. Iemand nog iets over John?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De kans dat Van den Brom de Rinus Michels award voor beste trainer wint is wel toegenomen na de uitschakeling van ajax door Tottenham Hotspur. Een geringe kans, maar toch.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

John heeft een verleden in 020, dus hij kent vast de betekenis van het woord gotspe wel in het theoretisch geval hij een prijs zou winnen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

MO7 schreef: 08 mei 2019, 15:43 Mogen we met de vaststelling dat Vriend volstrekt gelijk heeft dan nu wel on topic?
Mag ik vaststellen dat jij net als veel andere Brom haters houdt van "Trumpiaanse logica"?
Zijnde:
Alles wat niet in het straatje past afdoen als nepnieuws, geschreven of gezegd door niet deskundige (want andere mening).
Goeie manier om in iedere discussie het gelijk naar je kant te halen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ-073 schreef: 09 mei 2019, 09:41 Mag ik vaststellen dat jij net als veel andere Brom haters houdt van "Trumpiaanse logica"?
Zijnde:
Alles wat niet in het straatje past afdoen als nepnieuws, geschreven of gezegd door niet deskundige (want andere mening).
Goeie manier om in iedere discussie het gelijk naar je kant te halen
Links is daarentegen altijd heel enthousiast over rechtse media.
Gesloten